Visa fullständig version : Tjejer, hur lågt i kroppsfett tycker ni är "creepy"
Barbastark
2012-05-06, 08:22
Hejhej
Tänkte höra lite med er tjejer här kring när en låg kroppsfettnivå går från sexigt till "creepy" och avtändande (för oss killar)?
Omöjligt att ge siffror, så är ute efter en mer utseendemässigt beskrivande förklaring.
Jag tycker själv att ju lägre ju snyggare, mer eller mindre. Dock verkar många tjejer vara av annan uppfattning, och man vill ju fortfarande få li *host*, hrrm.
MVH
Nu är inte jag tjej men jag skulle gissa på att vissa gillar tjocka, andra "normala" och vissa smala. En andel av de som gillar den tränade looken kan jag tänka mig blir avtända om det ser alltför obsessivt ut.
Beror helt på hur mycket muskler som finns under också. Men generellt så tycker jag inte det är så sexigt med deffade killar alls.
Barbastark
2012-05-06, 08:37
Beror helt på hur mycket muskler som finns under också. Men generellt så tycker jag inte det är så sexigt med deffade killar alls.
Ok, how come?
Ok, how come?
Är väl en smaksak bara. Vet faktiskt ingen tjej som gillar det. Var en lång diskussion på fb om det bland kvinnliga bekanta där en tjej hade lagt upp en bild på en ganska tränat och rippad manlig överkropp och frågat om det var drömkroppen, och ingen tjej som svarade i den tyckte det.
Jag tror väl för det första att kolopopulationen inte är helt representativ för resten av tjejerna eftersom vi till stor del är träningsintresserade och möjligtvis lite "skadade".
Personligen så uppskattar jag vältränat, men killen behöver inte ha ensiffrig kroppsfettsprocent, då skulle jag förmodligen få prestationsångest själv.
Barbastark
2012-05-06, 08:48
Är väl en smaksak bara. Vet faktiskt ingen tjej som gillar det. Var en lång diskussion på fb om det bland kvinnliga bekanta där en tjej hade lagt upp en bild på en ganska tränat och rippad manlig överkropp och frågat om det var drömkroppen, och ingen tjej som svarade i den tyckte det.
När jag hör sådant tänker jag att denna reaktion på vältränat kommer från att det är "ocoolt" att gilla det som "alla" gillar, varav man är lite mer "kultiverad" om man istället gillar något som ligger lite mer åt det normala hållet, utseendemässigt.
Tolka inte detta som att jag försöker "argumentera emot" vad du gillar. Uppskattar ditt svar och försöker bara utreda lite frågetecken från min sida.
awesomooo
2012-05-06, 08:51
Tjejer jag känner gillar när det är lite "hull" att ta i :D
När jag hör sådant tänker jag att denna reaktion på vältränat kommer från att det är "ocoolt" att gilla det som "alla" gillar, varav man är lite mer "kultiverad" om man istället gillar något som ligger lite mer åt det normala hållet, utseendemässigt.
Tolka inte detta som att jag försöker "argumentera emot" vad du gillar. Uppskattar ditt svar och försöker bara utreda lite frågetecken från min sida.
Helt ärligt, så tycker jag att min pojkvän har den ultimata kroppen i vad jag gillar utseendemässigt i förhållande till muskler/fett och hur vältränad eller stor man är.
Bah, sålänge damen ifråga själv inte förfallit så är magrutor ett plus. Sålänge du inte ser anorektisk ut så är det då bara bra. När jag var på 9%BF så var det ju ett plus(inte för att det hjälpte mig men whatever:cryout:).
En man skall ju för fanken ha väldefinierad käklinje etc och inte se plufsig ut...
Vi kan nog aldrig få tjejerna att säga vad de egentligen tycker, precis som det är tabu för oss att säga att 17 åringar, silisar och bubblebutts är det vi vill ha, så är det tabu för dem att säga att det är hästsnabel, 60cm biceps och magrutor som värsta puckelpisten man ska ha. I believe in Xyzzz eller vad han hette:)
Spartansk
2012-05-06, 09:09
Vi kan nog aldrig få tjejerna att säga vad de egentligen tycker, precis som det är tabu för oss att säga att 17 åringar, silisar och bubblebutts är det vi vill ha, så är det tabu för dem att säga att det är hästsnabel, 60cm biceps och magrutor som värsta puckelpisten man ska ha. I believe in Xyzzz eller vad han hette:)
+10 000 000. Jag vägrar köpa att tjejer gillar otränade killar.
Tjejer jag känner gillar när det är lite "hull" att ta i :DFörsök inte självtrösta dig nu för att du inte pallade deffa ;)
mattepatte
2012-05-06, 09:10
Nu ska man ha magrutor och hull helt plötsligt :O
I teorin kan jag tycka att det är jobbigt om killen är väldigt mycket smalare än mig, då känner jag mig som en flodhäst bredvid (trots att jag inte är tjock). I verkligheten hinner jag sällan att bry mig :D
Men muskler tycker jag är grymt attraktivt. Ett lågt bf är fint om det finns muskler med, endast tanig är inte det sexigaste jag vet.
Sen är det samma gamla vanliga visa att är det en tanig kropp på en underbar person brukar det inte spela någon roll :)
Barbastark
2012-05-06, 09:11
Nu ska man ha magrutor och hull helt plötsligt :O
Problem solved:
http://www.celebcosmeticsurgery.com/wp-content/uploads/2011/08/etching.jpg
+10 000 000. Jag vägrar köpa att tjejer gillar otränade killar.
Inte otränade, men rippade.
Vi kan nog aldrig få tjejerna att säga vad de egentligen tycker, precis som det är tabu för oss att säga att 17 åringar, silisar och bubblebutts är det vi vill ha, så är det tabu för dem att säga att det är hästsnabel, 60cm biceps och magrutor som värsta puckelpisten man ska ha.
Smidigt när man kan avfärda alla andras argument med "jag vet nog att du egentligen tycker så här [insert egen åsikt].
Så länge det som sitter på insidan är intakt har jag inga problem med "creepy" kroppsfettprocent (möjligen skulle jag ha problem med killens ev. kompisar som applicerade MrBoris logik här ovan och ifrågasatte varför han var ihop med mig, då jag varken är 17 eller har silikonbröst och bubblebutt). En kille med den kropps- och träningsångest som många här verkar gå omkring med (vad skall man äta, när skall man äta det, oj jag åt det där nu jag ångest, går dock fetbort hur snygg man än var. Alla har vi våra nojor, men jag skulle inte orka leva med någon där nojan var det primära.
Sedan tror jag tjejer störs väldigt mycket när vissa rippade killar ska lägga upp bilder på dagsform hela tiden. De vill konstant höra hur bra fysik de har, gärna 1 bild per träningspass, och helst ska alla på Facebook få veta om att de har varit och tränat för 3:e gången idag.
Det har jag fått höra från mina bekanta iallafall. Iochförsig är jag rätt ung så de kompisar jag har vill väl flasha lite extra mycket och visa sig vara liiite mer alfahane än den föregående personen. Både killar och tjejer stör sig på det, men tjejerna verkar vara mycket mer less!
Robbmeister
2012-05-06, 09:47
Lågt bf verkar vara uppskattat men lägger du till muskler blir det ''usch vad äckligt!!! Han är för stor!''.
Barbastark
2012-05-06, 09:47
Så länge det som sitter på insidan är intakt har jag inga problem med "creepy" kroppsfettprocent
Och vad, i berättande form, tycker du är "creepy" kroppsfettprocent?
En kille med den kropps- och träningsångest som många här verkar gå omkring med (vad skall man äta, när skall man äta det, oj jag åt det där nu jag ångest, går dock fetbort hur snygg man än var. Alla har vi våra nojor, men jag skulle inte orka leva med någon där nojan var det primära.
Detta är ju lite intressant som en OfT: Hur ser du på det om det faktiskt inte handlar om "nojja och ångest" utan snarare ett genuint intresse där man tycker det är roligt och väldigt intressant att veta hur kroppen påverkas av träning och kost samt av att applicera kunskapen (på ett "tidskrävande sätt")i praktiken. Eller blir det för svårt att osökt dra paralleller baserat på detta beteende till ett mer ohälsosamt beteende och tankemönster kring ämnet?
Smidigt när man kan avfärda alla andras argument med "jag vet nog att du egentligen tycker så här [insert egen åsikt].
Ja ungefär lika smidigt som det måste vara att alltid kunna hoppa in i diskussionen vid valfri tidpunkt och predika över hur fel folk har och vem man ska ge tummen upp utan att riktigt diskutera vad som är så fel med mitt påstående
Och vad, i berättande form, tycker du är "creepy" kroppsfettprocent?
Det var ju du som tog in ordet "creepy". Hur skall jag veta vad du menar med det? Jag är OK med det som är förenligt med liv och hälsa. Det sista innebär dock att jag inte skulle vara OK med en person som försökte vara i tävlingsdagsform 365 dagar om året.
Detta är ju lite intressant som en OfT: Hur ser du på det om det faktiskt inte handlar om "nojja och ångest" utan snarare ett genuint intresse där man tycker det är roligt och väldigt intressant att veta hur kroppen påverkas av träning och kost samt av att applicera kunskapen (på ett "tidskrävande sätt")i praktiken. Eller blir det för svårt att osökt dra paralleller baserat på detta beteende till ett mer ohälsosamt beteende och tankemönster kring ämnet?
Om personen är någorlunda normalfungerande ser jag inte problemet; det blir inte annorlunda än när något annat uppslukande intresse (om det är så uppslukande att det inte finns någon som helst tid för oviktiga saker som familjen är jag dock inte intresserad av att ha någon familj med personen i fråga, då alla relationer kräver åtminstone två deltagare). Jag skulle dock vilja påstå att det är vanligare än man kanske vill tro att "roligt och väldigt intressant att veta hur kroppen påverkas av träning och kost" ganska ofta används som en fin omskrivning för något som inte alls är lika fräscht. Vilket det är fråga om brukar dock framgå ganska snart om man umgås nära.
Ja ungefär lika smidigt som det måste vara att alltid kunna hoppa in i diskussionen vid valfri tidpunkt och predika över hur fel folk har och vem man ska ge tummen upp utan att riktigt diskutera vad som är så fel med mitt påstående
Det är en smula märkligt att det inte har framgått varför jag tycker att just det här (som jag har varit på dig många gånger om) är "fel". Jag tycker att det är oärligt och oförskämt att låtsas att man vill ha en diskussion när man bemöter varje argument med att man "vet" att personen ljuger. Vilket ju är vad du gör.
Inge Enveten
2012-05-06, 10:08
Rent generellt tror jag att utseende är ganska sekundärt för en tjej när hon ska "välja kille". Med det sagt tror jag att man kan ha shreddade glutes och fixa brudar. Du kan ha 15 % bf och det kan gå bra ändå. Med rätt game blir ditt utseende mindre viktigt.
När det begränsar ens vardag. +1 på det där som Tolkia skrev, fast om neurotiska fitnesstjejer. Uäck.
Det är en smula märkligt att det inte har framgått varför jag tycker att just det här (som jag har varit på dig många gånger om) är "fel". Jag tycker att det är oärligt och oförskämt att låtsas att man vill ha en diskussion när man bemöter varje argument med att man "vet" att personen ljuger. Vilket ju är vad du gör.
Hehe. Det blir som diskussionen om religion kontra vetenskap.
Jag förstår vad du menar, Tolkia, men jag tror samtidigt inte att tjejer i ett öppet forum svarar särskilt ärligt på en sån fråga. Självklart attraherar lågt kroppsfett och muskler. Rätt ordentligt, dessutom. Men, det kompenserar på lika självklara sätt inte en idiot innanför musklerna.
krubkungen
2012-05-06, 10:11
Bidrar med två bild exempel tjejer:
Är detta för deffat eller är det perfekt?
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSUWwf63Ibt2bicUjLTyXI-FTTdKqOgN-DMNAtraoUzHLiKt2j5JA
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQWJooJeauu3K4V8nBILpd-BZObdfTkdGyFiiWvTdunAvhppuDi
Jag förstår vad du menar, Tolkia, men jag tror samtidigt inte att tjejer i ett öppet forum svarar särskilt ärligt på en sån fråga. Självklart attraherar lågt kroppsfett och muskler. Rätt ordentligt, dessutom. Men, det kompenserar på lika självklara sätt inte en idiot innanför musklerna.
Varför skulle tjejer som väljer att gå in och svara inte vara ärliga?
Barbastark
2012-05-06, 10:21
Bidrar med två bild exempel tjejer:
Är detta för deffat eller är det perfekt?
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSUWwf63Ibt2bicUjLTyXI-FTTdKqOgN-DMNAtraoUzHLiKt2j5JA
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQWJooJeauu3K4V8nBILpd-BZObdfTkdGyFiiWvTdunAvhppuDi
Detta skulle i alla fall bag klassa som mainstreamperfekt. Jag skulle dock själv vilja gå ännu lite lägre
Vad vill du ha för tjejer olika attribut tilltalar olika människor, och med lite olika generaliseringar osv så kan du få in vilka fysiker som premieras i det stora hela i vissa grupper.
Liknande barn leka bäst
Hårt deffade killar är ok, tävlingsform is not. Musklerna får gärna synas men inte alla blodådror. Däremot beror det ju på mängden muskler som killen sitter inne med också. Spinkiga killar är aldrig sexigt.
Detta är rätt så lagom:
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT6Y-6YChE04cyZQwZAmpvee0MHCPfKqotfhFOImRbTzP98gO5WbhFt O6Ap
På tävling är det fööör deffat ;D
http://cdn.fitnessplay.tv/wp-content/uploads/2010/04/Fitnessplay_chris-300x451.jpg
edit:
Jag föredrar när det är lite..mjukare...
http://www.mensfitness-action.com/images/mens-fitness-image6.jpg
Spartansk
2012-05-06, 10:39
Sedan tror jag tjejer störs väldigt mycket när vissa rippade killar ska lägga upp bilder på dagsform hela tiden. De vill konstant höra hur bra fysik de har, gärna 1 bild per träningspass, och helst ska alla på Facebook få veta om att de har varit och tränat för 3:e gången idag.
Men det är ju en helt annan sak. Fysik som Zyzz + personlighet som en pösmunk som aldrig rör sig längre än från soffan till köket = profit.
Varför skulle tjejer som väljer att gå in och svara inte vara ärliga?
Det kan väl inte vara helt okänt för dig att samhället försöker styra kvinnors (och mäns för den delen) sexualitet. Man vågar inte säga vad man faktiskt tycker är attraktivt, kanske inte ens till sig själv, eftersom det är "fel". Inte för att jag tror att killarna här nödvändigtvis vet mer om vad tjejerna tänder på, men risken är att vi alla är ungefär lika clueless :)
Tänkte för övrigt gå på lite teater på ämnet, kanske kan vara intressant för den som bor i krokarna:
http://www.skabbteatern.se/projektbeskrivning/
Jag diskuterade det här med min flickvänn rätt nyligen och hon gillar inte heller när killar är för stora. Jag försökte få någon sorts förklaring på varför det var "fult" eller avtändande, då jag fått intrycket av att en viss mängd muskler och magrutor är attraktivt men riktigt stora muskler och lite fett kan bli avtändande.
Tjejer verkar ju gilla när killar är rätt vältränade (har lite "beach look") men sen verkar det finnas det en zon när det blir för mycket, kanske lite som vi finner stora bröst fina (oftast) men med nog mycket fyllning ser det onaturligt och äcklande ut. Fick ingen jätte bra förklaring från henne tyvärr.
Grazzafukkinrazzi
2012-05-06, 11:08
Klart man ska vara ripped to shreds, brah!
0M5LCPdzsC8
Herr Oberst
2012-05-06, 11:16
Här är ett gäng killar med rätt lite kroppsfett. Självklart älskar alla tjejer detta ideal
http://www.racewalk.com/photostory200450kmensolympics/GO7X2383.jpg
Massa plus ett på Melas inlägg.
Ser ut som att min nuvarande max-bf% jag lyckas pressa mig upp till utan att kämpa allt för mycket är precis rätt nivå :D
Det kan väl inte vara helt okänt för dig att samhället försöker styra kvinnors (och mäns för den delen) sexualitet. Man vågar inte säga vad man faktiskt tycker är attraktivt, kanske inte ens till sig själv, eftersom det är "fel". Inte för att jag tror att killarna här nödvändigtvis vet mer om vad tjejerna tänder på, men risken är att vi alla är ungefär lika clueless :)
Men nu är vi på ett (relativt anonymt) forum där en tjej kan välja att antingen skriva eller inte. Att gå in och ljuga känns ju inte riktigt värt. Då känns det mer sannolikt att man inte skriver något alls.
OnT har jag inte så vansinnigt många preferenser vad gäller fysik, och framför allt inte fettprocenten. Har svårt att tänka mig att jag skulle kalla någon någorlunda frisk för creepy.
Men nu är vi på ett (relativt anonymt) forum där en tjej kan välja att antingen skriva eller inte. Att gå in och ljuga känns ju inte riktigt värt. Då känns det mer sannolikt att man inte skriver något alls.
OnT har jag inte så vansinnigt många preferenser vad gäller fysik, och framför allt inte fettprocenten. Har svårt att tänka mig att jag skulle kalla någon någorlunda frisk för creepy.
Även ens login på ett forum har en identitet som säkerligen ska "skyddas". Man kan känna en tillhörighet till sitt namn hur anonym man än varit. Man kan ha en viss status inom forat och den kanske man undermedvetet vill uppehålla. Vilekt i sin tur påverkar hur ärligt ens svar blir.
Även ens login på ett forum har en identitet som säkerligen ska "skyddas". Man kan känna en tillhörighet till sitt namn hur anonym man än varit. Man kan ha en viss status inom forat och den kanske man undermedvetet vill uppehålla. Vilekt i sin tur påverkar hur ärligt ens svar blir.
Varför skulle man bemöda sig att ens svara då?
Varför skulle man bemöda sig att ens svara då?
För att det kan öka ens popularitet i den grupp man tillhör på det forumet. Jag säger det som att det låter som att det är ett aktivt medvetet val men jag tror snarare att det är det undermedvetna som manipulerar individen till att ge ett svar som är delvis inbillat för att det passar bättre in eller är mer "inne" att tycka. Vilket då kan leda till positiv bekräftelse från den andra på det forumet.
"Jaaa, precis! Håller med!11"
Nu tror jag dock inte att tjejer överlag föredrar en "rippad fysik" utan jag tror faktiskt att tjejer föredrar killar med mer normala nivåer fett. Men det finns de som säkert tycker att en extremt väldefinierad kropp är häftigt precis som de finns de som tycker att det "kan vara rätt snyggt" men som undermedvetet manipulerar sig själva till att "tycka" att 12-15% är snyggare för att kunna känna en tillhörighet med de andra i gruppen.
Generellt är det nog lite såhär:
1/5-tjejer gillar 2/5-killar
2/5-tjejer gillar 3/5-killar
3/5-tjejer gillar 4/5-killar
4/5-tjejer gillar 5/5-killar
Tjejer som tränar gillar killar som tränar
Tjejer som är smala gillar killar som är smala
Tjejer som är tjocka gillar killar som är tjocka
Tjejer som är emos gillar killar som är emos
Tjejer som är moderater gillar killar som är moderater
etc
Hårt deffade killar är ok, tävlingsform is not. Musklerna får gärna synas men inte alla blodådror. Däremot beror det ju på mängden muskler som killen sitter inne med också. Spinkiga killar är aldrig sexigt.
Jag får åderutslag över hela kroppen när jag tränar, trots högt bf. *cry*
Vaknar jag på morgonen så har jag fullt synliga på bröstet (man). Dock inge "3D" -ådror som sticker fram, men man ser de tydligt. :Virro
Sniggel: Jag förnekar inte att det finns saker som grupptryck och individer (både tjejer och killar) som säger/skriver saker de egentligen inte menar för att få vara med i gänget, och jag tror inte heller att mini gör det. Dock tycker jag att det blir helt absurt att avfärda en grupp som faktiskt utgör halva mänskligheten med att man inte behöver lyssna på vad de säger/läsa vad de skriver, för man vet minsann hur de EGENTLIGEN tänker, och det är vad man själv har bestämt sig för att de tänker och allt de säger/skriver är bara ljug för att passa in. Med den inställningen kan man ju i princip lägga ner att prata med folk överhuvudtaget, för de ljuger ju ändå bara och man vet ju redan på förhand själv vad de tycker om allt.
Jag får åderutslag över hela kroppen när jag tränar, trots högt bf. *cry*
Vaknar jag på morgonen så har jag fullt synliga på bröstet (man). Dock inge "3D" -ådror som sticker fram, men man ser de tydligt. :Virro
Det är ju ok.
Det är när killar ser ut som den delen på den som hårdnar till ibland som det är läskigt :D
Jag är 28år. Jag vet vad jag går igång på vid det här laget.
Men ärligt, hur svårt brukar tjejer ha att svara öppet på frågor om deras utséendepreferenser? Alla jag känner är i varje fall öppna med hur långa, vältränade och välhängda de tycker om. Beckham som kalsongmodell har figurerat i flera trådar på FB.
Det är då verkligen inget jag upplever att tjejer har problem att vara öppna med. Och det är bra.
Torres och Ronaldo är ju deffade, i vart fall i förhållande till genomsnittskillen.
Men generellt så tycker jag inte det är så sexigt med deffade killar alls.
Case closed, närmare än såhär kommer vi nog inte en generell sanning.
Det är precis det jag har hört ifrån "alla jag har frågat/de jag har frågat" också.
låg kroppsfett är trevligt ja, gärna ensiffrigt (dock är 3Dådror över hela kroppen lite för extremt). över 20-25% går bort, svårt att tycka det är hett med nån som är helt slät allover utan antydan till muskeltoning. Vill inte ha nåt mjukt "att ta" i, tar hellre i nåt hårt :D
Det är ju ok.
Det är när killar ser ut som den delen på den som hårdnar till ibland som det är läskigt :D
Jag är kroniskt "set point'ad", så det är nog ingen risk :Virro
Vill dock ha bort överflödet. Kan jag ta mig ner till ~10% och köra en lååångsam bulk därifrån så är jag one happy camper.. OT osv.
Sniggel: Jag förnekar inte att det finns saker som grupptryck och individer (både tjejer och killar) som säger/skriver saker de egentligen inte menar för att få vara med i gänget, och jag tror inte heller att mini gör det. Dock tycker jag att det blir helt absurt att avfärda en grupp som faktiskt utgör halva mänskligheten med att man inte behöver lyssna på vad de säger/läsa vad de skriver, för man vet minsann hur de EGENTLIGEN tänker, och det är vad man själv har bestämt sig för att de tänker och allt de säger/skriver är bara ljug för att passa in. Med den inställningen kan man ju i princip lägga ner att prata med folk överhuvudtaget, för de ljuger ju ändå bara och man vet ju redan på förhand själv vad de tycker om allt.
Var någonstans säger jag att alla tjejer tycker som jag skrev? Jag skrev att det blir svårt att få dem att erkänna att de tycker på ett visst sätt. Sen drog jag upp ett exempel. Edit: kolo gör mig bra trött ibland, folk drar sådana förhastade slutsatser så man blir alldeles virrig :)
Massa plus ett på Melas inlägg.
+1
låg kroppsfett är trevligt ja, gärna ensiffrigt (dock är 3Dådror över hela kroppen lite för extremt). över 20-25% går bort, svårt att tycka det är hett med nån som är helt slät allover utan antydan till muskeltoning. Vill inte ha nåt mjukt "att ta" i, tar hellre i nåt hårt :D
Så ni killar tänker här per automatik att Madame är mer ärlig än vi som säger att vi gillar ett mer fylligt intryck? Well, irl så spanar jag och Madamski på HELT olika killar, vilket borde tala för sig. Jag har ingen specifik % indelning, utan det är mer v-form (som tenderar att försvinna när slät övergår till fluffig).
Tycker det är tröttsamt att bli tillfrågad vad man tycker, sedan om man svarar, så hävdas det att man ljuger? Eh, näh? :confused:
Jag gillar killar som ger intryck av energi o kraft, för mig är det inte kopplat till för lågt bf helt enkelt eftersom det får mig att tänka på spartanskt levande kolisnollade tävlande.. Näh, hellre en kille med ork, en rumpa man kan se har lite stuns. Som äter o lever med aptit.
Jag vill inte ha ngt "mjukt" att ta i (om man syftar till annat än magregion, där kan det täckas mjukt), men "hårt" är definitvt inte "rippat", det är inte så skönt att ta i helt enkelt. Känns skört, bräckligt fast intrycket på bild o i arbete är allt annat än det. Hårt känns kraftfullt, vet inte var % gränsen går dock.. sunt utseende är relevant iaf.
Vad gäller ideal för övrigt så finns det absolut längdpreferens (min kille är 187 cm, lite kort om man ser till mitt "ideal") men det kvittar ju helt klart, man attraheras av hela paketet. Inte dissade jag honom pga det, givetvis skulle gör man inte slut pga sjunkande el stigande % heller.
Jag har troligtvis för mkt muskler för hans smak, men inte för min, så tja - då får han gilla läget. Han babblar om att inte vilja bli för stor, inte skulle jag försöka peppa honom att bli större isf då han själv inte vill det. Man vill ha ngn som är nöjd med sig själv - DET är attraktivt.
Torres och Ronaldo är ju deffade, i vart fall i förhållande till genomsnittskillen.
Jag va het på Torres 2008 och det va nog inte så mycket pga hans otroliga kropp som att han var en dödsöt fotbollspelare. Vi har kommit över varandra nu. Ronaldo har jag aldrig tyckt är fin åt något håll.
Robbmeister
2012-05-06, 14:20
låg kroppsfett är trevligt ja, gärna ensiffrigt (dock är 3dådror över hela kroppen lite för extremt). över 20-25% går bort, svårt att tycka det är hett med nån som är helt slät allover utan antydan till muskeltoning. vill inte ha nåt mjukt "att ta" i, tar hellre i nåt hårt :d
:thumbup:
Dock tycker jag att det blir helt absurt att avfärda en grupp som faktiskt utgör halva mänskligheten med att man inte behöver lyssna på vad de säger/läsa vad de skriver, för man vet minsann hur de EGENTLIGEN tänker
Håller med. Jag var dålig på att poängtera det men jag menade bara på att belysa att sådana fenomen förekommer. Inte att försöka säga i hur stor omfattning.
No offence, men tjejerna här på kolo är knappast som tjejerna är ute på stan i stockholm som dricker latte, köper dyra kläder och festar 3gånger i veckan. Dom gillar nog definitivt deffade pojkar, men även lite mer muskulösa skulle jag tro. Alltifrån random deffad underklädesmodell till typ en lite mer grov, som mark whalberg när han gjorde jobb för calvin klein.
edit: gå in på random youtube video, sök på typ male model, profit. Kolla comments.
Det är ju ok.
:laugh:
Man vill ha ngn som är nöjd med sig själv - DET är attraktivt.
Ja, till syvende och sist är det väldigt viktigt med just det.
Carolinew
2012-05-06, 14:50
Om en kille vill ha lågt kroppsfett får han se till att ha lite massa också, annars blir det fult som tusan. Det är väldigt få killar som har så mycket kvalitetsmassa att det är snyggt när de är rippade, kanske max 1% av alla som tränar regelbundet...
Annars tycker jag nog det är finast när han har både gott om kvalitetsmassa och lite hull (utan att bli fet, givetvis). Skulle nog inte kunna trivas med någon som går 120 min powerwalks och lever på kvarg och kyckling varje dag heller så.
Tror att många tjejer inte tycker det är attraktivt med för rippade killar just av den anledningen att den livsstilen som krävs för en sådan fysik ofta inte tilltalar tjejer som inte själva håller på med fitness/bodybuilding etc.
Silencer
2012-05-06, 14:53
Går att generalisera i två typer av tjejer, sen finns det allt möjligt däremellan, men generellt framträder två positioner:
1) Tjejer som gillar rippade killar med sexpack, solbränna osv
2) Tjejer som gillar STORA killar. De vill inte ha en metrofjolla utan en grov man. Gör inget om det är lite mage bara det är en riktig karl.
Går att generalisera i två typer av tjejer, sen finns det allt möjligt däremellan, men generellt framträder två positioner:
1) Tjejer som gillar rippade killar med sexpack, solbränna osv
2) Tjejer som gillar STORA killar. De vill inte ha en metrofjolla utan en grov man. Gör inget om det är lite mage bara det är en riktig karl.
Du glömde tjejer som gillar smala killar* (ej rippade). Det är nog också en grupp.
För definition av "smal" hänvisar jag till det mikaelj syftar på med "smalfet" :D
Vart går gränsen då?
http://markus-ruehl.de/uploads/pics/GPspain060924-01.jpg
Kan vi alla enas om att det här är "för mycket" eller finns det rent av någon där ute som går igång skarpt på den här typen av fysik?
Skulle nog inte kunna trivas med någon som går 120 min powerwalks och lever på kvarg och kyckling varje dag heller så.
Tror att många tjejer inte tycker det är attraktivt med för rippade killar just av den anledningen att den livsstilen som krävs för en sådan fysik ofta inte tilltalar tjejer som inte själva håller på med fitness/bodybuilding etc.Varför skulle man behöva en sådan livsstil för att ligga på kaloribalans året om på låg fettprocent?
120 min powerwalks och lever på kvarg och kyckling gör man om man försöker gå ner 2kg i veckan. Inte på kaloribalans...
Vart går gränsen då?
http://markus-ruehl.de/uploads/pics/GPspain060924-01.jpg
Kan vi alla enas om att det här är "för mycket" eller finns det rent av någon där ute som går igång skarpt på den här typen av fysik?
Det finns det nog. Rent kroppsligt alltså. De är säkert en minoritet. Men i detta fallet gynnas säkert en person med en sådan kropp av att vara nöjd med sig själv som tidigare personer har påpekat. En sådan person kan säkert bli attraktiv hos en person som annars är av inställningen att fysiken är äcklig.
Sen är Ruhl ju bara alldeles för mysig *cupid*
Skulle nog inte kunna trivas med någon som går 120 min powerwalks och lever på kvarg och kyckling varje dag heller så.
Jag skulle älska det :D är sjukt jobbigt att vara tillsammans med nån som ska ifrågasätta min kost hela tiden och vill få mig att förstå att "man måste leva lite också". Jag är ganska ointresserad av mat och då vill jag hellre äta nyttigt och den typ av mat som ger mig den kropp jag vill ha, istället för att äta "god/mer njutbar" mat som för mig varken är mer intressant eller hjälper mig nå den kropp jag vill.
Skulle nog ha svårt att bli attraherad av nån som lever på godis, gräddsåser, kebab och öl varje helg, han lär ju ha kropp därefter *spy*
Southwind
2012-05-06, 15:14
Jag skulle älska det :D är sjukt jobbigt att vara tillsammans med nån som ska ifrågasätta min kost hela tiden och vill få mig att förstå att "man måste leva lite också". Jag är ganska ointresserad av mat och då vill jag hellre äta nyttigt och den typ av mat som ger mig den kropp jag vill ha, istället för att äta "god/mer njutbar" mat som för mig varken är mer intressant eller hjälper mig nå den kropp jag vill.
Skulle nog ha svårt att bli attraherad av nån som lever på godis, gräddsåser, kebab och öl varje helg, han lär ju ha kropp därefter *spy*
Leave the gräddsås alone! *cry*
Fast de finns ju ganska stort mellanting mellan dessa 2?:) Jag skulle iaf inte kunna leva med en tjej som är extrem åt något håll. Antingen kvarg dieten eller kebab dieten. En person som äter det dom gillar men håller koll på sin kropp.
Fast de finns ju ganska stort mellanting mellan dessa 2?:) Jag skulle iaf inte kunna leva med en tjej som är extrem åt något håll. Antingen kvarg dieten eller kebab dieten. En person som äter det dom gillar men håller koll på sin kropp.
Personligen äter jag det jag gillar och håller koll på min kropp, men vissa skulle nog kalla mig extrem så som jag äter nu. Att "äta vad man gillar" är ju en jävligt godtycklig beskrivning som kan innebära i princip vadsomhelst beroende på vem man frågar :)
Personligen äter jag det jag gillar och håller koll på min kropp, men vissa skulle nog kalla mig extrem så som jag äter nu. Att "äta vad man gillar" är ju en jävligt godtycklig beskrivning som kan innebära i princip vadsomhelst beroende på vem man frågar :)
Ja sant iofs, men jag har svårt att se att någon som endast drar i sig kvarg och kycklingfilé äter det personen vill. Men som du säger det beror ju på personen.
Ja sant iofs, men jag har svårt att se att någon som endast drar i sig kvarg och kycklingfilé äter det personen vill. Men som du säger det beror ju på personen.
Det är en jävligt stor skillnad på att äta vad man vill, och att äta allt man vill dock.
wintersnowdrift
2012-05-06, 15:29
Sannolikheten att jag skulle bli attraherad av en väldigt rippad fitnesskille bedömer jag som rätt låg, men kanske inte främst p.g.a. fysiken utan snarare - som många redan nämnt - min fördom om sådana killars livsstil. Som någon lite förskönande uttryckte det är "ett genuint intresse där man tycker det är roligt och väldigt intressant att veta hur kroppen påverkas av träning och kost samt av att applicera kunskapen i praktiken" inte något som appellerar särskilt starkt till mig.
Utseende och även kroppsform signalerar trots allt en del om hur en person är och vilka värderingar hen har. Jag är inte sjäv en person som tränar "för att se snygg ut" och skulle ha väldigt svårt att vara tillsammans med någon som gör det.
//Kristin
Det är en jävligt stor skillnad på att äta vad man vill, och att äta allt man vill dock.
Ja, verkligen. Hade jag fått välja skulle jag leva på damm och vatten. Istället måste jag proppa munnen full av mat hela tiden :-(
Sannolikheten att jag skulle bli attraherad av en väldigt rippad fitnesskille bedömer jag som rätt låg, men kanske inte främst p.g.a. fysiken utan snarare - som många redan nämnt - min fördom om sådana killars livsstil. Som någon lite förskönande uttryckte det är "ett genuint intresse där man tycker det är roligt och väldigt intressant att veta hur kroppen påverkas av träning och kost samt av att applicera kunskapen i praktiken" inte något som appellerar särskilt starkt till mig.
Utseende och även kroppsform signalerar trots allt en del om hur en person är och vilka värderingar hen har. Jag är inte sjäv en person som tränar "för att se snygg ut" och skulle ha väldigt svårt att vara tillsammans med någon som gör det.
Håller helt med föregående talare!
Låter som en rätt överhängande risk för fördomar här. Deffad och vältränad blir lätt fitnessfjolla som lever på fisk och riskakor. Stor och grov betyder att han släpar knogarna i marken. Korta och muskulösa överkompenserar, och kör man sportbil har man liten penis.
Jag säger inte att det är fel att attraheras av den kroppstyp man råkar attraheras av, men man bör vara försiktig med att läsa in saker om en persons karaktär beroende på hur denne ser ut.
Iron Bull
2012-05-06, 15:44
låter som en rätt överhängande risk för fördomar här. Deffad och vältränad blir lätt fitnessfjolla som lever på fisk och riskakor. Stor och grov betyder att han släpar knogarna i marken. Korta och muskulösa överkompenserar, och kör man sportbil har man liten penis.
Jag säger inte att det är fel att attraheras av den kroppstyp man råkar attraheras av, men man bör vara försiktig med att läsa in saker om en persons karaktär beroende på hur denne ser ut.
+1
Carolinew
2012-05-06, 15:47
Varför skulle man behöva en sådan livsstil för att ligga på kaloribalans året om på låg fettprocent?
120 min powerwalks och lever på kvarg och kyckling gör man om man försöker gå ner 2kg i veckan. Inte på kaloribalans...
Nu definierar vi nog "låg fettprocent" lite olika. Med låg så menar jag såpass låg att det inte går att leva ett "normalt" liv med vanlig mat för att nå den procenten.
Som någon sade, det finns ju ett mellanting. Någon som ständigt frossar i onyttigheter hade gått bort för mig med. En sådan kost hade heller aldrig lett till en vältränad muskulös kropp med lagom mycket hull så det skulle ju aldrig bli aktuellt oavsett :)
Jag föredrar någon som äter normalt för det mesta och som inte får panik när man blir bortbjuden på middag, men som också tycker om att äta nyttigt och röra på sig.
RobbanColeman
2012-05-06, 15:49
snäll
omtänksam
glad
social
empatisk
gillar skräckfilm
kör audi
röstade blankt
gillar hamburgare
ingen tatuering
gillar tecknat
läser kalle anka
går på gym
Hur ser månne denna individ ut? Snygg? Grov? Deffad? Det är en fiktiv person men jag skulle iaf vilja veta vad detta leder till. :)
Man skall inte generalisera. Detsamma gäller ontopic... givetvis tycker man olika.
snäll
omtänksam
glad
social
empatisk
gillar skräckfilm
kör audi
röstade blankt
gillar hamburgare
ingen tatuering
gillar tecknat
läser kalle anka
går på gym
Hur ser månne denna individ ut? Snygg? Grov? Deffad? Det är en fiktiv person men jag skulle iaf vilja veta vad detta leder till. :)
Man skall inte generalisera. Detsamma gäller ontopic... givetvis tycker man olika.
Fan, failade på audi :D
polka_griis
2012-05-06, 15:59
under 3% är äckligt!!! Men över 10% är med äckligt!
Spontant, spontant så säger feedern inom mig att det måste vara så mycket mer ultimat att vara ihop med en glad SL:are än en hungrig fitnesskille.
Stark kille med aptit=win.
Deffad kille som tittar på mig med anklagande blick varje gång jag tittar åt en snickers=inte så win.
polka_griis
2012-05-06, 16:16
http://thisiswhyyourejacked.com/wp-content/uploads/2011/02/Mohammed-Touri.jpg
Sexig kropp? Som fan!!!
JackieBoy
2012-05-06, 16:20
Ni som säger att tävlingsform är för deffat, är det verkligen fettprocenten som är problemet? Är det inte fula poser, ljuset och brunsprayen?
typ den här snubben är ju tävlingsform
http://cdn.simplyshredded.com/wp-content/uploads/2011/10/121.jpg
men är ju inte lika ful som dom är på tävlingarna..
Ni som säger att tävlingsform är för deffat, är det verkligen fettprocenten som är problemet? Är det inte fula poser, ljuset och brunsprayen?
typ den här snubben är ju tävlingsform
http://cdn.simplyshredded.com/wp-content/uploads/2011/10/121.jpg
men är ju inte lika ful som dom är på tävlingarna..
Lite photoshop? Han ser ju nästan ut o vara tecknad :o
JackieBoy
2012-05-06, 16:31
Lite photoshop? Han ser ju nästan ut o vara tecknad :o
Typ olja/optiljus? Han ser ut sådär i en youtubefilm. http://www.youtube.com/watch?v=2kqOHIIdJDY
Bra motivation för magträning.
"Tävlingsform" är ju inte bara lågt kroppsfett, utan också att vara helt tömd på vätska vilket gör en hel del för definitionen.
Hmmmm
Snacket om att tjejer inte vill ha rippade killar tror jag beror på deras dåliga självförtroende. Jag tror de skulle känna sig för otränade och må dåligt, bli svartsjuka osv.
Jag tror de absolut flesta vill ha en rippad kille.
Spontant, spontant så säger feedern inom mig att det måste vara så mycket mer ultimat att vara ihop med en glad SL:are än en hungrig fitnesskille.
Deffad kille som tittar på mig med anklagande blick varje gång jag tittar åt en snickers=inte så win.
Så du medger att det inte handlar om vad som är snyggt?
:-)
Jag föredrar någon som äter normalt för det mesta och som inte får panik när man blir bortbjuden på middag, men som också tycker om att äta nyttigt och röra på sig.
+1.
Så svårt är det inte att äta pizza, chips, lax och kyckling under samma vecka och ändå se atletisk ut.
Sen får man inte glömma bort hälsoaspekten med att äta nyttigt.
Slartibartfast
2012-05-06, 17:00
Hmmmm
Snacket om att tjejer inte vill ha rippade killar tror jag beror på deras dåliga självförtroende. Jag tror de skulle känna sig för otränade och må dåligt, bli svartsjuka osv.
Det tror jag också.
På samma sätt som alla killar egentligen tycker att stora porr-pattar är hett, men inte på den egna flickvännen.
låter som en rätt överhängande risk för fördomar här. Deffad och vältränad blir lätt fitnessfjolla som lever på fisk och riskakor. Stor och grov betyder att han släpar knogarna i marken. Korta och muskulösa överkompenserar, och kör man sportbil har man liten penis.
+1
hmmmm
snacket om att tjejer inte vill ha rippade killar tror jag beror på deras dåliga självförtroende. Jag tror de skulle känna sig för otränade och må dåligt, bli svartsjuka osv.
Jag tror de absolut flesta vill ha en rippad kille.
+1000
Tränar man på en rimlig nivå för att det tillför något i ens liv tror jag inte någon tjej skulle motsätta sig. Tränar man för att kompensera sitt självförtroende eller liknande kommer det att märkas tydligt, även om man själv inte inser det.
Sen är det såklart upp till var och en vad som anses rimligt och det är väl sådant som förändras. Tror att många tjejers bild av en snygg kille/man ändras en del från 16års åldern till 40års åldern.
Silencer
2012-05-06, 17:02
En sak jag undrar allmänt, är varför snubbar som Lazar Angelov (på bilden) ser MER rippade ut än bodydbuilders på scen? När jag kollar många BB-bilder så ser förvånansvärt många BBs rätt släta ut, trots sjukt låg mängd kroppsfett.
En sak jag undrar allmänt, är varför snubbar som Lazar Angelov (på bilden) ser MER rippade ut än bodydbuilders på scen? När jag kollar många BB-bilder så ser förvånansvärt många BBs rätt släta ut, trots sjukt låg mängd kroppsfett.
De har styrketränat med för höga vikter, och har därför fått stora, bulliga muskler.
Grazzafukkinrazzi
2012-05-06, 17:09
Korten är tagna i en fotostudie med perfekt ljussättning, sedan efter-redigerade i datorn för extra ljus, skuggor osv.
Absolut inte för tunn, men arbetarkillekropp fungerar för mig, dvs muskler men inte överdrivet rippad.
Mage gå alla gånger bort, så fruktansvärt osexigt. Kvittar hur mycket "pondus" mannen har, men övervikt är fail så det förslår. Visserligen går beniga bort med, men lagom? Och lagom för mig innebär nog ganska välmusklat.
Silencer
2012-05-06, 17:15
Korten är tagna i en fotostudie med perfekt ljussättning, sedan efter-redigerade i datorn för extra ljus, skuggor osv.
Jo. Eller framför allt så är det väl att ljuset och uppsättningen på scen är väldigt ogynssam för att se skarp ut.
Tricklew
2012-05-06, 17:31
Denna tråd påminner lite om "Det var en gång"-tråden, plötsligt sitter ett gäng 5or och diskuterar hur svårt det är att tävla med den håriga handflatan.
Jag gillart.
Iphone
Hähä typ så ;D
Om man har en mindre deffad kille slipper man känna sig som en säl bredvid :D oooh all the winning!
Tjejer tenderar ju åtminstone att revidera deras åsikter om vältränade kroppar med efter några glas. Räcker att man står bredvid i barkön så skall det börja klämmas och tafsas, sedan dan därpå så har åsikten gått över till "neee.. ush! va eckligt att see ut såå.."
Om det är den hemska alkoholen eller dörrvakten som tillfälligt hjärntvättar dessa stackare låter jag vara osagt *rolleyes*
Så du medger att det inte handlar om vad som är snyggt?
:-)
Trodde jag redan klarlagt vad jag tycker är snyggt. Sen att det är ultimat också är ju bara en bonus.
Mela: Så mycket win.
Det finns det nog. Rent kroppsligt alltså. De är säkert en minoritet. Men i detta fallet gynnas säkert en person med en sådan kropp av att vara nöjd med sig själv som tidigare personer har påpekat. En sådan person kan säkert bli attraktiv hos en person som annars är av inställningen att fysiken är äcklig.
Sen är Ruhl ju bara alldeles för mysig *cupid*
Lite off topic men jag gissar på att en person med sådan kropp gynnas på fler sätt än så. Det är säkert en liten minoritet som går igång på 130kg tokrippad men det är ännu färre som faktiskt uppfyller de kriterierna. Om det är att få ligga man är ute efter är det säkert bra att vara ett freak eftersom det inte precis finns gott om andra freak att konkurrera med.
De flesta tjejer gillar säkert normala killar men problemet är ju att det finns hur många normala killar som helst.
Lite off topic men jag gissar på att en person med sådan kropp gynnas på fler sätt än så. Det är säkert en liten minoritet som går igång på 130kg tokrippad men det är ännu färre som faktiskt uppfyller de kriterierna. Om det är att få ligga man är ute efter är det säkert bra att vara ett freak eftersom det inte precis finns gott om andra freak att konkurrera med.
De flesta tjejer gillar säkert normala killar men problemet är ju att det finns hur många normala killar som helst.
Sen lär man ju vara rätt huvudstark också om man lyckats bli 130 kg rippad så kanske att man finner det attraktivt också.
Röda Björnen
2012-05-06, 20:54
Det finns ingen läskig kroppsfett nivå tycker jag eller någon ful kropp alls, det är som man säger: "Your weapon is not great until you know how to wield it".
MVH
Barbastark
2012-05-06, 23:13
Många verkar blandar ihop ett ätmönster under deff med en deffad kropp och väljer bort ett deffat utseende pga antagna tvångsmässiga (osexiga) ätmönster. Nu kan jag ha missat vissa aspekter kring hur kroppen reagerar på lågt BF men energibalans på 8% i BF kräver ju vad jag vet inte specielt mycket mindre energi än energibalans på 20%. Så när man väl kommit ned till den % man vill ha så antar jag att man kan äta hur "normalt" man vill.
Så, en jäkligt deffad kille som äter "normalt", now we're talking?
Tjejer tenderar ju åtminstone att revidera deras åsikter om vältränade kroppar med efter några glas. Räcker att man står bredvid i barkön så skall det börja klämmas och tafsas, sedan dan därpå så har åsikten gått över till "neee.. ush! va eckligt att see ut såå.."
Om det är den hemska alkoholen eller dörrvakten som tillfälligt hjärntvättar dessa stackare låter jag vara osagt *rolleyes*
Så sant.
Albin Eriksson
2012-05-07, 02:58
En större vältränad kille är attraktivare för One-night-stands, dvs engångsligg än motsvarande mindre tränad kille enligt undersökningar och studier som gjorts.
Sen väljer kanske en högre procentuell andel efter andra kriterier när det kommer till att stadga sig, men det ger en förklaring på reviderade åsikter efter ett par glas vin.
Tillbaka lite mer topic:
Verkar som fler tjejer förknippar lågt kroppsfett med oattraktiv livsstil än oattraktiv kropp och att det därför väljs bort.
Sen är det ju så att lika barn leka bäst ofta, hårdtränande tjejer med ambitioner om tävlande finner "nog" (det gör dom) oftare motsvarigheten på manliga sidan som generellt attraktivare. Då är alltså mindre kroppsfett och mer muskler fördel...
wintersnowdrift
2012-05-07, 05:45
Många verkar blandar ihop ett ätmönster under deff med en deffad kropp och väljer bort ett deffat utseende pga antagna tvångsmässiga (osexiga) ätmönster. Nu kan jag ha missat vissa aspekter kring hur kroppen reagerar på lågt BF men energibalans på 8% i BF kräver ju vad jag vet inte specielt mycket mindre energi än energibalans på 20%. Så när man väl kommit ned till den % man vill ha så antar jag att man kan äta hur "normalt" man vill.
Så, en jäkligt deffad kille som äter "normalt", now we're talking?
Nej.
Det handlar (för mig iaf) inte per se om själva ätmönstren under deff utan inställningen till sig själv, sin kropp och sin träning. Jag skulle tycka att det var rätt jobbigt med en kille som var så pass utseendefixerad att han fokuserar så hårt på den biten i sitt liv. Det rimmar illa med min egen inställning helt enkelt.
//Kristin
Finska Lejonet
2012-05-07, 07:45
Nej.
Jag skulle tycka att det var rätt jobbigt med en kille som var så pass utseendefixerad att han fokuserar så hårt på den biten i sitt liv. Det rimmar illa med min egen inställning helt enkelt.
//Kristin
Det här tycker jag är ytterst intressant i debatten om vi nu tar det ifrån dig som person och sätter det hela i ett större perspektiv. Det verkar som flertalet kvinnor har problem med en man som bryr sig mer om sitt utseende än vad kvinnan i fråga gör. Har nämligen stött på detta flertalet gånger och män har ju uppenbarligen inte detta problem med sin partner. Varför får inte mannen bry sig mer om sitt utseende än sin kvinna, blir hennes ställning hotad(genusfråga)?
JoHannibal
2012-05-07, 07:48
http://freefitnessguru.com/images/7713.men-body-fat1.jpg-550x01.jpg
20-35% = för mycket hull
12-15% = bäst!
8% = helt OK
Jo. Eller framför allt så är det väl att ljuset och uppsättningen på scen är väldigt ogynssam för att se skarp ut.
Det är snarare att fotografen inte har bra förutsättningar för när du sitter där precis bakom domarna så ser du saker som du sällan ser på photoshopade fotostudiobilder.
wintersnowdrift
2012-05-07, 08:00
Det här tycker jag är ytterst intressant i debatten om vi nu tar det ifrån dig som person och sätter det hela i ett större perspektiv. Det verkar som flertalet kvinnor har problem med en man som bryr sig mer om sitt utseende än vad kvinnan i fråga gör. Har nämligen stött på detta flertalet gånger och män har ju uppenbarligen inte detta problem med sin partner. Varför får inte mannen bry sig mer om sitt utseende än sin kvinna, blir hennes ställning hotad(genusfråga)?
Vilt spekulerande: kanske, och i så fall är det väl av samma anledning som att många killar uttrycker att de inte skulle uppskatta en tjej som var starkare än dem. Man har tagit på sig en könsbunden roll som känns viktig att få upprätthålla.
//Kristin
Edit: Kan väl även lägga till att för egen del har jag inga problem med att en kille lägger mer tid på utseendet än vad jag gör då han förmodligen kommer upp i de kvantiteterna bara genom att raka sig.
Finska Lejonet
2012-05-07, 08:17
Vilt spekulerande: kanske, och i så fall är det väl av samma anledning som att många killar uttrycker att de inte skulle uppskatta en tjej som var starkare än dem. Man har tagit på sig en könsbunden roll som känns viktig att få upprätthålla.
//Kristin
Sant det där har jag stött på ofta och många vanliga män gillar inte styrketränande kvinnor av den anledningen t.ex. Michaela Augustsson avskräcker dem av den anledningen även om hon nu inte är något muskelmonster, tycker det är synd.
Själv vill jag gärna bli upplyft och buren av min dam. *cupid*
Är nog mycket hur pass säker man är som person och vilket värde man lägger i olika könsstereotypa drag. Krast är det ju trevligt med en partner som ser bra ut(lägger tid på det) och är stark.
Eddie Vedder
2012-05-07, 08:37
ja det är nog inte helt ovanligt att även kvinnan är den som vidmakthåller de könsstereotypa rollerna. Att bara skrika "manlig dominans!" kan vara förenklat utan tvivel. När det gäller just matlagning och ansvar för hushållet ("mitt område" i genusfrågor) så kan det ibland vara kvinnan som håller mannen från köket och kvinnan som ska ta hand om allt och känner sig hotad av att mannen/männen vill ta ansvar. En otrygghet i att släppa ifrån sig sitt specialområde kanske? Och samma kanske kan gälla för män vars kvinnor vill grilla eller meka med bilen?
Det var en bra poäng!
En större vältränad kille är attraktivare för One-night-stands, dvs engångsligg än motsvarande mindre tränad kille enligt undersökningar och studier som gjorts.
Det kanske beror på fördomar hos tjejerna att en stor vältränad kille i högre utsträckning är ute efter kravlös sex.
Vilket kan vara attraktivt för en tjej som är ute efter ONS, no strings attached.
Spartansk
2012-05-07, 11:20
bästa attityden på länge, creds till bandit!*hug*
Det har väl inte med attityd att göra?
Knatcharn
2012-05-07, 13:26
De har styrketränat med för höga vikter, och har därför fått stora, bulliga muskler.
Åh! Du fick mig att börja gapskratta på kontoret. Hrm.
mattepatte
2012-05-07, 19:42
Jag tror det är mycket attityd som Bandit Queen har, se det positiva istället för att försöka hitta någon perfekt kropps/människo typ.
Är man bara jävligt positiv och öppen bör man gilla de flesta från det motsatta könet.
Håller ni me majj?
http://freefitnessguru.com/images/7713.men-body-fat1.jpg-550x01.jpg
20-35% = för mycket hull
12-15% = bäst!
8% = helt OK
Tack! Mer visande än så där går det inte att få det. Tror den åsikten delas med cirka 80% av den kvinnliga befolkningen.
Väl mött!
/Leo
Doctor Snuggles
2012-05-07, 19:53
Problem solved:
http://www.celebcosmeticsurgery.com/wp-content/uploads/2011/08/etching.jpg
Real life ninja turtle!
Finska Lejonet
2012-05-08, 07:38
När det gäller just matlagning och ansvar för hushållet ("mitt område" i genusfrågor) så kan det ibland vara kvinnan som håller mannen från köket och kvinnan som ska ta hand om allt och känner sig hotad av att mannen/männen vill ta ansvar. En otrygghet i att släppa ifrån sig sitt specialområde kanske? Och samma kanske kan gälla för män vars kvinnor vill grilla eller meka med bilen?
Det förstnämnda tror jag är tydligt framförallt i äldre generationen där det alltid påtalas hur usel mannen var den gången han var tvungen att laga mat till barnen i kvinnans frånvaro(anekdot). Men ärligt vem är en mästerkok första gången man lagar mat. I vår tid har det här luckrats upp iaf i storstäderna där en man som kan laga mat ses som "sexigt" och moget. Exemplet med grillen är nog aktuellare än någonsin, på sommaren är en man med skitig tröja, en öl i handen och en grill framför sig lika vanligt som att solen gå upp. Man kan bara tänka sig vilken törn hans självförtroende skulle få om hans fru skulle få för sig att säga "Sätt dig nu Åke så tar jag och grillar ett tag". Här är det motsatt kön som står för bevarandet av normen men tycker det du nämnde angående sexualitet förut var intressant där en man som är avhållsam ses som en abnormitet där är hålls istället normen(främst) av det egna könet. Men nu blir det lite för mycket OT. :P
För att iaf vara lite "On topic" så har min låga kroppsfettsprocent uppskattats när jag vart tillsammans med kvinnor inom sjukvård(sjuksköterskor med mera).
Man kan bara tänka sig vilken törn hans självförtroende skulle få om hans fru skulle få för sig att säga "Sätt dig nu Åke så tar jag och grillar ett tag".
Haha, för att inte säga vilken chock han skulle få när han märker att det saknas: klyftpotatis, sallad, bestick, vin, inget är uppdukat eller uppstädat, inget är inhandlat. Men köttet är ju grillat iaf, trots de livsfarliga lågorna som kan slå upp och ev bränna hela huset.
Eddie Vedder
2012-05-08, 08:39
Det förstnämnda tror jag är tydligt framförallt i äldre generationen där det alltid påtalas hur usel mannen var den gången han var tvungen att laga mat till barnen i kvinnans frånvaro(anekdot). Men ärligt vem är en mästerkok första gången man lagar mat. I vår tid har det här luckrats upp iaf i storstäderna där en man som kan laga mat ses som "sexigt" och moget. Exemplet med grillen är nog aktuellare än någonsin, på sommaren är en man med skitig tröja, en öl i handen och en grill framför sig lika vanligt som att solen gå upp.
Grillen har alltid varit en manlig domän, överlag har män historiskt sett skött maten "över eld". Och mästerkockar har varit män de också. Jämför man kockar i Storbritannien och Frankrike så har det även varit så att kockyrket har haft högst status i Frankrike där könsfördelningen varit tydligare, mer män. Ju mer män som har det fina kockyrket desto högre status.
Så mäns matlagning har varit statusmatlagningen, men inte den dagliga vardagsmatlagningen.
Så mäns matlagning har varit statusmatlagningen, men inte den dagliga vardagsmatlagningen.
Heh, män får cred för det mesta.
Landström
2012-05-08, 08:45
Jag är 100% trygg i min manlighet så jag överlåter grillandet till min fru, syster eller mor. En bra man vet sina begränsningar.
:D
tigerofsweden
2012-05-08, 09:50
Äsch, vem bryr sig vad tjejerna tycker, för mig handlar det iaf helt om att utmana mig själv :)
Om jag hade varit tjej hade jag antagligen inte föredragit den kropp jag nu är på jakt efter utan en riktigt redig karl som utstrålar alfa i kvadrat, no homo :D
ARMSTARK
2012-05-08, 10:06
Vet att de flesta tjejer säger att de gillar "lagom" deff, men i verkligheten är det annorlunda. De gånger jag varit riktigt rippad har mina flickvänner varit helt elektriska. Lite som med silicon-bröst, man tycker inte att det är nåt å ha, men när man har ett par i handen så får de inte vara ifred. :D
JoHannibal
2012-05-08, 10:21
Martin Berkhan är ett exempel på vad jag tycker är lite creepy.
All heder åt en otrolig fysik, men det är inte sexigt eller snyggt.
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSHnyAUk7HikG4eSTHdTzA5UINxhp3P-2JRBYtGP4nnq2s0fiGe
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSHnyAUk7HikG4eSTHdTzA5UINxhp3P-2JRBYtGP4nnq2s0fiGe
Stackars martin isåfall, synd att han fick ligga mer innan han började träna =/
Riktigt hett ju
http://farm7.staticflickr.com/6176/6189185761_abcf23de1a_b.jpg
Spartansk
2012-05-08, 10:44
Och hur var det med den här fysiken nu då?
http://bradscottfitness.com/wp-content/uploads/2010/08/Brad-Pitt-Fight-club-Workout.jpg
Hur många procent tror ni den gode Brad har?
Slartibartfast
2012-05-08, 10:49
Brad i fightclub har alltid varit och kommer alltid att vara optimalt för precis alla.
Barbastark
2012-05-08, 10:49
http://bradscottfitness.com/wp-content/uploads/2010/08/Brad-Pitt-Fight-club-Workout.jpg
Han hade väl säkert ensiffrigt i den filmen, så de flesta tjejer skulle välja bort.
Riktigt hett ju
http://farm7.staticflickr.com/6176/6189185761_abcf23de1a_b.jpg
ser ut som en alien
Spartansk
2012-05-08, 10:59
Skulle vara intressant att se en avslappnad bild på Berkan.
Skulle vara intressant att se en avslappnad bild på Berkan.
http://www.jmaxfitness.com/wp-content/uploads/2012/01/Martin-Berkhan-246x300.jpg
Spartansk
2012-05-08, 11:02
http://www.jmaxfitness.com/wp-content/uploads/2012/01/Martin-Berkhan-246x300.jpg
Jag menade halvnaken framifrån. No homo.
Vet att de flesta tjejer säger att de gillar "lagom" deff, men i verkligheten är det annorlunda. De gånger jag varit riktigt rippad har mina flickvänner varit helt elektriska.
Japp. Märker själv skillnad på uppmärksamheten jag får på ~10% och nuvarande...
Som någon redan varit inne på säger tjejer inte att de gillar det p g a samhället och sociala konventioner, och de har dessutom övertalat sig själva om att de tror att det faktiskt är så.
Knatcharn
2012-05-08, 11:46
Ca 70% av alla brudar tippar jag på..
Slartibartfast
2012-05-08, 12:11
Vet att de flesta tjejer säger att de gillar "lagom" deff, men i verkligheten är det annorlunda. De gånger jag varit riktigt rippad har mina flickvänner varit helt elektriska.
+1
Klart det är snyggare att vara 10% om man helt enkelt inte har massan för 7%. Men det är ju alltid bättre att vara 80 kg på 7% än 80 kg på 10%, för att inte säga 80kg på 14%.
JoHannibal
2012-05-08, 12:28
Han hade väl säkert ensiffrigt i den filmen, så de flesta tjejer skulle välja bort.
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQaLxh8srRZvFSZEfvsOnGTu2YdgVRv2 Q-WwRfa-7OevCth_iKliA
För smal i Fight Club, bättre i Troja. Däremot vet jag inte om kroppsfettet är så mycket mindre?? Tjejer vill ha kött, inte ben eller fett ;)
Spartansk
2012-05-08, 12:30
Har läst att han faktiskt var lite fetare i Troja. Han gick på en högproteindiet i ett halvår och gick upp i både muskler och fett.
Slartibartfast
2012-05-08, 12:54
Jo, Brad är helt klart slätare i Troja, men har också mera massa, så jag kan köpa att man gillar troja mera än fightclub, men trojamassan+fightclubhårdheten, trumfar ändå allt.
När tjejer säger att dom inte vill ha en kille som är "för hård" betyder det helt enkelt att dom inte vill ha en kille med BMI på 19. Samma med tjejer som klagar över att dom blir "för grova" av styrketräning, när dom helt enkelt går upp 5 procentenheter i kroppsfett.
Spartansk
2012-05-08, 12:58
När tjejer säger att dom inte vill ha en kille som är "för hård" betyder det helt enkelt att dom inte vill ha en kille med BMI på 19.
Och att de (som redan tagits upp) inte vill ha en kille som står fyra timmar framför spegeln varje dag och äter kvarg nitiskt var tredje timme. Tjejer verkar läsa in en massa beteenden och personlighetsdag i olika utseenden.
Iron Bull
2012-05-08, 13:04
Jag tänker iallafall inte fortsätta vara på mina 20+%, utan vill ner under 10 :D sen ligger det nog en del i det spartansk säger, att tjejer inte är lika objektiva som killar när det gäller utseende... vilket är bra, om man är ful men rik eller känd hehe
MasterChief
2012-05-08, 13:14
Kanske dags att sluta klumpa ihop kvinnor som en kollektiv massa med gemensamma värderingar?
Men visst, vi vet att 98% av kvinnorna vill ha långa, mörka och muskulösa män med stora penisar, tjock plånbok samt åtminstone drag åt det kriminella hållet.
Men 98% är inte 100%! Låt oss andra få behålla hoppet åtminstone.
Slartibartfast
2012-05-08, 13:18
Men visst, vi vet att 98% av kvinnorna vill ha långa, mörka och muskulösa män med stora penisar, tjock plånbok samt åtminstone drag åt det kriminella hållet.
Men 98% är inte 100%! Låt oss andra få behålla hoppet åtminstone.
Jag är blond, fattig och har liten penis. Ändå lyckas jag på nåt sätt. Så det finns hopp.
men du är lång, muskulös och kriminell? :D
Spartansk
2012-05-08, 13:20
Jag är lång, mörk, fattig, och har stor penis, och jag lyckas inte.
Så hemligheten ligger antingen i muskulös eller kriminell...
Jag är blond, fattig och har liten penis. Ändå lyckas jag på nåt sätt. Så det finns hopp.
Lite småkriminell alltså?! Eller lång...
Vi måste hitta någon som är kort, blond, otränad, med vindruvepenis, går på soc och helt fläckfritt förflutet. Ovanpå detta måste denne vara i ett förhållande, för att bevisa att chansen finns.
ARMSTARK
2012-05-08, 13:53
Den kroppen är optimal enligt de allra flesta tjejer, och killar också för den delen. Det beror dock väldigt mycket på symetrin, han har "väldigt lite muskler" missförstå mig rätt. (Det här är ändå ett byggarforum) Dock harmonerar hela kroppen på ett smakfullt sätt, inte för mycket eller för lite av nåt, + lågt kroppsfett så att allt syns bra. Win, win.
Åsså är han smutsig å har blod på sig, å röker. Nom nom nom
Spartansk
2012-05-08, 14:00
Den kroppen är optimal enligt de allra flesta tjejer, och killar också för den delen. Det beror dock väldigt mycket på symetrin, han har "väldigt lite muskler" missförstå mig rätt. (Det här är ändå ett byggarforum) Dock harmonerar hela kroppen på ett smakfullt sätt, inte för mycket eller för lite av nåt, + lågt kroppsfett så att allt syns bra. Win, win.
Åsså är han smutsig å har blod på sig, å röker. Nom nom nom
+ "bra linjer" som det heter.
Tror jag. Jag har svårt att få en bild i huvudet av någon som har samma längd, FFM och fett-%, men sämre linjer. Men om han t ex hade haft mycket plattare bröstkorg, färre rutor eller bredare höftben skulle det nog se värre ut.
RobbanColeman
2012-05-08, 14:04
+ "bra linjer" som det heter.
Tror jag. Jag har svårt att få en bild i huvudet av någon som har samma längd, FFM och fett-%, men sämre linjer. Men om han t ex hade haft mycket plattare bröstkorg, färre rutor eller bredare höftben skulle det nog se värre ut.
Vad händer om vi byter ut ansiktet måntro? :)
Spartansk
2012-05-08, 14:05
Vad händer om vi byter ut ansiktet måntro? :)
Haha, ansiktet är nog helt klart en väldigt viktig del i hans attraktionskraft. :) Men även kroppen (under huvudet) verkar väldigt populär... Jämför med Johnny Depp, han är väl ansedd ungefär lika attraktiv som Brad Pitt (om inte mer), men jag tror aldrig någonsin jag har sett eller läst någon som har berömt hans fysik.
MasterChief
2012-05-08, 14:06
Vi måste hitta någon som är kort, blond, otränad, med vindruvepenis, går på soc och helt fläckfritt förflutet. Ovanpå detta måste denne vara i ett förhållande, för att bevisa att chansen finns.
Yes är mannen du söker. pm:a honom och fråga.
JoHannibal
2012-05-08, 14:07
Som kille räcker det att agera som om man är lång,vältränad,rik och har stor * så blir tjejer intresserade. Pondus/karisma är viktigast.
Bad boys > Soft boys
Barbastark
2012-05-08, 14:18
Måste komma in å styra lite i tråden här nu.
Den handlar inte om vad som är attraktivt, utan snarare vad som inte är "creepy" eller när det blir "creepy".
Eftersom jag själv tycker det är töfft med lågt kroppsfett så vill jag gå så lågt jag kan utan att "creepa ut" tjejer och därigenom minska mina chanser att få ligga.
Den handlar inte om vad som är attraktivt, utan snarare vad som inte är "creepy" eller när det blir "creepy".
Eftersom jag själv tycker det är töfft med lågt kroppsfett så vill jag gå så lågt jag kan utan att "creepa ut" tjejer och därigenom minska mina chanser att få ligga.Sålänge du håller dig över 5% bör de inte creepa sönder när du går förbi. Du kan nog vara lugn.
IRL går man ju inte runt och spänner sig som ett fån i optiljus med uppumpade armar så att ådrorna sprutar. IRL ser man ganska normal ut, även på 5-8%.
Som kille räcker det att agera som om man är lång,vältränad,rik och har stor * så blir tjejer intresserade. Pondus/karisma är viktigast.
Hur ska man agera om man redan är alla de där punkterna?
Spartansk
2012-05-08, 14:36
Eftersom jag själv tycker det är töfft med lågt kroppsfett så vill jag gå så lågt jag kan utan att "creepa ut" tjejer och därigenom minska mina chanser att få ligga.
Skulle inte oroa mig så mycket.
Peter Siepen får ligga jättemycket:
http://soderlundsara.blogg.se/images/2010/peter_88281839.jpg
Och skulle du bli "creepy" så är det ju bara att äta dig proppmätt i en vecka...
ARMSTARK
2012-05-08, 14:42
Skulle inte oroa mig så mycket.
Peter Siepen får ligga jättemycket:
http://soderlundsara.blogg.se/images/2010/peter_88281839.jpg
Och skulle du bli "creepy" så är det ju bara att äta dig proppmätt i en vecka...
Ska jag eller någon annan säga det? :rolleyes:
Spartansk
2012-05-08, 14:45
Ska jag eller någon annan säga det? :rolleyes:
Vad?
ARMSTARK
2012-05-08, 14:52
Att hans partners gillar den typen av kropp. Dumt inlägg, ni kan ta bort det.
Vem har egentligen så lågt kroppsfett att det är "creepy"? Bortser man från optimalt studioljus, brasiliansk olja, vätsketömningar (inkl vätskedrivande preparat) och hårda dieter så skulle jag gissa på att så lågt kroppsfett som möjligt ser bäst ut.
IRL går man ju inte runt och spänner sig som ett fån i optiljus med uppumpade armar så att ådrorna sprutar. IRL ser man ganska normal ut, även på 5-8%.
Detta.
Vad gör det om vad tjejer "egentligen" vill ha är vältränade/deffade killar, eller rika eller välklädda, eller... Kan ju knappast tillhöra vanligheterna att en tjej står i valet mellan två killar "allt annat lika" och den ena är tanig och den andre är vältränad/koloit.
Eddie Vedder
2012-05-08, 14:59
Vem har egentligen så lågt kroppsfett att det är "creepy"?
Det är just det som är den subjektiva uppfattningen. Många skulle nog tveklöst hävda att riktigt låg fettprocent ser ohälsosamt ut även om en person som intresserar sig för kroppsbyggning inte tycker det. Ser man varenda ådra, varenda revben, har insjunkna kinder och seniga händer med mera så kommer nog en majoritet tycka att det är lite "creepy" tror jag. Dock inte de som är byggarskadade som sagt.
ARMSTARK
2012-05-08, 15:04
Nog ser det väl lite creepy ut när man ser/har tydliga blodådror, men på ett imponerande sätt. Lite "fan va äckligt, I love it"
Fast tråden var väl lite av en spinnoff på "optimala ligga med tjejer kroppen"- tråden.
JoHannibal
2012-05-08, 17:59
Hur ska man agera om man redan är alla de där punkterna?
Då har man nog redan fullt upp ;)
Det är väll mer än känt att majoriteten kvinnor faktiskt inte gillar stora och muskulösa killar som är rippade till benet?
Detta är oftast något som killar gillar.
rajjan_dammit
2012-05-08, 18:18
Hur menar du nu? https://static.flashback.org/img/smilies2/unsure.gif
Hur menar du nu? https://static.flashback.org/img/smilies2/unsure.gif
För att det där är vad mainstream flickor kallar perfekt. Muskler dem tror man fått genom att 'arbeta med kroppen' och inte lyfta tunga vikter så man får sådana där bulliga stora och onaturliga muskler.
Ta på dig ett par snickarbyxor med lite verktyg i och ha Brad Pitts kropp + lite mer massa kanske så kommer alla tjejer älska dig. Bar överkropp såklart. ;)
Dock kan det säkert vara spännande med ett engångsligg som är stor som ett hus för flickorna. :D
smeander
2012-05-08, 19:46
Tjejer älskar killar under 12% bf med massa muskler, dom vet bara inte om det ännu eftersom dom inte vart med någon av den kalibern än :P
Då har man nog redan fullt upp ;)
Om ändå.. om ändå
Den här snubben i den här videon ser ju ut att ha rätt lågt BF, vad tror ni han ligger på? 7-8%?
fWNaR-rxAic
00:17 in.
I alla fall, han har nog säkert en sådan kropp som många tjejer tycker är helt OK.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.