Visa fullständig version : Digital kopia på betyg - hur?
thethoos
2012-05-11, 16:36
Jag behöver skicka in mina betyg i digitalt format i en ansökan. Hur får man ut betygen från tex antagningen.se i digitalt format? Räcker det att kopiera över dom till ett textdokument eller måste jag få ut dom i något speciellt format så dom blir "vidimerade" digitalt?
Jag behöver skicka in mina betyg i digitalt format i en ansökan. Hur får man ut betygen från tex antagningen.se i digitalt format? Räcker det att kopiera över dom till ett textdokument eller måste jag få ut dom i något speciellt format så dom blir "vidimerade" digitalt?
Du måste väl ha med underskriften i det digitala formatet? Alltså går det inte att klistra in bara texten i Notepad.
Snobbe gav nog bästa tipset. Kolla annars om du kan spara dom som PDF eller liknande från siten där dom redan finns.
thethoos
2012-05-11, 16:39
Jag har inte tillgång till papperskopior endast de som finns på antagningen.se Borde ju gå att få ut dom i digitalt format..
thethoos
2012-05-11, 16:40
ahh okej, det kanske går. vilket program behöver jag för att spara i pdf? acrobe reader eller kan jag bara spara den i .pdf?
ahh okej, det kanske går. vilket program behöver jag för att spara i pdf? acrobe reader eller kan jag bara spara den i .pdf?
Att bara spara i PDF borde gå bra även om du inte har program/plugin installerade. Dock så kan du få problem med att öppna dom.
Sumatra PDF är annars ett bra program/plugin.
thethoos
2012-05-11, 16:44
hmm okej, hur spar jag ner det egentligen?
hahavaffan
2012-05-11, 16:52
De som finns på antagning.se lär absolut inte räknas som nån form av bevis eller liknande, utan endast något som du själv får knåpa ihop. För du menar dina betyg som finns där under menyn "Meriter", right?
Det skulle ju såklart gå att klistra in dem i ett textdokument, eller att installera en PDF-printer typ BullZip, så du kan skriva ut sidan till en PDF-fil som du sen mailar. Men som sagt, det blir inget bevis eller liknande, men det förstår du väl.
thethoos
2012-05-11, 16:57
Ja, jag antog det. Jag skickar in vidimerade kopior på mina universitetsbetyg och ett "ihop knåp" av mina gymnasiebetyg och hoppas att dom tror mig. I annat fall får jag skaffa pappers kopior senare och visa upp gymnasiebetygen. Tack för hjälpen allafall, kolo är snabba med hjälpen =)
LillSkalman
2012-05-11, 19:16
Be personalen på skolan du gått skicka, de har sparat på digitalt format. Så har jag gjort iaf, flera år efter att jag slutade på skolan :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.