Visa fullständig version : Nätdejting - någon som har positiv erfarenhet?
Någon som provat på nätdejting och hittat sig ett seriöst förhållande den vägen? Berätta gärna din historia, hur länge du var aktiv och hur responsen var? Vad ska man undvika? Och slutligen, vilka sidor finns det mest seriöst folk på?
mangemani
2012-04-21, 20:16
jepp.
nätdejting är ett utmärkt val då man ska hitta någon, tycker iaf jag.
4 utav mina ex har jag hittat genom nätet och min nuvarande som jag nu har varit ihop med i 2½ år hittade jag på happypancake.
så jag har iaf goda erfarenheter utav nätdejting, visst, det finns ju negativa med, men de goda överstiger de negativa.
det man ska undvika? ja det jag kan säga så här på rak arm, undvik att vara någon som du ej är.
mjölk-dryck
2012-04-22, 12:39
Jag har precis börjat testa på det så jag kan inte ge en ordentlig utvärdering, men vad jag vet av den lilla erfarenhet jag har är: skriv en originell presentation, var avslappnad och räds inte för att ta ut svängarna lite när du skriver till folk, stava rätt och ha bra bilder. Kanske dumt att ge tips så här men det nog ingen större skillnad. Folk är lata :)
Inget fel på nätdejting. Hittade den bästa tjejen jag haft hittils genom nätet, 3 år varade det. Sällan du går dit på en totalt misslyckad dejt om du verkligen lär dig känna personen över nätet först. Bästa är att det är väldigt effektivt, kan lära dig känna många nya personer på en gång och sedan filtrera ut. Inget jag däremot håller på med idag, men man ska inte vara negativ mot det. Hade jag aldrig lekt med det förut skulle jag lätt testat idag :)
Spartansk
2012-04-22, 13:11
Jag har aldrig hittat ett seriöst förhållande genom det, men kan ge dig lite tips om nätdejting.
- Det är mycket bättre än IRL-dejting, eftersom du får hur lång betänketid som helst på dig att skriva, och eftersom kroppsspråk och tonfall inte märks.
- Man raggar upp en tjej genom att gå igenom följande steg: 1) Kolla runt på massa olika tjejers presentationer tills du kommer på något intressant att skriva. 2) Skriv det. 3) Forstätt skriva sålänge du kan hitta på något intressant att skriva om. 4) Börja om från punkt 1) om du får slut på intressanta grejer att skriva.
Håll alltså inte på med "Tjena, fin", "Hur är läget" eller "Händer i helgen, då?". Det skriver 10 000 andra killar redan.
- Vilken sida du hänger på spelar inte så stor roll. Varje sida har tusentals medlemmar, och därför alla sorters människor.
- Tänk på att feta tjejer är experter på att se smala ut på kort. Om övervikt är något som du finner avtändande bör du vara på din vakt.
Lycka till!
gratefuldead
2012-04-22, 13:30
Har testat en stund, verkade inte riktigt vara min grej. Dom flesta tjejer verkade stereotypiska och tråkiga, inte såna jag söker. Väldigt många feta brudar kontaktade mig dessutom, mycket märkligt.
Men jag tror säkert det kan funka bra för en del, helt klart värt att testa på om man är intresserad. Vet ganska många som träffat sin partner genom nätdejting. Klart fördel om man bor i storstad också, mycket större utbud.
Jag har aldrig hittat ett seriöst förhållande genom det, men kan ge dig lite tips om nätdejting.
- Det är mycket bättre än IRL-dejting, eftersom du får hur lång betänketid som helst på dig att skriva, och eftersom kroppsspråk och tonfall inte märks.
- Man raggar upp en tjej genom att gå igenom följande steg: 1) Kolla runt på massa olika tjejers presentationer tills du kommer på något intressant att skriva. 2) Skriv det. 3) Forstätt skriva sålänge du kan hitta på något intressant att skriva om. 4) Börja om från punkt 1) om du får slut på intressanta grejer att skriva.
Håll alltså inte på med "Tjena, fin", "Hur är läget" eller "Händer i helgen, då?". Det skriver 10 000 andra killar redan.
- Vilken sida du hänger på spelar inte så stor roll. Varje sida har tusentals medlemmar, och därför alla sorters människor.
- Tänk på att feta tjejer är experter på att se smala ut på kort. Om övervikt är något som du finner avtändande bör du vara på din vakt.
Lycka till!
:laugh::laugh:
Kanske kan man som avatar ha en skylt med texten "No fatties!" :D
anton2000
2012-04-22, 13:53
This!!!!
Kan inte nog poängteras. Och akta dig för uttryck som "Jag är inte modellsmal", "kurvig" osv osv.
Jag snackade med vad jag trodde, en snygg, normalsmal tjej. Sen när vi sågs vägde hon kanske 30-40kg mer än vad det såg ut som på korten. Inte kul. Så (nytagen) helkroppsbild or gtfo. Typ.
Tricklew
2012-04-22, 14:04
Jag har precis börjat testa på det så jag kan inte ge en ordentlig utvärdering, men vad jag vet av den lilla erfarenhet jag har är: skriv en originell presentation, var avslappnad och räds inte för att ta ut svängarna lite när du skriver till folk, stava rätt och ha bra bilder. Kanske dumt att ge tips så här men det nog ingen större skillnad. Folk är lata :)
Skämtar du eller? Skriv en generisk och intetsägande presentation som alla andra och du kommer få ligga, så länge du ser bra ut, eller har en bild där du ser bra ut.
Det enda jag lärt mig av nätdating är att folk är helt personlighetslösa och tråkiga, och det går lättare att få kn*lla när du själv skriver en helt personlighetslös presentation där du låtsas vara en löjlig stereotyp. Folk är helt enkelt så jävligt korkade.
Nu tror jag inte frågan var hur man gör för att få ligga. Det verkar inte som om TS hade problem med det utan undrade om nätet var bra för att hitta stabila förhållanden.
Jag frågade om vi kunde knäböja ihop.
Skämtar du eller? Skriv en generisk och intetsägande presentation som alla andra och du kommer få ligga, så länge du ser bra ut, eller har en bild där du ser bra ut.
Det enda jag lärt mig av nätdating är att folk är helt personlighetslösa och tråkiga, och det går lättare att få kn*lla när du själv skriver en helt personlighetslös presentation där du låtsas vara en löjlig stereotyp. Folk är helt enkelt så jävligt korkade.
Sant.
mjölk-dryck
2012-04-22, 16:18
Kanske kan stämma! Men är man ute efter något seriöst tror jag definitivt man ska köra med originalitet.
Jag är dessutom tyvärr en sån som inte pallar spela spelet när jag märker att personligheten inte intresserar mig. Tyvärr... *gah!*
Finns inget värre än killar som skriver att de gillar att ta en sväng med hojen. Ta den svängen utför ett stup känner jag bara då. Även sjukt avtändande att ha bilder på mc/bilar eller fula katter eller syskonbarn på sin presentation.
mjölk-dryck
2012-04-22, 16:23
Finns inget värre än killar som skriver att de gillar att ta en sväng med hojen. Ta den svängen utför ett stup känner jag bara då. Även sjukt avtändande att ha bilder på mc/bilar eller fula katter eller syskonbarn på sin presentation.
Sen när matchade alla med alla?
Nu har jag en positiv erfarenhet! :)
Har liksom aldrig fått kläm på det där med nätdejting, och bara hamnat med folk som vill forcera och som jag kännt eg inte bryr sig om vad jag är för filur, utan mer fått känslan att de kännt "åh, hon duger fint, henne tar vi!".
Nu när jag fick den här trevliga sidan av saken hade jag tokflyt, men så här gjorde jag iaf (på hp): sökte själv; och kryssade i ALLA punkter enligt hur en fantasimatchad kille skulle vara; allt från politik, musik, religion, intressen, egenskaper, prickade in längd, hur långt ifrån etc etc. Trots att jag inte trott på sånt, så gick jag loss och "uppfann" en profil som kändes sympatisk.
Första killen som kom upp på sökningen var toksnygg! *drool* Texten han skrivit kändes ärlig, fick intrycket av en glad tänkande person. Kikade på bilderna, då hade han ett långt citat - lite komiskt men just det har jag i förkortad version klistrat in på framsidan på min kalender. Kändes lite "för bra för att vara sann" match.. iom att han inte bor i min hemstad, men hyfsat nära, så skrev jag att jag gillade hans stil och frågade om han var sugen på en fika, eller om Västerås kändes långt bort? Visade sig att han är i stan ibland, så vi synkade och tog en fika. En väldigt trevlig fika, förutom att jag blev helt tokblyg och studerade all inredning men knappt vågade möta hans blick.
Fick ändå intrycket av att han också hade trevligt, men hans utsida gjorde mig lite fånigt blyg så tänkte att en ny kompis hade jag nog hittat iaf. :thumbup: När vi pratat och sms:at så har vi verkligen inte spelat spel, raka rör ang vad som är lagom och hur det känns. När vi sågs så igen så blev det riktigt nice trots att det mesta runtikring krånglade och hade sig, vi hade kul och blev båda nyfikna på mer.. så detta känns som en otroligt bra erfarenhet hittills måste jag säga! :thumbup:
Kul att höra Lellan.. :) hoppas att jag också får uppleva detta snart (har ev. träffat en sådan one-of-a-kind om du beskriver). Men jag ska absolut inte ta ut något i förskott här...
Jösses, håller killar verkligen på så? I don't want to live on this planet anymore...
Spartansk
2012-04-22, 18:09
Jösses, håller killar verkligen på så? I don't want to live on this planet anymore...
Jag har en "tic" att alltid kika i folks gästböcker efter att jag har skrivit en kommentar till dem. Ungefär så här ser det alltid ut i snygga tjejers gästböcker:
19:45 - Spartansk: [awesome kommentar]
19:44: - Sexy9999: fiiiiiiin
19:39: - LoverFuckerBigDick: tja söt
19:28: - PelleJättebra: OMG vilken rumpa
19:27: - Veiny_Vidi_Vici: Tjena, händer i helgen då?
19:26: - Poet_Krille: Vackraste tjejen jag sett!
19:00: - Pussy-Destroyer: tja, gillar du analt?
18:55: - Cool_guy_89: tja fin, läget?
osv.
Aja, bättre än min standardkommentar: "Du där! Vem är du?". :D
Spartansk
2012-04-22, 18:18
Aja, bättre än min standardkommentar: "Du där! Vem är du?". :D
Haha, den tyckte inte jag var helt dålig.
For the record skriver (skrev, snarare; det var ett tag sedan jag var igång) jag inte heller enbart awesome kommentarer, ibland känner man bara för att skriva något rätt menlöst.
Vill man skilja sig mot mängden/analysera hur andra killar gör;
Släng upp en fake tjej-profil, och läs inkorgen! P;
Annars så föredrar jag facebook av alla sidor. Störst utbud/stor användarbas.
Tjejen av intresse just nu, flirtade jag för en gångs skull, inte upp på FB dock.
Frågade en polare på stan, vad flickan som satt sig vid bordet(va på donken), intill en gemensam kompis längre bort hette. Hon hade visst samma namn som mig själv-->Gick fram & petade på henne, och presenterade mig med mitt namn/skakade hand, när hon uppfattade att vi hade samma namn & jag inte faktiskt bara sade hennes; Kramas-->Mer Kino senare-->Diskutera böcker, politik, sexuella erfarenheter mm. Trevlig med lite omväxling från online-date världen för en gångs skull. x3
Haha, den tyckte inte jag var helt dålig.
For the record skriver (skrev, snarare; det var ett tag sedan jag var igång) jag inte heller enbart awesome kommentarer, ibland känner man bara för att skriva något rätt menlöst.
Har för mig jag stal den från en viss Kolo-PUA. Funkar väl ibland, i brist på annat. Hittar jag något intressant i tjejens profil, mer än hennes utseende, brukar jag istället sikta in mig på det.
Aja, bättre än min standardkommentar: "Du där! Vem är du?". :DDen är ju bra! ;) Det behöver inte vara svårare än så. Lyser det verkligen douchebag av en "hejsan, läget med dig?" spartansk? Tycker den känns ganska neutral och enkel men det kanske inte damerna uppfattar det som.
Spartansk
2012-04-22, 19:08
Den är ju bra! ;) Det behöver inte vara svårare än så. Lyser det verkligen douchebag av en "hejsan, läget med dig?" spartansk? Tycker den känns ganska neutral och enkel men det kanske inte damerna uppfattar det som.
Nä, det lyser inte douchebag, skulle jag säga. Felet är att det är tråkigt. Man kan ju vara jätteschysst men ändå tråkig. :) Man kan ju se det såhär: Varför skulle hon vilja småprata om hur läget är med dig/mig? Om hon tycker att man är snygg på bilderna (och nu säger jag inte att du inte är det!) så kan det förstås funka, likaså om hon tycker att det är kul att småprata med kompletta främlingar som hon inte vet något om, men jag tar alltid för givet att hon inte tycker jag ser intressant ut och inte är intresserad av mig från början.
Jag har en "tic" att alltid kika i folks gästböcker efter att jag har skrivit en kommentar till dem. Ungefär så här ser det alltid ut i snygga tjejers gästböcker:
osv.
Ja får inte det en flickas uppmärksamhet så vet jag inte!
Jag träffade en brud en gång. Hon skrev "jag är liiite lite mullig" precis innan vi skulle träffas. Kollade på bilderna och tänkte "En smal brud som tror hon är fet, perfekt!". När jag kom dit hade hon typ 20kg övervikt :(
anton2000
2012-04-22, 19:43
Jag träffade en brud en gång. Hon skrev "jag är liiite lite mullig" precis innan vi skulle träffas. Kollade på bilderna och tänkte "En smal brud som tror hon är fet, perfekt!". När jag kom dit hade hon typ 20kg övervikt :(
Hehe, been there, done that. Men om en tjej enbart har ansiktsbilder, mestadels tagna ovanifrån så ja, då är det antagligen en överviktig person man har att göra med.
99% har ju träning, resor, fika och rödvin som främsta intressen. Kan ju lätt bli lite såhär :P
2mMBJIG63Nk
Spartansk
2012-04-22, 20:22
Jag vill bara poängtera att anton2000 och Pungis sannolikt inte överdriver när de säger att tjejerna vägde 20-40 kg mer än vad de såg ut att göra på bildena. Det är verkligen sinnessjukt hur man kan lura ögat med vinklar, ljus, och kanske lite PS och många kraftigt överviktiga tjejer (och killar med kanske, har inte tänkt på det) ser nästan normalsmala ut i ansiktet.
Hehe, been there, done that. Men om en tjej enbart har ansiktsbilder, mestadels tagna ovanifrån så ja, då är det antagligen en överviktig person man har att göra med.
99% har ju träning, resor, fika och rödvin som främsta intressen. Kan ju lätt bli lite såhär :P
2mMBJIG63Nk
Jepp! Denna kvinna hade dock smala helkroppsbilder, men de var onekligen ett par år gamla.
Jag har en vän som lyckas jävligt bra med nätdejtandet. Innan träff frågar han de hur mycket de väger... Det kanske vore nåt?
Patriarch K
2012-04-22, 21:55
Folk borde inte tipsa varandra för då ökar man ju konkurrensen och försämrar situationen för en själv *whatever*
Spartansk
2012-04-22, 21:56
Folk borde inte tipsa varandra för då ökar man ju konkurrensen och försämrar situationen för en själv *whatever*
Ingen fara, på det här forumet gillar de inte tjejer med stora tuttar (vilket jag gör).
Patriarch K
2012-04-22, 22:05
Med andra ord försämrar du situationen för mig då jag gillar små *grr*
Låt de som är dumma nog stava fel och skriva "tja läget" så löser sig allt!
Jag har en vän som lyckas jävligt bra med nätdejtandet. Innan träff frågar han de hur mycket de väger... Det kanske vore nåt?
Och det vore svårare för dem att vinkla sanningen med siffror än med bilder? ;)
Det går säkerligen att träffa jättetrevliga personer genom dejtingsidor. Men samtidigt är chansen att det ska klaffa helt om man söker någon speciell kanske inte den största (den är väl ännu mindre i vanliga livet, men då lägger man inte ned tid och kraft på ett "sökande"). Det kan vara två helt skilda saker att kommunicera på internet och träffas irl. Det beror iofs på hur "kräsen" man är också...
Och det vore svårare för dem att vinkla sanningen med siffror än med bilder? ;)
Jag inbillar mig att tjocka tjejer blir snea och ber en dra åt helvete, typ.. :-)
Spartansk
2012-04-23, 09:02
Det går säkerligen att träffa jättetrevliga personer genom dejtingsidor. Men samtidigt är chansen att det ska klaffa helt om man söker någon speciell kanske inte den största (den är väl ännu mindre i vanliga livet, men då lägger man inte ned tid och kraft på ett "sökande"). Det kan vara två helt skilda saker att kommunicera på internet och träffas irl. Det beror iofs på hur "kräsen" man är också...
Min erfarenhet är faktiskt att det är ganska bra överensstämmelse mellan att klaffa online och klaffa IRL. Den största skillnaden på folk IRL och online är att de som är tuffa på Internet ofta är jättegulliga IRL.
Är ihop med min tjej nu, vi träffades via nätet, dock ej någon nätdejtingsida. Bästa tjej jag haft och mest seriösa förhållandet.
Macroman
2012-04-24, 13:34
Är det inte ett enormt överskott med killar på sidorna? Har för mig att det var minst 80 % män på Spraydate när man härjade där för mer än 10 år sedan. Detta är väl iofs något som sidorna pratar tyst om. Tjejer har ju inte lika stort incitament att hålla på med nätdejting menar jag.
osv.
Pussy Destroyer AHAHAHAHAHAHAHAHAHA :laugh::laugh::laugh:
Spartansk
2012-04-24, 14:06
Är det inte ett enormt överskott med killar på sidorna? Har för mig att det var minst 80 % män på Spraydate när man härjade där för mer än 10 år sedan. Detta är väl iofs något som sidorna pratar tyst om. Tjejer har ju inte lika stort incitament att hålla på med nätdejting menar jag.
Jo. På åtminstone en sådan sida (tror det är porrigt.se) så är det gratis medlemskap för kvinnor men kostar pengar för män. Detta för att jämna ut fördelningen.
Är ihop med min tjej nu, vi träffades via nätet, dock ej någon nätdejtingsida. Bästa tjej jag haft och mest seriösa förhållandet.
Precis samma sak för mig. Dock, som du sa, ej från nätdejting.
osv.
Haha, alltså, vilka killar det finns. Lycka till för dem. *facepalm*
Vis av denna tråd, gjorde jag följande tillägg i min pres. på en datingsajt:
"Du som har problem med din vikt/självbild eller inte orkar promenera 5km
utan att dö av andnöd bör nog se dej om efter någon annan .."
:D
Spartansk
2012-04-24, 14:23
Edit: Det var inget.
wintersnowdrift
2012-04-24, 14:39
osv.
Jag har aldrig varit reggad på en renodlad dejtingsite och är heller inte speciellt snygg men har ändå fått kommentarer likt dessa på diverse internetforum (inklusive Kolozzeum.... ;)). Baserat på det gissar jag att fenomenet är extremt vanligt och säkert tiodubblat på dejtingsidor.
Och ja, det går definitivt fetbort. Att inleda en konversation med "Hej snygging, hur är läget?" funkar lika dåligt på nätet som IRL. Spartansk är spot on; att skriva/säga något smart och roligt som hen lockas att svara på torde vara den absolut bästa icebreakern. Är personen vars uppmärksamhet man försöker fånga också smart och rolig brukar det snabbt bli score. Bör funka på båda könen.
//Kristin
Spartansk
2012-04-24, 14:44
Man kan göra en jämförelse med telefonförsäljare. Telefonförsäljare är personer som tar kontakt med en när man inte vill, i syfte att sälja en produkt man inte vill ha. Finns det någon person som verkligen är intresserad av att småprata med en telefonförsäljare? Finns det någon här som skulle känna för att fortsätta prata om någon ringde och sa "Ja, hej, jag ringer från Ett Par Randiga Kalsonger I Brevlådan I Månaden AB. Hur är läget?"
Det enda som skulle kunna få mig att vilja fortsätta prata med en telefonförsäljare är om de ringde och sa något oväntat och intressant. Och random killar som raggar på tjejer på Internet är precis lika intressanta för tjejerna som telefonförsäljare.
Jag vill även poängtera att IRL är det en helt annan femma. IRL kan det (sorry, Kristin), funka att gå fram att säga "Hur är läget", eftersom:
1) Bara det faktum att du vågar gå fram och prata säger mycket om dig. 95 % av den manliga befolkningen skulle inte i nyktert tillstånd våga gå fram och prata med en främmande tjej. Bakom en datorskärm är alla modiga.
2) Av artighetsskäl/praktiska skäl är en tjej "tvungen" att fortsätta prata med dig IRL om du säger "Hur är läget?". Så då har du en mycket större chans att förmedla din personlighet efter den initiala kontakten. Till skillnad från online, där hon helt sonika kan ignorera dig.
3) IRL kan man signalera självsäkerhet. Som jag redan varit inne på i andra trådar så kan tjejer lukta sig till självsäkerhet. Det enda man behöver göra IRL är i princip att sitta vid ett bord och vara självsäker, så kommer brudarna springande mot en. Självsäkerthetsdoften går dock ej att känna över Internet.
är heller inte speciellt snygg
Men åh, jobbiga människa. Du är inte speciellt bra på cykel, tyngdlyftning, statistik, du är inte särskilt snygg och klär dig ganska fult, din lägenhet är antagligen ganska taskigt inredd, och så är du ganska tråkig och kan inte föra konversation... Kristin, falsk ödmjukhet är en mycket dålig egenskap, varför skriver du jämt så där?
wintersnowdrift
2012-04-24, 16:56
Men åh, jobbiga människa. Du är inte speciellt bra på cykel, tyngdlyftning, statistik, du är inte särskilt snygg och klär dig ganska fult, din lägenhet är antagligen ganska taskigt inredd, och så är du ganska tråkig och kan inte föra konversation... Kristin, falsk ödmjukhet är en mycket dålig egenskap, varför skriver du jämt så där?
Men dah, jag ville raljera lite över fenomenet. Dvs man behöver varken vara supermodell eller ens reggad på en dejtingsajt för att stöta på "hej sötnos"-personerna. De försöker fånga även average Joe/Jane med sin imho inte så jättebra strategi.
Sen är jag faktiskt inte speciellt bra på något, men kanske lite bättre än snittet på det mesta. True story, jag är snart färdigbakad statistiker så jag borde veta ;).
//Kristin
wintersnowdrift
2012-04-24, 17:03
Jag vill även poängtera att IRL är det en helt annan femma. IRL kan det (sorry, Kristin), funka att gå fram att säga "Hur är läget", eftersom:
1) Bara det faktum att du vågar gå fram och prata säger mycket om dig. 95 % av den manliga befolkningen skulle inte i nyktert tillstånd våga gå fram och prata med en främmande tjej. Bakom en datorskärm är alla modiga.
2) Av artighetsskäl/praktiska skäl är en tjej "tvungen" att fortsätta prata med dig IRL om du säger "Hur är läget?". Så då har du en mycket större chans att förmedla din personlighet efter den initiala kontakten. Till skillnad från online, där hon helt sonika kan ignorera dig.
3) IRL kan man signalera självsäkerhet. Som jag redan varit inne på i andra trådar så kan tjejer lukta sig till självsäkerhet. Det enda man behöver göra IRL är i princip att sitta vid ett bord och vara självsäker, så kommer brudarna springande mot en. Självsäkerthetsdoften går dock ej att känna över Internet.
OK, jag köper dina argument :). Jag tänkte kanske heller inte på "Hej, hur är läget?"-repliken som med rätt tonfall och rätt uppföljning absolut kan funka som samtalsöppnare. Det jag hade i tankarna var mer dåligt upplagda komplimanger som liksom inte har någon grund eller sägs med glimten i ögat. Alternativt dåligt s.k. "neggande" där det är uppenbart att personen i fråga sysslar med socialt spel över sin egen förmåga.
//Kristin
MasterChief
2012-04-24, 17:08
Men åh, jobbiga människa. Du är inte speciellt bra på cykel, tyngdlyftning, statistik, du är inte särskilt snygg och klär dig ganska fult, din lägenhet är antagligen ganska taskigt inredd, och så är du ganska tråkig och kan inte föra konversation.
Jag vill tillägga att hon även har en rätt ful cykel.
Spartansk
2012-04-24, 17:16
De försöker fånga även average Joe/Jane med sin imho inte så jättebra strategi.
Haha, så sant. Det var ju någon här på kolo som gjorde experimentet att registrera sig som medelålders kvinna på en dejtingsite, utan bilder och med endast nonsensbokstäver i presentationen, typ "hvjbknmuhbkjnmuhbjkn", och fick massor med raggmail från killar, bl a med texten "intressant presentation!".
En stor fördel med nätdejting är ju om man kan bli lite blyg/handlingsförlamad/golvad när någon känns kalas. I mitt fall så fick jag nu både information som kändes bra att veta (familj, politisk hemvist, syn på religion, livet etc) utan att både försöka ta reda på det irl medans man inte ska kissa på sig/svimma/rodna ihjäl sig av intresse.. blev mer "umgås" än "arbetsintervju" över träffen, då träffades vi ändå väldigt snart efter 1a kontakt.
På det här sättet kunde vi prata "på riktigt" från början, han kunde även tolka min oförmåga att se honom i ögonen de första ggna vi sågs som just blygsel och sånt som går över...Istället för tecken på låg självkänsla, ointresse etc - eftersom han ju hade mer info än så att gå på. Nu kände han mer att "men det är ju jag, vi klickar?" och kunde fatta att jag helt enkelt bara var golvad av att han var så galet snygg att se på - också. *cupid*
Lellan analyserar .. :)
Själv går jag på magkänslan, och det funkar nästan alltid.
Lellan analyserar .. :)
Själv går jag på magkänslan, och det funkar nästan alltid.
I efterhand ja! :D Nu är han ju helt underbar, så hans magkänsla hade kanske fattat att vi skulle vara underbara ihop trots vissa missar i irl-kunskap från min sida, men det känns ändå som att det underlättade att ha "förkunskap" om att det här var ngn högst sympatisk människa som bara råkade vara våldsamt snygg. :)
(jaaa, guuu va ja är kär!! :D)
Det trista med nätdejting är man tenderar att bli så elitistisk.
Nätdejting fungerar utmärkt så länge det inte är distans inblandat.
Det trista med nätdejting är man tenderar att bli så elitistisk.
Säker på det?
Jag kan inte skryta med världens mest intressanta presentation. Min version 2.0 är rentav seriös och tråkig. Nu när den här tråden fick mig att spana lite online igen slås jag dock av en sak... det är kanske 1%, om ens det, som är intressanta. Den generiska presentationen är typ:
"Glad, spontan och sprallig tjej som gillar att ha roligt. Är lagom blåst, naiv och vet varken vem jag är eller vad jag vill. Carpe diem 'n stuff!"
Jag hatar att vara elitist, men jag vill snart inte leva på den här planeten längre.
Säker på det?
Jag kan inte skryta med världens mest intressanta presentation. Min version 2.0 är rentav seriös och tråkig. Nu när den här tråden fick mig att spana lite online igen slås jag dock av en sak... det är kanske 1%, om ens det, som är intressanta. Den generiska presentationen är typ:
"Glad, spontan och sprallig tjej som gillar att ha roligt. Är lagom blåst, naiv och vet varken vem jag är eller vad jag vill. Carpe diem 'n stuff!"
Jag hatar att vara elitist, men jag vill snart inte leva på den här planeten längre.
+1, ihop med det om "gillar träning, fika & rödvin".
Shit vad tjejer i allmänhet verkar vara menlösa.
Spartansk
2012-04-24, 21:48
Den generiska presentationen är typ:
Nej, den generiska presentationen är typ:
"Att tänka innan man pratar är som att torka sig i röven innan man skiter.
w8KQmps-Sog
WMKmQmkJ9gg
-58-36lSqG4
b9wHiTba6NQ
Filmjölk (http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=43782) 4 ever!"
Ett uttjatat citat som inte ens var speciellt roligt från början, femtioelva youtubelänkar till låtar ingen orkar lyssna på, och någon länk till någon annan medlem som personen tycker är bäst i hela världen.
Finns det någon person som verkligen är intresserad av att småprata med en telefonförsäljare? Finns det någon här som skulle känna för att fortsätta prata om någon ringde och sa "Ja, hej, jag ringer från Ett Par Randiga Kalsonger I Brevlådan I Månaden AB. Hur är läget?"
Kan säga att de finns jävligt många ensamma människor där ute som låter munlädret gå varmt.
wintersnowdrift
2012-04-24, 22:11
Jag vill tillägga att hon även har en rätt ful cykel.
*cry*
(Bra neg! Ligga?)
Det är därför man är glad att man tänder på killar och slipper ragga på menlösa personer ;).
//Kristin
Jag vet inte om det är unikt för just tjejer, brukar ju inte kolla killars presentationer. Intrycket jag får är dock att tjejer är menlösa och killar har en kombination av downs och tourettes.
Hur går konversationerna egentligen när par träffas online?
"Å ja ba köpte nya skor i helgen så märker ja att de inte matchar slingorna i håret, å ja ba typ döööör! *fniss*"
"Höhö. Penis."
Nej, den generiska presentationen är typ:
"Att tänka innan man pratar är som att torka sig i röven innan man skiter.
Ett uttjatat citat som inte ens var speciellt roligt från början, femtioelva youtubelänkar till låtar ingen orkar lyssna på, och någon länk till någon annan medlem som personen tycker är bäst i hela världen.
Jag är glad att youtube-klipp inte går att länka på HP.
MasterChief
2012-04-24, 22:23
*cry*
(Bra neg! Ligga?)
Bara om du blir cyklist på riktigt igen. Så är det.
RobbanColeman
2012-04-24, 22:25
En fru och en dotter på snart 2 år. *cupid*
En fru och en dotter på snart 2 år. *cupid*
Var det en bild på hästskon hon föll för eller?
;)
RobbanColeman
2012-04-24, 22:34
Var det en bild på hästskon hon föll för eller?
;)
Hon föll för mitt stora hjärta givetvis. Vi pratade med varandra timtal dagligen, ibland hela nätterna. Det höll i sig 3-4 veckor innan vi sågs irl. Vi kände redan varandra utan och innan första daten, jag var redan kär i henne, det förstärktes då vi sågs och det är det bästa jag gjort. Hon blev snarare chockad över kroppen då jag nämnt att jag tränade lite... :D
Säker på det?
Det jag menar är, att dejtingsidorna ger en hel del information i form av bilder, presentation, yrke, utbildning, intressen och ibland även inkomstnivå. Det blir lätt så att man hoppar från profil, till en annan, i jakten på något ännu bättre. Många hinner inte ens på en dejt, innan de har bokat in två nya.
Det blir lätt så att man t ex avfärdar X för att X har låg utbildningsnivå, redan i ett tidigt stadie. Hade man istället träffat X irl, via en bekanta, hade man kanske attraherats av denne, för att senare tagit reda på utbildningsnivå etc, och då hade man kanske inte tyckt att utbildningsnivån var ett problem, då man redan tycker om personen.
Även om tjejer presenterar sig dåligt, så är min bestämda uppfattning att tjejer drivs i hög grad av självförverkligande. Dvs. För att du ska kunna bli hennes pojkvän, så måste du var bra nog att hon ska kunna visa upp dör för släkt, vänner och kompisar. Och då ska hon framstå som lyckad. Så även om tjejer, ibland, framställer sig på WT-aktigt sätt, så har även de höga krav.
Spartansk
2012-04-24, 22:37
Hon föll för mitt stora hjärta givetvis. Vi pratade med varandra timtal dagligen, ibland hela nätterna. Det höll i sig 3-4 veckor innan vi sågs irl. Vi kände redan varandra utan och innan första daten, jag var redan kär i henne, det förstärktes då vi sågs och det är det bästa jag gjort. Hon blev snarare chockad över kroppen då jag nämnt att jag tränade lite... :D
Underpromise and overdeliver tror jag är en bra taktik inom dejting. :)
Jag gillade dejtingsidor i sin linda, men idag är det så stort, elitistiskt och meningslöst.
Tjejer vittnar själva om att det dröser in mail, och att många åker olästa, direkt i papperskorgen. Så det känns rätt meningsslöst att lägga energin på det.
Spartansk
2012-04-24, 22:48
Jag gillade dejtingsidor i sin linda, men idag är det så stort, elitistiskt och meningslöst.
Tjejer vittnar själva om att det dröser in mail, och att många åker olästa, direkt i papperskorgen. Så det känns rätt meningsslöst att lägga energin på det.
... Om man skriver "Hej, läget?" ja. Skriver man något som får henne att heja till så åker det ju inte i papperskorgen (man får komma på en fyndig mailtitel till mailet isåfall).
... Om man skriver "Hej, läget?" ja. Skriver man något som får henne att heja till så åker det ju inte i papperskorgen (man får komma på en fyndig mailtitel till mailet isåfall).
Bara det fakto att man ska behöva lägga tid på skapa en "unik" mailtitel, säger ju hur stört det är.
Spartansk
2012-04-24, 22:54
Bara det fakto att man ska behöva lägga tid på skapa en "unik" mailtitel, säger ju hur stört det är.
... Näää..? Man kan väl inte begära att de ska behöva läsa massor ointressant dravel?
... Näää..? Man kan väl inte begära att de ska behöva läsa massor ointressant dravel?
Att kasta ett mail för att det inte står ett citat av tranströmer i ämnesraden, är väl lite väl drastiskt. Det är ju i själva mailet det ska finnas substans.
Spartansk
2012-04-24, 23:02
Att kasta ett mail för att det inte står ett citat av tranströmer i ämnesraden, är väl lite väl drastiskt. Det är ju i själva mailet det ska finnas substans.
Jo, det kanske du har rätt i.
Minoshee
2012-04-24, 23:05
Alltså, jag tänker att bra presentationer är sällsynta, överlag. De allra flesta trycker väl dit nån text och sen går man loss på tangentbordet i mail istället. Efter bara några mail märker man ju om personen är normalbegåvad och snabbtänkt, har humor och alla hästarna i stallet. Så man kan tänka att bakom i alla fall en liten del av alla kassa presentationer gömmer sig nån vettig jäkel. Folk orkar helt enkelt inte lägga ner en massa tid på att författa ihop en fantastisk presentation.
Jag kan avslöja, efter att ha klickat runt en del, att det just nu är inne bland killar att berätta att de äääälskar kaffe (surdegsbröd är ute). Och gärna vill man ägna flera rader i sin presentation åt att klaga på saker och skriva helt meningslösa listor. Sen kommer en länk till spotify. Yeah, me so horny now.
Jag har faktiskt svarat på ett mail från en kille en gång, som varken hade bild eller text på sin presentation. Men mailet var smart och roligt på ett sätt som fångade mitt intresse och sen tog det inte många mail att konstatera att han var en nål i en höstack som dessutom visade sig se bra ut.
Jag har många posetiva erfarenheter. Träffade min nuvarande tjej på nätet och hon började skriva till mig för att jag var Admin på Playahead. Hennes avsikt var att få lite status och gratis VIP. Jag bjöd efter några veckor med henne på en fest jag var på när jag var dyngrak och kåt. Fick nobben den kvällen med redan kvällen efter kom hon ålandes till mig.
Nu över 6 år senare så är vi förlovade, har 2 barn och bor tillsammans.
mjölk-dryck
2012-04-25, 10:42
Tycker du har en tråkig inställning. Om du inte är villig att anstränga och anpassa dig efter situationen är det inte konstigt att du inte får napp. Verkar som att du ser ner på de som får kontakt för att skydda ditt ego, vilket är fine, men inte kommer hjälpa dig öht.
Jag har mest haft positiva erfarenheter. Självklart har man träffat folk som var betydligt snyggare på bild än IRL och även både trista och intetsägande, men om man bara gör lite research innan så går det oftast bra. Sen om det funkar eller inte är en annan femma. Träffade ett ex via nätet och vi var ihop i ett par år och har även fått vänner via nätet så för mig har det varit kanon.
Nackdelarna är väl dock att man lätt bygger upp för höga förväntningar för att sen bli grymt besviken. Men tycker generellt sett att det är ett bra sätt att träffa folk du annars inte träffar.
Nackdelarna är väl dock att man lätt bygger upp för höga förväntningar för att sen bli grymt besviken. Men tycker generellt sett att det är ett bra sätt att träffa folk du annars inte träffar.
Ja ska man träffa varandra så ska det ske "fort" efter man först tagit kontakt, så det inte hinner byggas upp massa imaginära bilder av varandra som kanske inte (mest troligtvis inte) ens existerar IRL.
Oftast sitter man ju inte och pratar om sina dåliga sidor, så man framhävs ju naturligt som bättre än vad man egentligen är. Ju längre det fortlöper, ju bättre verkar man och i verkligheten inte är.
Ja ska man träffa varandra så ska det ske "fort" efter man först tagit kontakt, så det inte hinner byggas upp massa imaginära bilder av varandra som kanske inte (mest troligtvis inte) ens existerar IRL.
Oftast sitter man ju inte och pratar om sina dåliga sidor, så man framhävs ju naturligt som bättre än vad man egentligen är. Ju längre det fortlöper, ju bättre verkar man och i verkligheten inte är.
Exakt. Online syns det inte att personen har ticks, väger 20 kg mer, luktar illa eller pratar konstigt. Bäst att träffas så fort intresse uppstått och sen se om set klickar eller ej.
ninainecstasy
2012-04-25, 12:45
Någon som provat på nätdejting och hittat sig ett seriöst förhållande den vägen? Berätta gärna din historia, hur länge du var aktiv och hur responsen var? Vad ska man undvika? Och slutligen, vilka sidor finns det mest seriöst folk på?
Jag har provat de flesta sidor. Alltså nu snackar jag dejtingsidor och inte knullsidor.
Vill du ******, gå till knullkontakt.se
Vill du har nåt mer seriöst är väl Match.com kanske ett alternativ?
Var dock beredd på att på de mer sexinriktade sidorna så är det ofta grottmänniskojargongen som gäller "Hej vill du se mig spruta i cam" osv.
Spraydate och Match är väl mer rumsrena.......
Men tror öht det är svårt att hitta en livspartner den vägen.
Sen har jag ofta varit med om att personerna i fråga inte är så fantastiska IRL som de verkat online... Och inte heller varit lika snygga som man trodde. Så man ska nog akta sig för att köpa grisen i säcken och se till att ses ganska snabbt (på offentlig plats såklart) och ta reda på om han/hon är den de säger...SÅ man inte snackar i flera månader och sen ses och får en chock.
"Hej vill du se mig spruta i cam"
http://images.sodahead.com/polls/000592451/polls_funny_pictures_interesting_cat_3356_451003_a nswer_3_xlarge.jpeg
Ska på dejt kl 19 idag, återkommer eventuellt i denna eller tragikomiska tråden.
Tricklew
2012-04-25, 16:30
http://images.sodahead.com/polls/000592451/polls_funny_pictures_interesting_cat_3356_451003_a nswer_3_xlarge.jpeg
Sluta bita runt busken nu Trex, vill du se mig spruta i cam behöver du bara fråga.
Gesendet unter Verwendung meines iPhone.
Alltså, jag tänker att bra presentationer är sällsynta, överlag. De allra flesta trycker väl dit nån text och sen går man loss på tangentbordet i mail istället. Efter bara några mail märker man ju om personen är normalbegåvad och snabbtänkt, har humor och alla hästarna i stallet. Så man kan tänka att bakom i alla fall en liten del av alla kassa presentationer gömmer sig nån vettig jäkel. Folk orkar helt enkelt inte lägga ner en massa tid på att författa ihop en fantastisk presentation.
Jag kan avslöja, efter att ha klickat runt en del, att det just nu är inne bland killar att berätta att de äääälskar kaffe (surdegsbröd är ute). Och gärna vill man ägna flera rader i sin presentation åt att klaga på saker och skriva helt meningslösa listor. Sen kommer en länk till spotify. Yeah, me so horny now.
Jag har faktiskt svarat på ett mail från en kille en gång, som varken hade bild eller text på sin presentation. Men mailet var smart och roligt på ett sätt som fångade mitt intresse och sen tog det inte många mail att konstatera att han var en nål i en höstack som dessutom visade sig se bra ut.
Inom rimlighetens gränser kan det gömma sig en vettig person bakom vilken presentation som helst. Jag kan inte sitta och maila alla med ett fördelaktigt yttre i hopp om att just den personen ska vara intressant. Orkar hon inte anstränga sig lite för att fånga mitt intresse kan man ju fråga sig vad mer hon inte orkar, och varför i hela friden jag ska lägga ned min tid? Om man nu är awesome får man allt visa det, och inte räkna med att andra ska upptäcka det.
Minoshee
2012-04-25, 17:44
Inom rimlighetens gränser kan det gömma sig en vettig person bakom vilken presentation som helst. Jag kan inte sitta och maila alla med ett fördelaktigt yttre i hopp om att just den personen ska vara intressant. Orkar hon inte anstränga sig lite för att fånga mitt intresse kan man ju fråga sig vad mer hon inte orkar, och varför i hela friden jag ska lägga ned min tid? Om man nu är awesome får man allt visa det, och inte räkna med att andra ska upptäcka det.
Mutter, mutter :)
Det är internetdejting, sånt sköter folk med vänsterhanden och första intrycket blir därefter. Man ser det lite som en kul grej och tar det inte på så stort allvar. En kass presentation betyder inte alltid att det sitter en helt oseriös person där bakom som inte skulle anstränga sig när det väl gäller. Din prinsessa finns därute, men du kanske bara är lite uppgiven just nu :) Men visst, man kunde önska att det var lättare att sålla fram och hitta potentiella guldkorn.
Spartansk
2012-04-25, 18:18
Vad ni pratar om "ansträngning" hela tiden. Sann kreativitet kräver ingen ansträngning.
Mutter, mutter :)
Det är internetdejting, sånt sköter folk med vänsterhanden och första intrycket blir därefter. Man ser det lite som en kul grej och tar det inte på så stort allvar. En kass presentation betyder inte alltid att det sitter en helt oseriös person där bakom som inte skulle anstränga sig när det väl gäller. Din prinsessa finns därute, men du kanske bara är lite uppgiven just nu :) Men visst, man kunde önska att det var lättare att sålla fram och hitta potentiella guldkorn.
Varken butter eller uppgiven. Uttråkad däremot...
Jag har inget problem med att det ses som en kul grej. Problemet är snarare att det helt saknas personlighet. Det är intetsägande fluff. Skriv något som visar lite vem personen bakom mysiga hemmakvällar och fika är. Alla gillar mysiga stunder, men man vill inte mysa med alla.
En fest kan också vara en kul grej och behöver inte tas på stort allvar. Men vem går till fest för att prata om vädret?
Symptomet är förvisso inte unikt för nätdejting. Det blir bara mer uppenbart. Nätet ger en bra möjlighet att snabbt få en inblick i någons personlighet. När man träffar folk IRL går de ju sällan med skyltar som berättar vilka de är, utan man får istället skala av lager efter lager. På nätet finns möjligheten att presentera sig själv mer direkt.
Det jag menar är, att dejtingsidorna ger en hel del information i form av bilder, presentation, yrke, utbildning, intressen och ibland även inkomstnivå. Det blir lätt så att man hoppar från profil, till en annan, i jakten på något ännu bättre. Många hinner inte ens på en dejt, innan de har bokat in två nya.
Det blir lätt så att man t ex avfärdar X för att X har låg utbildningsnivå, redan i ett tidigt stadie. Hade man istället träffat X irl, via en bekanta, hade man kanske attraherats av denne, för att senare tagit reda på utbildningsnivå etc, och då hade man kanske inte tyckt att utbildningsnivån var ett problem, då man redan tycker om personen.
Även om tjejer presenterar sig dåligt, så är min bestämda uppfattning att tjejer drivs i hög grad av självförverkligande. Dvs. För att du ska kunna bli hennes pojkvän, så måste du var bra nog att hon ska kunna visa upp dör för släkt, vänner och kompisar. Och då ska hon framstå som lyckad. Så även om tjejer, ibland, framställer sig på WT-aktigt sätt, så har även de höga krav.
Jag förstår vad du menar och det är kanske ett problem för många. Själv kan jag inte alls relatera till det dock. Jag agerar mer binär. Intressant - ja/nej? Kollar inte direkt på utbildningsnivå, jobb, vem som råkar vara snyggast etc. Verkar hon ha bra personlighet och karaktär, tillsammans med ett utséende som fungerar, så är det ju bara att köra.
Jag vet iof att många som dejtar mycket har det problemet. Kan inte välja mellan X eller Y, dessutom verkar Z intressant. Jag har aldrig förstått det.
Blev inspirerad av trådarna och loggade in på ett gammalt konto jag hade på en dejtingsite för att ja...kolla. Var samma gamla rävar som för tre år sen. Tom samma foton.
Minoshee
2012-04-25, 19:53
På nätet finns möjligheten att presentera sig själv mer direkt.
Nu är inte jag så himla bevandrad när det gäller nätdejtande, men är inte HP en sida mer av stilen "hej, du ser ok ut, tycker du jag ser ok ut, träffas?"
Nu är inte jag så himla bevandrad när det gäller nätdejtande, men är inte HP en sida mer av stilen "hej, du ser ok ut, tycker du jag ser ok ut, träffas?"
Jag vet inte. HP kom rekomenderad och utöver den har jag bara provat Spray ett kort tag. Ja, och Beautiful People men jag var inte tillräckligt snygg. ;)
Minoshee
2012-04-25, 20:08
Vad ni pratar om "ansträngning" hela tiden. Sann kreativitet kräver ingen ansträngning.
När jag pratar ansträngning i det här specifika fallet ska det tolkas som "orkar svara på ett mail från/skicka mail till nån som verkar rolig, med syfte att ses om det fortsätter att vara roligt, samt orkar visa någon form av intresse och ev lite "kreativitet" tillbaka". Det är inte så himla ansträngande, nej.
Vad Yes syftar på med ansträngning vet jag inte. Jag tror han tänker för mycket innan han skickar iväg ett mail. Eventuellt är han bara sur idag.
Nyss hemkommen från min 5:e HP dejt totalt, gick helt ok. Tycker HP är bra, alla tjejerna jag har träffat har varit helt normala tjejer och har inte haft någon dejt som inte känts bra faktiskt, även om inte någon har lett till något mer, än så länge.
Spartansk
2012-04-25, 21:29
När jag pratar ansträngning i det här specifika fallet ska det tolkas som "orkar svara på ett mail från/skicka mail till nån som verkar rolig, med syfte att ses om det fortsätter att vara roligt, samt orkar visa någon form av intresse och ev lite "kreativitet" tillbaka". Det är inte så himla ansträngande, nej.
Vad Yes syftar på med ansträngning vet jag inte. Jag tror han tänker för mycket innan han skickar iväg ett mail. Eventuellt är han bara sur idag.
Vad jag menade var mer att riktigt roliga meddelanden/inlägg/kommentarer hittar man på automatiskt. Man ska liksom inte behöva sitta och klura ut dem.
Tricklew
2012-04-25, 21:46
Vad jag menade var mer att riktigt roliga meddelanden/inlägg/kommentarer hittar man på automatiskt. Man ska liksom inte behöva sitta och klura ut dem.
Det beror ju på hur mycket material damerna ger en att arbeta med.
Minoshee
2012-04-25, 22:00
Jag håller med dig. Bara det att "slänga käft" inte är något som alla går igång på och därför kommer det inte ingå som primärt screeninginstrument för alla. Man kanske istället främst letar efter nån som "gillar friluftsliv och en vecka i fjällen varje år".
För egen del tänder jag på hjärnor som har viss sorts tänk, snabbhet och humor och besitter grundläggande empatisk förmåga. Det är också ungefär 100% av vad jag screenar efter inledningsvis. Jag skiter fullständigt i skärgårdsintresse, musiksmak, kaffepreferens eller liknande. Får vi inte igång varandra i text rätt snabbt så sjunker oddsen för att vi får igång varandra när vi ses rätt rejält. Så tänker jag. Fast helt ärligt, min strategi kan vara sjukt jävla usel när jag tänker efter.
Spartansk
2012-04-25, 22:06
Jag håller med dig. Bara det att "slänga käft" inte är något som alla går igång på och därför kommer det inte ingå som primärt screeninginstrument för alla. Man kanske istället främst letar efter nån som "gillar friluftsliv och en vecka i fjällen varje år".
För egen del tänder jag på hjärnor som har viss sorts tänk, snabbhet och humor och besitter grundläggande empatisk förmåga. Det är också ungefär 100% av vad jag screenar efter inledningsvis. Jag skiter fullständigt i skärgårdsintresse, musiksmak, kaffepreferens eller liknande. Får vi inte igång varandra i text rätt snabbt så sjunker oddsen för att vi får igång varandra när vi ses rätt rejält. Så tänker jag. Fast helt ärligt, min strategi kan vara sjukt jävla usel när jag tänker efter.
Jag är likadan.
Vem fan bryr sig om det är en usel strategi? Vad är alternativet; bestämma sig för att hänga med någon man tycker är tråkig? *screwy*
Minoshee
2012-04-25, 22:19
Vem fan bryr sig om det är en usel strategi? Vad är alternativet; bestämma sig för att hänga med någon man tycker är tråkig? *screwy*
Jag kan säga såhär, hade jag konverserat min fd sambo på en dejtingsida hade jag antagligen snabbt kategoriserat honom som korkad, trög och tråkig. Vilket är väldigt långt ifrån sanningen. Han är förbannat smart, verbal och man vill hångla hans hjärna och sätt att tänka, med den lilla defekten att han är usel på att konversera i text.
RobbanColeman
2012-04-26, 06:42
Jag kan säga såhär, hade jag konverserat min fd sambo på en dejtingsida hade jag antagligen snabbt kategoriserat honom som korkad, trög och tråkig. Vilket är väldigt långt ifrån sanningen. Han är förbannat smart, verbal och man vill hångla hans hjärna och sätt att tänka, med den lilla defekten att han är usel på att konversera i text.
Jag och min fru övergick efter några dagar till telefon. Vi pratade timvis på detta sätt över 2 veckor. Jag var som sagt dunderkär redan då jag träffade henne... :)
Det var inte svårt att vara den jag är, det svåra om nu ngt var det var att hitta just den som tycker om just mig. Detta ska dessutom klicka åt andra hållet. Jag är visserligen en sann romantiker och tror på kärleken över allt annat!
Det är inte så farligt ansträngande om någon verkar intressant och man har roligt. Problemet är ju ointressanta och tråkiga presentationer. Jag vill mena att det är en onödig ansträngning att lägga ned tid på sådana. Det finns trots allt de som är intressanta på riktigt, även om det är en promille. Som tur är behöver jag inte hitta mer än en.
Jag såg en pres. på HP där en tjej presenterade sej som Världens 8:e underverk, ungefär.
Hon ville bli bortskämd och uppvaktad på ett väldigt sofistikerat och
"sugardaddy" gammaldags sätt. Jag kunde inte hålla mej utan mailade :
" Tjena Smulan. Du var mej ett sött litet stycke !!!
Ja har presis kåmmit hem från kvällsskiftet på fabbriken och ska strax bort till kylen å hämta några burkar Norrlands innan ja däckar i soffan å sätter på en Lazze Stefanz CD. Vilket e ditt favvorit-Dansband??
E du sugen på å gå ut å ta en Kebab eller Pizza nångång ??
Ha De ....
Hälsar : XXxx "
Undrar om jag får något svar?? .. *jorgen*
Jag tror det är någon på HP som läser här och trollar mig.
"hej jag är en glad tjej som gillar att göra roliga saker! du bör vara en glad kille som gillar att göra roliga saker... jag är öppen för de flesta förslag som inte innebär biblioteksbesök[...]"
Vadfan liksom! :D
shadowfire
2012-04-26, 09:15
Jag tror det är någon på HP som läser här och trollar mig.
"hej jag är en glad tjej som gillar att göra roliga saker! du bör vara en glad kille som gillar att göra roliga saker... jag är öppen för de flesta förslag som inte innebär biblioteksbesök[...]"
Vadfan liksom! :D
När jag läser det och tjabons post ovan ihop så... :D
Spartansk
2012-04-26, 09:30
Men man kan ju inte ta chansen att ragga på någon som är dålig på att konversera i text, bara för att den kanske är skitsexig IRL. Sannolikt är de flesta som är dumma i huvudet på Internet dumma i huvudet på riktigt också.
Intressant nog så det du beskriver låter precis som de flesta tjejers presentationer också. Och varför skulle jag bry mig om att nån älskar kaffe? 90% av alla svenskar gillar väl kaffe?
Så även om tjejer, ibland, framställer sig på WT-aktigt sätt, så har även de höga krav.
Inte WT-aktigt, bara helt urtråkigt.
mjölk-dryck
2012-04-26, 15:01
1800-talet faxade och vill ha tillbaka sin elitistiska konstfilosofi!
Det är inte så farligt ansträngande om någon verkar intressant och man har roligt. Problemet är ju ointressanta och tråkiga presentationer. Jag vill mena att det är en onödig ansträngning att lägga ned tid på sådana. Det finns trots allt de som är intressanta på riktigt, även om det är en promille. Som tur är behöver jag inte hitta mer än en.
Grejjen är ju att det kan vara ena riktiga guldklimpar bakom även dom som inte har någon presentation alls. Men det var kanske bortkastad tid du menade också? Nu har jag iofs bara testat en sida än så länge, men antalet fräscha puddingar inom rimligt avstånd verkar rätt så begränsat.
Tips på hur man får musslorna att öppna sig?
Spartansk
2012-04-26, 15:08
1800-talet faxade och vill ha tillbaka sin elitistiska konstfilosofi.
The fuck what? Nu vet jag ingenting om 1800-talskonst, men vad har det jag skrev med "elitism" att göra?
De bästa, roligaste kommentarerna är de man kommer på spontant. Sitter man och anstränger sig och tänker "nu jävlar ska jag skriva något roligt" blir det sällan bra. Det var så jag menade.
mjölk-dryck
2012-04-26, 15:29
The fuck what? Nu vet jag ingenting om 1800-talskonst, men vad har det jag skrev med "elitism" att göra?
De bästa, roligaste kommentarerna är de man kommer på spontant. Sitter man och anstränger sig och tänker "nu jävlar ska jag skriva något roligt" blir det sällan bra. Det var så jag menade.
Sturm und drang my friend, sturm und drang!
Jag var inte helt seriös, det ligger såklart en del i det du säger. Någon som inte har humor kan krysta hur mycket hen vill utan att det kommer ut mer än diarré, men när man inte är på humör lönar sig ofta lite ansträngning :)
Tips på hur man får musslorna att öppna sig?
Rohypnol?
anton2000
2012-04-26, 16:44
Rohypnol?
Kan bli lite svårt över nätet...
Kan bli lite svårt över nätet...
Skicka med posten bara,
"Ta två, MVH The Love Doctor"
mangemani
2012-04-26, 17:08
då jag var singel och då jag var som mest aktiv på dessa dejting sidor, så räckte det med en kort beskrivning utav mig själv, typ 3 punkter på egenskaper följt utav texten "vill ni veta mer så är det bara att skriva".
funkade kanon för mig.
det är typ som när en arbetsgivare ska gå igenom en massa ansökningar, arbetsgivaren orkar helt enkelt inte sitta och läsa igenom långa, tråkiga och meningslösa brev, h*n vill ha en kort beskrivning där det viktigaste tas upp och om det verkar intressant så tar han kontakt.
samma är det på dessa dejting sidor, när en person bläddrar och söker igenom allt folk som finns på en sida, så orkar personen helt enkelt inte sitta och läsa igenom långa, tråkiga och meningslösa presentationer, de kollar på bilden, ser det viktigaste som är skrivet och sen tar de kontakt.
så har jag uppfattat det hela iaf.
mjölk-dryck
2012-04-26, 17:52
Är så jäkla osäker på just presentationen.. Jag har fått för mig att det är väldigt viktigt att stå ut med den om man inte ser ut som en gud? Min nuvarande är på typ 220 ord, vilket jag känner är i mesta laget. Jag är riktigt nöjd med den - får mycket kommentarer och respons på den, men just längden alltså..
Det jag hakar upp mig på att dom riktigt fina pinglorna ofta går in på min profil, men sällan svarar. Min ogrundade teori är att dom antingen inte pallar lägga ner någon energi på att läsa, eftersom de ändå får så mycket meddelanden, eller att min hjärnmuskel skrämmer dem.
Det blir onekligen svårare att förmedla både humor, originalitet och intelligens ju kortare man skriver om man samtidigt vill berätta något om sig själv...
Hittade en singelmamma med nicket "kvargforlife". Måste vara något för skuggan.
shadowfire
2012-04-26, 19:33
har redan pratat med henne ;)
shadowfire
2012-04-26, 19:42
hitraten är ju inte direkt hög, den saken är klar. 8 träffar senaste 14 dagarna, ingen jag vill träffa en andra gång, även om det var trevliga o goa människor hela bunten.
Det är lite kul hur det varierar dock. Förut tyckte jag att match.com var helt överlägsen alla andra siter. Där fanns tjejerna som hade vänner (läs social kompetens), jobb, som hade sett sig själva i spegeln på 2000-talet osv. Nu tycker jag den siten är helt urvattnad, de som finns kvar är de gamla rävarna som fanns där för 3 år sedan med.
Happypancake tyckte jag jäkligt bra om länge, gratis och massa folk, många o välja mellan... men nu är jag riktigt anti den siten. Otroligt många tjejer som bara vill ligga, många är oseriösa, nonchalanta, orkar inte svara på mail och det är djävelberg vad det lockar "vill du veta något så fråga" eller "hej händer i helgen rå ba??"... muppar.
Spraydate har jag lovat mig själv att inte sätta en fot på igen. Den siten var dock riktigt trevlig i början av 2000-talet.
Mötesplatsen har jag blandade åsikter om. Så fort jag kikat dit så har jag stött på någon person som gjort mig nyfiken, jag har betalat och vips så visar det sig vara ett mähä. När jag sedan har kollat vidare så har det varit total öken. Jag är där o kikar lite nu och nu har jag faktiskt fått tag på flera guldkorn som jag träffat. Helt OK folk denna gång.
E-kontakt. Jordens undergång är nära när man går in o tittar på profilerna här. Mulliga Märtha eller Berit med Bettskena hänger här. A-kassan och försäkringskassans stamkunder är listade på hög och många skriker i desperation efter att få en kompis i sitt liv. Den siten gör mig mest deprimerad bara.
Haha, såg PRECIS henne under ''Online just nu'' :D
Jäkla bra reklam hon får nu.
Såklart Skuggan redan varit där, såklart!
Spartansk
2012-04-26, 20:14
Jag brukar gå ett steg längre när det gäller presentationer; jag brukar skriva en asrolig presentation. Det funkar också bra, någon gång i veckan skriver någon "HAHAHA, alltså, din presentation". Men så är jag ett komiskt geni också, eller det tycker iaf jag.
anton2000
2012-04-26, 20:15
Happypancake tyckte jag jäkligt bra om länge, gratis och massa folk, många o välja mellan... men nu är jag riktigt anti den siten. Otroligt många tjejer som bara vill ligga, många är oseriösa, nonchalanta, orkar inte svara på mail och det är djävelberg vad det lockar "vill du veta något så fråga" eller "hej händer i helgen rå ba??"... muppar.
Mjo. Det känns som att folk är rätt lata där generellt, det är lätt att det rinner ut i sanden om man inte ses rätt snabbt...
On topic så träffade jag en några år äldre tjej därifrån, hon hade lite gamla bilder för att vara lite hemlig. Men när vi träffades så var hon mycket snyggare än bilderna visade (alltså jättesnygg) så ibland blir man positivt överraskad :)
Tricklew
2012-04-26, 20:25
Fyfan vad ointressant Kvargforlive verkar, vad gör du med sådana Skuggan?
Tricklew
2012-04-26, 20:35
Hade jag varit barnsligare hade jag rekommenderat att kolozzeum lanserar en charm offensiv mot valfri HP-medlem, första killen att få ligga vinner.
Hade jag varit barnsligare hade jag rekommenderat att kolozzeum lanserar en charm offensiv mot valfri HP-medlem, första killen att få ligga vinner.
Lågt Tricklew, mkt lågt *slap*
PD
Minoshee
2012-04-26, 21:05
Det är märkligt hur folk använder sig av nätdejting. Det kan tydligen också användas för att ge lite random utskällningar:
Jag loggade in på en sida där jag inte varit aktiv, har inte någon bild och bara lite information. Hade fått tre hatmejl. De två första kom från snubbar som var uppriktigt förbannade och provocerade av att jag inte har någon bild ("vem fan tror du att du är?!"). Det andra mejlet kom från en snubbe som var förbannad över att jag inte svarat på hans första mejl och att jag minsann borde fatta hur passande han och jag är för varandra ("jag ser ju att du har läst mitt mejl och kollat på min profil").
Man blir ju så sugen att ta steget ut och lägga upp en bild på sig själv.
Det är märkligt hur folk använder sig av nätdejting. Det kan tydligen också användas för att ge lite random utskällningar:
Jag loggade in på en sida där jag inte varit aktiv, har inte någon bild och bara lite information. Hade fått tre hatmejl. De två första kom från snubbar som var uppriktigt förbannade och provocerade av att jag inte har någon bild ("vem fan tror du att du är?!"). Det andra mejlet kom från en snubbe som var förbannad över att jag inte svarat på hans första mejl och att jag minsann borde fatta hur passande han och jag är för varandra ("jag ser ju att du har läst mitt mejl och kollat på min profil").
konkurrensen är så pass hård att folk blir frustrerade.
Varför bli korta tjejer förnärmade och misstänksamma när man säger att man gillar korta tjejer?
shadowfire
2012-04-26, 21:13
fast du får ju se det hela med en liten nyanserad bild... jag försvarar inte de mailen eller så, men som kille på en datingsite så är det vida känt att av samtliga medlemmar är 75% killar, 25% tjejer. Flertalet killar skickar spammail med samma meddelanden till tjejer. Kontentan är att tjejer drunknar i mail och väljer att inte svara på alla, eller rättare sagt väljer att svara på ett fåtal.
Som kille plöjer du ner massor av tid med att försöka vara så trevlig o fin i kanten o artig o göra gott intryck o verka intresserad o nyfiken o mailar, och så får man typ ett svar på 20 mail. Har man hållt på så ett tag så tillslut så lackar man, så jag tror inte det var något personligt mot dig, utan snubben som lackade på att inte få svar tröttnade helt enkelt. Han har ägnat timmar av sin fritid till att försöka göra ett gott intryck o inte en jävel till tjej har orkat svara honom. Du blev väl droppen i havet där.
JAG svarar på alla mail jag får, oavsett hur ful eller oattraktiv eller ointressant personen som skriver är. Jag vill kunna se denne i ögonen på stan o veta att jag är en gentleman. Hade jag varit tjej så hade jag dock inte mäktat med mailskörden, utan varit selektiv i mina svar.
shadowfire
2012-04-26, 21:16
Fyfan vad ointressant Kvargforlive verkar, vad gör du med sådana Skuggan?
Ingenting, inte min typ, jag kommenterade bara att kvarg är bra för hälsan.
Vad heter skuggbullen då? Jag vill spana in dig..
shadowfire
2012-04-26, 21:18
Mjo. Det känns som att folk är rätt lata där generellt, det är lätt att det rinner ut i sanden om man inte ses rätt snabbt...
On topic så träffade jag en några år äldre tjej därifrån, hon hade lite gamla bilder för att vara lite hemlig. Men när vi träffades så var hon mycket snyggare än bilderna visade (alltså jättesnygg) så ibland blir man positivt överraskad :)
Det händer.
Det händer också att jag suttit på en gammal säng med spiralfjädrar ihop med en tjej som hade söta bilder på nätet och som i verkligheten var 195 cm lång med en matchvikt på 140 kg. Det fina med spiralsängar med en madrass ovanpå är att vikten fördelas, så jag satt med mina 68 kg med röven min i hennes öronhöjd och pratade hela fikat.
Men hon hade fina ansiktsbilder på nätet.
shadowfire
2012-04-26, 21:22
Vad heter skuggbullen då? Jag vill spana in dig..
du har ju sett min profil innan?.. inte så mkt som hänt, nya bilder bara, lite bittrare ton i texten
Spartansk
2012-04-26, 21:27
Varför bli korta tjejer förnärmade och misstänksamma när man säger att man gillar korta tjejer?
Du kanske är från Ronneby? Där uttalas kort "kåt".
shadowfire
2012-04-26, 21:29
Du kanske är från Ronneby? Där uttalas kort "kåt".
haha den va fan bra o inte helt tokig... fast närmare osby är det verkligen "kåtlek" istället för kortlek :D
anton2000
2012-04-26, 21:39
Det händer.
Det händer också att jag suttit på en gammal säng med spiralfjädrar ihop med en tjej som hade söta bilder på nätet och som i verkligheten var 195 cm lång med en matchvikt på 140 kg. Det fina med spiralsängar med en madrass ovanpå är att vikten fördelas, så jag satt med mina 68 kg med röven min i hennes öronhöjd och pratade hela fikat.
Men hon hade fina ansiktsbilder på nätet.
Hehe, om man är riktigt finurlig borde man kanske ha en "exit strategy" för att undvika liknande missöden. Typ fejka ett viktigt sms/telefonsamtal och springa därifrån :)
Minoshee
2012-04-26, 21:40
men som kille på en datingsite så är det vida känt att av samtliga medlemmar är 75% killar, 25% tjejer.
Det här med konkurrens... du verkar ju rata en hel del tjejer, så himla hård konkurrens kan det inte vara. Jag menar, 8 dejter och ingen duger att träffa ens en andra gång? Och "inte min typ"?
Tricklew
2012-04-26, 21:42
Hehe, om man är riktigt finurlig borde man kanske ha en "exit strategy" för att undvika liknande missöden. Typ fejka ett viktigt sms/telefonsamtal och springa därifrån :)
Finurlig? Du nämnde precis den exit strategy som används i mer eller mindre varenda Sit-com som någonsin gått på tv, finurlig?
anton2000
2012-04-26, 21:45
Finurlig? Du nämnde precis den exit strategy som används i mer eller mindre varenda Sit-com som någonsin gått på tv, finurlig?
Ne kanske inte finurlig då. Mer att man verkligen gör det ist för att prata bakverk och recept med en tjockis i 4 timmar...
Spartansk
2012-04-26, 21:46
Borde det inte vara en bra exit strategy att spela "den ultimata betahannen"? Se jättebesvärad ut, spänna alla muskler i kroppen, hålla med henne om allt, osv.
shadowfire
2012-04-26, 21:51
Det här med konkurrens... du verkar ju rata en hel del tjejer, så himla hård konkurrens kan det inte vara. Jag menar, 8 dejter och ingen duger att träffa ens en andra gång? Och "inte min typ"?
jag ser det som att maila i 51 timmar för att sedan stå öga mot öga och på 10 sekunder känna "omg, hjälp, mormor!!!" är rätt så bortkastad tid. Faktumet är att just de 10-15-20 första sekundrarna öga mot öga säger så sjukt mkt i magkänslan mot för massvis med mail hit o dit..
Jag tycker livetmötet är det viktiga, hur känns det när man ses, har man skoj, klaffar man ihop, skrattar man ihop, hur interagerar man, hur passar man ihop storleksmässigt, rörelsemönster, hur interagerar man kort och gott... jag vet att typ mini har pikat mitt synsätt på facebook osv, men jag vinner verkligen ingenting på att maila som en idiot i flera veckors tid när det som väcker hångellusten till liv är det jag ser och möter öga mot öga.
å jag har nog mailat ett 50-tal för att få till de där 8 träffarna som var kassa, lol
haha den va fan bra o inte helt tokig... fast närmare osby är det verkligen "kåtlek" istället för kortlek :D
Hur spelar man?
Spartansk
2012-04-26, 22:17
Hur spelar man?
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTThf0_rZwbQoCqHfDkEhNin7Vwos4D8 p8wwBYyvtuyLVuEOSIT3w
Jag läste "Penetrating" och tänkte genast "Right on".
anton2000
2012-04-26, 22:24
http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/19488422.jpg
De som har lite koll vet att de snyggaste tjejerna inte har några bilder.
Klar man blir frustrerad.
Dålig stil tycker jag.
Minoshee
2012-04-26, 23:28
å jag har nog mailat ett 50-tal för att få till de där 8 träffarna som var kassa, lol
Ja, jag håller med dig om att man ganska snabbt avgör om det finns attraktion eller inte när man står framför någon. Men jag vill ändå hävda att det går att känna av sånt ganska väl innan man ses, om man vet vad man letar efter, utan att maila drösvis med mail fram och tillbaka. Fortfarande, du har träffat 8 tjejer på kort tid som du inte vill se igen. Hur gick det urvalet till?
Ett större problem kanske är att man blir rätt avtrubbad och inte orkar gå in i att lära känna en person riktigt om man träffar väldigt många. Jag vet inte hur det är för dig, men så skulle det nog bli för mig i alla fall.
De som har lite koll vet att de snyggaste tjejerna inte har några bilder.
Klar man blir frustrerad.
Dålig stil tycker jag.
Ah, det var du alltså.
många är oseriösa, nonchalanta, orkar inte svara på mail och det är djävelberg vad det lockar "vill du veta något så fråga" eller "hej händer i helgen rå ba??"... muppar.
Ja, man kan lätt få intrycket att tjejer saknar intelligens, personlighet, fritidsintressen och lågstadiets svenskalektioner.
Otroligt många tjejer som bara vill ligga
Vänta nu.
har redan pratat med henne ;)
Jag med! :-D
(konstaterade även jag att han verkade urtråkig.)
shadowfire
2012-04-26, 23:33
Ja, jag håller med dig om att man ganska snabbt avgör om det finns attraktion eller inte när man står framför någon. Men jag vill ändå hävda att det går att känna av sånt ganska väl innan man ses, om man vet vad man letar efter, utan att maila drösvis med mail fram och tillbaka. Fortfarande, du har träffat 8 tjejer på kort tid som du inte vill se igen. Hur gick det urvalet till?
jag träffade nog runt 100-120 pers förra året från nätet och året innan lika många därtill.. och året innan också :)
Håller inte alls med om att man kan känna någon som helst attraktion innan man ses, den man träffar är i 99% fallen helt annorlunda mot för vad fantasin innan har föreställt sig.
Urvalet? Jisses, jag har ett jättefilter för att i huvudtaget ta en kaffe med någon.
shadowfire
2012-04-26, 23:37
(konstaterade även jag att han verkade urtråkig.)
wtf, sedan när blev jag tråkig?
wtf, sedan när blev jag tråkig?
Haha, vilken fin Freudiansk toffla! Hon. :-)
Minoshee
2012-04-26, 23:39
jag träffade nog runt 100-120 pers förra året från nätet och året innan lika många därtill.. och året innan också :)
Okej... jag förstår :) Och du tycker att det funkar bra?
Jag har träffat knappt en handfull personer på 1,5 år. 75% träffade jag igen ;)
Jag vet inte om du vill ha sagt något med det uttalandet, men det är ju inte som att hans chanser att träffa någon han tycker om minskar för att han träffar fler.
Att du träffat få och träffat 75% av dem igen betyder återigen ingenting, och särskilt betyder det inte att det är bättre att träffa få än fler.
Eller har jag missuppfattat vad din poäng är?
shadowfire
2012-04-26, 23:46
Haha, vilken fin Freudiansk toffla! Hon. :-)
hehe praktarsle säger man i min hemtrakt ;)
Första tjejen jag träffade mailade jag med i 3-4 månader, såg över 20 bilder på, pratade i telefon o blev dödskär i innan vi hade setts. Öga mot öga tog det 10 sek innan jag fick nypa mig själv för att inte skrika rätt ut. Personen jag mötte var en helt annan individ än vad fantasin hade målat upp av bilder, telefon, text osv... fantasin = inte helt lik verkligheten alla gånger.
Man ser en bild på en person, denne liknar någon man hade i gymnasieklassen = fantasin fixar...
Personkemi, utseende, kroppshållning, klädsel, doft, rörelsemönster, beteende, blickar, beröring, kroppshydda, röst, humor, skratt, leende, sinnesmod, humör, ljudstyrka - hur ska man någonsin kunna se det över nätet? men du kanske inte har så mkt till krav eller önskemål på det området, kanske räcker om man är kompisar bara?
fast du får ju se det hela med en liten nyanserad bild... jag försvarar inte de mailen eller så, men som kille på en datingsite så är det vida känt att av samtliga medlemmar är 75% killar, 25% tjejer. Flertalet killar skickar spammail med samma meddelanden till tjejer. Kontentan är att tjejer drunknar i mail och väljer att inte svara på alla, eller rättare sagt väljer att svara på ett fåtal.
Som kille plöjer du ner massor av tid med att försöka vara så trevlig o fin i kanten o artig o göra gott intryck o verka intresserad o nyfiken o mailar, och så får man typ ett svar på 20 mail. Har man hållt på så ett tag så tillslut så lackar man, så jag tror inte det var något personligt mot dig, utan snubben som lackade på att inte få svar tröttnade helt enkelt. Han har ägnat timmar av sin fritid till att försöka göra ett gott intryck o inte en jävel till tjej har orkat svara honom. Du blev väl droppen i havet där.
JAG svarar på alla mail jag får, oavsett hur ful eller oattraktiv eller ointressant personen som skriver är. Jag vill kunna se denne i ögonen på stan o veta att jag är en gentleman. Hade jag varit tjej så hade jag dock inte mäktat med mailskörden, utan varit selektiv i mina svar.
Precis så är det. Har man lagt ner en massa tid på att formulera ett mail så vill man helst få någon sorts respons. En annan sak om man bara skriver hej, då spelar det väl ingen roll.
Sedan fattar jag inte alls hur du kunnat kontakta så många tjejer och dessutom få till 8 träffar på 14 dagar? Övergår mitt förstånd. Gör du inget annat än att cyberdejta? ;)
Har väl själv bara kontaktat ca tio tjejer (känns inte som det finns mer intressanta, men det kanske finns mer i de äldre åldrarna?) och bara fått svar av ett fåtal. Då känns det lite bortkastad tid. Nu går jag bara online ibland och kollar om det kommit någon ny intressant, för omsättningen på medlemmar verkar ju vara ganska stor ändå.
Från början svarade jag också när någon skrev, men nu ids jag inte det heller kanske påverkad av att inte få svar själv. Till mitt försvar ska jag dock säga att jag ännu väntar på ett väl formulerat mail, mest bara korta meningar typ "dig vill jag ha blabla..." och då finns det inte så mycket mer att svara än att man inte vill detsamma. Vad man än skriver så blir det väl inte bättre än att bara vara tyst.
Hmm iof har jag ingen presentationstext så det kanske försvårar för de som skriver. Men så vill jag själv välja vem jag mailar och då blir det ändå alltid som en presentation i mailet. En bättre än om man skrivit något generiskt på profilen...
Jaja jag är skeptisk till dejtingsidor men det var värt ett test. Jag fick iofs kontakt med en trevlig och intelligent tjej, men liksom dig tror jag på den där känslan vid första mötet.
Minoshee
2012-04-27, 00:20
hur ska man någonsin kunna se det över nätet?
Jag skrev inte att jag rekommenderar att maila i flera månader och bli kär i en drömbild. Är det alternativet du ser, mot att dricka kaffe med 120 okända tjejer varje år? Det blir liksom ytterligheter.
Jag reagerade på att du inte verkar så förtjust i att träffa en massa tjejer som du inte vill träffa igen. Och det kan ju vara värt en tanke om det måste vara på det sättet.
Han har kanske dåligt hur-tjejer-är-på-Internet-mot-i-verkligheten-filter?
Ah, det var du alltså.
Nah, sorry. Om jag skrivit till dig hade det varit något som fått dig att skratta, gråta och bli lite våt i trosan - samtidigt. Tror jag. Hursomhelst sysslar jag inte med bittra och arga mail. Det, om något, är ju slöseri med tid.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.