Visa fullständig version : Gör jag rätt?
Kör kaloriunderskott, tränar 2 dagar och vilar 1 dag. Jag vill gärna ha kritik på nedanstående då det känns som jag gör något fel, men kan inte sätta fingret på det.
TEX:
Dag1. Axelpress, bänkpress, triceps, mage
Dag2. Mark, chins, biceps, ben
Dag3. Vila.
Dag4. Militärpress, hantelpress, triceps, mage
Dag5. Latsdrag, rodd, biceps, ben
Dag6. Vila
TEX:
Frukost: 2 dl fiberhavregryn och 2 ägg
lunch: 333 g kyckling och sallad (sallad, paprika, gurka, tomat)
Middag: 333g kyckling och fullkorsris/potatis
kvällen: 250g kvarg och 1 ägg
200g protein (min vikt: 88 kg)
92g kolhydrater
1350 kcal
Warrior89
2012-04-24, 21:41
Ser bra ut. vi väger ungefär lika. Fast jag ligger på 1000 kcal per dag, skippar lunchen och tar en protein drink ist. Och ja äter inte lika mkt Karbs. GLHF
cakehole
2012-04-25, 02:29
Ser bra ut. vi väger ungefär lika. Fast jag ligger på 1000 kcal per dag, skippar lunchen och tar en protein drink ist. Och ja äter inte lika mkt Karbs. GLHF
Kör du någon form av CRASHDIET, eller formtoppar du inför en tävling?
Känns bara som att jag ligger på ett helvetes för stort underskott....
Pretorian
2012-04-25, 06:38
Hur mycket har du gått ner de senaste veckorna då?
cakehole
2012-04-25, 06:45
Jepp.. Varför ligger du så lågt på energi? Vad gör du om dagarna? Studerande eller arbetande?
Ponera att du är studerande och inte speciellt fysiskt aktiv utöver din styrketräning, då skulle du kunna lägga dig på runt 2000kcal/dag.
1350kcal/dag på dina 88kg låter som rena svält/crashdieten.
Mitt tips till dig är att öka på energiintaget rejält och låta det ta sin tid..
Det känns som att anledningen till att du ligger så lågt är för att du "panik" deffar inför den stundande beachen.
prOtotype
2012-04-25, 07:01
Sikta på 500kcal underskott om dagen som mest är en standardformel.
Träna max tre gånger per vecka, ett underskott i näring är ett underskott i återhämtning och det som inte återhämtar sig är nervsystemet.
Hur mycket har du gått ner de senaste veckorna då?
Började på 90,4, en vecka senare 88,6. Ytterligare några dagar kvar innan jag ska väga mig.
Jepp.. Varför ligger du så lågt på energi? Vad gör du om dagarna? Studerande eller arbetande?
Ponera att du är studerande och inte speciellt fysiskt aktiv utöver din styrketräning, då skulle du kunna lägga dig på runt 2000kcal/dag.
1350kcal/dag på dina 88kg låter som rena svält/crashdieten.
Mitt tips till dig är att öka på energiintaget rejält och låta det ta sin tid..
Det känns som att anledningen till att du ligger så lågt är för att du "panik" deffar inför den stundande beachen.
Jag är studerande och ingen aktivitet utöver gymmet, jag det känns inte som att jag svälter mig själv och jag saknar ingen energi på gymmet. Har inte tappat nån styrka då jag håller mig på samma vikter som innan. Men ni tycker att jag borde lägga till ett mål kolhydrater och ev en shaker efter träningspasset för att lägga dit några extra kcal?
Pretorian
2012-04-25, 08:18
Började på 90,4, en vecka senare 88,6. Ytterligare några dagar kvar innan jag ska väga mig.
Det är inte för stort underskott. Första veckan försvinner oftast ganska mycket. Det kommer gå långsammare.
Det är inte för stort underskott. Första veckan försvinner oftast ganska mycket. Det kommer gå långsammare.
Jag borde ligga på kring ca 88 nästa invägning allstå, då har jag tappat ca 0.6 kg. Ifall jag börjar närma mig 87.5 så innebär det att jag måste lägga till ett mål med kolhydrater för att få upp kcal litegrann. Det låter väl logiskt?
Pretorian
2012-04-25, 08:46
Jag borde ligga på kring ca 88 nästa invägning allstå, då har jag tappat ca 0.6 kg. Ifall jag börjar närma mig 87.5 så innebär det att jag måste lägga till ett mål med kolhydrater för att få upp kcal litegrann. Det låter väl logiskt?
Viktnedgången behöver inte vara så precis. Det kan fortfarande vara så att du tappar mer i början. Men visst kan du prova att öka kalorierna men det är fortfarande så kort period.
Viktnedgången behöver inte vara så precis. Det kan fortfarande vara så att du tappar mer i början. Men visst kan du prova att öka kalorierna men det är fortfarande så kort period.
Är ändå ingen monster-deff då det går så fruktansvärt bra på gymmet nu, ska ner till 85 bara
Väg dig varje dag och ta medelvikt i slutet av veckan. Går medelvikten ner så går det framåt. Att väga sig en dag är dåligt då det kan diffa så mycket i vätskenivåer och tarminnehåll.
Vecka1 90kg
Vecka2 88kg
Vecka3 88,5kg
Vecka 3 så ser det ut som du har gått upp men i själva verket kan det vara tvärtom. Så väg dig varje dag efter du har varit på toa på morgonen tex, samma sak varje dag.
Väg dig varje dag och ta medelvikt i slutet av veckan. Går medelvikten ner så går det framåt. Att väga sig en dag är dåligt då det kan diffa så mycket i vätskenivåer och tarminnehåll.
Vecka1 90kg
Vecka2 88kg
Vecka3 88,5kg
Vecka 3 så ser det ut som du har gått upp men i själva verket kan det vara tvärtom. Så väg dig varje dag efter du har varit på toa på morgonen tex, samma sak varje dag.
Måndagmorgon, innan frukost, efter toabesök borde väl inte ge "fel" siffror?
Ifall du följer denna rutin så kommer du sett mönstret i din vikt nedgång?
Har räknat helt fel.
Ligger på 2170 kcal med kolhydrater till lunch och middag vilket jag inte tänkt fortsätta med (blir sallad till ena, då är jag nere kring 1900).
Protte: 236g
Kolisar: 152g
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.