handdator

Visa fullständig version : Efterlyses: Protein-müsli/flingor!

Stor Hård Ådrig
2012-05-31, 21:10
Tjena!

Har hört att det ska finnas protein-müsli! Eller om det var flingor, jag kommer inte inte ihåg. Är det någon som känner till detta? Vad det heter och vart man kan köpa. Har inte hittat det i min närmsta mataffär. Skulle passa så perfekt till yoghurtkvargen! :)

Bendermannen
2012-05-31, 21:18
Kan det vara denna du menar?

http://www.axa.se/Vara-produkter/Flingor--musli/func-Supermusli/

Morty
2012-05-31, 21:23
Den Func är 3x mer protein än de flesta "vanliga" struntsorter, men skillnaden mot havregryn är rätt liten. Men jag köper den ändå :)

Inge Enveten
2012-05-31, 21:35
Varför kör man inte vanliga och drar en vassle-shake till? Borde det inte vara godare med bättre makros?

Holabandola
2012-05-31, 21:45
Havre är väl proteinrikt så det räcker i muslin? Ibland känns det lite overkill.

Morty
2012-05-31, 21:50
Varför kör man inte vanliga och drar en vassle-shake till? Borde det inte vara godare med bättre makros?

Vassle-shake till proteinmüslin, klå det du! ;)

Nä men alla vill inte dricka vassle i tid och otid. Man kanske bara vill äta sin yoghurt med müsli.

Coachamig
2012-05-31, 23:10
Har också börjat fatta tycke för flingor det är ju så jäävla gott, det godaste är dock crunchy naturell från ica som smakar typ honung/kokos men 460kcal/100g ca 12g protein är ju inte lätt att få in i deffen då man vill äta som fan när det är så gott. till frågan. . .

Finns det några riktigt lågkaloriflingor etc? Har märkt att det minsta man kan hitta i princip är 350kcal/100g men det kanske finns några flingor som är otroligt lätta så att man kan få stora mängder på 100g?

TREX
2012-05-31, 23:37

Och billigare, mer plats i budgeten för kött.

J.V
2012-06-01, 06:50
Varför kör man inte vanliga och drar en vassle-shake till? Borde det inte vara godare med bättre makros?Godare? Än flingor? Är du hög?

Och "bättre" är väl ganska relativt.

Ironwoman
2012-06-01, 08:09
Har också börjat fatta tycke för flingor det är ju så jäävla gott, det godaste är dock crunchy naturell från ica som smakar typ honung/kokos men 460kcal/100g ca 12g protein är ju inte lätt att få in i deffen då man vill äta som fan när det är så gott. till frågan. . .

Finns det några riktigt lågkaloriflingor etc? Har märkt att det minsta man kan hitta i princip är 350kcal/100g men det kanske finns några flingor som är otroligt lätta så att man kan få stora mängder på 100g?

http://www.frebaco.se/konsument/muesli/persika-hallon-muesli.aspx
http://www.axa.se/Vara-produkter/Flingor--musli/Dinkelmusli-750-g/
Båda mina sorter innehåller under 350..., men det är inte crunchy (som jag anser är kakor i smulform) utan "riktig" musli.
Går efter fullkorn, tillsatt socker (båda innehåller tyvärr lite, vilket jag inte tycker hör hemma i basmat) och protein, utan inbördes ordning.

z_bumbi
2012-06-01, 08:11
Köp rostade sojabönor, blanda med havregryn, nötter/jordnötter och torkad frukt efter egen smak och vad du vill få för näringsvärden. En ännu enklare variant är att köpa müsli eller flingor som du gillar och bara tillsätta sojabönorna.

forslund
2012-06-01, 10:10

Havrefras tycker jag man får en stor volym på per 100 g.

vicarious
2012-06-01, 11:15
Havrefras tycker jag man får en stor volym på per 100 g.

+1. Det är ju i princip luftkuddar med lite havre runt. Annars undrar jag varför man måste ha någon särskild proteinberikad müsli? Proteinhysterin börjar spåra lite nu. Är inte kvarg proteinrikt nog? Eller är det kolhydratsfobin?

Kamp
2012-06-01, 15:17
Jag kör med kvällsmusli från "orka". Köpte den på en kosttillskottsbutik.

Per 100g
380kcal
30 prot
45 kol
8 fett

Dock var den ganska dyr,köpte den mest för att pröva och den är helt ok. Tror det är sojakrispen som gör den proteinrik.

Paperbasket
2012-06-01, 17:29
Kollade på Axa Func Muslin idag. Helvete, 40 kr för 500 g. Då är det ju bättre att slänga ihop något själv som frukost.

begt
2012-06-01, 17:33
Kollade på Axa Func Muslin idag. Helvete, 40 kr för 500 g. Då är det ju bättre att slänga ihop något själv som frukost.

Extremt ovärt, hur länge har Axa haft det i sitt sortiment?

Har svårt att tänka mig att folk köper så dyra grejer.