Visa fullständig version : Rekommenderar annan variant av chips, riktigt gott!
Hej på er!
Jag tänkte bara ta tillfälle i akt och rekommendera er ett par riktigt goda chips som jag nyss upptäckt. Kanske stått om dessa i trådar innan eller så, men jag postar detta ändå.
Just nu går jag under deff och bör alltså absolut inte äta dessa, men var tvungen att prova två då min sambo hade köpt hem dem.
Det är banan-chips, vilket låter rätt äckligt, som om det skulle smaka likt bananerna i exotic snacks, men inte alls, MYCKET bättre. Relativt starka pga smaken av Chili men ändå perfekta! :thumbup:
Märket heter "Renée Voltaire" vissa har säkert hört om hennes produkter eller testat dem, men jag postar en länk på hur de ser ut samt näringsinnehåll osv. Prova dessa nu, ni som kan! :) *popcorn*
http://www.reneevoltaire.se/produkter/?product=396&e=c
(De finns på ICA Maxi, City gross med mera.)
OneManArmy
2012-05-11, 06:01
bananchips? menar du de där som är friterade i palmolja?
Ehm, jag vet inte riktigt. Sitter på jobbet nu och kunde inte hitta informationen på deras hemsida tyvärr, får återkomma om det!
bananchips? menar du de där som är friterade i palmolja?
Mest troligt, om man ska kolla på innehållsförteckningen och näringsvärde;
Matbanan (70%), palmolja (ej härdad/ej från skyddat område), havssalt, chili, citronsyra.
Näringsinnehåll
per 100 g: Energi kcal 536, protein 3 g, fett 32 g, varav mättat 14 g kolhydrater 61 g, varav kostfiber 7 g, varav sockerarter 7 g
OneManArmy
2012-05-11, 08:58
De är grymt goda men vette fan om det är nåt man ska sätta sig i varje vecka direkt.
Är en sucker för de chokladdoppade varianterna själv ;)
De är grymt goda men vette fan om det är nåt man ska sätta sig i varje vecka direkt.
Är en sucker för de chokladdoppade varianterna själv ;)
haha, helt sant! Jag går som sagt på deff just nu så jag kan absolut inte käka dem! Men var tvungen att prova 2 st igår, och de var riktigt goda!
OneManArmy
2012-05-11, 09:31
riktigt fina i fil o kvarg osv också
Köp en palsternacka, sliza upp och rosta den med lite grillkrydda alt, ditt smakval,
doppa i 0,3% Lidl Creem Cheese, et viola.. Myskvällen räddad ;)
Köp en palsternacka, sliza upp och rosta den med lite grillkrydda alt, ditt smakval,
Eller köpa 2-300 gram lösgodis och pepsi max = myskvällen räddad :D
Funkar även med kolrot/rotselleri + kryddor. Godare än vad man tror.
Funkar även med kolrot/rotselleri + kryddor. Godare än vad man tror.
Hur rostar ni dom? :naughty:
'sliza upp och rosta den'..*slap*
Mest troligt, om man ska kolla på innehållsförteckningen och näringsvärde;
Matbanan (70%), palmolja (ej härdad/ej från skyddat område), havssalt, chili, citronsyra.
Näringsinnehåll
per 100 g: Energi kcal 536, protein 3 g, fett 32 g, varav mättat 14 g kolhydrater 61 g, varav kostfiber 7 g, varav sockerarter 7 g
Sånt här gör mitt gamla miljöhjärta glatt.
Hur rostar ni dom? :naughty:
Hyvlar med osthyvel, sen in på en plåt i ugnen på grill+varmluft = succe
Hyvlar med osthyvel, sen in på en plåt i ugnen på grill+varmluft = succe
Ack, undrar hur min ugn ska styra mig, begränsad kunskap om hushållsmaskiner.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.