handdator

Visa fullständig version : Försöka bli större eller mindre?

Meadows
2012-05-11, 09:47
Hej, jag har tränat nu i typ 8 månader men är i lite av ett klämläge där jag både vill bulka för att jag känner mig ganska liten på mina 66.5 kg för tillfället, men samtidigt vill deffa för att bli snyggare inför sommaren och få bort det "sista" fettet eftersom man läst att det blir lättare att lägga på sig fettfri massa sen då.

Dessutom undrar jag om det ens finns någon chans för att få fram några rutor på min mage, vet inte hur stora muskler jag har under fettet egentligen. :cryout:

Här är iallafall en före/efter-bild på mig där den nyare bilden är från idag.
Vägde ca 63 på förebilden och 66.5 idag.

http://oi46.tinypic.com/3500yti.jpg

Snälla kolo, tips/förslag?

Crackiiee
2012-05-11, 09:52
Hej, jag har tränat nu i typ 8 månader men är i lite av ett klämläge där jag både vill bulka för att jag känner mig ganska liten på mina 66.5 kg för tillfället, men samtidigt vill deffa för att bli snyggare inför sommaren och få bort det "sista" fettet eftersom man läst att det blir lättare att lägga på sig fettfri massa sen då.

Dessutom undrar jag om det ens finns någon chans för att få fram några rutor på min mage, vet inte hur stora muskler jag har under fettet egentligen. :cryout:

Här är iallafall en före/efter-bild på mig där den nyare bilden är från idag.
Vägde ca 63 på förebilden och 66.5 idag.

http://oi46.tinypic.com/3500yti.jpg

Snälla kolo, tips/förslag?

Ja, asså... Jag tränade mage konstant nästan 6 månader innan deffen, har du inte tränat mage kan du ha väldigt svårt att få magrutor som ju är magmusklerna. Har du tränat magen kontinuerligt sen du började har du inga problem med att få fram dom.
Måste också tillägga att efter 6 månaders träning + deff har bara gett ett svagt 6-pack och inget som liknar närheten av elit-nivå!

durrr
2012-05-13, 22:54
Känner igen mig i din situation. Ligger runt 68-70 kg men vet inte om jag vill deffa för att få mer synliga muskler eller bulka upp mig för att bli större och få en bättre grund att jobba från.