Visa fullständig version : Bästa väg för att bränna
Tobias5511
2012-04-27, 12:31
Går rakt på sak här, är det sant att bästa sättet att bränna kroppsfett är genom att ta en RASK promenad det första man gör på morgonen?
Innan man hunnit äta.
Min far sa att det tar rakt på fettet isådanafall.
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1807039&postcount=12
Troligt är att den ökade morgonpromenadsförbränningen jämnar ut sig.
Det trevliga med morgonpromenader är ju dock att man får vakna till liv samt har några hundra kcal att leka med extra under dagen. Antingen större underskott eller mer föda.
Jag tror morgonpromenader är bra för att som Dreas säger man vaknar till vilket kanske gör att man känner att man har mer energi = kanske inte känner att man behöver ta nån bulle till fikat eller mosa i sig socker för att vakna till.
Plus att när man gör det så känner man sig "nyttig" också vilket kanske gör att man tänker sig för när man ska små äta, "nu var jag ju så duktig imorse ska jag verkligen ta den här chokladbiten då och förstöra allt"
Plus att när man gör det så känner man sig "nyttig" också vilket kanske gör att man tänker sig för när man ska små äta, "nu var jag ju så duktig imorse ska jag verkligen ta den här chokladbiten då och förstöra allt"
Haha, för vissa tror jag att det har precis motsatt effekt. "Jag tog ju en promenad i morse så givetvis kan jag ta en extra bit kaka på fredagsfikan" =)
Är det förbränning av fett du är ute efter eller är det förlust av kroppsfett du är ute efter?
Om det är det senare så gäller det att sluta äta och försöka röra på dig så mycket som möjligt. Det är det effektivaste sättet att förlora fett på (utan att ta hänsyn till allt annat som sker).
Vill du förbränna så mycket fett som möjligt ska du försöka dricka en massa olja och ge dig ut på promenad så länge du orkar.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.