Visa fullständig version : Samma gamla vanliga kolla min deff hörni grabbar
Seaturtle
2012-04-27, 23:58
Vill ha lite synpunkter på min deff. väger 75kg, är 187cm. BMR är 1810 kcal.
Jag är skinnyfat med lite nybörjar muskler, mitt mål är att bli av med fettet.
En ledig dag så sitter jag hela dagen och gymmar, och får ett EB 2300kcal.
En arbetsdag som matbutiksbiträde där jag jobbar 9h, 2500kcal.
Hinner jag jobba och gymma räknar jag på 2700kcal.
Tanken var att hålla mig runt 2000kcal och mindre när jag kan.
Råkade köpa gainer så kör en sån innan och efter träning: 1050kcal.
Standard måltid på kött och ris/potatis: 800kcal
Natt snack: Fun light+Kvarg 200kcal
90g proteiner + en ca 50 från köttet = 140g Proteiner
Borde jag göra något vettigare med 360kcal jag lägger ut på mjölk?
Borde jag springa, spurta? Känns som att jag kör LG, finns det någon annan bibel jag borde radikalt och fanatiskt följa?
Borde jag lägga en extra tanke på kollisar och fett eller satsa helhjärtat på underskott och gym?
Seaturtle
2012-04-28, 00:02
Vill lägga till att jag kör. Passen blir på 1.5h och jag hinner oftast med 3-4 sånna pass/vecka.
Överkropp 4x6-8
Bröst Hantelpress Axelpress Chins
Flyes Bakre Axlar Rodd
Crunches - Obliques
Underkropp 4x6-8
Marklyft Benpress
Benspark Bencurl
Pushdowns - Underarmsstångcurl
Stångcurl - Shruggs
Hammercurl - Kickbacks
vicarious
2012-04-28, 08:04
Vill ha lite synpunkter på min deff. väger 75kg, är 187cm. BMR är 1810 kcal.
Jag är skinnyfat med lite nybörjar muskler, mitt mål är att bli av med fettet.
En ledig dag så sitter jag hela dagen och gymmar, och får ett EB 2300kcal.
En arbetsdag som matbutiksbiträde där jag jobbar 9h, 2500kcal.
Hinner jag jobba och gymma räknar jag på 2700kcal.
Tanken var att hålla mig runt 2000kcal och mindre när jag kan.
Råkade köpa gainer så kör en sån innan och efter träning: 1050kcal.
Standard måltid på kött och ris/potatis: 800kcal
Natt snack: Fun light+Kvarg 200kcal
90g proteiner + en ca 50 från köttet = 140g Proteiner
Borde jag göra något vettigare med 360kcal jag lägger ut på mjölk?
Borde jag springa, spurta? Känns som att jag kör LG, finns det någon annan bibel jag borde radikalt och fanatiskt följa?
Borde jag lägga en extra tanke på kollisar och fett eller satsa helhjärtat på underskott och gym?
Tycker absolut du ska byta ut gainern mot vanlig mat. Ungefär halva ditt energiintag kommer från den. Tycker du ska satsa på mer protein. 2g/kg kroppsvikt tycker jag bör vara ett minimum. Och ja, mjölken tycker jag också du borde byta ut mot fast föda.
Underskott och gym är de enda "kraven". Konditionsträning, löpning, promenader osv är helt valfritt.
azrael109
2012-04-28, 08:18
Omega3 och vitaminer med den där kosten.
Jag hade ätit mat istället för gainern för att känna mig mer mätt.
Ta bort gainern.. den slukar ju halva ditt kaloriintag, hur ska du hålla dig mätt? Köp proteinpulver istället.
F.ö. tycker jag att du bör börja bygga istället, på den där vikten. Jag vägde exakt lika mycket som dig på samma längd (eller, jag är 2cm kortare) och jag var smal, utan muskler. Hade jag deffat hade det inte sett fint ut, alls.
Provrörsbarn
2012-04-28, 10:36
Du kan ju faktiskt fortsätta med gainern om du vill men minska dosen kanske? Kan ju vara smidigt ibland! Bara en tanke!
Seaturtle
2012-04-28, 13:00
Tycker absolut du ska byta ut gainern mot vanlig mat.
Skippat mjölk helt nu. Men det är väldigt bekvämt med en gainer på morgonen, efter träningen tar jag den gärna. Jag vet inte vad jag kan äta istället för det. Det är 42 gram proteiner på 690kcal. Blir rätt jobbigt om jag ska äta de där 41g+resterande 80g i kött. (+30g kvarg=150g p)
Jag kan tänka mig äta 2g/kg på vilodagar och 2.5?? på träningsdagar..?
Du kan ju faktiskt fortsätta med gainern om du vill men minska dosen kanske?
Jag fundera på att kanske dra en halv dos på morgonen och en hel efter, 500kcal för 30g p. Fast 2000-690= 1310 kcal håller man ju sig mätt på om man får in 800kcal kl 16 och 500kcal kl 23
F.ö. tycker jag att du bör börja bygga istället, på den där vikten.
Inte en chans. Been there done that. Blir för fet. Jag vill ha bort fettet. Borde ha tillräckligt med muskler för att det ska se ok ut sen.
Ryggen och armar ser muskulösa ut, det är mage och bröst som har ett extra lager fett.
vicarious
2012-04-28, 13:45
En gainer består av proteinpulver + kolhydratspulver. Det enda som behövs för muskeluppbyggnaden direkt efter träningen är proteinet. Kolhydraterna kan du fylla på med sen i form av vanlig mat (pasta, gryn, potatis, vad du nu känner för).
Tycker personligen det känns mer tillfredsställande att kunna äta en portion pasta eller potatis t ex istället för att hälla i sig lite flytande kolhydratspulver.
Pretorian
2012-04-28, 19:31
Håller med. Mer fast föda, mindre flytande.
Seaturtle
2012-05-04, 22:43
Det känns som redan efter knappt en vecka så har jag blivit mycket svagare.
I måndags pallade jag knappt up 25 kgs hantlar när jag precis klev på 30kg tröskeln.
Hade en ätardag samma dag och kände mig bättre dagen efter. Nu har det börjat gå downhill igen..
Dricker en gainer, gymmar 3-5, äter 6-11. 2000 kcal, med ett underskott på 500.
Jag är rätt ignorant när det gäller att lyssna på kroppen. Är det underskottet som driver med mig själv eller är det gainern på tom mage som psykar.
azrael109
2012-05-04, 22:47
Låter som något annat, du borde inte rasa så mycket på -500 under en vecka.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.