Visa fullständig version : Tribulus!
Jag vet att det finns en sök funktion och ni som stör er på att jag frågar ändå behöver inte läsa nedanstående!
Ger Tribulus Terrestris någon effekt, kanske framför allt bieffekt! Jag har läst att man kan få mer östrogen? sant? Hur mycket i så fall!
Inga teorier nu, utan fakta .typ King Grub stil.;)
Originally posted by obbe
Inga teorier nu, utan fakta .typ King Krub stil.;)
Hahaha, Grub stavas det!
Tribulus har inte gett något resultat för nån av de jag känner som testat det iaf.
Starke_arvid
2004-01-27, 16:14
Om du vet att det finns en sök-funktion så varför i h#ll använder du inte den för?
Ja östrogenet i kroppen ökas Radikalt, hur ingående vill du höra egentligen? Massa konstiga termer och uttryck som du aldrig har hört talas om?
MvH // S-A
Originally posted by Starke_arvid
Om du vet att det finns en sök-funktion så varför i h#ll använder du inte den för?
Ja östrogenet i kroppen ökas Radikalt, hur ingående vill du höra egentligen? Massa konstiga termer och uttryck som du aldrig har hört talas om?
MvH // S-A
Känner att jag inte brukar hitta särskilt raka svar där!
Kan man säga i ca procent hur mycket östrogenet ökar? varför ökar det, kan man göra någonting för att det inte ska öka om man använder det?
Vill ha det så ingående att en intresserad lekman som jag kan förstå det!
Originally posted by obbe
Känner att jag inte brukar hitta särskilt raka svar där!
Kan man säga i ca procent hur mycket östrogenet ökar? varför ökar det, kan man göra någonting för att det inte ska öka om man använder det?
Vill ha det så ingående att en intresserad lekman som jag kan förstå det!
Östrogenet kommer öka, ja.
varför? För att kroppen strävar efter balans.
Med ökade nivåer av testosteron i kroppen så kommer en större andel aromatiseras (omvandlas) till östrogen.
Procent är omöjligt att säga.
Effekt? Skulle tro att man bör vara 30-35+ för att få effekt av det.
/pez
Skulle det bli en mer negativ effekt än positiv! å eftersom det handlar om naturliga nivåer kan det väl inte bli en onormalt hög andel östrogen? korkad fråga kanske...:em:
Originally posted by Pez
Östrogenet kommer öka, ja.
varför? För att kroppen strävar efter balans.
Med ökade nivåer av testosteron i kroppen så kommer en större andel aromatiseras (omvandlas) till östrogen.
Procent är omöjligt att säga.
Effekt? Skulle tro att man bör vara 30-35+ för att få effekt av det.
/pez
Passa dig ..riktigt SÅÅ gammal är jag inte än :smash: jag tycker att jag får effekt av det iaf...kanske beror på att jag är tjej inte vet jag..:D
Originally posted by tinus
Passa dig ..riktigt SÅÅ gammal är jag inte än :smash: jag tycker att jag får effekt av det iaf...kanske beror på att jag är tjej inte vet jag..:D
Ok..klargöras ska att anledningen till att äldre får effekt av det är då för att deras testonivåer oftast börjat dala.. därför kan även tjejer få bra effekt av det, samt så används det i vissa fall som återhämtning efter kur då nivåerna också är låga.
Tror att jag täckte in allt där nu.. :D
Sen huruvida Tinus är en gammal nucka eller ej.. låter jag vara osagt. Att hon går fram som ett slåtterverk bland vikterna på gymmet är däremot sant. ;)
/pez
Starke_arvid
2004-01-28, 01:01
Kollade snabbt på en studie och hittade lite siffror.
Alltså, fan vad trött jag är, så sitter jag här.
(Östrogen alltså)
Innan behandling av tribulus:
kl: 0800
79pg/ml
.............
kl: 1200
76pg/ml
Efter behandling av tribulus:
kl: 0800
133pg/ml
.............
kl: 1200
137,5pg/ml
Edit: Det är dem totala mängden östrogen, inte plasma-halterna som jag har bifogat.
Referenser:
Vankov S., S. Zarkova, Z. Gendzhev, M. Tomova - Effect of TB-68 on the spermatogenesis in albino rats. Proceeding of the Third National Conference of Pharmacology and Clinics of New Bulgarian Drugs, Sofia, November 14-16, 1973, v.2, 161-163.
Vankov S., S. Zarkova, M. Tomova - TB-68 effect on ovulation of albino rats. Proceedings of Third National Conference of Pharmacology and Clinics of New Bulgarian Drugs, Sofia, November 14-16, 1973, v.2, 165-167.
Gendzhev Z., S. Zarkova - Effect of the phyto-pharmaceutical TB-68 on the number of spermatozoa in epididymis of rat. Med. Archive, 1978, N I, 113-118.
Dimova P., M. Taskov - Comparative enzyme-histological studies of some phyto-products. MBI (at the printer's), 1981.
Zarkova S. - Morphological and histological changes in testes of rat under the effect of TB-68, Med. Archive, 1976, N 4, 49-53.
Protich M., D. Zvetanov, V. Nalbanski, R.Stanislavov, M.Kazarova - Clinical trial of Tribestan on infertile males, MBI (at the printer's).
Tomova M., V. Gyulemetova, S. Zarkova - Author's certificate N 77584 A 61 K 35/1978.
Berson S.A., R. S. Yalow - Immunoassay of protein hormones, The Hormones, Vol. V, Acad. Press., New York, 1963.
Midgley A.R. - Radioimmunoassay for Human, J. Clin. Endocr., 1967, 27, 295.
Orezyk, Gaylo P., Burton v. Caldwell, Harold H. Behrmaan - Methods of Hormone Radioimmunoassay - Ed. B. Jaffe, H. Berhmaan, A6. Press, NJ, London, 1974, 333-343.
Vescei P. - Glicocorticoids: Cortisol Corticosterone - Methods of Hormone Radioimmunoassay; Ed. B. Jaffe and H. Behrmaan, Ac. Press, NJ, London 393-412.
William R.H. - Textbook of Endocrinology 4th Edit. Saunder, Philadelphia, 1968.
Williams Gordon H., Richard H. Hunderwood - Methods of Hormon Radioimmunoassay; Ed. B. Jaffe and H. Behrmaan, Ac. Press, NJ, London, 1974, 371-390.
MvH // S-A - trött
Jag använde det ett tag och det funka jäkligt bra.
Och jag ät trots allt inte äldre än 18 år :rolleyes:
Originally posted by Starke_arvid
Kollade snabbt på en studie och hittade lite siffror.
Alltså, fan vad trött jag är, så sitter jag här.
Har du siffror för hur testosteronnivåerna påverkades också?
gasoliner
2004-01-31, 10:21
Kom också ihåg att östrogen inte enbart är av ondo för en styrketränande.
tänk även på att östrogennivåerna är väldigt låga från början hos en man jämfört med Testosteronnivåerna.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.