Visa fullständig version : Snabbt tvättråd
Mestalla
2012-05-27, 01:38
Är hemma hos päronen för helgen, var precis ute på lite svinerier. Trillade såklart på en liten jävla kant som ingen såg i mörkret och började blöda från miitt redan såriga knä som jag fått från jobb. Byxorna är hela, frågan är nu hur fan jag får bort blodet smartast och enklast? Hade jag varit hemma hade jag slängt in dom i tvätten men nu när jag är hos päronen känns det oschysst som satan när dom ligger o sover..
det är ett par ljusa chinos vi snackar om.
takc för hjälpen!
Jag tror iskallt vatten o salt, men kan ha fel.. googla?
Mestalla
2012-05-27, 01:41
blodet har inte torkat än, funkar det ändå?
blodet har inte torkat än, funkar det ändå?
Int f*n vet jag? Eller menar du googla? Det kan du nog göra med blött blod..
http://www.google.se/search?hl=sv&source=hp&q=blodfl%C3%A4ckar+p%C3%A5+kl%C3%A4der&gbv=2&oq=blodfl%C3%A4ckar&aq=1&aqi=g10&aql=&gs_l=hp.1.1.0l10.3531.8641.0.11484.11.9.0.2.2.0.47 .329.9.9.0...0.0.RqxmK0uOJJY
Mestalla
2012-05-27, 01:54
Tack, hittade inte rikigt rätt men la det i blött vatten, ska tvätta skitet i morgon. Tack återigen!
Tack, hittade inte rikigt rätt men la det i blött vatten, ska tvätta skitet i morgon. Tack återigen!
Å salt, tvätta helst nu om möjligt? Fasen, läser du inte länken jag gav dig,.. .:D Gammalt blod svårt att få bort. Do it nooow! :whipped: Eller visstja, päronen.. du äro en snäller pojk du!
Edit: Du la det i blött vatten? :D Inte kallt..? (ok, anar en viss promillehalt, full förståelse för att du inte orkarde googla utan hellre litar på farmor bamse.. sov sött! :))
Blod är sällan svårt att få bort. Nästan alla andra typer av fläckar är besvärligare.
mattilainen
2012-05-27, 09:21
kallt vatten fungerar ypperligt för blod.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.