Andersen25
2012-04-23, 16:46
Hejsan!
Jag är en 16 årig kille som har kört hemmaträning seriöst under ca 6 månader, och oseriöst dem 6 månaderna innan dem 6 seriösa månaderna. Anledningen till att jag tränar hemma och inte på gym är för att jag har varit tvungen att använda mina pengar till andra grejer så tänkte att det fungerar väl lika bra med hemmaträning som uppbyggnad inför gymmet sedan.
Väger just nu 77kg och är 180-182 cm lång.
--------------------------------------------------------------------------
Schemat jag följer ser ut såhär:
Måndag: Bröst/Axlar/Triceps
Lutande hantelbänk 3 set 6-8 reps
Flyes med hantlar eller kabel 3 set 8-10 reps
Stående axelpress med stång eller hantlar 3 set 6-8 reps
Sidolyft 3 set 10-12 reps
Skullchrushers m. hantlar 3 set 6-8 reps
Dips 3 set 10-15 reps
Armhävningar 3 set 10-15 reps
Tisdag:Ben/Mage
Knäböj 6-8 reps 4 set
Utfall 8-10 reps 3 set
Stående vadpress 8-10 reps 5 set
Benlyft 3 set 10-12 reps
Sit-ups 3 med tyngd set 10-15 reps
Onsdag: Rygg/biceps
Hantelcurl 6-8 reps 3 set
Marklyft med hantlar 4-6 reps 3 set
Hammercurl 6-8 reps 3 set
hantelshrugs 12 reps 3 set
Koncetrationscurl 6-8 reps 3 set
Torsdag:Vila
Fredag : Bröst/Axlar/Triceps
Lördag:Ben/mage
Söndag: Rygg/biceps
(Hantlar 40kg total, 20kg på en hantel justerbar vikt.)
Mitt mål är att minska i både vikt och öka i muskelmassa, skulle detta vara möjligt med detta schemat och med ett liknande kostschema?
Frukost: 80-100g Crunchys med 4-5 dl mjölk eller två lingongrova mackor med smör och skina.
Lunch: Det som bjuds på i skolan, skär oftast ner på pasta/ris/potatis och har mer av kött och grönt.
Mellanmål: 80-100g Crunchys med 4-5 dl mjölk eller två lingongrova mackor med smör och skina.
Kvällsmat: Det som mamma lagar, skär oftast ner på pasta/ris/potatis och har mer av kött, fisk och grönt.
Efter träningarna brukar jag äta en banan.
Tränar även fotboll på tisdagar och torsdagar och en match varje helg, eller ska börja igen efter en ljumskskada och en stukad fot. Är även ute och går 2 dagar i veckan alternativt joggar när jag kommit igång med fotbollsträningen igen och känner mig bra i foten och ljumsken.
Nå, hur skulle detta fungera för att öka långsamt i muskelmassa och gå ner i vikt fram till sommaren/under sommare? :):hbang::thumbup:
Jag är en 16 årig kille som har kört hemmaträning seriöst under ca 6 månader, och oseriöst dem 6 månaderna innan dem 6 seriösa månaderna. Anledningen till att jag tränar hemma och inte på gym är för att jag har varit tvungen att använda mina pengar till andra grejer så tänkte att det fungerar väl lika bra med hemmaträning som uppbyggnad inför gymmet sedan.
Väger just nu 77kg och är 180-182 cm lång.
Schemat jag följer ser ut såhär:
Måndag: Bröst/Axlar/Triceps
Lutande hantelbänk 3 set 6-8 reps
Flyes med hantlar eller kabel 3 set 8-10 reps
Stående axelpress med stång eller hantlar 3 set 6-8 reps
Sidolyft 3 set 10-12 reps
Skullchrushers m. hantlar 3 set 6-8 reps
Dips 3 set 10-15 reps
Armhävningar 3 set 10-15 reps
Tisdag:Ben/Mage
Knäböj 6-8 reps 4 set
Utfall 8-10 reps 3 set
Stående vadpress 8-10 reps 5 set
Benlyft 3 set 10-12 reps
Sit-ups 3 med tyngd set 10-15 reps
Onsdag: Rygg/biceps
Hantelcurl 6-8 reps 3 set
Marklyft med hantlar 4-6 reps 3 set
Hammercurl 6-8 reps 3 set
hantelshrugs 12 reps 3 set
Koncetrationscurl 6-8 reps 3 set
Torsdag:Vila
Fredag : Bröst/Axlar/Triceps
Lördag:Ben/mage
Söndag: Rygg/biceps
(Hantlar 40kg total, 20kg på en hantel justerbar vikt.)
Mitt mål är att minska i både vikt och öka i muskelmassa, skulle detta vara möjligt med detta schemat och med ett liknande kostschema?
Frukost: 80-100g Crunchys med 4-5 dl mjölk eller två lingongrova mackor med smör och skina.
Lunch: Det som bjuds på i skolan, skär oftast ner på pasta/ris/potatis och har mer av kött och grönt.
Mellanmål: 80-100g Crunchys med 4-5 dl mjölk eller två lingongrova mackor med smör och skina.
Kvällsmat: Det som mamma lagar, skär oftast ner på pasta/ris/potatis och har mer av kött, fisk och grönt.
Efter träningarna brukar jag äta en banan.
Tränar även fotboll på tisdagar och torsdagar och en match varje helg, eller ska börja igen efter en ljumskskada och en stukad fot. Är även ute och går 2 dagar i veckan alternativt joggar när jag kommit igång med fotbollsträningen igen och känner mig bra i foten och ljumsken.
Nå, hur skulle detta fungera för att öka långsamt i muskelmassa och gå ner i vikt fram till sommaren/under sommare? :):hbang::thumbup: