handdator

Visa fullständig version : Problem!

Alcazara
2004-01-26, 09:50
Jag har tränat morgonpass rätt länge, men studierna kräver att jag kör kvällspass en period framöver...
Problemet är att jag tycker inte att jag "hinner" få i mig tillräckligt efter ett tungt pass. Kör mellan 19.30-20.45 ca. Direkt efter träningen tar jag en oboydrink, sedan ca 40 senare, käkar jag t ex en tonfiskburk, ris eller bröd + mkt kokta morötter och 1/2 dl nötter.

Sedan är jag slut och sover, tar frukt precis innan läggdags vd 23 ca. Men grejen är att jag kan vakna vrålhungrig vid 3-4 tiden på morgonen. Då är jag för trött för att käka och går och lägger mig igen...men sover inte bra då. Jag skulle nog få bättre resultat om jag tränade morgonpass, då kan jag fylla på under hela dagen och sover bättre. Hur ska jag bära mig åt, några tips?

Hobbes
2004-01-26, 11:07
Nu kanske protein drinkar inte är på ditt kost schema, men som tips....så skaffa dig en burk och testa.

Alltså, köp, protec, complete protein III alltså något med vassle, kasein i. Utmärkt till natten, och ha pulvret stående i shakern antingen vid sängen eller i köket....så när du stiger upp vrålhungrig, i med lite vatten eller mjölk, det är ju inga mängder vi pratar om. Dra drinken, och kroppen har en maximal chans att återhämta sig under natten, vila bygger muskler!!

Det är ett tips baserat på det faktum att du inte orkar äta, det är smidigt och enkelt...kost-TILLSKOTT alltså.

Borde vara fler som har samma problem eller har andra förslag!

Själv körde jag med en drink vid 3 tiden på natten, vaknade alltid hungrig alt. sugen på något. Det går snabbt och är smidigt, så känner man sig lite bättre iform på morgonen oxå.

Alcazara
2004-01-26, 16:09
ok, prottedrinkar alltså....hmm...men då till en följdfråga;
Får man inte en insulinkick då och ännu svårare att sova?

Hobbes
2004-01-26, 16:17
Originally posted by Alcazara
ok, prottedrinkar alltså....hmm...men då till en följdfråga;
Får man inte en insulinkick då och ännu svårare att sova?

Jag är diabetiker, så jag har ingen aning...

Nädå, själv så tog jag pulvret med vatten, för att det inte skulle bli så sött. Men visst hade jag högre blodsocker på morgonen av detta, så visst kan det påverka. Jag sover fruktansvärt dåligt om mitt blodsocker är i oordning.

Jag tänkte mer på om du var hungrig samt hade tränat och ville ge kroppen en bra grund under natten.

Testa dig fram annars, börja med att ta en banan eller nåt på natten för att stilla hungern. Alternativt ät gröt innan du lägger dig eller lite ägg typ omelett eller nåt, det är ju en bra proteinkälla. Mina kvällsmål blir ofta omelett med hela ägg och äggvita, kanel och lite havregryn, mättar och är gott som tusan.

Konstigt att ingen mer har kommenterat detta, med egna erfarenheter. Vi får se framåt kvällen om någon har något mer att tillägga.

Alcazara
2004-01-26, 17:09
Ja, jag sover dåligt jag med om blodsockret stiger...är inte diabetiker men känslig ändå.
Och det blir svårt att käka mer innan jag lägger mig, orkar inte få i mig mera eftersom jag äter ett stort mål vid 21.30-tiden.

Men en banan kanske skulle vara bra, om det inte är protein jag behöver förståss...?

Tack Hobbe för dina tips och jag hoppas fler tittar in med fler tips!

Pez
2004-01-26, 17:13
Fördelen med insulinkicken och proteindrinken kommer uppväga nackdelarna (dvs om du vill bygga muskler), möjligt att det påverkar din sömn marginellt men är du "slut" så borde det inte vara nåt problem att svepa en kaseinbaserad prottedrink innan läggdags.

/pez

Alcazara
2004-01-26, 17:20
ok, så det är kassein som gäller. Då är det kanske värt att inhandla det och ta under natten när jag vaknar hungrig...Nåt billigt och bra tips på kassein-baserat protein, helst gott också ?:naughty:

Pez
2004-01-26, 17:32
ok, så det är kassein som gäller. Då är det kanske värt att inhandla det och ta under natten när jag vaknar hungrig...Nåt billigt och bra tips på kassein-baserat protein, helst gott också ?:naughty:

Ska jag rekommendera ett bra protein som passar som mellanmål/kvällsmål så kör jag på min standard - Fairing Complete Protein III - använder det själv, smak och kvalitetsmässigt är det suveränt samt att det är lättblandat. :hbang:

Just nu får du 40gr Inositol på köpet också:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=28

Visst finns det billigare pulver, dock får man vad man betalar för i detta fallet.

/pez

Alcazara
2004-01-26, 18:49
Det finns tydligen en butik här som säljer det så jag får rulla dit i veckan...Tack!

Pez
2004-01-26, 18:52
Det finns tydligen en butik här som säljer det så jag får rulla dit i veckan...Tack!

Gör så - be om smakprov om du inte tar mig på mitt ord.
Men jag kan med 99% säkerhet säga att det är ett av de mest välsmakande proteintillskott som finns på marknaden idag.

/pez

Billy
2004-01-26, 20:22
Hur många portioner innehåller Protec III:n?

Pez
2004-01-27, 12:25
Originally posted by Billy
Hur många portioner innehåller Protec III:n?

2kg är vikten. Hur många portioner det motsvarar är upp till användaren och inget man ska basera sitt köp på.
Jag tar tex 50gr/shake, men "normalt" brukar folk ta en dl vilket motsvarar ca. 35gr pulver, vilket ger att man då får ut ca. 60 drinkar på 2kg pulver.

/pez