Visa fullständig version : Växer under deff
Tja!
Jag undrar vad som är fel på min kropp. Egentligen borde jag kanske inte klaga... hehe, men det är så att min vikt har gått upp/stått stilla väldigt länge TROTS att jag deffar. Jag ser hur fettet minskar sakta men säkert samtidigt som t.ex. mina jeans blir tightare. Jag har även slutat med kreatin och äter mindre kolhydrater nu än tidigare på deffen bara för att se om jag droppar i vikt, men icke!
Har även ökat en hel del i styrka, har ökat i marklyft varje pass sen deffen startade, visserligen började jag lite lägre än vad jag egentligen orkade i början, men från att jag var uppe på max 120*5 så har jag ökat med 5/2.5kg varje pass och det är precis så att jag har orkat sista repetitionen. Alltså typ 120*5, nästa pass 125*5, nästa pass 130*5, nästa pass 135*5, nästa pass 137*5 och idag 140*5 (ungefär så).
Jag behöver alltså inte direkt hjälp med någonting... vill bara veta hur och varför min kropp beter sig som den gör :)
Tack på förhand!
mvh,
gQLLe
Dashivas
2012-05-04, 18:46
Tja!
Jag undrar vad som är fel på min kropp. Egentligen borde jag kanske inte klaga... hehe, men det är så att min vikt har gått upp/stått stilla väldigt länge TROTS att jag deffar. Jag ser hur fettet minskar sakta men säkert samtidigt som t.ex. mina jeans blir tightare. Jag har även slutat med kreatin och äter mindre kolhydrater nu än tidigare på deffen bara för att se om jag droppar i vikt, men icke!
Har även ökat en hel del i styrka, har ökat i marklyft varje pass sen deffen startade, visserligen började jag lite lägre än vad jag egentligen orkade i början, men från att jag var uppe på max 120*5 så har jag ökat med 5/2.5kg varje pass och det är precis så att jag har orkat sista repetitionen. Alltså typ 120*5, nästa pass 125*5, nästa pass 130*5, nästa pass 135*5, nästa pass 137*5 och idag 140*5 (ungefär så).
Jag behöver alltså inte direkt hjälp med någonting... vill bara veta hur och varför min kropp beter sig som den gör :)
Tack på förhand!
mvh,
gQLLe
man kan bygga och deffa samtidigt.
Dock bygger du aldrig lika mycket som under bulk.
Det beror på din kost och hur pass nära du är ditt genetiska max
Birkharju
2012-05-04, 19:08
Du är nybörjare. Det är därför.
Det kan ju vara så att du äter bättre nu enligt vad din kropp behöver osv. Andra saker som gör att din kropp och ditt sinne fokuserar och tar tillvara på träningen bättre. Sen att du är ung och kanske inte tränat 10 år på gym gör sitt till. En annan möjlighet är att du har mkt naturlig testosteronhalt, och att denna har förändrats på senare tiden.
Tack för alla svar, då hajar jag läget! :) Kan tillägga att det är under mina deff-perioder jag tränat bra och tänkt på kost mycket. Under förra bulkperioden tränade jag knappt ben över huvud taget och vissa veckor blev det typ 2 pass (tränar 5-7 pass i veckan just nu). Antar att det är för jag näringstimar bättre, sover mer, äter mer protein, tränar mer, har hög testosteronhalt och för att jag är nybörjare.
azrael109
2012-05-04, 20:22
Tja!
Tack på förhand!
mvh,
gQLLe
Kan också vara så att du inte har lyft din riktiga "max" tidigare utan att det har funnits lite mer att ge så fort grepp/leder/ligament/psyket tillåter det.
Sen som många redan skriver, när man är relativt ny går det också oftast hur bra som helst.
Du är ju ung (och nybörjare) och har kanske inte vuxit färdigt ens.
Skuggvargen
2012-05-04, 20:30
Du är ju ung (och nybörjare) och har kanske inte vuxit färdigt ens.
Förrhvete
gooby plzz, placera matintag rätt och du bygger under deff med.
Är lite i samma sits. Började deffa på allvar förra månaden då jag började träna styrka igen för första gången på ca 10 år. Vikten har bara gått uppåt i snitt den senaste månaden. Jag nojjar ju som fan, men försöker intala mig att det är för att jag är nybörjare och kör med kreatin :p
Dashivas
2012-05-05, 13:29
Är lite i samma sits. Började deffa på allvar förra månaden då jag började träna styrka igen för första gången på ca 10 år. Vikten har bara gått uppåt i snitt den senaste månaden. Jag nojjar ju som fan, men försöker intala mig att det är för att jag är nybörjare och kör med kreatin :p
Kreatin binder vatten som du säkert redan vet.
Sen kolla i spegeln den ljuger inte på samma sätt som vågen.
Själv tar jag foto och där kan jag jämnföra eftersom jag har sjukt svårt att se det själv om jag tappat fett eller ej.
Ptja, jag vet ju hur det funkar. Jag har aldrig varit bra på det här med deff i praktiken bara :Virro *kakmonster* Kan köra super clean i två veckor å sedan smälla i mig ett kg vingummi :smash: Så visst finns det saker att tighta till.
Mattiays
2012-05-05, 18:59
du är nybörjare. Det är därför.
+1
+1
varför plusettar du? jag har redan fått svar i tråden och har själv skrivit att det måste vara en av faktorerna... visserligen är denna kommentar lika onödig som din, men ändå :angel:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.