handdator

Visa fullständig version : Spinoff : styrketräning på gym i bar överkropp

Inge Enveten
2012-05-27, 16:47
Spin off på http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=167822

Poll kommer.

Vad tycker du om att träna utan klädsel på överkroppen? Har du annan inställning till om andra gör det jämfört med om du själv gör det?

Om det är ok att träna i bar överkropp på ett vanligt offentligt gym, var går gränsen? När man böjer i g-string?

TS börjar - jag har tränat utan tröja någon gång när det bara var jag och ett gäng polare på gymmet. Jag har inga problem alls med att andra gör det.

drakfelt
2012-05-27, 16:54
Beror på omständigheterna.
När det är ett "alla-känner-alla-gym" kan jag tycka att någon som ska tävla eller liknande kör lite i bar överkropp och kollar formen etc etc

johanhej
2012-05-27, 16:54
Jävligt ofräscht. Skulle lacka om folk gjorde det på mitt gym

Akada
2012-05-27, 16:55
"Albatross" är ju filmjölks grej.

cero
2012-05-27, 17:00
Absolut inte i ett offentligt gym.

Jockefoten
2012-05-27, 17:01
Helt ok.

egge
2012-05-27, 17:03
Nej.

cero
2012-05-27, 17:07
Helt ok.

Helt okej att en svettig hårig ölmage fylld med kycklingvingar gnids mot en bänk med läderöverdrag som du sedan ska lägga dig på? Att utvärdera sin form i spegeln eller något skulle jag absolut inte ha några problem med, även om jag aldrig skulle gjort det själv, men man får för guds skull ha med sig en tröja.

Jockefoten
2012-05-27, 17:09
Helt okej att en svettig hårig ölmage fylld med kycklingvingar gnids mot en bänk med läderöverdrag som du sedan ska lägga dig på?

Ja? Precis lika lite som om en vältränad kille/tjej gnidit sig mot den. Skiljer det sig så mycket än om man skulle ha ett minimalt GASP-linne? Förstår inte problemet.

Rikard Jansson
2012-05-27, 17:11
"Albatross" är ju filmjölks grej.

lolwut?^^

Pungis
2012-05-27, 17:12
Önskar det vore standard.

cirkelrak
2012-05-27, 17:16
Endast ok om man är tyngdlyftare.

feyin
2012-05-27, 17:22
NeJ Det är HelT OaccePtabelT!!!!!!!!!!! Dom kan ju ha bättre form än en själv så man blir tänd på't =/.

Nä men vem fan bryr sig. Bara bänkarna inte tar skada av svetten å att de torkar av allt efter sig.

Akada
2012-05-27, 17:28
lolwut?^^
Ja, man får ju felaktiga assocciationer nu. :(

Rikard Jansson
2012-05-27, 17:32
Ja, man får ju felaktiga assocciationer nu. :(

Albatross har ju funnits hur länge som helst och används flitigt i typ alla omröstningar :)

Akada
2012-05-27, 17:34
Albatross har ju funnits hur länge som helst och används flitigt i typ alla omröstningar :)
Jävlar också.

Oh well, ni som har kommit så här långt i tråden kan radera det där inlägget från minnet då, vi börjar om här.

Aaanyway: Bar överkropp ftw, extra roligt när det är spännfjortisar som vågar på sig det.

Petoria
2012-05-27, 17:36
Beror på vad de är för sorts gym. Om det är ett allmänt gym, t.ex F&S så är det kanske inte okej. Men jag brukar själv köra utan tröja på gymmet där jag tränar kampsport.

Tyrwing
2012-05-27, 17:38
Inte i offentligt gym. Men atletklubb eller alla-känner-alla-gym skulle det nog kunna fungera.

Har dock ett offentligt gym hemma i orten med ett litet, halvt avskiljt frivikts rum. Bara grabbar som hänger där med någon tjej då och då. Skulle utan tvekan vara okej där inne eftersom alla är du med alla, och att det är lite avskiljt mot resten av gymmet.

Jorgen
2012-05-27, 17:39
Har du ett hemmagym, kör.

Annars, nej.

filmjölk
2012-05-27, 17:44
Jag tycker det är helt ok, för killar/herrar. Damer, njaaa, bh är ok, men topless blir lite mycket, kan inte riktigt motivera varför.

Att det skulle vara ohygieniskt har jag svårt att köpa, då tex. jag själv svettar ner något oerhört även om jag så har college-tröja om tex Cannonball i bar överkropp räknas som ohygienisk, då är jag en total sanitär olägenhet.. Man får helt enkelt torka efter sig.

Det ser trevligare ut om den visade bh-n/exponerade överkroppen tillhör någon som är snygg befriad från kroppsbehåring, men en slags "du får ta av dig tröjan om du är snygg" -policy blir lite väl magstark tycker jag, så atletiska som feta, smalfeta, ollonlila svullen-muskulösa och klena som vill borde få träna utan tröja.

Gabriel174
2012-05-27, 17:54
Körde ett set bicepscurl med bar överkropp när det endast var jag och en vän på gymmet. Sen åkte t-shirten på, dock.

cero
2012-05-27, 18:00
Ja? Precis lika lite som om en vältränad kille/tjej gnidit sig mot den. Skiljer det sig så mycket än om man skulle ha ett minimalt GASP-linne? Förstår inte problemet.

Att det skulle vara ohygieniskt har jag svårt att köpa, då tex. jag själv svettar ner något oerhört även om jag så har college-tröja om tex Cannonball i bar överkropp räknas som ohygienisk, då är jag en total sanitär olägenhet.. Man får helt enkelt torka efter sig.

Ja, det skiljer sig. Kläderna suger upp en del av svettet, så att inte allt hamnar på bänken eller droppar ned på golvet?

feyin
2012-05-27, 18:17
Har du ett hemmagym, kör.

Annars, nej.
Varför ?

Puryeah
2012-05-27, 18:21
Hade gärna tränat utan tröja, framförallt nu när det är lite varmare på gymmet. Samt att man kan bli lite mer taggad.

Men hade ju känts väldigt udda att börja köra i bar överkropp när ingen annan gör det. Tränar på ett rätt stort gym.

Men om man nu gör det så får man ha handduk under sig eller tänka på att alltid torka av bänkarna.

Morty
2012-05-27, 18:28
Vill verkligen träna i bar överkropp, men man får inte på mitt gym :(

På spinningen är det ok. Jag tar av mig tröjan när den är så full av svett att den droppar.

Fishtank
2012-05-27, 18:31
Brukar göra det ibland när det är tomt på gymmet.
Klart skönare än att köra med en tshirt, torkar självklart efter mig.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

tntballe
2012-05-27, 18:36
Ok, så länge man inte slemmar ner redskapen.

cero
2012-05-27, 18:38
Men om man nu gör det så får man ha handduk under sig eller tänka på att alltid torka av bänkarna.

Visst kan man göra det, men sen kommer det alltid finnas folk som inte gör det och/eller torkar av för dåligt, så det logiska beslutet är ju att helt enkelt ha regler som säger att tröjan ska vara på, för enkelhetens skull.

difeddy
2012-05-27, 20:01
Beror på omständigheterna. Tröjan har åkt av rätt många gånger på t.ex STK, men skulle jag göra det på mitt vanliga gym skulle jag nog bli kastrerad. :)

Puryeah
2012-05-27, 20:11
Visst kan man göra det, men sen kommer det alltid finnas folk som inte gör det och/eller torkar av för dåligt, så det logiska beslutet är ju att helt enkelt ha regler som säger att tröjan ska vara på, för enkelhetens skull.

I så fall borde ju "byggarlinnen" också förbjudas enligt dig, typ halva ryggen är ju bar i sådana linnen. Och man kan inte heller ha t-shirt, för svetten tränger ju ofta igenom.

Jag tror faktiskt att de flesta skulle tänka extra mycket på att torka av efter sig om de tränade i bar överkropp, även om de inte ens har svettats. Just därför att det inte känns lika "okej" att skita i att torka av efter sig om man har bar överkropp än om man har t-shirt på sig.

Timme
2012-05-28, 08:50
Blir en hel del nakenposering på mitt gym <3 vi är ett helt gäng exhibitionister :p

stridis
2012-05-28, 09:01
har gymmat någon gång med bar överkropp när jag glömt t-shirt. Helt klart en bisarr känsla.

När man kör thaiboxning så är det mer ok, fast bättre att ha något på sig, så slipper andra ens svett i något högre grad.

Oxe
2012-05-28, 09:08
i mitt tycke formcheck ok

ligga på bänkar och träna = inte ok
arrangerad fotografering = ok

Fredriiik
2012-05-28, 12:08
om man är själv så kör på :)
Har en tjej på mitt worldclass som brukar köra i sport-bh på somrarna och jag störs inte alls av det trots att hon inte är jättefit.

Spartansk
2012-05-28, 12:16
Ja, det finns ju knappt något roligare än att i bra form stå och träna framför en spegel. Varför missunna människor den njutningen?

Dock vågar jag oftast inte göra det.

jaaaaag
2012-05-28, 12:29
ALDRIG ok... Lökigt.

Behöver folk som ska tävla poseringsträna så ser jag inget fel med en stripp men under själva träningen får kläderna stanna kvar.

mangemani
2012-05-28, 12:37
är man ensam eller med folk som man VET inte har nått emot det, då är det väl ok, men är man på ett befolkat gym där man inte har en aning om vad de andra tycker, så tycker jag man ska låta bli.
visst, ens kropp kan ju se gudomligt bra ut..i ens egna ögon...men alla kanske inte delar den åsikten, så för respekt för andra, så är det nog bättre att behålla tröjjan på och om det sen är en på trängande nödvändighet, så är det väl bara att slita av sig tröjjan där hemma och spänna sig.

hurril
2012-05-28, 12:50
Självklart. Men behåll för fan tröjan på tills du har skaffat muskler.

filmjölk
2012-05-28, 13:35
Självklart. Men behåll för fan tröjan på tills du har skaffat muskler.

Ok om man är fet med muskler? Eller bara för de som är i form?

Sheogorath
2012-05-28, 13:36
ALDRIG ok... Lökigt.

Behöver folk som ska tävla poseringsträna så ser jag inget fel med en stripp men under själva träningen får kläderna stanna kvar.

Bra där! :thumbup:

hurril
2012-05-28, 13:47
Ok om man är fet med muskler? Eller bara för de som är i form?

Jag var kanske inte särskilt seriös utan skiter faktiskt i vilket. Naturligtvis förbehåller jag mig rätten att peka och skratta :)