Visa fullständig version : Eget proteinmärke
Hej
Skulle vilja ha hjälp med att producera proteinpulver för ett eget proteinmärke.
Någon som vet var man ska vända sig?
Tack!
Birkharju
2012-05-14, 22:38
118100
Sundqvist
2012-05-14, 22:40
Om du har planer på att starta ditt eget proteinmärke, men vänder dig till kolozzeum för info, då är du nog inte rätt man för det :)
Det är väldigt mycket jobb med det
118 100 är iofs ett bra tips.
Måste starta någonstans, Har en affärsidé och behöver kontakt med leverantör av proteinpulver för att fylla en av funktionerna i denna idé och finns det möjlighet att redan från början "branda" proteinet i detta fall är det att föredra. Sen om jag är rätt man för eget märke det vet jag inte jag inte men har en idé om affärslösning som inte finns idag.
hillbilly90210
2012-05-15, 17:35
Prenumeration på pulver? ;)
Finns det inte tillräckligt med olika proteinpulver idag? Tillför verkligen ett eget märke något till din affärsidé?
Finns det inte tillräckligt med olika proteinpulver idag? Tillför verkligen ett eget märke något till din affärsidé?Hans kanske har en snyggare burk och är således effektivare? Har du inte förstått någonting efter alla dessa år...
Hans kanske har en snyggare burk och är således effektivare? Har du inte förstått någonting efter alla dessa år...
Hur snygg burken är har naturligtvis ingen betydelse, det är bara för nybörjare. Alla erfarna (och stora) människor inom träningsvärlden är väl medvetna om att det är hur många % muskelmassa det står att man ökar på etiketten, oavsett hur de som skrivit dit det kommit fram till det. Det är ju logiskt sett så att det är ökningar i muskelmassa som är det viktiga, inte hur eller varför det är som det är och burken slänger man efter innehållet är slut.
Är du på riktigt:D
Bara för att din gainer säger att du ökar 3kg i ren massa så stämmer inte det..
Gäller såklart inte bara muskelmassa, även styrkeökningar m.m. kan förekomma om man väljer rätt. Saxat från en försäljares sida:
"I en studie visade det sig att VP2 gav 156% bättre styrkeökning än andra proteiner! Och samma studie visade att VP2 gav flera gånger bättre muskeltillväxt samtidigt som det brände fett!"
4 realz
Klart det stämmer, men då måste du äta upp burken också!
Givetvis så hjälper namnet till... För varje gång Anabolic upprepas så ska man lägga till 10% till det som står på burken.
Klart det stämmer, men då måste du äta upp burken också!
Givetvis så hjälper namnet till... För varje gång Anabolic upprepas så ska man lägga till 10% till det som står på burken.
Nej, anabolic betyder bara att det är anabolt. Säger inget om hur mycket.
Nej, anabolic betyder bara att det är anabolt. Säger inget om hur mycket.
Jo, 10% är avrundat, egentligen så är det 9.823125%.
Hans kanske har en snyggare burk och är således effektivare? Har du inte förstått någonting efter alla dessa år...
Sant iof...
Sen gäller det att ha rätt namn.
Jag jobbar fortfarande på en design till "Oh Yes! Extra creamy anabolic vanilla protein shake".
Patriarch K
2012-05-15, 18:50
Förkasta inte folks företagsidéer. Det kan ge oss skattepengar i slutändan!
Nej jag menar inte att idén är dålig, det var mer burkresonemanget jag gjorde mig lustig över :(
Fishtank
2012-05-15, 19:02
Sant iof...
Sen gäller det att ha rätt namn.
Jag jobbar fortfarande på en design till "Oh Yes! Extra creamy anabolic vanilla protein shake".
Låter som sperma.
Oh yes creamy anabolic vanilla.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.