Visa fullständig version : Smalare lår, hjälp!
Hej, kan någon hjälpa mig ?
Hur kan man få smalare ben, vad ska jag äta eller hur ska jag träna ?
Vill dock inte att min rumpa försvinner!!
Juste kanske bra att veta innan ni svarar:
Längd 173cm, så har långa ben dom sitter inte i hopp än men är rädd att dom kommer att göra det snart.
Mina lårs omkrets är 41cm, skulle vilja gå ner till 35cm eller skulle nöja mig med 38/37cm.
Runt rumpan är min omkrets 93cm.
tack på förhand :)
Det gamla blev blockat, så skrev om!
MackeJuve
2012-05-08, 20:43
Du kan inte punktförbränna fett, det enda du kan göra är att lägga dig på kaloriunderskott, till sist kommer du tappa fett på benen men troligt är väl att du i samma veva tappar lite runt rumpan och övriga kroppen också. Om du ska gå ned i vikt kan du försöka ta reda på din kaloriförbrukning under en dag(ex. googla) och sedan lägga dig ett par hundra kalorier under det i kaloriintag. Gå ned 1-2 kilo/vecka är ganska smärtfritt och lagom, enligt mig.
Mass-Tech
2012-05-08, 20:47
Vill du bli av med fett så gäller cardio träning och att du håller koll på kcal intaget.
Du kan inte punktförbränna fett, det enda du kan göra är att lägga dig på kaloriunderskott, till sist kommer du tappa fett på benen men troligt är väl att du i samma veva tappar lite runt rumpan och övriga kroppen också. Om du ska gå ned i vikt kan du försöka ta reda på din kaloriförbrukning under en dag(ex. googla) och sedan lägga dig ett par hundra kalorier under det i kaloriintag. Gå ned 1-2 kilo/vecka är ganska smärtfritt och lagom, enligt mig.
Fattar ingenting, jag vill ju inte banta om du tror det! Jag är 173cm lång och väger 47kg! Men om du har någon tränings tips eller något? Fast inget man går upp i vikt av!
Vill du bli av med fett så gäller cardio träning och att du håller koll på kcal intaget.
Vad betyder cardio då ?
Mass-Tech
2012-05-08, 20:51
Vad betyder cardio då ?
Kondition träning, löpning, cyckling, simmning, spela basket med polarna osv
Frenzybutt
2012-05-08, 20:52
Fattar ingenting, jag vill ju inte banta om du tror det! Jag är 173cm lång och väger 47kg! Men om du har någon tränings tips eller något? Fast inget man går upp i vikt av!
Ungefärligt skulle jag säga att om du är runt 17 år gammal, så käka max 1500 kalorier per dag, och sedan håller du igång med någon aktivitet, dom dagar du tränar kan du väl få in 1700 iaf. 47 låter dock väldigt lite, så jag rekommenderar dig inte att gå ned. Vänta 4-5 veckor och VIOLLLAA.
Edit: 41 cm???????????? gå inte ner någonting
Jag tycker att du ska börja styrketräna och ligga på balans/lite bulk kanske. Du kommer inte bli anabola-stor över en natt, däremot kommer du sakta men säkert bli större på rätt ställen, så att du ser "smalare" ut där du vill.
http://nunu.blogg.se/images/2012/imag1744_201691211.jpg
In my opinion så är du redan smal nog. Ha kvar samma fettmassa, men bygg muskler så blir det snyggare. Quadsen blir större utan att gapet mellan låret blir mindre, vilket ger det bra proportioner!
Träna hela kroppen, ät på balans eller upp mot 250kcal överskott och mycket protein.
41 cm lår? Allvarligt talat ring Vårdcentralen istället
stålrasta
2012-05-08, 20:54
Vad betyder cardio då ?
konditionsträning.
du kan ju inte träna dig till smalare ben, utan att gå ner i vikt.
vill du ha så smala ben får du nog gå ner en del i vikt, problemet e ju att du kan inte bestämma var du ska tappa fettet, så dukommer ju tappa över hela kroppen.
Sen 35 cm är väl som en normal flicka på sex år typ, låter inte hållbart
Kondition träning, löpning, cyckling, simmning, spela basket med polarna osv
Brukar jogga ibland och så cyklar jag till skolan varje dag, simma kan jag göra när jag blir blir lite mer skinny!!
Du har ett BMI på 15,7. Det är väldigt lågt. Det är inte bra för din hälsa, du bör lägga på dig lite.
Albin Eriksson
2012-05-08, 20:56
Proanorexia någon?
Ungefärligt skulle jag säga att om du är runt 17 år gammal, så käka max 1500 kalorier per dag, och sedan håller du igång med någon aktivitet, dom dagar du tränar kan du väl få in 1700 iaf. 47 låter dock väldigt lite, så jag rekommenderar dig inte att gå ned. Vänta 4-5 veckor och VIOLLLAA.
Edit: 41 cm???????????? gå inte ner någonting
Jag räknar aldrig mina kalorier, jag äter säkert mer än 1500 per dag eftersom jag fikar mer än vad jag äter !
stålrasta
2012-05-08, 20:58
känns som ett bekräftelse sökande på att du är sjukt smal bara
Jag tycker att du ska börja styrketräna och ligga på balans/lite bulk kanske. Du kommer inte bli anabola-stor över en natt, däremot kommer du sakta men säkert bli större på rätt ställen, så att du ser "smalare" ut där du vill.
http://nunu.blogg.se/images/2012/imag1744_201691211.jpg
In my opinion så är du redan smal nog. Ha kvar samma fettmassa, men bygg muskler så blir det snyggare. Quadsen blir större utan att gapet mellan låret blir mindre, vilket ger det bra proportioner!
Träna hela kroppen, ät på balans eller upp mot 250kcal överskott och mycket protein.
Vill ju dock inte bli större någonstans!!
Hur kommer det sig att du vill ha mindre lår när de har en omkrets på 41 cm?
41 cm lår? Allvarligt talat ring Vårdcentralen istället
Varför skulle jag? Mät dina så får du se att dom ungefär är lika :)
Mass-Tech
2012-05-08, 20:59
simma kan jag göra när jag blir blir lite mer skinny!!
Jag har tittat i din blogg nu och tycker inte du ska ta och haka upp dig på ett viss numer på måttbandet. Träna och ät bra så ska du se att det blir bra.:)
konditionsträning.
du kan ju inte träna dig till smalare ben, utan att gå ner i vikt.
vill du ha så smala ben får du nog gå ner en del i vikt, problemet e ju att du kan inte bestämma var du ska tappa fettet, så dukommer ju tappa över hela kroppen.
Sen 35 cm är väl som en normal flicka på sex år typ, låter inte hållbart
Jag tycker i alla fall att det är såååå fint med smala ben! Konditionstränar gör jag ibland!
Varför skulle jag? Mät dina så får du se att dom ungefär är lika :)
Därför att du har eller kommer få anorexia
Uhm, mina vader mäter ca 40cm
Du har ett BMI på 15,7. Det är väldigt lågt. Det är inte bra för din hälsa, du bör lägga på dig lite.
Man ska inte kolla på BMI!!
Frenzybutt
2012-05-08, 21:03
Jag räknar aldrig mina kalorier, jag äter säkert mer än 1500 per dag eftersom jag fikar mer än vad jag äter !
Det tar emot att hjälpa dig faktiskt, för du borde absolut inte gå ner mer. hursom, du måste ligga på ett kaloriunderskott för att gå ner i vikt. Och man kan säga vad man vill om godis, chips och läsk, men att fika är inte så mycket kalorier, speciellt inte för en tjej på 47 kilo, eftersom du antagligen blir mätt efter 500 kalorier.
ta en noga titt på din kropp, du behöver inte gå ned, du ska inte gå ned, absolut inte.
Proanorexia någon?
Vad menar du ?
känns som ett bekräftelse sökande på att du är sjukt smal bara
Hahahha du skojar med mig va ?
Hur kommer det sig att du vill ha mindre lår när de har en omkrets på 41 cm?
För att det känns att dom kommer gå ihop snart !
Jag har tittat i din blogg nu och tycker inte du ska ta och haka upp dig på ett viss numer på måttbandet. Träna och ät bra så ska du se att det blir bra.:)
Så du tror att om jag slutar fika så blir jag automatiskt smalare :) ?
Därför att du har eller kommer få anorexia
Uhm, mina vader mäter ca 40cm
Aldrig i livet att jag har anorexia!
Frenzybutt
2012-05-08, 21:06
För att det känns att dom kommer gå ihop snart !
Du börjar nog komma in i puberteten och märker att kroppens insida börjar ändra lite på sig! Du förstår att dina ben är lika stora som majoriteten av 17åringarnas armar här, va?
stålrasta
2012-05-08, 21:07
Hahahha du skojar med mig va ?
nej dina lår är ju som mångas överarmar, tänk efter lite
speedy83
2012-05-08, 21:08
Trodde vi kom fram till att du inte ska gå ner med och att det var typ oetiskt att hjälpa dig gå ner mer då du närmar dig (eller befinner dig på) ohälsosam nivå i förra tråden du startade med samma fråga.
Nej det är inte sååå fint med lår som är 35cm smala...det är sjukligt och påminner mest om koncentrationsläger.
Mass-Tech
2012-05-08, 21:08
Så du tror att om jag slutar fika så blir jag automatiskt smalare :) ?
Jag tror om du börjar träna regelbundet, äta bättre och sluta orora dig om något specielt nummer på vågen eller måttbanndet så kommer både se och må bättre.
tobake75
2012-05-08, 21:12
http://nunu.blogg.se/images/2012/dsc_0222_201688346.jpg
Ta nu och titta på detta lite sunt. Du har ju redan sjukt smala ben. Du borde tänka om innan du faller dit i anorexi.
BTW. Skinny är inte det nya starka. Strong is the new STRONG skulle jag vilja säga.
thefishing
2012-05-08, 21:13
Kaloriunderskott låter som den absolut dummaste idén för dig.....
Det tar emot att hjälpa dig faktiskt, för du borde absolut inte gå ner mer. hursom, du måste ligga på ett kaloriunderskott för att gå ner i vikt. Och man kan säga vad man vill om godis, chips och läsk, men att fika är inte så mycket kalorier, speciellt inte för en tjej på 47 kilo, eftersom du antagligen blir mätt efter 500 kalorier.
ta en noga titt på din kropp, du behöver inte gå ned, du ska inte gå ned, absolut inte.
Ska räkna mina kalorier imorrn så får vi se !
stålrasta
2012-05-08, 21:16
du har ju startat tre identiska trådar. tror du någon ny forskning har kommit fram till hur man tränar sig till 35cm ben sen du startade den första tråden?
Du börjar nog komma in i puberteten och märker att kroppens insida börjar ändra lite på sig! Du förstår att dina ben är lika stora som majoriteten av 17åringarnas armar här, va?
har alla 17åringar fetma ?
Trodde vi kom fram till att du inte ska gå ner med och att det var typ oetiskt att hjälpa dig gå ner mer då du närmar dig (eller befinner dig på) ohälsosam nivå i förra tråden du startade med samma fråga.
Nej det är inte sååå fint med lår som är 35cm smala...det är sjukligt och påminner mest om koncentrationsläger.
du kom väll fram till det själv? Har alltid tyckt att det är sjukt fint med smala ben!
Vill ju dock inte bli större någonstans!!Hur ser ditt kroppsideal ut? Visa med bild!
Om du har lika lite fett som nu, men får mer muskler så blir proportionerna snyggare. Ditt ansikte och midja skulle typ vara likadant, men du skulle bli kurvigare på rätt sätt, alltså större rumpa osv vilket bara ser hälsosammare och snyggare ut.
http://nunu.blogg.se/images/2012/dsc_0222_201688346.jpg
Ta nu och titta på detta lite sunt. Du har ju redan sjukt smala ben. Du borde tänka om innan du faller dit i anorexi.
BTW. Skinny är inte det nya starka. Strong is the new STRONG skulle jag vilja säga.
lite smalare skulle inte skada va ?
Ja då kan du inte få mindre rumpa/lår. Varför tusan vill du få det ens? Det är ju snyggt och du kan ju knappast ha för stora med den vikten. Bygg lite muskler istället vettja. Snuggt som fan och du har ett väldigt bra ställe att starta på.
du har ju startat tre identiska trådar. tror du någon ny forskning har kommit fram till hur man tränar sig till 35cm ben sen du startade den första tråden?
man vet ju aldrig, kanske nån smart person som kan svara på min fråga den här gången ?
proteinmannen
2012-05-08, 21:28
Det skulle absolut inte vara annat än vidrigt. Är massa mat och träna så att du får lite kvinnliga former
man vet ju aldrig, kanske nån smart person som kan svara på min fråga den här gången ?
OK, för att svara på din fråga så kan du ta söka i indien efter en plastikkirurg som är villig att operera bort muskelmassa för att få dina ben smalare. Stark anorexiavarning på dig. På riktigt.
stålrasta
2012-05-08, 21:31
använd inte benen alls, skaffa rullstol för transport och ligg stilla så mkt du kan.Då kommer dina ben att förtvina ,de är väl något sånt du söker
man vet ju aldrig, kanske nån smart person som kan svara på min fråga den här gången ?Problemet med dina lår är inte att de har för mycket fett. Problemet är att de har för lite muskler, det är därför de har fel form. :)
Killarna i tråden är alla överens och vi försöker bara hjälpa dig. Du talar själv om att få smalare lår, men samtidigt ha kvar rumpan. Nyckeln är muskelmassa.
http://fitformagaluf.blogg.se/images/2012/3e2c497b-e816-4c61-bdef-8f419bf32e2e_196587699.png
Lite extrem bild kanske, men faktum kvarstår att med muskelmassa får du bättre former. Rumpan kommer dwarfa låren och midjan på precis det sätt du förmodligen vill, om du hade lika lite fett som nu, men några kilon till muskler.
Ta en titt på underklädesmodeller och fitnessmodeller. Det är tydligt att de har mer muskler än vad du har. De är inte smalare.
zamuel96
2012-05-08, 21:37
Det är inte ens snyggt med så smala ben (enligt mig).
Gör som många här har skrivit: träna styrketräning och kardio.
EDIT: Bilden ovan till höger! det är snyggt*drool*
Kan visst skada, nu vet jag inte varför du vill ha smalare ben.
Men inte många killar kommer titta på dig och tänka * daaaamn, vilka ben *
Här har vi en snygg tej i din ålder, som ändå har mycket muskelmassa:
http://fitnessguru.se/sites/default/files/blogg/Sophie/bild%20%2852%29.JPG
Så var inte rädd för att du ska bli för "bullig" som de flesta tjejer är rädda för, börja träna efter nått schema o ät ordentligt så kommer du se bättre ut, garanterat!
RobbanColeman
2012-05-08, 21:42
Min fru får på sig barnkläder eller minsta vuxenstorlekarna, ibland är dem för stora... Hon har 55cm i lår, hajar ingenting... Själv har jag medium i storlek på typ allt. Mina lår mäter 65cm.
Du har ju galet små lår!? Jag har 46cm runt vaderna tror jag. :Virro
Här är några tjejer som har styrketränat i många år och säkert har jag vet inte, 20kg mer muskler, tycker du att det är fult?
http://sphotos.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/p480x480/562715_203254569777093_200834846685732_251287_1648 229279_n.jpg
http://cdn.simplyshredded.com/wp-content/uploads/2011/04/36738_423321904000_263494884000_4675606_6707848_n-610x449.jpg
http://media8.onsugar.com/files/2011/08/34/1/1873/18733718/91479cf83aa8e795_Fitness_Models_Women_B.jpg
Frenzybutt
2012-05-08, 21:56
http://desmond.imageshack.us/Himg16/scaled.php?server=16&filename=inst2c.jpg&res=landing/
http://desmond.imageshack.us/Himg16/scaled.php?server=16&filename=inst2c.jpg&res=landing
Detta var iof 2 månader sen, men just nu har jag 40 cm vid biceps, och jag är 18 år. Förstår du då hur smala ben du har?
Och jag är vad som anses vara en sparvräka.
Albin Eriksson
2012-05-09, 08:18
I extremfall kan man visst gå på BMI, däremot kan man inte se till BMI när det handlar om vältränade personer. Dvs såna med lite mer muskelmassa, men när det handlar om väldigt smala eller väldigt feta så är det ett mått som fungerar...
De flesta om inte alla modehus har krav på att modellerna för catwalken har ett BMI på 18 numera, du hade med andra ord vart för tunn för att ens få modella och det säger en del.
Hej, kan någon hjälpa mig ?
Hur kan man få smalare ben, vad ska jag äta eller hur ska jag träna ?
Vill dock inte att min rumpa försvinner!!
Juste kanske bra att veta innan ni svarar:
Längd 173cm, så har långa ben dom sitter inte i hopp än men är rädd att dom kommer att göra det snart.
Mina lårs omkrets är 41cm, skulle vilja gå ner till 35cm eller skulle nöja mig med 38/37cm.
Runt rumpan är min omkrets 93cm.
tack på förhand :)
35cm, mindre än mina överarmar. Jag väger kanske 73-74 på några centimeter över dig. Ben som är smalare än mina överarmar kan ju knappast ens fungera till att gå med. Hur kan det vara något man eftersträvar??
Så, du vill inte banta. Du väger _47_ kg och har ett BMI på under 16. Du vill VERKLIGEN inte gå upp i vikt. OK.
Vad betyder cardio då ?
Cardiovascular, träning som tränar hjärtat.
Brukar jogga ibland och så cyklar jag till skolan varje dag, simma kan jag göra när jag blir blir lite mer skinny!!
Jogga och cykla nu medans du kan, snart är den tiden förbi. Simma när du är mer skinny? Nej, du kommer nog att svimma av ansträngningen.
Vill ju dock inte bli större någonstans!!
Men du är ju nästintill sjukt underviktig! Dina ben urkalkas, din hormonella status ändras och blir mer likt mäns vilket förstör din fertilitet och dina muskler har förtvinat och dugar snart knappt till att plocka upp en fjärrkontroll.
Man ska inte kolla på BMI!!
Varför? Det är ett ganska bra mått på att något kan vara fel, om man ligger utanför normalvikten. Normalvikten enligt BMI är ganska frispråkig, man kan både vara väldigt smal och ganska fet inom normalvikten.
Aldrig i livet att jag har anorexia!
Varför? Verkar som det. Du är sjukligt smal, vill bli mycket smalare och vill inte visa dig i simhall förens du är "mer skinny".
Nyckelordet var här, på kolozzeum. De flesta medlemmarna styrketränar och armar som mäter >40 är inget direkt ovanligt.
Snälla du smalfet, sök hjälp. Pröva tjejzonens ätstörningschatt.
tobake75
2012-05-09, 10:51
Jo, det skulle det absolut skada.
Det känns lite som att du postar dina frågor här för att få bekräftelse att du redan är smal. Du behöver få hjälp med dina problem.
18år så höfterna är färdig växta
från en annan tråd, du ser väldigt ung ut :O
Ät lite mer så att du får lite former, varför vill du göra tvärt emot vad alla säger?
svenbanan
2012-05-09, 12:20
Ät lite mer så att du får lite former, varför vill du göra tvärt emot vad alla säger?
För att hon har en sjukdom som gör att hennes verklighetsuppfattning när det gäller hennes kropp är helskev.
Jämför med någon som är deprimerad. Personen kan vara hur lyckad och älskad som helst, men det går liksom inte in i skallen eftersom det är nog sorts kemisk obalans eller nåt. En sjukdom.
I en annan av TS-trådar skrev hon att Miranda Kerr såg hade perfekt kropp.
http://4.bp.blogspot.com/-mpMRMIUw0Yc/TxByI33WCQI/AAAAAAAAEfk/v_EdDg_Bdr8/s1600/Miranda+Kerr+Bikini+%25282%2529.jpg
Sen om vi kollar TS blogg så ser vi att hon är mycket smalara än Miranda Kerr, att Ts då tänker gå ner mer i vikt för att få Victoria Secret-kropp är ju just det helskevt.
Jag tror inte att det går att lösa genom förklaringar eller råd.
Antigen inser TS själv att hon behöver efter att hon kollapsar någonstans hjälp eller hamnar så småningom på sjukhus.
TS - du är fin som du är. Du behöver inte ändra någonting. Du HAR INTE feta lår. Börja äta och satsa på att träna rumpan - då kommer låren automatisk bli smalare.
Om du tränar upp bra muskulatur genom att träna och äta ordentligt kommer du att njuta av en fin kropp länge.
Ja då kan du inte få mindre rumpa/lår. Varför tusan vill du få det ens? Det är ju snyggt och du kan ju knappast ha för stora med den vikten. Bygg lite muskler istället vettja. Snuggt som fan och du har ett väldigt bra ställe att starta på.
Ben muskler på tjejer är fult tycker jag! Men magmuskler har jag lite!
Det skulle absolut inte vara annat än vidrigt. Är massa mat och träna så att du får lite kvinnliga former
Vadå vidrigt? JAG äter mat, vad är det ni inte förstår ? Och kvinnliga former har jag redan...
OK, för att svara på din fråga så kan du ta söka i indien efter en plastikkirurg som är villig att operera bort muskelmassa för att få dina ben smalare. Stark anorexiavarning på dig. På riktigt.
Ingen anorexi här inte. Är för ung för att opereras, tror jag!
använd inte benen alls, skaffa rullstol för transport och ligg stilla så mkt du kan.Då kommer dina ben att förtvina ,de är väl något sånt du söker
Rolig du var nu!
Är det för din egen eller för andras skull du vill se så sjukligt smal ut?
Problemet med dina lår är inte att de har för mycket fett. Problemet är att de har för lite muskler, det är därför de har fel form. :)
Killarna i tråden är alla överens och vi försöker bara hjälpa dig. Du talar själv om att få smalare lår, men samtidigt ha kvar rumpan. Nyckeln är muskelmassa.
http://fitformagaluf.blogg.se/images/2012/3e2c497b-e816-4c61-bdef-8f419bf32e2e_196587699.png
Lite extrem bild kanske, men faktum kvarstår att med muskelmassa får du bättre former. Rumpan kommer dwarfa låren och midjan på precis det sätt du förmodligen vill, om du hade lika lite fett som nu, men några kilon till muskler.
Ta en titt på underklädesmodeller och fitnessmodeller. Det är tydligt att de har mer muskler än vad du har. De är inte smalare.
Fitnessmodeller är läskiga tycker jag så att jag kollar inte på dom. Men smaken är ju som baken.
Vadå vidrigt? JAG äter mat, vad är det ni inte förstår ? Och kvinnliga former har jag redan...
Förut skrev du att du bara åt 2 knäckebröd till lunch, men det kanske du har ändrat på? ;)
Det är inte ens snyggt med så smala ben (enligt mig).
Gör som många här har skrivit: träna styrketräning och kardio.
EDIT: Bilden ovan till höger! det är snyggt*drool*
Okej tack för din åsikt.
kan visst skada, nu vet jag inte varför du vill ha smalare ben.
Men inte många killar kommer titta på dig och tänka * daaaamn, vilka ben *
här har vi en snygg tej i din ålder, som ändå har mycket muskelmassa:
http://fitnessguru.se/sites/default/files/blogg/sophie/bild%20%2852%29.jpg
så var inte rädd för att du ska bli för "bullig" som de flesta tjejer är rädda för, börja träna efter nått schema o ät ordentligt så kommer du se bättre ut, garanterat!
tjejen är ju tjock, stackarn!!!
TS, du måste väl förstå att detta inte är förenligt med hälsa och att ytterligare viktnedgång är rent av farligt?
http://nunu.blogg.se/images/2012/dsc_0281_201824420.jpg
Min fru får på sig barnkläder eller minsta vuxenstorlekarna, ibland är dem för stora... Hon har 55cm i lår, hajar ingenting... Själv har jag medium i storlek på typ allt. Mina lår mäter 65cm.
Du har ju galet små lår!? Jag har 46cm runt vaderna tror jag. :Virro
Jag brukar ha xs i byxor men det finns ju en storlek som heter xxs!
hon har synliga magrutor, men är fortfarande tjock?
släng dig i väggen
Här är några tjejer som har styrketränat i många år och säkert har jag vet inte, 20kg mer muskler, tycker du att det är fult?
http://sphotos.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/p480x480/562715_203254569777093_200834846685732_251287_1648 229279_n.jpg
http://cdn.simplyshredded.com/wp-content/uploads/2011/04/36738_423321904000_263494884000_4675606_6707848_n-610x449.jpg
http://media8.onsugar.com/files/2011/08/34/1/1873/18733718/91479cf83aa8e795_Fitness_Models_Women_B.jpg
Ja jag tycker att det är skit fult eftersom muskler är för killar, enligt mig!
Njah, inte särskilt. Jag tycker att hon är väldigt smal. De flesta vill nog hålla med mig.
http://fitnessguru.se/sites/default/files/blogg/Sophie/IMG_1563.JPG
MackeJuve
2012-05-09, 15:08
Punktförbränna=bränna fett på en specifik del av kroppen. Det jag menade var att du inte kan förminska din lår utan att gå ner i vikt! Därför måste du banta/deffa om du vill minska dem, vilket jag inte rekommenderar!
http://desmond.imageshack.us/Himg16/scaled.php?server=16&filename=inst2c.jpg&res=landing/
http://desmond.imageshack.us/Himg16/scaled.php?server=16&filename=inst2c.jpg&res=landing
Detta var iof 2 månader sen, men just nu har jag 40 cm vid biceps, och jag är 18 år. Förstår du då hur smala ben du har?
Och jag är vad som anses vara en sparvräka.
Det är något annat på killar.
Ja jag tycker att det är skit fult eftersom muskler är för killar, enligt mig!
gör som du vill, kom inte hit o klaga när du svimmat av nånstans .pga svält
MackeJuve
2012-05-09, 15:10
:thumbup:
Förut skrev du att du bara åt 2 knäckebröd till lunch, men det kanske du har ändrat på? ;)
Ja det höll inte, blev tråkigt efter en stund !
60 kcal till lunch blev "tråkigt". OK.
Smalfet, det absolut enda rådet du har att hämta på kolozzeum är rådet att söka hjälp för din ätstörning. Vi kommer inte att tipsa om hur du bantar bort dig, för det är vad du tänker göra.
I extremfall kan man visst gå på BMI, däremot kan man inte se till BMI när det handlar om vältränade personer. Dvs såna med lite mer muskelmassa, men när det handlar om väldigt smala eller väldigt feta så är det ett mått som fungerar...
De flesta om inte alla modehus har krav på att modellerna för catwalken har ett BMI på 18 numera, du hade med andra ord vart för tunn för att ens få modella och det säger en del.
Strävar dock inte efter att modella!!
Är inte 18 skrev bara det för att ni inte skulle säga att jag är förung eller något...
Vill inte göra tvärt emot ?
För att hon har en sjukdom som gör att hennes verklighetsuppfattning när det gäller hennes kropp är helskev.
Jämför med någon som är deprimerad. Personen kan vara hur lyckad och älskad som helst, men det går liksom inte in i skallen eftersom det är nog sorts kemisk obalans eller nåt. En sjukdom.
Nej
Är inte 18 skrev bara det för att ni inte skulle säga att jag är förung eller något...
Vill inte göra tvärt emot ?
Eh, jo?
vi säger ät mer, du vill inte äta mer?
http://nunu.blogg.se/2012/may/yr.html#comment
Inte konstigt att du känner dig yr.
I en annan av TS-trådar skrev hon att Miranda Kerr såg hade perfekt kropp.
http://4.bp.blogspot.com/-mpMRMIUw0Yc/TxByI33WCQI/AAAAAAAAEfk/v_EdDg_Bdr8/s1600/Miranda+Kerr+Bikini+%25282%2529.jpg
Sen om vi kollar TS blogg så ser vi att hon är mycket smalara än Miranda Kerr, att Ts då tänker gå ner mer i vikt för att få Victoria Secret-kropp är ju just det helskevt.
nejnej snart är jag där !
Jag tror inte att det går att lösa genom förklaringar eller råd.
Antigen inser TS själv att hon behöver efter att hon kollapsar någonstans hjälp eller hamnar så småningom på sjukhus.
TS - du är fin som du är. Du behöver inte ändra någonting. Du HAR INTE feta lår. Börja äta och satsa på att träna rumpan - då kommer låren automatisk bli smalare.
Om du tränar upp bra muskulatur genom att träna och äta ordentligt kommer du att njuta av en fin kropp länge.
Okej tack. Det många inte förstår är att jag faktiskt äter. Men jag startade tråden för att få träningstips och så får jag inga blir lite sur. Men du kan väll skriva hur man kan träna rumpan?
Är det för din egen eller för andras skull du vill se så sjukligt smal ut?
Min egna skull såklart !!!
Min egna skull såklart !!!
Vad får du för glädje i att må fysiskt dåligt?
TS, du måste väl förstå att detta inte är förenligt med hälsa och att ytterligare viktnedgång är rent av farligt?
http://nunu.blogg.se/images/2012/dsc_0281_201824420.jpg
Är det ? seriöst asså, varför finns viktväktarna och sånt då ?
nejnej snart är jag där !
DU ÄR INTE ENS NÄRA, du har ju inga former alls, jag blir jätteirriterad.
Kan du bara lyssna?
Njah, inte särskilt. Jag tycker att hon är väldigt smal. De flesta vill nog hålla med mig.
http://fitnessguru.se/sites/default/files/blogg/Sophie/IMG_1563.JPG
Det där är bara läskigt på tjejer!!!
För ÖVERVIKTIGA människor,´.
JAG äter förstå det!!
:thumbup:
Sluta vara dumma nu!
60 kcal till lunch blev "tråkigt". Ok.
Smalfet, det absolut enda rådet du har att hämta på kolozzeum är rådet att söka hjälp för din ätstörning. Vi kommer inte att tipsa om hur du bantar bort dig, för det är vad du tänker göra.
jag svälter inte jag äter !!!!!
tobake75
2012-05-09, 15:29
VAKNA nu för sjutton. Viktväktarna finns för att obesa människor att gå ner i vikt inte för dig som väger 47kg och är underviktig.
Ööööh... För att det finns personer som är i behov av att gå ner i vikt. Personer som får förbättrad hälsa av viktnedgång. Du, däremot, skulle få förbättrad (fysisk) hälsa av viktUPPgång. Psykiskt så gissar jag att du inte skulle klara av det, du är säkerligen förbi din tippvikt och behöver hjälp.
jag svälter inte jag äter !!!!!
Hur mycket äter du på en dag? Jag dietar just nu och åt igår:
3 ägg
En bit tårta
En energibar
2 proteinshakes
Sallad med pestopasta, fetaost, kikärtor, kidneybönor och hummous
Ugnsrostade rotsaker med rapsolja
En tallrik gaspachosoppa
Och slutligen lite nötter för att jag höll på att ligga för lågt i energi (kalorier) den dagen.
Eh, jo?
vi säger ät mer, du vill inte äta mer?
http://nunu.blogg.se/2012/may/yr.html#comment
Inte konstigt att du känner dig yr.
Bättre att äta det där än inget till lunch! Men äter faktiskt riktig varm hemlagad mat hemma!
MackeJuve
2012-05-09, 15:30
Haha de trotsiga tonåren! Börja käka lite mer och kör knäböj så ska du se att du kommer bygga lite rumpa!
Vad får du för glädje i att må fysiskt dåligt?
Vem har sagt att jag mår dåligt ?
DU ÄR INTE ENS NÄRA, du har ju inga former alls, jag blir jätteirriterad.
Kan du bara lyssna?
Jag har jätte former!
För ÖVERVIKTIGA människor,´.
Är det, det ?
tobake75
2012-05-09, 15:32
Kan ingen moderator bara låsa tråden. Detta leder ju ingen vart. Flickan är så naiv att jag inte vet var jag ska ta vägen.
Smalfet. Du är en ung söt tjej som har massa fina år framför dig. Alla har vi olika ideal. Men dina tvistade ideal kommer att göra dig allvarligt sjuk om du inte inser att du måste ändra dig.
Vem har sagt att jag mår dåligt ?
Bland annat du i dagens blogginlägg.
Bättre att äta det där än inget till lunch! Men äter faktiskt riktig varm hemlagad mat hemma!
Men lilla gumman, vad är det du inte förstår?
ett mål räcker inte, då ska det vara förjävla stort!
gör bara som folk har sagt och ät lite mer :)
Jag har jätte former!
vart ser du former någonstans?
Ööööh... För att det finns personer som är i behov av att gå ner i vikt. Personer som får förbättrad hälsa av viktnedgång. Du, däremot, skulle få förbättrad (fysisk) hälsa av viktUPPgång. Psykiskt så gissar jag att du inte skulle klara av det, du är säkerligen förbi din tippvikt och behöver hjälp.
Hur mycket äter du på en dag? Jag dietar just nu och åt igår:
3 ägg
En bit tårta
En energibar
2 proteinshakes
Sallad med pestopasta, fetaost, kikärtor, kidneybönor och hummous
Ugnsrostade rotsaker med rapsolja
En tallrik gaspachosoppa
Och slutligen lite nötter för att jag höll på att ligga för lågt i energi den dagen.
Jag äter hur mycket som helst räknar dock inte kalorier, och natur diet köpte jag för att jag inte hann äta skolmat och var hungrig!
Haha de trotsiga tonåren! Börja käka lite mer och kör knäböj så ska du se att du kommer bygga lite rumpa!
Äter mycket redan!
Bland annat du i dagens blogginlägg.
Men det har ju inget med maten att göra!!!
http://clean.alltheragefaces.com/img/faces/large/misc-nothing-to-do-here-l.png
Men det har ju inget med maten att göra!!!
Hur vet du det så säkert? Kan du redovisa vad du brukar äta på en dag?
Stämmer något av detta in på dig?
ägnar mycket tid åt att tänka på mat och kalorier. Ofta bestämmer man precis hur mycket man får äta och sedan hur mycket man måste motionera för att förbruka det man ätit. Överdriven motion i kombination med lite föda leder till kraftig viktminskning
är hela tiden rädd för att gå upp i vikt
känner sig fet, även om personen väger mycket mindre än andra med samma kroppslängd och i samma ålder
får uppehåll i sina menstruationer
isolerar sig socialt, drar sig undan kamrater, undviker fester och liknande
ändrar sina matvanor
börjar ibland använda läkemedel, till exempel laxermedel och vätskedrivande medel, för att gå ned i vikt
framkallar ibland kräkningar för att gå ned ännu mer i vikt
får magont och försämrad tarmfunktion med bland annat förstoppning som följd
får problem med att koncentrera sig
får sömnsvårigheter
blir lättretlig.
tobake75
2012-05-09, 15:38
Jag har jätte former!
jag och många med mig här håller tyvärr inte med.
Marilyn hade former:
http://images.teamsugar.com/files/users/0/5858/34_2007/mm_bw_casual_11.jpg
RobbanColeman
2012-05-09, 15:40
En fråga bara, angående stussen, ska den bli större och låren mindre, är det målet?
Men lilla gumman, vad är det du inte förstår?
ett mål räcker inte, då ska det vara förjävla stort!
gör bara som folk har sagt och ät lite mer :)
Jag bloggar ju inte om mat så att ni vet inte men jag jag äter frukost varje dag sen lunch sen mellanmål fika middag med familjen, kvällsfika, och någon macka på kvällen. SÅ tro inte att jag svälter mig!
Jag bloggar ju inte om mat så att ni vet inte men jag jag äter frukost varje dag sen lunch sen mellanmål fika middag med familjen, kvällsfika, och någon macka på kvällen. SÅ tro inte att jag svälter mig!
Du har ett BMI på typ 15, vill ha lår mindre än en standard manlig överarm och du är redan smalare än din "målkropp", köper naturdietshakes och du vill att vi inte ska tro att du svälter dig?
Hur vet du det så säkert? Kan du redovisa vad du brukar äta på en dag?
ägnar mycket tid åt att tänka på mat och kalorier. Ofta bestämmer man precis hur mycket man får äta och sedan hur mycket man måste motionera för att förbruka det man ätit. Överdriven motion i kombination med lite föda leder till kraftig viktminskning
känner sig fet, även om personen väger mycket mindre än andra med samma kroppslängd och i samma ålder
isolerar sig socialt, drar sig undan kamrater, undviker fester och liknande
ändrar sina matvanor
börjar ibland använda läkemedel, till exempel laxermedel och vätskedrivande medel, för att gå ned i vikt
framkallar ibland kräkningar för att gå ned ännu mer i vikt
får magont och försämrad tarmfunktion med bland annat förstoppning som följd
får sömnsvårigheter
blir lättretlig.
Nej nej nej absolut inte vad fan tror ni om mig ?
Har skrivit vad jag äter längre upp så kolla där innan du säger något....
Kan ju vara så att du äter mättande mat, som inte innehåller så mkt kalorier som du tror :)
Du har ett BMI på typ 15, vill ha lår mindre än en standard manlig överarm och du är redan smalare än din "målkropp", köper naturdietshakes och du vill att vi inte ska tro att du svälter dig?
Köpte det bara för att jag inte kom på något annat att äta snabbt
Kan ju vara så att du äter mättande mat, som inte innehåller så mkt kalorier som du tror :)
Eller kan det vara tvärt om!
Jag är inte som ni och räknar kalorier och skit!
Jag räknar inte heller kalorier, äter istället mycket av det som serveras + massa mjölk på det :)
Jag räknar inte heller kalorier, äter istället mycket av det som serveras + massa mjölk på det :)
Ja samma sak är det här (förutom mjölken), ska jag sitta och säga att du har anorexi nu eller ?
Nej nej nej absolut inte vad fan tror ni om mig ?
Har skrivit vad jag äter längre upp så kolla där innan du säger något....
Jag tror att du är ätstörd och har fullkomligt sjuka ideal. 35cm runt benen? Nej tack. Inte bra.
Läste igenom dina inlägg i tråden, såg inte att du skrivit vad du äter någonstans.
Eh.
Ska räkna mina kalorier imorrn så får vi se !
Nu är ju inte dagen slut, men vad har du ätit hittils idag?
En fråga bara, angående stussen, ska den bli större och låren mindre, är det målet?
vad betyder stuss ?
Men herregud du vet ingenting om mina föräldrar och vad dom tycker så snälla säg inget innan du vet något.
varför så otrevlig?
Ja samma sak är det här (förutom mjölken), ska jag sitta och säga att du har anorexi nu eller ?
vad bygger du det på?
Jag är 184 och väger 75kg, gått upp 10kg sedan vecka 9, anorexi, knappast.
varför så otrevlig?
...
får sömnsvårigheter
blir lättretlig.
Hm.
varför så otrevlig?
För att ni tror att jag har anorexi när jag absolut inte har det, jag bryr mig inte vad jag äter jag äter allting.
För att ni tror att jag har anorexi när jag absolut inte har det, jag bryr mig inte vad jag äter jag äter allting.
om du nå åt så mycket så skulle du inte vara så smal.
Vad är en fika då, en kaffe latte?
Jag tror att du är ätstörd och har fullkomligt sjuka ideal. 35cm runt benen? Nej tack. Inte bra.
Läste igenom dina inlägg i tråden, såg inte att du skrivit vad du äter någonstans.
Eh.
Nu är ju inte dagen slut, men vad har du ätit hittils idag?
''jag äter frukost varje dag sen lunch sen mellanmål fika middag med familjen, kvällsfika, och någon macka på kvällen'' skrev jag.
Jag har ätit frukost ( havregrynsgröt och en fralla+ kaffe) lunch ( naturdiet och KAKOR) mellanmål (fralla+ kaffe) Middag som jag åt nyss ( fläskfile ris sås och vitlöks baguette+ vatten) och snart så ska jag fika.... SÅ SÄG INTE ATT JAG HAR ANOREXI OCH SVÄLTER MIG SJÄLV!!!
Vad är en fika då, en kaffe latte?
oftast det med nån kaka
RobbanColeman
2012-05-09, 16:21
vad betyder stuss ?
Rumpan.
Var på låren mäter du, nertill, mitten eller högst upp. Jag mäter t ex högt upp. Tar där dem är som störst. Det har jag alltid gjort.
om du nå åt så mycket så skulle du inte vara så smal.
Och vad vet du om det, jag kanske har ett bra matspjälkning!
Rumpan.
Var på låren mäter du, nertill, mitten eller högst upp. Jag mäter t ex högt upp. Tar där dem är som störst. Det har jag alltid gjort.
Jag mäter högst upp såklart !
svenbanan
2012-05-09, 16:23
Nej
If it walks like a duck, and quacks like a duck, it's probably a duck.
Du kanske skulle kunna fundera på varför så många verkar komma till samma slutsats om dig.
Fråga:
Om man har en sjukdom som gör att man inte märker att man är sjuk, hur kan man kotrollera att man är sjuk?
Svar:
Man måste fråga någon utomstående som är kapabel att avgöra detta.
Jag skulle föreslå att du vänder dig till en ätstörningsklinik och frågar dem om det kan vara så att du ligger i någon slags farozon.
Hm.
Kul att bli kallad att man har anorexi när man inte har det ?
svenbanan
2012-05-09, 16:25
Hur vet du att du inte har det?
If it walks like a duck, and quacks like a duck, it's probably a duck.
Du kanske skulle kunna fundera på varför så många verkar komma till samma slutsats om dig.
Fråga:
Om man har en sjukdom som gör att man inte märker att man är sjuk, hur kan man kotrollera att man är sjuk?
Svar:
Man måste fråga någon utomstående som är kapabel att avgöra detta.
Jag skulle föreslå att du vänder dig till en ätstörningsklinik och frågar dem om det kan vara så att du ligger i någon slags farozon.
Har varit kallad till skolsköterskan men hon tyckte att jag såg bra ut så vad mer ska vi prata om ? snälla svara på det!
''jag äter frukost varje dag sen lunch sen mellanmål fika middag med familjen, kvällsfika, och någon macka på kvällen'' skrev jag.
Jag har ätit frukost ( havregrynsgröt och en fralla+ kaffe) lunch ( naturdiet och KAKOR) mellanmål (fralla+ kaffe) Middag som jag åt nyss ( fläskfile ris sås och vitlöks baguette+ vatten) och snart så ska jag fika.... SÅ SÄG INTE ATT JAG HAR ANOREXI OCH SVÄLTER MIG SJÄLV!!!
Det där kan ju vara allt ifrån 1000 kcal till astronomiska summor. När jag gör gröt är det på cirka 6dl havregryn och några dl sojamjölk till det, cirka 1000kcal med sylt på toppen. Jag antar att du äter 1 portion, dvs, 35g gryn. 120 kalorier. En fralla kan vara 50 kalorier och det kan vara 500 kalorier.
Du ser inte ut som du gör av en slump eller av några fysiska under. Du äter helt enkelt väldigt lite och har gjort det en tid. Din kropp mår väldigt dåligt av det.
Hur vet du att du inte har det?
Redan svarat på det!
Har varit kallad till skolsköterskan men hon tyckte att jag såg bra ut så vad mer ska vi prata om ? snälla svara på det!
Sa du även till skolsköterskan att du ville gå ner mer i vikt?
svenbanan
2012-05-09, 16:26
Tyckte skolsköterskan att det vore bra för dig att få smalare lår?
RobbanColeman
2012-05-09, 16:27
Vi har nästan samma mått runt rumpan du och jag. :)
Jag tycker du är smal. Jag tycker inte du ska ha smalare lår. Det är finare när det inte glipar mellan dem. Jag tycker heller inte det är snyggt med muskliga tjejer med käkben som får mig själv att se ut som en liten flicka så där tycker jag man är fel ute i tråden. Du bör dock träna upp lite muskulatur i benen kanske. Dem kan ändra form trots att måttet inte blir dunderstort. Mina ser nog t ex större ut än vad dem mäter.
Gå inte ner mer i vikt. ;)
Man kan liksom inte diagnosticera sig själv med anorexi. Det hör till ätstörningen, att man är blind inför faktumet. Om man har 41cm runt låren och ser ut som du gör, men ändå vill tappa ner till 35cm, då är man ätstörd. Det är inte friskt.
Det där kan ju vara allt ifrån 1000 kcal till astronomiska summor. När jag gör gröt är det på cirka 6dl havregryn och några dl sojamjölk till det, cirka 1000kcal med sylt på toppen. Jag antar att du äter 1 portion, dvs, 35g gryn. 120 kalorier. En fralla kan vara 50 kalorier och det kan vara 500 kalorier.
Du ser inte ut som du gör av en slump eller av några fysiska under. Du äter helt enkelt väldigt lite och har gjort det en tid. Din kropp mår väldigt dåligt av det.
OffTOpic Vilken jävla frukost, innehåller sojamjölk mer kcal är vanlig mellanmjölk?
Åh herregud, vad vet DU om det ?
min havregrynsgröt gör jag såhär: 2dl vatten 1dl havregryn och sen har jag mjölk och sylt över+ socker....
OffTOpic Vilken jävla frukost, innehåller sojamjölk mer kcal är vanlig mellanmjölk?
Hur ska jag veta det när jag inte kan något om kalorier fråga dig själv istället !
Man kan liksom inte diagnosticera sig själv med anorexi. Det hör till ätstörningen, att man är blind inför faktumet. Om man har 41cm runt låren och ser ut som du gör, men ändå vill tappa ner till 35cm, då är man ätstörd. Det är inte friskt.
Okej får väll nöja mig med 41cm då!
Åh herregud, vad vet DU om det ?
min havregrynsgröt gör jag såhär: 2dl vatten 1dl havregryn och sen har jag mjölk och sylt över+ socker....
Jag hade ju rätt. 1 dl gryn, 35 gram, 120 kalorier. + pålägget då.
Hur ska jag veta det när jag inte kan något om kalorier fråga dig själv istället !
Var inte så bitsk, han frågade mig!
Jag frågade inte specifikt dig.
Du borde inte oroa dig så mycket över formen om man tittar på dina bloggbilder. Du är ju redan väldigt smal.
http://1.bp.blogspot.com/_318_ipOFoLk/TU9N_9zFmfI/AAAAAAAAAQA/3N0KQVc9hIo/s1600/stick_legs.jpg
Är det här målformen? Med supersmala lår kommer också den miserabla uppsynen
En dietdrink+kakor till lunch är väl ingenting jag skulle rekommendera en som växer heller.
Okej får väll nöja mig med 41cm då!
Nej du ska upp i centimetrar
Sa du även till skolsköterskan att du ville gå ner mer i vikt?
Nej? Det har jag väll inte sagt, jag har INTE sagt att jag vill gå ner i vikt ?
Nej du ska upp i centimetrar
det kan väll inte du bestämma
svenbanan
2012-05-09, 16:33
Som sagt vänd dig till nån ätstörningsexpert. Vet inte om din skolsköterska är det, men se verkligen till att du är ärlig med hur du ser på mat och din kropp mm.
Om du redan har gjort detta och de sagt att det inte är någon risk att du ska få problem så är det ju bara att gratulera. Det är dock inget du ska göra för att göra mig nöjd. Du ska göra det för din egen skull. Jag tror inte på att du faktiskt fått ett sådant "grönt ljus".
Det är helt enkelt inte friskt att ha de åsikter om kroppsfett och så som du haft i denna tråd. Om du inte sagt detta till din skolsköterska så har du inte gett henne all info, och du har inte kunnat få ett korrekt utlåtande.
Du behöver gå ner i vikt för att få smalare lår.
men skit i det nu, nu har vi kommit fram till att du ska få större lår om något.
En dietdrink+kakor till lunch är väl ingenting jag skulle rekommendera en som växer heller.
Word! Det ska vara ugnsrostade grönsaker med olja på, stekt tofu och fucking veganmajo (http://www.vardagsmatad.se/2011/04/19/majonas-pa-soja/).
Jag hade ju rätt. 1 dl gryn, 35 gram, 120 kalorier. + pålägget då.
Var inte så bitsk, han frågade mig!
förlåt då...
svenbanan
2012-05-09, 16:38
Nej, men du har ju sagt att du vill ha smalare ben. Då går du ju ner i vikt. Det är ofrånkomligt.
Word! Det ska vara ugnsrostade grönsaker med olja på, stekt tofu och fucking veganmajo (http://www.vardagsmatad.se/2011/04/19/majonas-pa-soja/).
Men jag äter inte det varje dag, förstå! Idag var det äcklig mat i skolan och jag hade bråttom så vad mer vill du veta?
svenbanan
2012-05-09, 16:40
Om du inte trollar så tycker jag uppriktigt synd om dig TS.
Lycka till.
Nej, men du har ju sagt att du vill ha smalare ben. Då går du ju ner i vikt. Det är ofrånkomligt.
Nej men nu så får jag nöja mig med 41cm runt låren.
Dashivas
2012-05-09, 16:41
Finns väl inte mycket att säga tycker bara det är synd när unga töser förstör sig själv på detta sättet.
Sjukligt smala tjejer är varken snyggt eller sexigt.
Och ja du är sjukligt smal.
Jag har samma omkrets på mina biceps som du har på dina lår det säger ju bara allt.
Då har jag inte ens stora över armar.
Mitt tips är att börja träna och få en snygg kropp samt ät nått inte bara skryt att du äter för det är nog det enda du gör.
Samt lär dig äta nyttigt om du vill förlora fett på så sätt kan du bygga muskler istället för fettet på dom ställena du vill få kvinnliga former.
Om du inte trollar så tycker jag uppriktigt synd om dig TS.
Lycka till.
Åhhh tack för omtanken!
Som sagt vänd dig till nån ätstörningsexpert. Vet inte om din skolsköterska är det, men se verkligen till att du är ärlig med hur du ser på mat och din kropp mm.
Om du redan har gjort detta och de sagt att det inte är någon risk att du ska få problem så är det ju bara att gratulera. Det är dock inget du ska göra för att göra mig nöjd. Du ska göra det för din egen skull. Jag tror inte på att du faktiskt fått ett sådant "grönt ljus".
Det är helt enkelt inte friskt att ha de åsikter om kroppsfett och så som du haft i denna tråd. Om du inte sagt detta till din skolsköterska så har du inte gett henne all info, och du har inte kunnat få ett korrekt utlåtande.
Vill du veta en sak eller? Det ser kanske bara ut att jag har smala ben eftersom jag har breda höfter
Men jag äter inte det varje dag, förstå! Idag var det äcklig mat i skolan och jag hade bråttom så vad mer vill du veta?
Ja, jag vill veta varför du är så bitsk, varför du är så smal och varför i helsike du vill ha ben som har 35cm i omkrets. Jag vill veta varför du tror det faktum att du mår dåligt inte beror på din kosthållning och extremt låga vikt och varför du inte har något intresse av att ha muskler utan snarare se ut som att du är oförmögen att gå i en trappa.
Vill du veta en sak eller? Det ser kanske bara ut att jag har smala ben eftersom jag har breda höfter
du har ju sagt att du har 41cm, dina höfters bredd är ju irrelevant i samanhanget
svenbanan
2012-05-09, 16:49
Du har ju skrivit vilken omkrets dina ben har.
Tränar du något alls? Isåfall i vilket syfte?
Ja, jag vill veta varför du är så bitsk, varför du är så smal och varför i helsike du vill ha ben som har 35cm i omkrets. Jag vill veta varför du tror det faktum att du mår dåligt inte beror på din kosthållning och extremt låga vikt och varför du inte har något intresse av att ha muskler utan snarare se ut som att du är oförmögen att gå i en trappa.
Fråga inte mig varför jag är smal, jag har absolut inte bantat!
Jag mår inte dåligt ? Jag är lycklig och glad? Jag blev yr idag för att jag tog lite för mycket medicin!
Jag tycker att det är fint att vara smal!
Du har ju skrivit vilken omkrets dina ben har.
Tränar du något alls? Isåfall i vilket syfte?
Jag tränar inte, förutom att jag joggar och går promenader och det är för att jag tycker att det är skönt!
tobake75
2012-05-09, 16:54
Nej men nu så får jag nöja mig med 41cm runt låren.
Det var det bästa du sagt idag. Nu kanske vi t o m kan få dig att vilja ha lite större ben :)
svenbanan
2012-05-09, 17:03
Skulle du kunna formulera igen vad det egentligen är du vill ha hjälp med härifrån?
Du vill inte gå ner i vikt? Vill du gå upp i vikt nåt? Vill du ha nåt gram muskler nånstans?
Vill du ha smalare lår, eller vill du bara att benen ska se smalare ut än de gör nu?
Fråga inte mig varför jag är smal, jag har absolut inte bantat!
Jag mår inte dåligt ? Jag är lycklig och glad? Jag blev yr idag för att jag tog lite för mycket medicin!
Jag tycker att det är fint att vara smal!
Så du menar att när du åt 2 knäckebröd till lunch så bantade du inte?
Hur stänger man ner en tråd ? :)
Kom till sida 4 innan jag var tvungen att reagera.
NEJ det har du verkligen inte. Du har pojkaktiga former. Såna som gamla tanter och bögar gillar oftast, ett stort fenomen i modebranshen som bekämpas i nuläget.
Män föredrar +1 modeller över supermodeller för att det är banne mig äckligt när personen ser ut som ett koncentrationslägeroffer.
Så för att summera:
Din kropp förstörs, du förstör din kropp medvetet.
Du gör dig totalt oattraktiv för killar, det finns ingen kille som gillar att ha sex med en benget efter en gång, tro mig...(Det gör bara ont, kantigt)
Du är farligt undervikt, och antagligen undernärd eftersom du tydligen fikar mer än äter mat.
Snälla, för allt som är värt något, ät upp dig till normal vikt, och träna styrka så du får igång kroppen. För den kommer definitivt vara paj tills du är 40 ca.
Men för att inte vara totalt OT och svara på frågan, för snabbast möjliga resultat: Ät på kcal underskott, detta tar bort både muskler och fett(dock ser du inte ut att ha något alls..), samt sitt i rullstol. Detta gör att de få muskler som gör att du ens kan stå upp förtvinar fortare.
Hennes blogg skriker ju om hur dåligt hon mår. Jag gillar verkligen hur kolo alltid nappar på dessa Pro-anas.. ist för att bara ignorera.
Hennes mamma är sjuk(?) Hon behöver uppmärksamhet, hon kan inte hantera sitt liv uppenbarligen. Helt "normal" tonåring som antagligen behöver hjälp från ett riktigt håll innan det spårar ur mer.
killenigrillen
2012-05-09, 18:25
Det verkar som att folk levt under en sten i hela sitt liv.
Personer som har ätstörningar har som någon sagt innan en SJUKDOM.
Bara för att ni sitter och gör er överlägsna och säger hur Smalfet ska göra kommer hon inte att bli "bättre".
Hon är underviktig men förhoppningsvis är hon inte så långt gången att hon inte kan återfå "normalvikt" och få bort sina tankar om att hennes kropp inte är bra som den är och att hennes lår är för stora, trots att dom bevisligen är smalare än 99% av flickor i hennes ålder.
Wcanka och några till kan ta och hålla truten och sluta upp med sina dumheter, ni gör bara saken värre.
Oftast brukar jag inte lägga mig i, men ibland finns det något som skriker inom mig.. Empati tror jag det kallas.
Kanske är därför många engagerar sig i tråden, för att tjejen har helt uppenbart en ätstörning och Kolos medlemmar ser en chans att försöka hjälpa någon. Det är inget fel med det.
Hur stänger man ner en tråd ? :)
Man kan inte stänga trådar, bara moderatorer gör det.
Snälla, ta kontakt med tjejzonen. (http://tjejzonen.se/aetstoerningszonen)
Tråden är på 13 sidor med många som har skrivit, fråga dig själv varför?
Alla trådar som görs med namnet "hur får jag större lår?" "Hjälp mig utforma ett tränignsprogram?" "Hur får jag större armar?" får maximalt några sidor, ibland inga svar alls. Fråga dig själv hur du tror det kommer sig att just din tråd har fått en sån enorm uppmärksamhet.
Kan det vara för att de som skriver i tråden ser en kvinna som inte verkar så frisk, och därför bryr sig och ger tips? Jag säger inte att det verkligen är så, jag säger att du ska ställa dig den frågan, helt okritiskt.
Glöm egentligen alla andra diskussioner i tråden. Du vill ha ben som är mindre än vanliga killars armar. Läs den meningen 2 gånger. Tycker du det låter som något att eftersträva, och isåfall varför? Benmusklerna är kroppens största/starkaste muskler, det är halva din kropp och de ska orka bära upp resten av din kropp i många år framöver.
Vad menar du med att muskler är för killar?
Det är tack vare musklerna som du kan fungera och leva. Utan, eller med för svaga muskler kommer du kvävas ihjäl eftersom det är muskler som ser till att din andning fungerar.
ALS är en av många muskelsjukdomar där kroppens muskler sakta bryts ner, det är en hemskt sjukdom där 95% dör inom 5 år och där alla (såvitt jag vet) hamnar i rullstol och till slut tappar förmågan att tala och skriva.
Säger inte detta alls för att skrämmas, enbart för att upplysa.
Hennes blogg skriker ju om hur dåligt hon mår. Jag gillar verkligen hur kolo alltid nappar på dessa Pro-anas.. ist för att bara ignorera.
Hennes mamma är sjuk(?) Hon behöver uppmärksamhet, hon kan inte hantera sitt liv uppenbarligen. Helt "normal" tonåring som antagligen behöver hjälp från ett riktigt håll innan det spårar ur mer.
Snälla nån har inte anorexi, min mamma är inte sjuk hon hade bara en operation OCH jag behöver absolut inte mer uppmärksamhet ?!?!?
Det är kanske du som behöver det ?
Kom till sida 4 innan jag var tvungen att reagera.
NEJ det har du verkligen inte. Du har pojkaktiga former. Såna som gamla tanter och bögar gillar oftast, ett stort fenomen i modebranshen som bekämpas i nuläget.
Män föredrar +1 modeller över supermodeller för att det är banne mig äckligt när personen ser ut som ett koncentrationslägeroffer.
Så för att summera:
Din kropp förstörs, du förstör din kropp medvetet.
Du gör dig totalt oattraktiv för killar, det finns ingen kille som gillar att ha sex med en benget efter en gång, tro mig...(Det gör bara ont, kantigt)
Du är farligt undervikt, och antagligen undernärd eftersom du tydligen fikar mer än äter mat.
Snälla, för allt som är värt något, ät upp dig till normal vikt, och träna styrka så du får igång kroppen. För den kommer definitivt vara paj tills du är 40 ca.
Men för att inte vara totalt OT och svara på frågan, för snabbast möjliga resultat: Ät på kcal underskott, detta tar bort både muskler och fett(dock ser du inte ut att ha något alls..), samt sitt i rullstol. Detta gör att de få muskler som gör att du ens kan stå upp förtvinar fortare.
okej.
Wcanka och några till kan ta och hålla truten och sluta upp med sina dumheter, ni gör bara saken värre.
håller med dig!!
håller med dig!!
Bara nyfiken, men det gör dig inte minsta orolig alls, hela trådutvecklingen?
Du gör ju i slutändan som du vill, men jag skulle själv blivit grymt orolig om jag sakligt fått förklarat för mig att det jag håller på med är vansinne, 13 sidor tillägnat.
Man kan inte stänga trådar, bara moderatorer gör det.
Snälla, ta kontakt med tjejzonen. (http://tjejzonen.se/aetstoerningszonen)
VARFÖR skulle JAG ta kontakt med dom när JAG INTE behöver någon hjälp ?
Föresten så gjorde jag självtestet och den visade att jag INTE har ANOREXI. Svårt att förstå va ?
Bara nyfiken, men det gör dig inte minsta orolig alls, hela trådutvecklingen?
Du gör ju i slutändan som du vill, men jag skulle själv blivit grymt orolig om jag sakligt fått förklarat för mig att det jag håller på med är vansinne, 13 sidor tillägnat.
Men saken är ju att jag INTE bantar eller svälter mig? Skolsköterskan har redan pratat med mig och sätt mig irl och hon sa att jag såg bra ut ?
Så vad mer ?
Du kanske inte bantar eller svälter dig JUST NU, men väger du så lite på den längden så har du definitivt gjort det tidigare.
Är du medveten om att du riskerar att drabbas av osteoporos (benskörhet) innan du fyllt 30 år? Något som normalt drabbar kvinnor först vid 60-70 års ålder?
Har du läst mitt förra inlägg?
Du kanske inte bantar eller svälter dig JUST NU, men väger du så lite på den längden så har du definitivt gjort det tidigare.
Är du medveten om att du riskerar att drabbas av osteoporos (benskörhet) innan du fyllt 30 år? Något som normalt drabbar kvinnor först vid 60-70 års ålder?
Har du läst mitt förra inlägg?
har faktiskt ALDRIG bantat!! kolla gamla inlägg så får du se, jag kanske har växt för fort men jag har ALDRIG bantat!
Ja jag har läst det.
Tråden låses med hänvisning till urspårningstendens. Alla tips som TS kan få är givna.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.