Visa fullständig version : Bra snygga kläder för folk som har byggt muskler
Undrar helt enkelt var man kan köpa rätt så tighta t-shirts/linnen som sitter åt bra och som passar väldigt bra när man är välbyggd.
Samt t-shirts som har lite kortare armar än normalt, tror ni vet vilken klädtyp jag menar kan inget speciellt namn på det dock men här är en bild.
http://img208.imageshack.us/img208/6632/rrrrrj.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/208/rrrrrj.jpg/)
Hittar lite såna typer av kläder här och där men finns det någon butik ni vet som är grym?
Mvh
drakfelt
2012-05-10, 15:13
Jag vet inte hur mycket korvskinn du vill ha, men jag tycker att de flesta t-shirts jag provar i storlek L/XL sitter rätt bra över bringa och armar.
Filippa K har riktigt schysta cleana t-shirts för övrigt
Postat via en mobil enhet
awesomooo
2012-05-10, 15:48
Jag är då inte så jätte väldbyggd men har flera stycken J.Lindeberg t-shirts som sitter helt perfekt! Är 177cm och väger drygt 80kg och brukar ha medium. Köpte för övrigt en t-shirt på HM idag i storlek medium, tror fan jag kan bo i den.
Vill kräkas lite lätt på för korta armar på tröjor. Korvar sig och sitter i armhålan, ingen hit.
Bläck har en serie t-shirts som är väldigt elastiska, kanske något att prova även om jag personligen inte tycker de är särskilt anpassade för en välbyggd kropp.
Jay Cutler hittar inte tighta t-shirts eller t-shirts med korta ärmar, han får det att se så ut med sin fysik helt enkelt :D
Skämtåsido, du bor i Sthlm, varför inte ta en runda i stan? :)
Jack&Jones T-shirt sitter bra runt axlar,armar,bröst :)
Ganska små i storlekarna
cirkelrak
2012-05-10, 19:09
Att gå omkring i tighta kläder är som att ge bort en present utan att ha slagit in den.
LillSkalman
2012-05-10, 19:10
Jag köpte två V-ringade tishor i förra veckan, tycker båda hade korta ärmar och såg jävligt smickrande ut i storlek M. Köpte även en riktigt tuff "långärmad T-shirt" i ett material som ser lite stickat ut, med 3 knappars öppning vid bröstet. Var ute efter det stuk som Dexter har i TV-serien med samma namn men de hade bara svart kvar. Var görsnygg när jag provade på den med.
Samtliga 3 plagg hittade jag på HM och kom jävligt billigt undan. Denna vår/sommar ska jag inte spendera inomhus/i vassen. ;)
*Cirkelrak, presenten är ju 6packet och de väldefinerade ombiquesen vi alla bär på ju? ;)
dream_theater_
2012-05-10, 20:50
Acne har schyssta tshirtar med kortare ärm. Även hugo boss. Jack&jones, carlings, hm kan du hoppa om du vill ha hyfsad kvalitet på kläderna.
Grigioperla har jävligt bra t-shirts, väldigt strechiga utan att bli trånga/missformade/obekväma. Dock kan de nog vara i den öfvre prisklassen, med de håler bra länge.
filmjölk
2012-05-11, 09:59
Är du väldigt muskulös ser alla kläder riktigt fåniga ut på dig, och lyckas du hitta något som inte ser fånigt ut, då har du hittat något som får dig att se fet ut istället.
Har du massiva muskler så är det lika bra att omfamna det och klä sig i baggypants med lsd-mönster, t-shirt med avklippta ärmar, flip-flops och midjeväska. Du kommer att se ut som en mupp oavsett, så sikta på ärkemupp.
Är du väldigt muskulös ser alla kläder riktigt fåniga ut på dig, och lyckas du hitta något som inte ser fånigt ut, då har du hittat något som får dig att se fet ut istället.
Har du massiva muskler så är det lika bra att omfamna det och klä sig i baggypants med lsd-mönster, t-shirt med avklippta ärmar, flip-flops och midjeväska. Du kommer att se ut som en mupp oavsett, så sikta på ärkemupp.
Lol! :thumbup:
Det är helt OK att se fet ut om man är välbyggd. Vid eventuella kränkande eller ovidkommande kommentarer är det bra om plaggen i fråga är lätta att ta av för att sätta motparten på plats.
Tackar för alla tips ska kollas =) Någon som kanske vet någon bra hemsida man kan beställa från? Med bra priser etc (E för lat för att gå till butiken)
Dedication
2012-05-11, 13:45
Tackar för alla tips ska kollas =) Någon som kanske vet någon bra hemsida man kan beställa från? Med bra priser etc (E för lat för att gå till butiken)
Asos, utan tvekan! Beställde nyss ett linne och en långarmad för totalt 200 kr, gratis frakt också. Finns massvis sköna t-shirts som sitter bra runt armarna ;)
ARMSTARK
2012-05-11, 13:48
Bra tråd att spinna vidare på i nästan samma ämne. Jag gillar lite ledigare T-shirts XXL ( XL blir tajt ) men problemet är att de går nedanför arslet, man är ju lika bred som man är lång, haha. Några bra tips?
Jag skulle nog säga vilka kläder som helst.
Köper man kläder för att se stor ut eller fyller man ut normala kläder så det syns.
Vad är skillnaden?
ARMSTARK
2012-05-11, 14:25
Om du frågar mig? Jag vill ha bekväma kläder, XL är inte bekvämt för mig, känner mig som en stoppad korv. Är bara 180 så XXL blir aslånga på mig.
är så jävla stor skillnad på storlekar att säga att man har nån speciell storlek är ju omöjligt
Har haft funktionströjor som skall sitta lite tightare i stl XS på den tiden hade man +50armar magrutor och låg på 115-120 kg på 190 cm sen vissa märken skulle man ha XXXL för det skulle sitta bra.
Nu när man är en gammal tjockis så rullar man mellan XL-4XL beroende på modell märke
Blev positivt överraskad av iceman tischor med v-neck. Finns billigt på smartguy.se. De säljer även Lindeberg och liknande prisklasser till vettig kostnad
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
remindme
2012-05-11, 15:44
Dessa märken har nog lite t-shirts som passar grofva killar
https://www.paapi.se/varumarken/lagom-c-201-1.aspx
https://www.paapi.se/varumarken/army-of-me-c-180-1.aspx
https://www.paapi.se/varumarken/about-knowing-ed-c-219-1.aspx
Asos ska kollas tack för det.
@Piranha Enligt mig tycker jag det ser mycket snyggare ut med en tröja som e lite mindre som sätter sig hyffsat tight så man ser formerna på kroppen (Brösten utåt) och Sitter bra tight vid armarna så de framhävs på ett snyggt sätt.
Nu e jag ju inte heller så stor som Jay Cutler som ser sjukt grov ut i varenda tröja.
Detta är iaf min åsikt. Tack för tipset remindme.
Asos ska kollas tack för det.
@Piranha Enligt mig tycker jag det ser mycket snyggare ut med en tröja som e lite mindre som sätter sig hyffsat tight så man ser formerna på kroppen (Brösten utåt) och Sitter bra tight vid armarna så de framhävs på ett snyggt sätt.
Nu e jag ju inte heller så stor som Jay Cutler som ser sjukt grov ut i varenda tröja.
Detta är iaf min åsikt. Tack för tipset remindme.
Att brösten skall synas med tröja på handlar väl mest om att ha större bröst än mage oavsett tröja?
@Blondyz, använder du en tightare tröja med tunnare material så lägger sig tröjan mot kroppen alltså formas den så du ser ut vilket framhäver brösten på ett mycket fint sätt enligt mig. Än om du använder en tjock tröja som är lite stor och går istället rakt så det ser platt ut eftersom tröjan inte kommer lägga sig intill kroppen då den är större.
Hoppas du förstår min poäng.
Mvh
Grazzafukkinrazzi
2012-05-13, 17:45
@Blondyz, använder du en tightare tröja med tunnare material så lägger sig tröjan mot kroppen alltså formas den så du ser ut vilket framhäver brösten på ett mycket fint sätt enligt mig. Än om du använder en tjock tröja som är lite stor och går istället rakt så det ser platt ut eftersom tröjan inte kommer lägga sig intill kroppen då den är större.
Hoppas du förstår min poäng.
Mvh
Alla plagg lägger sig intill kroppen, bara du är tillräckligt stor. Finns inga kläder som är för stora, bara pecs som är för små :)
isterbuk
2012-05-13, 17:46
Tiger, G-Star, Adidas, H&M, Abercrombie.
Abercrombie är de enda jag köpt skjortor i från senaste tiden har en lätt svank i ryggen samt en ganska kraftig, "bred" bröst och övre rygg så jag behöver skjortor som är lite större upptill för att sedan smalna av lite mer nedtill. Vilket jag tycker A&F's skjortor gör.
Har även kikat en del på Franklin & Marshall som ser ut att göra kläder för den lite mer "tränade/sportiga" typen, men aldrig köpt något. Någon som har erfarenhet?
johanhej
2012-05-13, 17:55
http://cdn.celebritycarsblog.com/wp-content/uploads/Mark-Wahlberg.jpg
Alla plagg lägger sig intill kroppen, bara du är tillräckligt stor. Finns inga kläder som är för stora, bara pecs som är för små :)
Jasså det säger du, kan tyvärr inte hålla med dig då allt framhävs på ett mycket bättre sätt desto tightare/tunnare material som jag nämnt tidigare så sätter sig tröjan tight intill kroppen.
Pröva sätt på dig en tight tunn tröja som sitter intill din kropp överallt armar,bröst,mage m.m. sen sätter du på dig en större tshirt som sitter slappt så kan du avgöra vilken som du anser se störst ut i.
Mvh
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.