Visa fullständig version : Dayzmod (zombie spel)
Någon som spelar? Jag har testat det en del och älskar det.
För er som inte har en aning om vad det är www.dayzmod.com Det är en mod till ARMA2 och är ett zombie spel som utspelar sig på en sovjetisk ö som är 255km2 stor (galet stor). Det mesta är försökt att vara så realistiskt som möjligt och är riktigt ballt :)
http://www.youtube.com/watch?v=mOB7YGgREFg
25 euro på steam för ARMA2 + ARMA 2 operation arrowhead. Moden är gratis.
har inte hjärta för sånt =D
Gosti123
2012-05-30, 14:04
Tankar atm!
kruger89
2012-05-30, 14:06
Grym mod, köpte Arma:Co enbart för denna mod.
Jag älskar att läsa om modden men sen när jag ser in-game videos så blir jag så nedslagen. Det ser så dåligt ut. Animationerna gör att jag mår dåligt.
Wipflash
2012-05-30, 14:30
yes, lirar här
Gosti123
2012-05-30, 14:36
Brukar ni lira med polare eller kör ni solo?
Jag älskar att läsa om modden men sen när jag ser in-game videos så blir jag så nedslagen. Det ser så dåligt ut. Animationerna gör att jag mår dåligt.
Animationerna är rätt dåliga ja, arma2 är inte speciellt bra och det är tyvärr begränsat av det. Men känslan jag får av spelet är helt sjukt bra och gör så jag slutar bry mig om grafik/animationer.
Brukar ni lira med polare eller kör ni solo?
Jag har kört både och, helt klart roligare med polare. Speciellt om man tom lyckas hamna i fight med andra grupper av players.
Känslan o försöka smyga sig in i en stad utan att aggra zombies är så jäkla grym.
Järvskan
2012-05-30, 15:50
Någon som vet när betaversionen kommer släppas?
Har för dålig dator för att spela DayZ men jag kommer absolut börja spela det i framtiden. Brukar just nu sitta och kolla på spelares youtube-videor som de lagt upp; riktigt kul att följa med.
Gosti123
2012-05-30, 18:09
Fungerar spelet för er nu? Det står "Connection failed" för mig vid varje försök till att joina en server.
Gosti123
2012-05-30, 19:08
Balle va läskigt det var, trodde inte det först. Hur fan sprintar man?
Tips är att kolla guiden på hur ma ninstallerar spelet om man har problem med något som connect osv.
Angående sprintande så har du 3 olika "stands" Z är prone X är huka och C är gå normalt. Sen kan du även trycka in skift på X o C för att smyga framåt. Sprinta går inte utan om du bara kör C(ståendes) så springer du.
Stranger Danger!
X4v6L19XbHE
5e-9C09T-R4
Rätt lång men kul. De tre sista minuterna är väldigt rörande!
Mollestam
2012-05-31, 00:03
Sjuuukt roligt spel, har aldrig tidigare blivit nervös/rädd när jag spelat, riktigt go känsla.
Helt ok tutortial för nytt folk. Annars är det ganska mycket att ta in när man sätter sig o spelar första gången.
hU3d_tmFie4
Är inte lite av själva grejen med upplägget på spelet att man ska ha så lite koll som möjligt i början? Nu har jag inte spelat det men lär ju fixa ner det inom en snar framtid. Tror inte jag kommer att vilja köra någon tutorial iaf. Inte förrän jag först blivit frustrerad iaf :D
Gosti123
2012-06-01, 15:37
Tyckte det var mest jobbigt när man inte visste något från början, men jag lirade online och spamfrågade alla där, effektivt men störande.
Teamade upp med en pajk från norrland och härjade, riktigt kul :D
Hade varit kul om man kunde "etablera läger" mer. Typ att man hittar ett öde hus som hem, och sen börjar bygga förbättringar på det. Typ mur och sånt.
Gosti123
2012-06-01, 15:50
Ja det skulle vara grymt, vi får hoppas på något sånt i arma 3.
Gosti123
2012-06-01, 15:53
1. Finns det några AI;s i städerna som vaktar?
2. På flashback läste jag att en hade överlevt i 14 dagar, menas det att han överlevt i 24 riktigt timmar i 14 dagar eller är 1 dag t.ex. 1h?
Räcker det med att ha själva Core-spelet för moden eller krävs en ytterloggare expansion för att det ska fungera?
Funderar starkt på att köpa spelet, man får se till att fixa någon koloklan så ingen dödar sina egna <3
Räcker det med att ha själva Core-spelet för moden eller krävs en ytterloggare expansion för att det ska fungera?
Det krävs båda, när du startar spelet så kör du "joined operations" eller något vilket startar moduler från båda spelen.
1. Finns det några AI;s i städerna som vaktar?
2. På flashback läste jag att en hade överlevt i 14 dagar, menas det att han överlevt i 24 riktigt timmar i 14 dagar eller är 1 dag t.ex. 1h?
Menar du AIs som i humans? Isf nej alla städerna är öde och allt är dött. Det är zombies som äger världen nu :) Det går dock runt massvis med zombies överallt i städerna.
Angående 14 dagar så är det 14 riktiga dagar tror jag. Men jag tror den räknar även när du är utloggad. Alltså hur länge din gubbe överlevt. (osäker dock).
Funderar starkt på att köpa spelet, man får se till att fixa någon koloklan så ingen dödar sina egna <3
Problemet är ju att på många servrar så ser du inte personens namn du siktar på och visst många frågar. Men jag skjuter hellre än o dör, händer allt för ofta att man kollar läget med en person o sen vänder han sig om o knäpper dig.
Gosti123
2012-06-01, 17:53
Ifall någon inte svarar på chatten ifall de är friendly eller inte knäpper jag dom i vilket fall.
Någon som vet hur man tar upp sin kikare/klocka?
Verkar som ett kul spel. Äre bara å ladda ner?
Mollestam
2012-06-02, 13:30
Verkar som ett kul spel. Äre bara å ladda ner?
Du måste först ha köpt Arma2: Combined Operations på t.ex. Steam, men ja, sen är själva modden gratis.
För övrigt så har min character levt i drygt 12 dagar nu, rekord för min del.
Sitter inne med en M24 som jag brukar jaga noobs med vid stränderna och Cherno.
För närstrider lirar jag M4A3 CCO, och som backup kör jag M1911.
Lirar nästan alltid solo, eller med folk som jag känner irl, man blir fan paranoid av detta spelet...
Ligger på typ -16000 i humanity, och cruisar runt i min nyfixade bil i jakt på fler offer.
Episkt spel.
Gosti123: Kikare tar du upp med "B" (binoculars) klockan tar du upp med "O" tror jag, brukar aldrig kolla tiden.
Du måste först ha köpt Arma2: Combined Operations på t.ex. Steam, men ja, sen är själva modden gratis.
För övrigt så har min character levt i drygt 12 dagar nu, rekord för min del.
Sitter inne med en M24 som jag brukar jaga noobs med vid stränderna och Cherno.
För närstrider lirar jag M4A3 CCO, och som backup kör jag M1911.
Lirar nästan alltid solo, eller med folk som jag känner irl, man blir fan paranoid av detta spelet...
Ligger på typ -16000 i humanity, och cruisar runt i min nyfixade bil i jakt på fler offer.
Episkt spel.
Gosti123: Kikare tar du upp med "B" (binoculars) klockan tar du upp med "O" tror jag, brukar aldrig kolla tiden.
Lol har du fixat bil? Aldrig sett någon med det:)
Gosti123
2012-06-02, 14:01
Varför döda folk som har dålig gear?
Du skriver att du överlevt i 12 dagar, men hur fungerar det? För du kan ju inte ha spelat 288h ingame liksom.
Du skriver att du överlevt i 12 dagar, men hur fungerar det? För du kan ju inte ha spelat 288h ingame liksom.
För att om du inte dödar dom så dödar dom dig?:) Du är inte odödlig för att du har bra gear. Du kan enkelt dö av 1-2 skott av första vapnet iaf.
Köper det nog imorrn nu när jag hittat en vän som lirar i grupp, återkommer med ID eller vad det nu är man håller koll på folk via!
Gosti123
2012-06-02, 17:21
För att om du inte dödar dom så dödar dom dig?:) Du är inte odödlig för att du har bra gear. Du kan enkelt dö av 1-2 skott av första vapnet iaf.
Dom flesta jag stött på är friendlies, den enda gången jag blivit skjuten är när jag hade 10 zombies efter mig och knappt något blod. Men spelaren blev antagligen väldigt överrumplad med.
Mollestam
2012-06-02, 23:34
Lol har du fixat bil? Aldrig sett någon med det:)
Yes, finns massor, tricket är bara att man måste laga dem innan de går att köra, och sen hitta bensin.
Dödar folk för att det ger en helt annan nerv till spelet att vara bandit, folk vill aktivt ha ihjäl dig och det ger det "ultimata" survivor-spelet imo. Har lirat som survivor innan, och inte alls lika kul tycker jag:)
Fyi, så räknas dagar trots attt du har loggat ut från själv spelet, så nej, jag har inte 288 timmar in-game eller vad det nu blir.
Lite åt det hållet också ja, så fort folk ser att du har något ovanligt (M24an räknas som very rare) så vill de flesta ha detta, därav att de dödar dig. Därför scavengar jag enbart nattetid (har haft nightvision ett antal dagar nu), och på dagarna jagar jag survivors och bandits för att hela tiden ha uppdaterad, bra gear.
Tricket är, imho, att hålla dig till ett par ställen du känner till bra, jag håller mig alltid i skogen, utom när jag ska scavenga någon stad eller dyl, då är det bilen ett par kilometer (har ett "camp" med ett par kompisar på en server där vi har typ fem tält och två bilar) till en lämplig stad, och sedan sneaka in utan ett ljud.
Dom flesta jag stött på är friendlies, den enda gången jag blivit skjuten är när jag hade 10 zombies efter mig och knappt något blod. Men spelaren blev antagligen väldigt överrumplad med.
Nästan alla är friendlies i början, grejen är den att när du har skaffat gear som du är rädd om, som faktiskt tar tid att fixa, så kommer folk att vilja döda dig, och du kommer förr eller senare vara tvungen att döda eller bli dödad :)
Lät väldigt seriöst, men du fattar nog vad jag menar.
Någon som kan rekommendera en bra server för nybörjare? :)
Mollestam
2012-06-03, 12:58
Någon som kan rekommendera en bra server för nybörjare? :)
Alla servers är likadana, förutom de som kör hardcore. Och då spelarbasen varierar från dag till dag är det inte direkt lönt att hålla sig på en specifik server såvida du inte har tält och/eller fordon på någon server.
Kör dock själv mycket på både Virginia och NE, de brukar vara väldigt stabila, och inte så mycket ryssar som spammar voicechatten samt global.
Gosti123
2012-06-03, 13:03
Men ifall man har en bil och man är offline kan väl andra bara sno bilen, samt tältet?
Men ifall man har en bil och man är offline kan väl andra bara sno bilen, samt tältet?
Ej haft bil så vet ej hur det funkar. men tältet är ju något du har i din inventory. Chansar på att bilen är likadan. Så när du lekt klart med den så "bär" du på den. och kan då disconnecta.
Mollestam
2012-06-03, 13:50
Delvis sant, bilen måste du gömma då den stannar kvar på servern man körde den på. Parkera den i en buske djupt inne i skogen så brukar den klara sig.
Tält går inte att stjäla så länge de är utplacerade, såvida man inte varit offline i fem dygn, däremot så kan vem som helst gå in och tömma det på loot, så precis som med bilen så gäller det att gömma det väl.
Ej haft bil så vet ej hur det funkar. men tältet är ju något du har i din inventory. Chansar på att bilen är likadan. Så när du lekt klart med den så "bär" du på den. och kan då disconnecta.
Att bara ha tältet i inventoryn tjänar ju inte direkt något till, och då det är utplacerat så kan vem som helst loota det, ifall de hittar det.
Bilen kan du inte bära med dig, bara att hitta en säker parkering, och om du har tur så är den kvar när du loggar in igen.
Delvis sant, bilen måste du gömma då den stannar kvar på servern man körde den på. Parkera den i en buske djupt inne i skogen så brukar den klara sig.
Tält går inte att stjäla så länge de är utplacerade, såvida man inte varit offline i fem dygn, däremot så kan vem som helst gå in och tömma det på loot, så precis som med bilen så gäller det att gömma det väl.
Att bara ha tältet i inventoryn tjänar ju inte direkt något till, och då det är utplacerat så kan vem som helst loota det, ifall de hittar det.
Bilen kan du inte bära med dig, bara att hitta en säker parkering, och om du har tur så är den kvar när du loggar in igen.
Ok så den "fastnar" på den servern?
För jag joinar bara random server:) vilken server brukar du köra på isf?
Mollestam
2012-06-03, 14:16
Ok så den "fastnar" på den servern?
För jag joinar bara random server:) vilken server brukar du köra på isf?
Yes, tält och fordon stannar på en och samma server.
Jag lirar på lite olika, men min bil är på Virginia 4.
Jag var utloggad i några dagar o loggade in igen, min mat o vatten mätare va nere på 0 och jag "skakade" som fan. åt upp o drack men kunde inte fixa skakandet? Hur ska man fixa det? Jag körde painkillers vilket funkade i typ 5min men började skaka igen...
Det är tempen du måste fixa. Gör en brasa t ex
Gosti123
2012-06-03, 16:52
Inte så lätt ifall man inte har matches?
Gosti123
2012-06-03, 17:02
Försökte installera beta-patchen men fattade inte hur man gjorde, är det någon som kan hjälpa mig?
Det är tempen du måste fixa. Gör en brasa t ex
Ok för tempen var på 42c vilket är väl "bra" temp? Vet att de går o gå inomhus också för att höjja den men som sagt så var den på 42 så antog att det inte var ett problem då.
Ok för tempen var på 42c vilket är väl "bra" temp? Vet att de går o gå inomhus också för att höjja den men som sagt så var den på 42 så antog att det inte var ett problem då.
http://dayzwiki.com/wiki/index.php?title=Status_Effects
Antingen pain eller cold verkar det som.
http://dayzwiki.com/wiki/index.php?title=A_Beginners_Guide
Eller sickness
Lirar folk än?
Har riktigt kul i det här spelet, aldrig vart så jäkla paranoid som när man smyger runt och tycker sig höra en annan spelare. Roligt med situationer där ingen litar på varandra och det blir standoffs vid flygfält osv.
Likeapeanut
2012-07-04, 17:46
Lirar folk än?
Har riktigt kul i det här spelet, aldrig vart så jäkla paranoid som när man smyger runt och tycker sig höra en annan spelare. Roligt med situationer där ingen litar på varandra och det blir standoffs vid flygfält osv.
Haha jo det är ju sant, men jag tycker det är så jädra segt att krypa runt i hus osv så jag har en tendens att krypa /springa krypande så får man zombies på sig och kör en D/C ..lite fegt men *grr*
Likeapeanut
2012-07-09, 22:32
Någon som är sugen på lira hör av er i PM!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.