Visa fullständig version : Mest imponerande/inspirerande atleten?
Iron Bull
2012-05-08, 20:03
Hittade ingen liknande tråd... bland alla atleter jag ser så blir jag mest imponerad av följande fysikmonster som de flesta idag ser som pajas eller komiker som inte kan prata ordentligt... men för 20 år sen hade de inte skrattat, världsmästare i boxning vid 20 års ålder, the most ferocious fighter in the world;
mlTlpzBJUKs
Jockefoten
2012-05-08, 20:40
Just nu, Kalla och Hellner.
CGu-wvNc_TA
8EZEbnRTAKg
Sw5x4pVU_P0
Mass-Tech
2012-05-08, 20:42
Jay Cutler & Branch Warren. Kanske ingen större överraskning.
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/284925_10150718444205276_14917350275_19736218_5865 037_n.jpghttp://www.bodybuilding.com/fun/images/2010/branch-warren-post-olympia-interview_b.jpg
Karelin ligger väldigt högt på min lista
Vad kännetecknar en atlet? De här gills kanske inte om det är toppresultat inom en genre som du frågar efter, men väl om man ser till prestation:
qX9FSZJu448&feature=youtu.be
6fmiwujYBmY&feature=youtu.be
http://img.skysports.com/08/03/800x600/haile_gebreselassie_714924.jpg
Haile Gebrselassie Kommer högt på min lista Massor av titlar och och 25 världsrekord. Blandannat tidigare VR i marathon med tiden 2:03:59 :bow:
jimmyboy
2012-05-08, 20:56
Gunde fucking Svan! Alla gånger. Den mannen har en kämparglöd och en vilja att utvecklas som ingen annan, där snackar vi förebild ;)
Spartansk
2012-05-08, 20:57
Alla shaolinmunkarna:
http://www.artimarziali.altervista.org/images/27-meister-des-shaolin-kung-fu-neuwied-musik-veranstaltung%5B1%5D.jpg
Ska jag välja en styrkelyftare så får det bli Jaroslaw Olech som också har vunnit VM en massa gånger.
http://goodlift.info/lifter.php?lid=467
EGZ_Cy3aFfo
Ingen. Det är bara gener ändå, i stort sätt. När världens bästa bänkare maxar så tar han i lika mycket som när jag maxar. När jag kubbar så fort jag kan anstränger jag mig lika mycket som Bolt anstränger sig när han kubbar fort som fan, skillnaden är att det går mkt fortare för han pga hans gener.
Det och faktumet att dom tekniktränat som fan, vilket dom troligtvis tycker om, annars hade dom inte gjort det. Så jag ser inte någon speciell prestation.
Birkharju
2012-05-08, 21:09
Ingen. Det är bara gener ändå, i stort sätt. När världens bästa bänkare maxar så tar han i lika mycket som när jag maxar. När jag kubbar så fort jag kan anstränger jag mig lika mycket som Bolt anstränger sig när han kubbar fort som fan, skillnaden är att det går mkt fortare för han pga hans gener.
Det och faktumet att dom tekniktränat som fan, vilket dom troligtvis tycker om, annars hade dom inte gjort det. Så jag ser inte någon speciell prestation.
*rolleyes*
Jag är beredd att hålla med. Marginalerna i brottning brukar vara ganska så små och att förlora en poäng på 10 år på alla större mästerskap och det i sin sista OS-final är smått overkligt.
Självklart är det ingen större prestation att dedikera all sin vakna tid till ett speciellt syfte.
Jag vet att jag själv kunnat slå världrekord i både bänk, skidor och samtidigt funnit botemedlet mot cancer men jag orkar inte, goare att ligga i soffan och äta bullar.
K837AwoIpFI
Annars håller jag håller konditionsidrottare högt, främst cyklister och längdskidåkare.
rememberence
2012-05-08, 21:15
GIr5LA7jA7M
EDIT: Dmitry Klokov
*rolleyes*
Menar du att prestationerna är något utöver gener och stor träningsmängd?
Jag tror iaf inte att elitsportare kan pusha sig själv längre, relativt då, än vanliga personer. Jag tror inte det finns något magiskt som gör att dom kan pusha sig själva hårdare (som inte har att göra med gener och således är automatiskt).
Självklart är det ingen större prestation att dedikera all sin vakna tid till ett speciellt syfte.
Eftersom dom får enormt mycket uppmärksamhet, kvinnofolk samt ett intresse för sporten/momentet de håller på med ser jag ingen större prestation i det nej.
Jag vet att jag själv kunnat slå världrekord i både bänk, skidor och samtidigt funnit botemedlet mot cancer men jag orkar inte, goare att ligga i soffan och äta bullar.
Du missförstod troligtvis min poäng helt. Det jag menar är att varje gång jag maxar i bänk så utövar jag lika mycket viljestyrka som personen som bänkar mest i världen gör, skillnaden i vikten som åker upp är generna.
Grazzafukkinrazzi
2012-05-08, 21:19
Jag tror iaf inte att elitsportare kan pusha sig själv längre, relativt då, än vanliga personer. Jag tror inte det finns något magiskt som gör att dom kan pusha sig själva hårdare (som inte har att göra med gener och således är automatiskt).
Haha, de har säkerligen pushat sig själva, offrat, tid, blod, svett och tårar för att ta sig dit de är idag. Definitivt mer än vad du har, det törs jag lova.
Sluta skyll på gener och gör något med ditt liv istället.
smeander
2012-05-08, 21:22
Peter Forsberg! I alla avseenden!
Hemma Gymmaren
2012-05-08, 21:23
https://encrypted-tbn2.google.com/images?q=tbn:ANd9GcQJNX1A87Qf0dtNDoObqjB1Fza2jhV2N s0Rc_9TW9LoLLRA1ILkVQ
mattilainen
2012-05-08, 21:29
Vad tråkigt det måste vara att vara dig. Med den synen på allt :) Herregud, man blir nästan mörkrädd när man läser hur du tänker. Vilket tråkigt liv att vara sån.. Så att vara bäst i världen på något ses inte som en speciell prestation.. Vilket tänk killen har.
Edit
Lellan, såna prestationer är så mycket bättre än mycket annat, så sjukt grymt! Länka fler om du har, eller pm:a mig om du vet fler :) Tycker om sånt.
Haha, de har säkerligen pushat sig själva, offrat, tid, blod, svett och tårar för att ta sig dit de är idag. Definitivt mer än vad du har, det törs jag lova.
Givetvis, de fick bättre resultat tidigt, stöd och uppskattning från omgivningen osv. Det är inte någon heroisk insats att träna så mycket, dom gillar det garanterat. Det är ingen uppoffring. Dom gillar det. Annars hade dom inte gjort det.
Så dom tränar som fan, identifierar sig med det, bygger sina lyckliga liv kring det, och, i samband med sina bra gener, så resulterar det i att deras maximala ansträngning resulterar i en bättre prestation än en person med sämre gener/mindre tränings maximala ansträning gör.
Sluta skyll på gener och gör något med ditt liv istället.
No need to get mad.
Vad tråkigt det måste vara att vara dig. Med den synen på allt :) Herregud, man blir nästan mörkrädd när man läser hur du tänker. Vilket tråkigt liv att vara sån.. Så att vara bäst i världen på något ses inte som en speciell prestation.. Vilket tänk killen har.
Vilket hat. Dom tränar på nånting dom verkligen gillar, har haft turen att ha bra gener, och upprepar det dom gjort på träning flertalet gånger framför en publik. Jag ser inte prestationen. Det är mer som en uppvisning.
Snarare du som har ett tråkigt liv som ser dig så underlägsen!
BelowAverage
2012-05-08, 21:38
Damien Walters
cNvJy0zoXOY
BBoy Junior
TExW1ZzDHnI
Är de som imponerar och inspirerar mig mest :)
Vilket hat. Dom tränar på nånting dom verkligen gillar, har haft turen att ha bra gener, och upprepar det dom gjort på träning flertalet gånger framför en publik. Jag ser inte prestationen. Det är mer som en uppvisning.
Jag tror jag förstår hur du menar men jag tycker verkligen att du har fel.
Det är en imponerande och inspirerande prestation att pressa sig själv så nära gränsen som möjligt flera gånger i veckan i tiotals år. Det smakar brunt, riktigt brunt att träna hårt.
Ang. ditt exempel om att allas maxprestationer i exempelvis bänk skulle vara likvärdiga så är jag mkt skeptisk.
Det krävs träning i att träna, träning i att tävla för att KUNNA pressa kroppen till sitt max.
Du tror säkert att du tar i så mkt det går men det är lååångt kvar till din kropps yttersta prestation.
xo56swo_FFc
Jag vet om att Soto har hoppat högre men han har blivit fälld för doping(och sen är Patrik svensk)
RobbanColeman
2012-05-08, 22:12
Målsättning, visualisering, vilja, mod, och eye of the tiger! Älskar början av scenen...
hii2SwI39ek
Hon är en atlet, inget snack! *flex*
Dennis93
2012-05-08, 22:26
Givetvis, de fick bättre resultat tidigt, stöd och uppskattning från omgivningen osv. Det är inte någon heroisk insats att träna så mycket, dom gillar det garanterat. Det är ingen uppoffring. Dom gillar det. Annars hade dom inte gjort det.
Så dom tränar som fan, identifierar sig med det, bygger sina lyckliga liv kring det, och, i samband med sina bra gener, så resulterar det i att deras maximala ansträngning resulterar i en bättre prestation än en person med sämre gener/mindre tränings maximala ansträning gör.
No need to get mad.
Snarare du som har ett tråkigt liv som ser dig så underlägsen!
Tråkigt tänk, då är det ju aldrig en prestation att vara bra på något. För man har ju bara tränat en jävla massa. Jag förstår hur du menar, atleter gör något de tycker är kul och får massa berömmelse/pengar osv för det men håller inte med dig alls. Prestationen behöver ju inte bara ligga i att man slagit världsrekord eller var det nu kan vara utan prestationen ligger väl delvis till att man lyckats ta sig hela vägen dig.
tntballe
2012-05-08, 22:45
Eftersom dom får enormt mycket uppmärksamhet, kvinnofolk samt ett intresse för sporten/momentet de håller på med ser jag ingen större prestation i det nej.
Du missförstod troligtvis min poäng helt. Det jag menar är att varje gång jag maxar i bänk så utövar jag lika mycket viljestyrka som personen som bänkar mest i världen gör, skillnaden i vikten som åker upp är generna.
Så du säger att du gör allt i din träning, och allt runt det, lika bra som dom bästa? Lagt ner lika många timmar?
Postat via en mobil enhet
tntballe
2012-05-08, 22:50
Mikhail Koklyaev, ligger iaf jäkligt högt på listan.
Postat via en mobil enhet
JackieBoy
2012-05-08, 22:59
Svårt att välja en.
Men lite coolt att Tiger Woods fullkomligt dominerade golfvärlden ett tag (Han är svart)
Gunde Svan
http://www.rankopedia.com/CandidatePix/29845.gif
En riktig vinnare rakt igenom, svårt att ha något annat än enorm respekt för en sådan människa.
Edit
Lellan, såna prestationer är så mycket bättre än mycket annat, så sjukt grymt! Länka fler om du har, eller pm:a mig om du vet fler :) Tycker om sånt.
Förstår hur han menar. I en intervju med Arnold säger han ju att han aldrig behövt disciplinera sig för att lyfta vikter just för att han älskar det. Som ett exempel är det såklart mentalt tyngre och jobbigare att göra något man hatar, utan att få resultat men man gör det ändå för att man hoppas än att träna i en sport man älskar och brinner för.
Inte för att förringa elitidrottare, menade bara att jag tror jag fattar vad han syftar på. Såklart sjukt motigt att göra det elitidrottare gör.
Edit: Läste inte så noggrant hade visst blivit påpekat redan.
RobbanColeman
2012-05-08, 23:15
Gunde Svan
http://www.rankopedia.com/CandidatePix/29845.gif
En riktig vinnare rakt igenom, svårt att ha något annat än enorm respekt för en sådan människa.
+1
Läste hans bok tidigt i min träningskarriär. Mycket inspirerande. Lärde mig mycket om den mentala inställningen. Glöd var bara förnamnet!
Grazzafukkinrazzi
2012-05-08, 23:15
Förstår hur han menar. I en intervju med Arnold säger han ju att han aldrig behövt disciplinera sig för att lyfta vikter just för att han älskar det. Som ett exempel är det såklart mentalt tyngre och jobbigare att göra något man hatar, utan att få resultat men man gör det ändå för att man hoppas än att träna i en sport man älskar och brinner för.
Inte för att förringa elitidrottare, menade bara att jag tror jag fattar vad han syftar på.
Varför skulle det vara mindre av en prestation för man direkt/indirekt tycker om det man gör?
Varför skulle det vara mindre av en prestation för man direkt/indirekt tycker om det man gör?
Menar att det blir mentalt tuffare än att njuta av det man gör. Att kämpa mer i motvind så att säga.
Menar att det blir mentalt tuffare än att njuta av det man gör. Att kämpa mer i motvind så att säga.
Kan lova dig att elitträning inte är så "rolig" som man kan tro. Det är tusentals timmar av hårt jävla slit som man tar sig igenom med en nästan sjuklig besatthet av att uppnå något.
Det är ju träningsmängden i sig som är prestationen. Sen kan det ju finnas någon vars träning har varit identisk med en världsmästare, men där generna har varit begränsande, och det är ju beklagligt. Men all idrott är en uppvisning i bl.a. gener.
Kul att det finns dem som tror att alla idrottare gillar alla sina träningstimmar. Visar bara er oförståelse. Tränar själv 10 pass i veckan ungefär, kan lova att hälften av dem gillar jag, resterande är enbart pina och smärta som jag går igenom för att härda psyket samt få mer resultat. Fruktansvärt tråkigt ibland, men man trycker på sig för att uppnå en högre utveckling.
Röda Björnen
2012-05-09, 00:16
Kai Greene
Michael Jordan
OFxXSXGd4hs
Jag är beredd att hålla med. Marginalerna i brottning brukar vara ganska så små och att förlora en poäng på 10 år på alla större mästerskap och det i sin sista OS-final är smått overkligt.
Jag lägger ännu en röst på Lyftkranen från Kreml, Experimentet och allt vad han kallades. Vilken jävla övermänniska.
Lägger även en röst på Ricky Bruch, det gällde ju inspirerande atleter och han har sannerligen både inspirerat och underhållit mig.
Edit: Nej det är fan inte ens någon idé att ödsla text på den diskussionen...
Kul att det finns dem som tror att alla idrottare gillar alla sina träningstimmar. Visar bara er oförståelse. Tränar själv 10 pass i veckan ungefär, kan lova att hälften av dem gillar jag, resterande är enbart pina och smärta som jag går igenom för att härda psyket samt få mer resultat. Fruktansvärt tråkigt ibland, men man trycker på sig för att uppnå en högre utveckling.
Beror väl också på vad man tränar och vilka moment man gillar. Gillar du moment X men Y är det som tränas mest blir det jobbigt. Men elitnivå i många grenar är nog mer slitigt än givande.
filmjölk
2012-05-09, 06:26
Styrkelyftaren Jörgen Ljungberg är min förebild i idrottssammanhang. Åldrad, pappa, heltidsarbetande OCH världselit i TVÅ sporter.
Alexander Karelin ligger garanterat högst på min lista. Sen följer nog Arnold och Mike Tyson.
minishcap
2012-05-09, 06:41
Ilya Ilin. Trollar runt och vinner allt...asiatiska, världsmästerskap, olympiska spelen. Han är en atlet som troligen hade varit bra i vilken sport som helst.
Karelin och Gunde Svan.
Om ni inte läst Gundes bok så gör det. Mycket bra.
Kokleyv, Karelin och Mario Lemieux.
Kokleyv, för att han är världselit i 3 sporter.
Karelin, kommentarer överflödiga.
Mario Lemieux, cancer, ryggproblem satte inte stopp. Trots att han aldrig spelade en full säsong så gjorde han 1723P på 915 matcher.
awesomooo
2012-05-09, 07:29
Ovechkin. Supermänniska som kommer från Europas mest tävlingsinriktade familj. Hans föräldrar ger han inte ens beröm förens han har vunnit Stanley Cup och ett OS-guld åt hans föräldrar och hans döda bror.
Duktig på alla fysiska aktiviteter och samtidigt en av världens bästa hockeyspelare med glimten i ögat!
http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.176445!/img/httpImage/image.jpg
Ovechkin. Supermänniska som kommer från Europas mest tävlingsinriktade familj. Hans föräldrar ger han inte ens beröm förens han har vunnit Stanley Cup och ett OS-guld åt hans föräldrar och hans döda bror.
Duktig på alla fysiska aktiviteter och samtidigt en av världens bästa hockeyspelare med glimten i ögat!
http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.176445!/img/httpImage/image.jpg
Det där är ju knappast ett tecken på tävlingsinriktning dock utan bara en osund uppfostran.
Vad kännetecknar en atlet? De här gills kanske inte om det är toppresultat inom en genre som du frågar efter, men väl om man ser till prestation:
qX9FSZJu448&feature=youtu.be
6fmiwujYBmY&feature=youtu.be
Sådant inspirerar mig mest också.
Jag kan bli väldigt imponerad och inspirerad av atleter som inte haft en sådan "story" också, utan tvekan. Men jag tror att i och med att jag tillhör det facket med folk som har lite fysiska svårigheter, så blir sådana här videos mer inspirerande för mig.
Barbastark
2012-05-09, 10:51
+1
Läste hans bok tidigt i min träningskarriär. Mycket inspirerande. Lärde mig mycket om den mentala inställningen. Glöd var bara förnamnet!
Vad heter boken?? (ISBN nr?)
drakfelt
2012-05-09, 10:53
Vad heter boken?? (ISBN nr?)
Google säger:
Var går gränsen?
ISBN: 9197195812
Svan, Gunde, Var går gränsen?
Heh, gillar bilden på framsidan. Hämtar ut den från biblioteket imorgon!
http://www.bokstugan.se/bokbilder/4536.jpg
MasterChief
2012-05-09, 12:10
Lance Armstrong
Viktor_Balck
2012-05-09, 12:27
Eftersom jag är basketnörd
http://www.midwestsportsfans.com/wp-content/uploads/2011/08/michael-jordan-dunking.jpg
Hackenschmidt
2012-05-09, 12:38
Fedor Emelianenko (MMA) är den enda atlet jag verkligen ser upp till. Inte bara för hans framgångar utan även för hans ödmjuka inställning till både vinst och förlust.
http://www.mma-core.com/images/fighters/full/Fedor_Emelianenko_1000823.jpg
Jag säger också Michael Jordan. En sån viljestyrka.
Michael Jordan
w0BQKX_lszY
Inte bara att han var grym basketspelare, han verkade tänka rätt också och man kan göra en bibel av hans citat :)
Always turn a negative situation into a positive situation.
I can accept failure, everyone fails at something. But I can't accept not trying.
I've always believed that if you put in the work, the results will come.
I've failed over and over and over again in my life and that is why I succeed.
If you're trying to achieve, there will be roadblocks. I've had them; everybody has had them. But obstacles don't have to stop you. If you run into a wall, don't turn around and give up. Figure out how to climb it, go through it, or work around it.
Qudatullah Jamal
2012-05-09, 14:42
Tycker qqq111 har en poäng. Folk rövslickade till exempel George Best under hela hans livsstid för att han var duktig på att få in en boll i ett mål men han hade knappast tränat mer än någon annan spelare, tvärtom så söp han och hade sig. Han hade bara turen med bra gener.
Då tycker jag det är mer imponerande med en spelare som Mikael Nilsson som påstås ha varit mer eller mindre talanglös men lagt ner träning för att få till en hyfsad karriär.
Eller den här killen till höger som lirade 14 säsonger i NBA trots att han var 1.60cm
http://1.bp.blogspot.com/_BYjWTtQ927w/TUcE1rDEMGI/AAAAAAAAABg/miYx5TV2nNA/s1600/muggsy.jpg
Det tycker jag är betydligt mer exceptionellt än om Yao Ming råkar dunka i något nytt poängrekord.
bigtraps
2012-05-09, 15:11
Ingemar Stenmark.
Knatcharn
2012-05-09, 15:14
Kai Greene
+1
Skön grapp!
Henchman
2012-05-09, 15:58
Alain Robert får jag nog säga.
wintersnowdrift
2012-05-09, 16:00
Tror du på allvar att alla elitidrottare får enormt mycket uppmärksamhet, kvinnor och har ett brinnande för sporten från dagen de börjar utöva en idrott och därefter genom alla sina träningar och tävlingar resten av karriären?
Det här att alla elitidrottare som når toppen skulle vara grymma genetiska talanger är generellt ett missförstånd. Vissa idrottare är stjärnor som unga och klarar sedan inte steget upp i den yppersta eliten som seniorer, andra är medelmåttor som envist biter sig kvar och tillslut kanske får lön för mödan i form av medaljer. Dessutom är det nästan bara fotbollsstjärnor som lever som beskrivs i citatet ovan. Många, många elitidrottare har heltidsjobb vid sidan av sin idrottskarriär, alternativt får slita som djur och hålla ganska hårt i pengarna om de ska klara sig på sin idrott. Det är ett svettigt, skitigt och osexigt liv i ständig medieskugga.
Hur vet du det, har du befunnit dig i världens bästa bänkpressares kropp och vet hur hårt hen pressar sig?
//Kristin
wintersnowdrift
2012-05-09, 16:04
On topic: Jag blir insiprerad av att följa Sanna Kallur och Anna Haag på Twitter (lol). De framstår båda som målmedvetna, sunda och engagerade, på ett sätt som jag önskar att jag var.
//Kristin
Leifallan
2012-05-09, 17:10
Min med. Dessa två är de största in min värld:
SfDDXpjFtP0
RmaHGY7BEog
Pauline Nordin.
Hon är min Gudinna:-)
filmjölk
2012-05-09, 18:02
En annan idol vid sidan av Kolozzeums hatobjekt nr1 jag har är Stan Efferding. Så jävla stark trots att han är så jävla gammal. En sann inspiration!
Liten i relation till tungviktslyftare, men ändå raw-starkare!
5REekco_dDM
Jockefoten
2012-05-09, 18:39
k8EchclYj9c
Visst Moon är snabb, men han har ingen suck mot LG-IM-Losira
Z4UTDudShDY
MVEvwNbeK6I
Kai Greene
Synthol och prepp, ja jävlar vad imponerande.
Iron Bull
2012-05-09, 19:01
Filmjölk vem är kolozzeums hatobjekt nr 1 ? :)
Benedikt Magnusson. Älskar hans smått maniska sätt.
Sällan jag varvar upp inför ett marklyftpass utan något Benni klipp.
1ydBkk2Nv4c
Roger Federer. Spelar en riktigt snygg tennis och verkar vara en trevlig kille.
Bosse Larsson
http://www.svenskafans.com/image/7/90658/Bosse-Larsson-34Jag-har-faringtt-vara-med-om-mycket34.jpg
Alltid fötterna på jorden, alltid lugn. En av de största fotbollsspelarna som Sverige någonsin har producerat. Många menar att det är den bästa fotbollsspelaren någonsin i svensk fotbollshistoria.
2 Guldbollar. Den första att vinna 2. På den tiden fick man inte mer än en. Många menar att med dagens "regler" så hade nog Zlatan fått fortsätta jaga fler Guldbollar för att nå upp i Bosses antal.
Borde kanske också ha haft ett Europacup-guld i sin samling, men fick dessvärre stå över finalen på grund av skada.
En fotbollsspelare som verkligen kunde spela överallt på planen. Det var inte omöjligt att han gjorde hattrick som ytterback. Hans breda kunskaper kunde man definitivt se i Europacupen. I matcherna mot Monaco spelade han innermittfältare hemma och anfallare borta. Mot Kiev var han mittback borta och anfallare hemma. I de bägge mötena mot Krakow, som skulle visa sig bli hans sista i MFF-tröjan, var han åter mittback.
En annan idol vid sidan av Kolozzeums hatobjekt nr1 jag har är Stan Efferding. Så jävla stark trots att han är så jävla gammal. En sann inspiration!
Liten i relation till tungviktslyftare, men ändå raw-starkare!
5REekco_dDM
hur gammal e han ??
filmjölk
2012-05-09, 22:18
Filmjölk vem är kolozzeums hatobjekt nr 1 ? :)
Styrkelyftaren Jörgen Ljungberg. Bara nämn hans namn i positiva ordalag och du får hat-mail.
hur gammal e han ??
44 år ung.
Styrkelyftaren Jörgen Ljungberg. Bara nämn hans namn i positiva ordalag och du får hat-mail.
Varför är det så då för oss som inte känner igen honom?
filmjölk
2012-05-10, 06:32
Varför är det så då för oss som inte känner igen honom?
Han åkte dit för att ha dopat sig. Tydligen var det en stor synd iom att han är en sl-legend. Efter det jagades han med blåslampa ett par år, han körde tex. ett träningspass på samma flak som några som visades samtidigt ha en wpc-tävling, och blev ytterligare straffad för det.
Han är Sveriges förmodligen bästa styrkelyftare genom tiderna, och en av de bästa i strongman med. Fallet från idol till avskum blir nog extra stort i den positionen.
Sparven från Minsk
2012-05-10, 07:39
Alexander Karelin
Under hela sin brottningskarriär, som innefattade tio år där han inte gav ifrån sig en enda poäng, vann han 9 VM-guld, 12 EM-guld, 3 OS-guld och förlorade under densamma inte en enda match förrän han i sitt livs sista, OS-finalen 2000, stötte på amerikanen Rulon Gardner som vann guldet på poäng, 1-0. Karelins överlägsenhet under hans bästa år gav honom en rad av smeknamn såsom "Det ryska experimentet", "Lyftkranen från Sibirien", "Alexander den store" och "Den ryska björnen".
Källa: Wikipedia
http://www.fightsky.net/newspic/2009914111810829.jpghttp://st.nu/image_processor/1.2191089.1296994805!/image/61232163.jpg_gen/derivatives/wide/61232163.jpg?maxWidth=468
Från äldre tider, Wilma Rudolpf, var sjuk med massor av problem och kunde inte ens gå. Kommer sedan tillbaks och vinner OS guld på 100 meter.
Alberto Juantorena, vann OS guld på både 400 och 800 meter i OS, hårt med tanke på hur många lopp tätt inpå han sprang, ställde även upp i stafetten på 400m.
ChuckTesta
2012-05-10, 17:06
Bruce Lee
http://placebohoe.blogg.se/images/2012/brucelee_190473011.jpg
Eftersom jag spelar golf så säger jag Tiger Woods. Ingen kommer komma upp i hans prestationer. Och han förändrade golfen rejält.
Sen Rory Mcilroy för tillfället. Född 1989 och redan världsetta. Det är imponerande :hbang:
Järvskan
2012-05-10, 23:40
Den mest inspirerande atleten för mig kommer alltid var amerikanske fotbollslegenden Ray Lewis.
XxUnKB_f4no
BxlSqEHwQFs
Grazzafukkinrazzi
2012-05-10, 23:49
Han åkte dit för att ha dopat sig. Tydligen var det en stor synd iom att han är en sl-legend. Efter det jagades han med blåslampa ett par år, han körde tex. ett träningspass på samma flak som några som visades samtidigt ha en wpc-tävling, och blev ytterligare straffad för det.
Han är Sveriges förmodligen bästa styrkelyftare genom tiderna, och en av de bästa i strongman med. Fallet från idol till avskum blir nog extra stort i den positionen.
http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4217164&postcount=11
http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4217895&postcount=22
De två bästa inläggen i kolozzeum's historia.
EpicLloyd
2013-05-30, 21:43
Av någon anledning har jag gillat Patrik Sjöberg ända sedan jag var liten. Han verkar riktigt trevlig, har en skön inställning, och hoppar riktigt jävla högt.
Jag läste nyligen ut hans bok Träna för livet : 242 tips som har gjort mig stark (http://www.bokus.com/bok/9789113046273/trana-for-livet-242-tips-som-har-gjort-mig-stark/), och den har gett mig en hel del inspiration.
Rikard Jansson
2013-05-30, 21:46
Genova!
Latissimus Dorsi
2013-05-30, 21:51
Alla extremt starka personer imponerar på mig, så alla styrkelyftare i toppskiktet imponeras jag på enormt mycket.
MackeJuve
2013-05-30, 21:52
Gunde Svan - behövs ingen motivering, KUNG!
Ricky Bruch - hans film är den bästa dokumentär jag sett.
Alexander Karelin
Under hela sin brottningskarriär, som innefattade tio år där han inte gav ifrån sig en enda poäng, vann han 9 VM-guld, 12 EM-guld, 3 OS-guld och förlorade under densamma inte en enda match förrän han i sitt livs sista, OS-finalen 2000, stötte på amerikanen Rulon Gardner som vann guldet på poäng, 1-0. Karelins överlägsenhet under hans bästa år gav honom en rad av smeknamn såsom "Det ryska experimentet", "Lyftkranen från Sibirien", "Alexander den store" och "Den ryska björnen".
Källa: Wikipedia
http://www.fightsky.net/newspic/2009914111810829.jpghttp://st.nu/image_processor/1.2191089.1296994805!/image/61232163.jpg_gen/derivatives/wide/61232163.jpg?maxWidth=468
Hmm tog inte Tomas johansson 1 poäng mot honom eller var det året han åkte dit så det räknas bort...
Karelin är bäst iaf, slå ut styrka vighet snabbhet kondition allt så är han det bästa genom tiderna så är det bara
Leifallan
2013-05-31, 08:00
Jo han tog några få poäng mot kanske 170 som Karelin tog mot honom genom åren. Dom möttes ett flertal gånger och det var väl ofta Johansson tog silver men blev totalt utslagen i finalen. Säger en del om hur enastående den ryske jätten var.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.