handdator

Visa fullständig version : Desperation..

wajjo
2012-04-21, 21:59
Hej hej

Jag började gå ner i vikt i slutet av september förra året, började på 117.
Nu är jag nere på 87 men börjar bli väldigt tveksam. Jag kör på gymmet 2ggr i veckan och ser till att få i mig minst 200g protein per dag.
Senaste 6 veckorna har jag gått ner 10 kilo men jag märket absolut inget på kroppen, har jag förlorat mycket muskler eller går jag fortfarande ner i fett?

Mitt BEE ligger nu på 2052/kcal i vilo, förutom Gym kör jag minst 1h löpning/spinning varje dag så där kapar jag kanske 300 kcal.
Jag äter 2000 kcal/dag med whey 3ggr, jag börjar bli riktigt desperat så jag tänkte fråga de lite mer kunniga här; Hur lite kan jag äta per dag innan kroppen går in i svältläge?

Jag har bara ambitionen att gå ner i vikt och gör fan vad som helst, testade med att sluta äta 1 vecka(kaffe, kosttillskott och whey) men det var nog inte tillräckligt länge.
Jag är beredd att ta till alla tänkbara medel så om någon har en ide så shoot.

Nikodemus
2012-04-21, 22:43
du har ju gått ner grymt mycket :) cred. det syns snart i spegeln. jag kände likadant när jag gick ner från typ 95-80. blev lite smalare bara. från 80 och neråt syns varje kg på magen :>

Manta
2012-04-22, 01:13
Du har gått ner väldigt mycket de senaste 6 veckorna, 10 kg är mer än 3 ggr vad som är generellt rekomenderat för att behålla muskelmassan. Är det så att du har gått ner 10 kg på 6 veckor och en stor del av den vikten inte består av vätska har du nog också förlorat en del muskelmassa. Svältläge är inget du behöver oroa dig för, men jag skulle nog satsa på en långsammare viktnedgång.

Prova att ta bilder. Ibland kan det vara svårt att se skillnaderna när man stirrar sig själv blind i spegeln 3 ggr om dagen. Bilder ger en mer ärlig jämförelse än din subjektiva minnesbild.

Pretorian
2012-04-22, 09:29
Du har gått ner massor och det är ju det som är ditt mål. Du har säkert förlorat en del muskler också. Hur är styrkan på gymmet? Försök behålla samma vikter och reps och gå kanske inte ner så fort.

wajjo
2012-04-22, 11:17
Måste erkänna att det tar emot mer på gymmet nu än innan men jag har slutat tänka att jag ska gå ner utan att inte tappa muskler.

Ta bilder är nog värt och testa, ngt borde ju ha hänt tycker man.
Om jag nu ligger på 2000 kalorier/dag vad är det lägsta jag kan gå ner till innan kroppen slutar att släppa ifrån sig fett?