Visa fullständig version : Tappa mycket massa vid deff?
Hej!
Tänkte höra med er lite hur ni resonerar runt om detta.
Min första deff närmar sig och jag har ingen som helst lust att räkna kalorier.
Men om jag håller mig till lågt intag av kolhydrater men högt av protein med lite lågintensiv cardio 2-3 dagar i veckan, tappar jag mycket massa ändå ?
Vet att det kan vara lite svårt att svara på frågan, men hur tycker ni ja ska göra ifall jag inte vill räkna kalorierna men ändå behålla massa? (allt kanske inte är möjligt, men vill inte tappa 70% så att säga)
Ärligt talat, det är omöjligt att svara på. Vi vet inte vad din kropp rimligtvis kan tänkas göra av med, och inte hur mycket du kommer att äta heller. Dessa är starkt relaterade till om du kommer tappa stora delar massa.
Ärligt talat, det är omöjligt att svara på. Vi vet inte vad din kropp rimligtvis kan tänkas göra av med, och inte hur mycket du kommer att äta heller. Dessa är starkt relaterade till om du kommer tappa stora delar massa.
Förstod nästan att svaret skulle bli så, men tänkte jag ger frågan ett försök iaf :)
I värsta fall lär jag väl få räkna dem ändå.
Tack för svaret! :)
Förstod nästan att svaret skulle bli så, men tänkte jag ger frågan ett försök iaf :)
I värsta fall lär jag väl få räkna dem ändå.
Tack för svaret! :)
Well, vill du veta så får du räkna. Är du inte manisk och beredd på att justera efter hand och hålla koll utan att räkna precis så är spegeln bra.
Håll koll i spegeln och på gymmet. Går det åt rätt håll i spegeln och du inte tappar allt för mycket på gymmet så är du rätt ute, annars justera efter hand.
Bjornmoberg
2012-04-24, 17:22
Jag har deffat nu i lite över en månad, och jag va manisk på kalorierna i början, men eftersom du håller på så kan man uppskatta relativt bra och får rätt bra koll på vad man får i sig.. Sen självklart ska du hålla koll så du inte förlorar i styrka på gymmet och så det går åt rätt håll i spegeln. Detta ser jag som ett vinnande koncept iaf!
Sheogorath
2012-04-24, 17:51
Hej!
Tänkte höra med er lite hur ni resonerar runt om detta.
Min första deff närmar sig och jag har ingen som helst lust att räkna kalorier.
Men om jag håller mig till lågt intag av kolhydrater men högt av protein med lite lågintensiv cardio 2-3 dagar i veckan, tappar jag mycket massa ändå ?
Vet att det kan vara lite svårt att svara på frågan, men hur tycker ni ja ska göra ifall jag inte vill räkna kalorierna men ändå behålla massa? (allt kanske inte är möjligt, men vill inte tappa 70% så att säga)
Att inte styrketräna under viktnedgång är ett säkert sätt att förlora muskelmassa i alla fall.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.