Visa fullständig version : CYC (och hurril) på BODY Radio!
Andreas Guiance
2012-05-25, 15:54
http://www.body.se/artiklar/radio/20120525/sa-blir-man-starkast-i-varlden
Mannen, myten, legenden.
cirkelrak
2012-05-25, 16:19
Kul att få CYCen i örat!
Fan, Carl verkar vara en störtskön typ =)
Riktigt bra, ja Carl verkade verkligen trevlig och jordnära.
Har inte tillgång till ljud atm, vet någon ifall man kan läsa om hans träning någonstans?
intressant att han sa att han nästan aldrig böjer över 270kg på träning :O
Men kan tolka det som att han sällan går över 80% alltså.
Eddie Vedder
2012-05-26, 10:10
Kul att bli omnämnd igen! :) Apropå den diskussionen så är det det här inlägget Andreas syftar på: http://traningslara.se/regelbunden-hard-cykeltraning-risk-for-sterilitet-och-impotens/
Nu ska jag lyssna vidare. :)
Andreas Guiance
2012-05-26, 11:58
Kul att få CYCen i örat!
Fan, Carl verkar vara en störtskön typ =)
Riktigt bra, ja Carl verkade verkligen trevlig och jordnära.
Ja han var ju stenskön:)
Har inte tillgång till ljud atm, vet någon ifall man kan läsa om hans träning någonstans?
http://maxstyrka.se/2012/05/intervju-med-carl-yngvar-christensen/ <---Bra intervju:)
intressant att han sa att han nästan aldrig böjer över 270kg på träning :O
Men kan tolka det som att han sällan går över 80% alltså.
Ja han verkar ju köra väldigt lätt generellt. Ville ha 4–5 reps kvar i tanken på sista fyran för dagen ofta osv.
Kul att bli omnämnd igen! :) Apropå den diskussionen så är det det här inlägget Andreas syftar på: http://traningslara.se/regelbunden-hard-cykeltraning-risk-for-sterilitet-och-impotens/
Nu ska jag lyssna vidare. :)
Du får börja kräva licenspengar för varje gång vi pratar om dig och dina artiklar:D
Eddie Vedder
2012-05-26, 14:35
Du får börja kräva licenspengar för varje gång vi pratar om dig och dina artiklar:D
Jag är en forskarnatur. Att nämnas och få cred för det jag skrivit är allt som behövs. Därutöver lever jag gärna på existensminimum.
Har för övrigt lyssnat igenom nu. Väldigt intressant att lyssna på. Bara en sån sak att han hela tiden följer schemat och coachens ord slaviskt, aldrig testar att maxa utan att det är inplanerat, med mera är ju något som skiljer de bästa från oss dödliga. Det är alltid väldigt värdefullt att få lyssna på hur de som lyckas generellt sett inte bara är talanger utan även har en närmast omänsklig disciplin i sin träning. Kombinerat med att de inte behöver ställa en fråga på ett forum varje gång de ska våga äta något. Om det finns någon studie som ger dem tillåtelse. :)
CYC måste ju vara SL-maffians svar på Zyzz! :naughty:
Carolinew
2012-05-26, 17:46
Första gången jag lyssnar på Body Radio, mycket trevlig intervju! Verkar ju hur trevlig som helst den där CYC :) Sen är jag ju sjukt svag för norska också, iofs.
Nytt VM-guld för Freddi Smulter idag, dags för en favorit i repris snart? Hans österbottniska (? vågar inte skriva muminska) och eran stockholmska var en grymt skön kombination att lyssna på.
Har inte lyssnat på mer än kanske 5-10 avsnitt totalt, men de senaste med CYC och Sarah har varit riktigt bra!
Rikard Jansson
2012-05-26, 21:11
Eller Stefan? Första vm-guldet någonsin där. Kanske dubbelavsnitt med kolozzeums två världsmästare?^^
Spartansk
2012-05-26, 21:37
Verkar som om han CYClar sina bänkövningar: http://maxstyrka.se/2012/05/intervju-med-carl-yngvar-christensen/
Andreas Guiance
2012-05-27, 10:41
Jag är en forskarnatur. Att nämnas och få cred för det jag skrivit är allt som behövs. Därutöver lever jag gärna på existensminimum.
Har för övrigt lyssnat igenom nu. Väldigt intressant att lyssna på. Bara en sån sak att han hela tiden följer schemat och coachens ord slaviskt, aldrig testar att maxa utan att det är inplanerat, med mera är ju något som skiljer de bästa från oss dödliga. Det är alltid väldigt värdefullt att få lyssna på hur de som lyckas generellt sett inte bara är talanger utan även har en närmast omänsklig disciplin i sin träning. Kombinerat med att de inte behöver ställa en fråga på ett forum varje gång de ska våga äta något. Om det finns någon studie som ger dem tillåtelse.
Ja, främst just disciplinen att inte gå för tungt imponeras jag av – den saknar jag helt själv tyvärr..
CYC måste ju vara SL-maffians svar på Zyzz!
:D
Första gången jag lyssnar på Body Radio, mycket trevlig intervju! Verkar ju hur trevlig som helst den där CYC :) Sen är jag ju sjukt svag för norska också, iofs.
Tack! Och jag är som du: Jag blir ju kär så fort någon pratar norska – kille eller tjej spelar mindre roll:D
Nytt VM-guld för Freddi Smulter idag, dags för en favorit i repris snart? Hans österbottniska (? vågar inte skriva muminska) och eran stockholmska var en grymt skön kombination att lyssna på.
Har inte lyssnat på mer än kanske 5-10 avsnitt totalt, men de senaste med CYC och Sarah har varit riktigt bra!
Eller Stefan? Första vm-guldet någonsin där. Kanske dubbelavsnitt med kolozzeums två världsmästare?^^
Smulter ska med igen, inget snack om saken. Och Stefan vill jag också gärna ha med, men jag tror att han är lite mer skeptisk. Men jag ska tjata på honom så får vi se om han ändrar sig:) Ett dubbelavsnitt vore ju klockrent!
Jag saknade en suspanalys av hurril. ;)
Jag saknade en suspanalys av hurril. ;)
HAha!
CYC måste ju vara SL-maffians svar på Zyzz! :naughty:
Ja verkligen! Ung, inte så fager (no offence), tjock och extremt sjukt bra på det han gör.
Rikard Jansson
2012-06-02, 18:56
Namnen uttalas ju vanligtvis exakt lika också :) Jag uttalar iaf CYC som syss, även fast zyzz egentligen ska uttalas ziiz men vem orkar det egentligen
Spartansk
2012-06-02, 19:11
Namnen uttalas ju vanligtvis exakt lika också :) Jag uttalar iaf CYC som syss, även fast zyzz egentligen ska uttalas ziiz men vem orkar det egentligen
Jag uttalar det [sy-snark].
Ja verkligen! Ung, inte så fager (no offence), tjock och extremt sjukt bra på det han gör.
Att CYC faktiskt är duktig hör inte hit (:
Riktigt bra intervju, CYC verkar störtskön. Skrattade högt åt hans konstaterande att han nog hellre skulle dö under stången än att behöva hjälp upp med 270kg.
Jag uttalar det som kyk, det känns logiskt eftersom både Carl och Christensen uttalas som K.
Andreas Guiance
2012-06-04, 12:09
Kan tilläggas att CYC vann både sin egen klass och totalen på NM i helgen:hbang:
Andreas Guiance
2012-06-04, 12:14
finns det vid på deT? :O
Inte sett någon än tyvärr...425-330-362,5 var serien iaf.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.