handdator

Visa fullständig version : Få bort underhudsfettet!

Jockepocke
2012-05-09, 19:12
Tjenare gott folk!

Jo det är som såhär, att jag undrar hur jag ska gå tillväga.

Jag har gymmat i cirka fyra månader nu, 4-6 gånger per vecka beroende på hur mycket jag har i plugget!

Jag är en kille som snart fyller 19 år, är cirka 175 cm, väger runt 65kg, jag kan väll inte direkt påstå att jag är jätte jätte tunn,då jag lagt på mig en del muskler sedan jag började gymma.

Aja till saken, jag har inte speciellt mycket fett på kroppen, de mesta har hamnat på magen och på rumpan, och jag skulle vilja försöka bli av med fettet på magen speciellt då jag vill kunna uppnå ett av mina många mål, att få six packet synligt, vilket absolut inte går vid nuläget då jag har en ganska stor mage , (78 cm med mått) vet inte om det är mycket? men den är typ som en jävla bubbla eller hur man nu ska beskriva det. Är väl medveten att jag måste få ner min bodyfat till cirka 10-12% innan rutorna syns. Så min poäng om jag är otydlig än - Jag vill tappa fett, men endå bibelhålla så mycket muskelmassa som möjligt!

Varje gympass brukar jag köra kondition, cirka 30-60 min per, blir antingen eller, crosstrainer,jogg,powerwalk,eller att springa.

Jag försöker få ner lite på kolhydraterna då jag vill minska fettet på speciellt magen (vet att man ej kan punkförbränna).

Hur min kost kan se ut tillexempel (de flesta dagarna)

Frukost, Fil med päron i, 2-3 ägg, citron vatten.

Mål nummer två , cirka 9.30 - Tonfisk + någon frukt.

Lunch, Vad skolan har att erbjuda, försöker att inte ta jätte mycket kolhydrater, men lite tar jag i alla fall! - tar mycket grönsaker istället.

Mellanmål nr 1, runt 14.00 - Någon frukt, eller kycklingfilé med grönsaker och Ris/Potatis.

Mellanmål nr 2 - Brukar bli någon typ av fisk, tex lax, med broccolli,spenat och potatis eller dylikt.

Sen brukar jag dra till gymmet efter 1-2 timmar efter mellanmål nr 2.

Är hemma runt 20.00 kanske, då brukar jag öka på kolhydraterna lite, brukar bli 2-3 ägg + 2-4 knäckemackor + fil med någon frukt i, + mjölk! + en gainomax direkt efter gymmet.

Tycker ni dessa måltider duger när man bygger muskler, men endå vill tappa fett, eller kan jag göra något bättre kanske?:)

Och ja, det som mig är att typ nästan allt fett har sammlats på magen!!!!!!!!!

Tips m.m skulle verkligen uppskattas, och sorry för grammatik/stavfel m.m :P

Ha en bra dag gott folk!:)

Tack o hej sålänge:D

Jockepocke
2012-05-09, 19:34
Wops, glömde! yoghurt utan socker, inte fil:P

Temptation
2012-05-09, 19:39
Har du läst deffguiden?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Crackiiee
2012-05-09, 20:03
Är precis som du, väger lite, är 176cm men har den där jävla kulan (har deffat bort den nästan helt nu). Tips är att ta reda på hur mycket fett/protein/kolhydrater du faktiskt får i dig en genomsnittlig dag. Sikta på minst 2g protein/kg kroppsvikt.
Som ovan, läs deffguiden och räkna ut hur mycket kcal du ska få i dig. Med tanke på hur mycket kondition du kör så ska du helst inte minska på kolhydrater om du hamnar under 150-180g. En sak som kan underlätta är att skippa gainomax, mycket kolhydrater + dyrt. Köp protein pulver.

Sen att bygga muskler medan du deffar är väldigt svårt, inte omöjligt men väldigt väldigt svårt.

massakay
2012-05-10, 06:09
Har du läst deffguiden?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Jag säger som Temptation!!! Läs igenom deffguiden, Där står all ni behöver veta om deff, (alltså bli av med fettet på magen)

Mattiays
2012-05-10, 10:44
Jag säger som Temptation!!! Läs igenom deffguiden, Där står all ni behöver veta om deff, (alltså bli av med fettet på magen)
Jag säger som massakay och Temptation, LÄS DEFFGUIDEN!

Knatcharn
2012-05-10, 10:48
Jag säger som massakay och Temptation, LÄS DEFFGUIDEN!

+1. Read it bro, kom tillbaka med frågor om det fortfarande är frågetecken. Läs den gärna flera gånger vid olika tillfällen för att allt ska sjunka in också, folk brukar behöva det ^^

Qudatullah Jamal
2012-05-10, 10:55
Jag säger som Knatcharn. LÄS GUIDEN BRO!!