Visa fullständig version : subway the best :)
nu är det så att jag vill käka på subway, nyttigt eller onyttigt beror ju förstås på, låt oss säga att jag tar en footlong med ost,bacon,skinga och sallad sen vitlöksdressing med mörkt bröd och inte tränar på 3 dagar, kommer det lagras som fett eller? :S
Lär lägga på dig minst en 238-239 gram fett på en footlong.
catchinglingdong
2012-05-16, 21:44
nu är det så att jag vill käka på subway, nyttigt eller onyttigt beror ju förstås på, låt oss säga att jag tar en footlong med ost,bacon,skinga och sallad sen vitlöksdressing med mörkt bröd och inte tränar på 3 dagar, kommer det lagras som fett eller? :S
cofffee
Skaffa lite distans för fan:smash:
cofffee
Skaffa lite distans för fan:smash:
menade typ 2 dagar innan träning.. hade tänkt käka subway efter 1 på natten då club nordic festen i linköping slutar
blev du fet av chinabuffén?
blev du fet av chinabuffén?
aa gick upp 2 kg
Latissimus Dorsi
2012-05-16, 21:59
Herregud nej, subway är KING. Sjukt gott!
menade typ 2 dagar innan träning.. hade tänkt käka subway efter 1 på natten då club nordic festen i linköping slutar
Du ska på fest o dricka alkohol, men du oroar dig över en subway-macka? :(
Du ska på fest o dricka alkohol, men du oroar dig över en subway-macka? :(
ska inte dricka och det är faktist en steak cheese footlong med mörktbröd jag vill äta
Ska du bara äta en macka och inte träna på 3 dagar tror jag du kommer bränna fett, men framförallt må lite dåligt och vara hungrig.
Vad förväntar du dig för svar? Googla om kalori in och kalori ut. Eller sök lite här på kolozzeum.
Vad förväntar du dig för svar? Googla om kalori in och kalori ut. Eller sök lite här på kolozzeum.
asso det går ju runt massor av myter men om jag bara käkar frukost vid 11.00 - 12.00 och sen fastar till 02.00 och sen käkar en footlong? kommer det lagras som fett? vill bara ha ett svar på det.
Detta var allt en lurig fråga!
du kanske skulle läsa på lite här på forumet istället för att fråga varje gång du ska äta nåt? "deffguiden" är tex en bra grund...
Hahaha!
Ja, inte är det positivt ifall du hade tänkt vara slimmad, tyvärr. Du får nog skippa den goda mackan.
King Grub
2012-05-16, 22:47
asso det går ju runt massor av myter men om jag bara käkar frukost vid 11.00 - 12.00 och sen fastar till 02.00 och sen käkar en footlong? kommer det lagras som fett? vill bara ha ett svar på det.
Det lagras alltid fett när du äter. Samtidigt som det alltid förbränns fett, dygnet runt. Det är balansen mellan inlagring och förbränning som är intressant, inte en enskilt måltid eller ett enskilt livsmedel. Och den balansen, fettbalansen, styrs av kaloribalansen, oavsett vad eller när du äter.
LillSkalman
2012-05-17, 08:26
Om du inte äter något annat än den där mackan så tror jag du kommer gå ner i vikt på de där 2-3 dagarna. cofffee
Om du inte äter något annat än den där mackan så tror jag du kommer gå ner i vikt på de där 2-3 dagarna. cofffee
jag sa att jag inte ska träna på 2dagar, inte att jag skulle fasta 2 dagar?
jag sa att jag inte ska träna på 2dagar, inte att jag skulle fasta 2 dagar?
Och du tror inte att resten av maten du stoppar i dig skulle spela någon roll utan att det är subwaymackan som avgör om du blir fet eller inte?
Och du tror inte att resten av maten du stoppar i dig skulle spela någon roll utan att det är subwaymackan som avgör om du blir fet eller inte?
ja, kroppen var ju liksom inte gjord för en steak&cheese som i en footlong innehåller cirka 16.8g fett(varav 9.2g mättat fett) och 92kolhydrater (varav 14.2g sockerarter) 44g protein och totalt 652 kcal. jag kommer ju ligga på minus 1000 kcal minst den dagen men det som oroar mig är att det endå lägger sig som fett och är kvar där efteråt.
ja, kroppen var ju liksom inte gjord för en steak&cheese som i en footlong innehåller cirka 16.8g fett(varav 9.2g mättat fett) och 92kolhydrater (varav 14.2g sockerarter) 44g protein och totalt 652 kcal. jag kommer ju ligga på minus 1000 kcal minst den dagen men det som oroar mig är att det endå lägger sig som fett och är kvar där efteråt.
Du menar alltså att genom att äta en subway footlong på 652kcal så trollas det fram 1000kcal fett runt magen?
Du menar alltså att genom att äta en subway footlong på 652kcal så trollas det fram 1000kcal fett runt magen?
vågen tyder på det, du kan räkna på godis på lördagen med :)
WHITEFOLKS
2012-05-17, 12:30
Vågen mäter vikt inte fett runt magen.
Hahahaha, helt otroligt.
Du kan käka 2st footlongs och du kommer inte lägga på dig något fett.
Holabandola
2012-05-17, 12:36
Tränar du eller är du anorektiker?
All mat är bra mat när man tränar och vill bygga.
Har du ingen hunger?? Lyssna på den, svårare behöver det inte vara!
Rakanichy
2012-05-17, 12:47
Omöjlig fråga.
Kan säga så här. Räkna ut ditt basbehov av kalorier på en dag. sen så försöker du ligga under det totalt under dagen och då kommer du gå ner i vikt.
Om du t.ex. har behovet 2500kcal och äter en 650kcal subwaymacka så kommer du kunna äta 1850kcal utöver det under dagen utan att lägga på dig någon vikt.
Vad är din kropp gjord för då?
Alltså, ligger du på - 1000 kcal så kanske kroppen lagrar fett, men inte i närheten av så mycket som den förbränner samma dygn. Således går du ner i fettvikt i slutändan av dagen.
Klart att det syns på vågen direkt efter du tryckt i dig en chinabuffé eller en footlong. Men det betyder inte att du lägger på dig den vikten i fett. Väg dig på morgonen efter att du gått på toa så ska du se att du väger som vanligt igen (:
Så jag kan trycka i mig vilken footlong sub jag vill utan att jag går upp i fettmassa så länge jag håller kaloribalans?
Gabriel174
2012-05-17, 19:19
Men sluta nojja och ät din footlong.
Kojaksissla
2012-05-17, 19:33
Så jag kan trycka i mig vilken footlong sub jag vill utan att jag går upp i fettmassa så länge jag håller kaloribalans?
Men tror du inte att du borde lära dig lite mer om kost och näring innan du frågar liknande frågor? Ja, för helvete :furious:
Men tror du inte att du borde lära dig lite mer om kost och näring innan du frågar liknande frågor? Ja, för helvete :furious:
Vad gör man här om man inte intresserad av att lära sig mer/diskutera om kost/näring?
Gabzteryo
2012-05-17, 22:06
Finns näringsvärde på Subway mackorna på deras hemsida.
Det lagras alltid fett när du äter. Samtidigt som det alltid förbränns fett, dygnet runt. Det är balansen mellan inlagring och förbränning som är intressant, inte en enskilt måltid eller ett enskilt livsmedel. Och den balansen, fettbalansen, styrs av kaloribalansen, oavsett vad eller när du äter.
...att du fortfarande orkar, starkt!!*flex*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.