Visa fullständig version : Bantnings projekt
Tja!
Jag och en polare hade tänkt göra ett "bantnings projekt" genom att bara dricka naturdiet och protein shakes i 31 dagar.
Precis gjort en träningsblogg : http://nstraining.bloggplatsen.se/
Uppdaterar från dag ett till tretioett!
Skriv gärna till oss och säg vad ni tror kommer hända/inte hända! :D
Följ gärna och se hur det går för oss! Tack för mig!
Hemma Gymmaren
2012-06-03, 11:40
Så ni ska inte äta nånting alls?
Näringsbrist here we come.
Vi får se hur vi mår under dom 31 dagarna, skulle det vara så att vi känner oss svimm färdiga så kommer vi hugga i oss nån frukt/grönsak. Meningen är ju att vi bara ska leva på shakes under 31 dagar, men får se hur länge man håller ihop!
Southwind
2012-06-03, 11:43
Är ni båda kraftigt överviktiga?
Jag tror följande scenario kommer utspelas.
Efter 2 veckor kommer hungern och ni äter er mätta på kebab och tyska fejksnickers.
Eller om ni faktiskt orkar igenom hela perioden och går ned ca 6-8kg så lär dessa vara tillbaka inom kort.
Snabba reaultat blir ofta kortvariga..
Är ni båda kraftigt överviktiga?
Nej, men har varit. :)
Efter 2 veckor kommer hungern och ni äter er mätta på kebab och tyska fejksnickers.
Eller om ni faktiskt orkar igenom hela perioden och går ned ca 6-8kg så lär dessa vara tillbaka inom kort.
Följ bloggen så får du se om vi äter oss mätta under som 31 dagar. Men som sagt har vi planerat att bara dricka Naturdiet och protein shakes. Vi får alltså se hur det går :)
Känns som om ni borde ta vitamin tillskott under den tiden.
Gosti123
2012-06-03, 12:11
Hur har ni tänkt äta efter denna perioden?
Johanss0n
2012-06-03, 12:16
Era magar kommer nog tycka att det är jättekul med i princip inga fibrer alls...
Vilka produkter är det ni kommer ta?
Jag tror nog personligen ni kommer fuska om det inte är mycket kolhydrater eller fett i era drinkar.
Har ni räknat på ungefär hur många kcal det kommer bli om dan och vad det blir för fördelning i e% mellan p, f, k? Finns det nån plan med hur många drinkar om dan och hur stora de är? Eller ska ni bara skyffla in lite drinkar hipp som happ vid hunger?
Hemma Gymmaren
2012-06-03, 13:48
Lär bli ganska dyrt för er också antar jag? Eller hör jag ordet sponsorer? Reklam? Marknadsföring? Selling out?!?
rajjan_dammit
2012-06-03, 14:35
Vad jag tror kommer hända? Uppdateringar slutar komma efter dag 12.
Men herregud. Hälsomaffian slår till. Stoppa pressarna ring sjukhuset instant död. Näringsbrist på max 31 dagar?
Drick era shakear prova om det fungerar bra för er lycka till.
Imo, lägg upp dagarna såhär:
Vaknar, proteinshake (30g)
Lunch, proteinshake (30g)
Strax innan träning, naturdiet
Direkt efter träning, naturdiet
En timma efter träning, naturdiet
Strax innan sova, proteinshake.
Det blir 600 kcal från naturdiet och cirka 350 från proteinshakes, förutsatt att ni blandar med vatten. 40g protein från naturdiet och 90g protein från shakes ger ett rätt ok dagsintag. En idé är ju att byta ut proteinshaken mot EAA för att spara kalorier.
Stort lycka till, drick svart kaffe för att hindra hungern. Jag kommer att följa bloggen!
Imo, lägg upp dagarna såhär:
Vaknar, proteinshake (30g)
Lunch, proteinshake (30g)
Strax innan träning, naturdiet
Direkt efter träning, naturdiet
En timma efter träning, naturdiet
Strax innan sova, proteinshake.
Det blir 600 kcal från naturdiet och cirka 350 från proteinshakes, förutsatt att ni blandar med vatten. 40g protein från naturdiet och 90g protein från shakes ger ett rätt ok dagsintag. En idé är ju att byta ut proteinshaken mot EAA för att spara kalorier.
Stort lycka till, drick svart kaffe för att hindra hungern. Jag kommer att följa bloggen!
Jo vi ska skriva exakt hur mycket kalorier och proteiner vi får i oss varje dag.
Har aldrig "bloggat" nån gång innan så jag tar hjärna imot bloggtips! :)
Nu har jag slängt upp en bild bmi osv, fler bilder kommer inom kort.
Har ni några frågor? Skriv det gärna på bloggen!
Tricklew
2012-06-03, 18:24
Jag har gjort något liknande, 1 Yoghurt om dagen, varje torsdag så unnade vi oss en pizza. Funkade ganska bra i cirka 4-6 veckor, stor viktnedgång. Vissa dagar mådde man visserligen skit dock.
Nå't som kommer funka bättre för er kroppsstatus:
* 1 kg kycklingfilé per dag + vitamintillskott
* Styrketräna med fledledsövningar, tungt men låg volym, var tredje dag.
Repetera 2-4v.
älskarcola
2012-06-03, 18:27
Lycka till säger jag bara! Ni har ju redan bestämt er. Blir nog bra *flex*
Feelgood
2012-06-03, 18:50
Varför? Det har väll inget med kroppen att göra i såna fall? Utan med psyket?
Lycka till säger jag bara! Ni har ju redan bestämt er. Blir nog bra *flex*
Tack så mycket! :)
rajjan_dammit
2012-06-04, 05:49
Nå't som kommer funka bättre för er kroppsstatus:
* 1 kg kycklingfilé per dag + vitamintillskott
* Styrketräna med fledledsövningar, tungt men låg volym, var tredje dag.
Repetera 2-4v.
+1, plus kanske 500 g broccoli för åtminstone en del fiber och för att det är ganska träigt att endast käka kycklingfilé en längre tid.
För ett och ett halvt år sedan, när jag var ganska kraftigt överviktig efter en misslyckad grisbulk (BF var troligtvis närmare 30% än 20%) så körde jag en liknande pulverdiet + proteinshakes (samt vitamintillskott och omega3). Dessutom så åt jag ett riktigt mål om dagen som bestod av kycklingsallad eller liknande och hade någon ätardag då och då.
Resultatet var faktiskt i mina ögon förvånansvärt bra (även om jag inte tror att det är det optimala sättet att gå ner i vikt på). Jag tappade mycket fett snabbt men hade ändå ork att styrketräna även om man kände sig relativt seg och okoncentrerad hela tiden. Efter den här 2-3 månader långa bantningen så följde jag dock upp med en "riktig", långsam deff på nästan ett år för att komma ner i önskad vikt. Så jag fick aldrig chansen att få den där jojo-effekten som gör att man går upp i vikt lika snabbt igen. Jag såg det mer som en rivstart på min lååånga deff.
Resultatet finns i journalen.
Men men. Lycka till i alla fall. Det är nog er viljestyrka som kommer avgöra om ni lyckas eller inte, i slutändan. Låt det inte gå över styr bara.
Hur går det för er, ni slutade skriva på bloggen för 10 dar sen.
Hur smakar era kebabpizzor?
Hur går det för er, ni slutade skriva på bloggen för 10 dar sen.
Färdigbloggat 4 dar in på dieten torde bara kunna betyda en sak :D
Det här hade jag missat, kunde bli kul att följa. Och så sket det sig efter fyra dar... vilken diciplin, vilket engagemang... jösses :)
Färdigbloggat 4 dar in på dieten torde bara kunna betyda en sak :D
http://media.tumblr.com/tumblr_m4r6siYXSE1qf9798.jpg
Vad hände med projektet?
Dag 5, hallucinationer, vanföreställningar, kebab
MasterChief
2012-06-17, 16:40
En sån där diet körde jag på 90-talet i en månad. Fem små drinkar/dag. Gick ner runt 12kg och höll faktiskt det riktigt bra efteråt. När behovet av att tugga på något blev för stort körde jag knäckebröd med ett par gurkskivor och aromat.
Angående näringsbrist så överlevde jag tydligen. Jag drömde om mat under hela perioden men sen när jag väl skulle börja äta normalt så var det svårt mentalt. Man var lite fucked up. Första målet jag köpte var en (typ) fryst hälsolåda från Viktväktarna. Men jag hade drömt om kebabpizza i två veckor. Efter ett par veckor hade jag hittat en normal balans; vilket jag tror är det svåraste efter en sådan här diet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.