Visa fullständig version : Byggare som kan gå ner i spagat och split. Finns dom?
Qudatullah Jamal
2012-05-10, 21:16
Jag svär att jag nån gång såg ett youtube-klipp eller så kanske det var i en dröm men det var i alla fall en väldigt muskulös invandrarekille som stod på scenen och vips som det var så gick han ner i spagat och split under själva fri poseringen (eller vad fan ni nu kallar det där).
Jag tycker det i alla fall var sjukt coolt, man fick intrycket att han var världens mest vältränade man på alla sätt och vis. Fanns inget han saknade liksom.
Så jag undrar förstås om någon här kanske vet vem jag syftar på eller om ni kanske vet någon annan byggare som kan häftiga grejer mer än att bara ha stora muskler? :)
http://i478.photobucket.com/albums/rr149/massturbater/ddd0113.jpg
Grazzafukkinrazzi
2012-05-10, 21:22
http://muscletime.com/index.php?view=image&format=raw&type=img&id=41220&option=com_joomgallery&Itemid=202
Qudatullah Jamal
2012-05-10, 21:24
WOW! Coleman kan ju! Men det där lär väl inte vara bra att träna på det för maximal muskelutveckling eller?
WOW! Coleman kan ju! Men det där lär väl inte vara bra att träna på det för maximal muskelutveckling eller?
Jag har inte hört nåt sånt iaf. Därmot har jag hört vissa som menar att det är bra för bygget, säkert enbart baserat på bro science iofs. Jag tror de flesta byggare är betydligt vigare än folk i allmänhet iaf.
Qudatullah Jamal
2012-05-10, 21:30
Jag har inte hört nåt sånt iaf. Därmot har jag hört vissa som menar att det är bra för bygget, säkert enbart baserat på bro science iofs. Jag tror de flesta byggare är betydligt vigare än folk i allmänhet iaf.
Men man blir väl inte särskilt vig av att köra på TUT-konceptet och inte ha så stor ROM som Coleman? Han borde ju inte vara så vig tycker man.
Skulle inte förvåna mig om Kai kan eller kunde det.
Förvånansvis många byggare klarar att gå ner i split...
jag tyckte att tommy thorvildsens bakåt volt är bland det mer spektakulära jag sett i byggarsvängen (på den nivån)
Jag har blivit mycket vigare av att styrketräna iaf och då är jag inte en sån som håller på o stretchar o grejar (med vissa undantag pga felheter i kroppen).
Eller jo, jag tänjer ju upp som uppvärmning men det är inte någon regelrätt stretching.
Att bygga maximalt med muskler lär ju inte vara det mest optimala sättet för att bli vig pga att musklerna förstås tar plats. Men effekten är nog inte så jättestor med tanke på att någon så artificiellt förstorad som Ronnie C kan gå ner i split.
Någon som är ren lär ju inte komma i närheten av samma storlek och därför kan nog i princip alla rena bodybuilders bli väldigt viga om de bara tränar för det (och utan att det påverkar hur mycket muskler de bygger).
Spartansk
2012-05-10, 22:16
Frågan är, finns det byggare som kan nudda båda händerna bakom ryggen?
ChuckTesta
2012-05-10, 22:20
Det låter som en omöjlighet, byggarna är för massiva
Vad är det för storlek vi snackar då? 120+ 100+ eller 80+ ?
Christer Norman är ordentligt vig ifall jag inte minns fel.
Spartansk
2012-05-10, 22:24
Vad är det för storlek vi snackar då? 120+ 100+ eller 80+ ?
120+, bara för att.
filmjölk
2012-05-10, 22:48
Men man blir väl inte särskilt vig av att köra på TUT-konceptet och inte ha så stor ROM som Coleman? Han borde ju inte vara så vig tycker man.
En sån som Coleman kan nog lägga rörlighetsträningen för sig, och viktlyftandet för sig. Han har tid att lägga på träning, och behöver inte köra crossfit direkt där han försöker bli bättre på allt samtidigt:D
Spartansk
2012-05-10, 22:51
I knäböj går väl Coleman för övrigt rätt djupt? All hans benträning är inte tumslånga juck med ett ton i benpress.
120+, bara för att.
Bra fråga :p
Jag vågar iaf inte gissa.
killenigrillen
2012-05-11, 06:24
Ganska intressant fråga. Du kollar på en flerfaldig Mr Olympia som är bland de mest muskulösa personerna i världen, någonsin. Borde inte frågan vara: Borde inte det där vara BRA för maximal muskelutveckling?
Knatcharn
2012-05-11, 08:16
Kai Greene? (borde iaf kunna, hehe)
Flex Wheeler kan eller kunde iaf
ca 2min in i klippet går han ner:
http://www.youtube.com/watch?v=MI7IK9nZKYM
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.