Visa fullständig version : Té - värre för magen än kaffe?
Får ofta lite reflux i samband med att jag rapar ifall jag druckit en kopp te efter morgongröten (vitt), detta händer nästan aldrig när jag druckit kaffe. Kan det vara så att té irriterar magen mera än kaffe? Har alltid trott att det var tvärt om eftersom té är mera naturligt osv...
Aldrig hört att te skulle vara sämre mot magen än kaffe. Efter min tarmoperation fick jag börja med att dricka ingefärste innan jag fick börja med fast föda. Detta var iofs i Thailand/Bangkok och deras syn på örter är klart annorlunda än här i Sverige.
Allt är väll högst personligt dock, men över lag så är nog teets positiva hälsoeffekter långt fler än des negativa.
Efter min tarmoperation fick jag börja med att dricka ingefärste innan jag fick börja med fast föda.
Vad har du gjort för typ av operation?
Kräktes en gång när jag drack starkt té på tom mage. Aldrig hänt eller känt sånt med kaffe...
Baaah, varför skriver ni Té??? Te heter det.
ont: min mage gillar iaf te mer än kaffe.
Jag sitter inte inne på någon stor studie gällande vad som är mest skonsamt generellt sett. Jag tror dock att det vanliga är att man har mer problem med kaffe än te, så är även fallet för mig.
AtomicPuffin
2012-05-03, 12:29
För mig är grönt te bättre än espresso som är bättre än svart te som är bättre än bryggkaffe.
Grönsaksbuljong på kryddor eller granbarr eller annat trams (ört-te, ingefärs-te, mynta-te etc) är som att dricka vatten (vilket kanske är bra i sammanhanget), ety dom innehåller inget te och inget koffein. Om du nu inte lyckas stoppa i en växt som din mage inte klarar.
Andreas Guiance
2012-05-03, 12:31
Har alltid trott att det var tvärt om eftersom té är mera naturligt osv...
Varför skulle det vara mer naturligt?:)
Fredrik_S
2012-05-03, 12:34
Varför skulle det vara mer naturligt?:)
Du vet naturligt liksom, arsenik, marijuana, naturgodis och råolja... Naturligt måste ju va bättre.
(kaffe är ju dock förståss också naturligt)
Eddie Vedder
2012-05-03, 14:01
Du vet naturligt liksom, arsenik, marijuana, naturgodis och råolja... Naturligt måste ju va bättre.
Det är det här som gör det så konstigt. Jag orkade inte kommentera men nu när det ändå kommenterades så kommenterar jag också. :D Naturligt = undantagslöst bra är ju en felaktig inställning men här blir den ju ännu konstigare eftersom det påstås vara mer naturligt än något annat men obegripligt varför. :Virro
Spartansk
2012-05-03, 14:05
Huggormsgift är också naturligt, det måste vara helt ofarligt att få i sig.
Blixtar är också helt naturliga, det måste vara ofarligt att bli träffad av blixten.
Vad har naturligt med det hela att göra? Vridet uttryck det där förresten. Naturligt. Vem sätter definitionen? Och vem säkerställer kopplingen till bra?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.