Visa fullständig version : hjälp mig med min deff
har tänkt deffa bort det sista fettet som är kvar på magen a.k.a kärlekshantag.. det gick snabbt att gå ner i vikt i början men nu är det stopp, jag körde med -200kcal 3-4 dagar och sen + 200kcal i en dag (godis och kina mat den dagen) och efter den veckan hade jag gått upp 3.5 kg av nån jävla dum okänd anledning. vanligtvis brukar jag kunna komma upp till mellan 1500kcal och 1700kcal en träningsdag eller vanlig dag men endå så går jag inte ner mer kan jag få hjälp? jag styrke tränar 3 ggr i veckan och löper kanske 20 minuter på band varje styrke pass.
väger just nu 72-74 med kläder på och är 180cm jag har väl rätt så okej muskel massa med. men vill få bort det som är kvar av fettet hjääääääääääälp!
Mattiays
2012-05-15, 10:15
Nej, 3,5kg gick du inte upp på en vecka. Det kan jag lova dig:thumbup:! Av egen erfarenhet vet jag Exakt varför vågan visat så. Läs nedan:
Varje dag väger jag mig alltid på morgonen, efter cirka 7-10h fasta och väger därmed in mig på TOM mage. Säg att vågen visar 100kg på tom, då kanske den visat 4kg mer om jag vägt mig efter frukost, tja.. du hajjar! Så sluta oroa dig, 200kcal överskott är inget farligt det heller. Det förstör dock dina underskottsdagar om du nu ligger -200kcal/dag, så nu börjar du om på ruta 1 ;)
Du räknar väl helt enkelt fel. Förmodligen på dagen med 200kcal överskott.
Annars är ju -200kcal ganska lite och ger inte så stor marginal för fel.
har tänkt deffa bort det sista fettet som är kvar på magen a.k.a kärlekshantag.. det gick snabbt att gå ner i vikt i början men nu är det stopp, jag körde med -200kcal 3-4 dagar och sen + 200kcal i en dag (godis och kina mat den dagen) och efter den veckan hade jag gått upp 3.5 kg av nån jävla dum okänd anledning. vanligtvis brukar jag kunna komma upp till mellan 1500kcal och 1700kcal en träningsdag eller vanlig dag men endå så går jag inte ner mer kan jag få hjälp? jag styrke tränar 3 ggr i veckan och löper kanske 20 minuter på band varje styrke pass.
väger just nu 72-74 med kläder på och är 180cm jag har väl rätt så okej muskel massa med. men vill få bort det som är kvar av fettet hjääääääääääälp!
Men lägg dig på ett underskott då.
Men lägg dig på ett underskott då.
ser inga resultat när jag ligger på underskott, och när jag försöker ligga nära balans så går jag upp i vikt
Sheogorath
2012-05-16, 21:19
ser inga resultat eftersom jag inte ligger på underskott, och när jag försöker ligga nära balans så ligger jag i själva verket på överskott och därför går jag upp i vikt
Fixed.
ser inga resultat när jag ligger på underskott, och när jag försöker ligga nära balans så går jag upp i vikt
Tänk på att om du går från deff till balans går du genast upp något kg i vätska. Så om du vill avgöra om du ligger på balans eller inte får du nog vänta och se i 2-3 veckor (förutsatt att du väger dig dagligen).
3,5 kg på en vecka... du kan ju själv räkna ut omöjligt har ätit 7500x3,5 kcal extra
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.