handdator

Visa fullständig version : Fettmängd under muskeluppbyggnad!!!!

Calleman
2004-01-23, 15:06
Tjena!

Börjar med att beskriva en vanlig dag av ätande.

Frukost

fil, musli, krossade linfrön, lite russin + proteindrink (vid tid alltid havregrynsgröt och 3 ägg istället)

Lunch

Pasta med köttfärssås + 1 l mjölk

Mellanmål 1

Mackor, Keso, Kesella

Mellanmål 2

Samma som 1 med lite nötter

Träning

Efter träning drink med 100 gram snabba kollisar och 50 gram protein

Middag - väldigt varierande

Prottedrink innan läggdags

Nu till saken. Jag ökar inte i vikt...har legat på samma vikt i snart ett år. Kanske ökar och minskar 1-2 kilo lite då och då. Men inte mer. Nu är min tanke att köra en kreatinkur och samtidigt öka mitt fettintag.

Funderar på att lägga till ca: 50-60 gram rent fett i form av nötter, jordnötssmör, Omega3, solfrosfrön + det protein och kolhydrater man får från vissa av dessa livsmedel. Detta borde leda till ett energiöverskott i form av ca: 600 kcal per dag, men huvuddelen av detta kommer då från fett!

Är detta upplägg ngt att rekommendera. Vid vilka tidpunkter borde jag ta detta extra fettintag?

Alla svar välkomnas varmt!!!

Calleman
2004-01-23, 21:25
ingen som har någon ide?

aliquis
2004-01-23, 23:12
fett är bra, jordnötssmör och nötter i allmänhet är gott.

Solle
2004-01-23, 23:23
Jag skulle nog byta ut det andra mellanmålet mot en middag istället.

Topaz
2004-01-25, 12:10
Väger du redan väldigt mkt o är biff äre inte "så" konstigt att du inte går upp, men så är väl inte fallet? Äter du så mkt varje dag lr bara träningsdagar? Jag försöker också öka men håller mig borta från allt för mkt fett, iofs har jag bara försökt gaina sen nyår hehe

Calleman
2004-01-25, 12:26
Jag käkar den mängden varje dag! Men inte händer där mycket för det. Tja, biff är jag knappast. Strax över medelvältränad kan man väl klassa mig som. Är 1.97 lång och väger runt 94-97kg.

Eftersom jag inte har gått upp ngt senaste halvåret lär det helt enkelt bero på att jag äter för lite även om jag skulle ha väldigt svårt att få ork och tid till att äta mer!

Mindek
2004-01-25, 13:20
Testa att räkna fram din energiförbrukning här:

Uppladdningen (http://www.uppladdningen.nu/uppladdningen2/testadigsjalv1-1.html)

Sen kan du fördela intaget i E% som 60-20-20 (kolhydrater-protein-fett)

Det ser inte ut som du äter så speciellt mycket fett nu, men det beror på vilken fetthalt dina mejeriprodukter har samt vad middagen brukar bestå av.

Garnax
2004-01-25, 18:50
testa en gainer med enbart långsamma kollisar
och hinka i dig ett par sånna utöver det du äter
så får du mer näring utan att behöva fylla magen
med mer mat.

Skulle jag nog testa om jag tycker att jag äter bra
men ändå inte ökar.

//Garnax

Calleman
2004-01-26, 14:43
Originally posted by Garnax
testa en gainer med enbart långsamma kollisar
och hinka i dig ett par sånna utöver det du äter
så får du mer näring utan att behöva fylla magen
med mer mat.

Skulle jag nog testa om jag tycker att jag äter bra
men ändå inte ökar.

//Garnax

Låter klokt! Men var hittar man en sådan Gainer till ett hyfsat pris? Vet inte ens om jag sett några sådan mer än Twinlabs, men de går på runt 30-40 spänn flaskan!

Pez
2004-01-26, 17:18
Med reservation av hur de mål som inte är "specifierade" ser ut så kan det vara som så att du inte får i dig nog med fett. Testa att öka fettet till 80+gr/dag - ett lätt sätt att få dig några hundra kcal extra.

Lägg till lite nötter till det första mellanmålet och ta lite olja till kvällsshaken.

Vad väger du och hur lång är du? Hur länge har du tränat?
Sköter du vilan, träningen osv?

/pez

aliquis
2004-01-26, 17:32
Ett paket fruktsocker...

Eller köp frukt.

Calleman
2004-01-26, 22:24
Originally posted by Pez
Med reservation av hur de mål som inte är "specifierade" ser ut så kan det vara som så att du inte får i dig nog med fett. Testa att öka fettet till 80+gr/dag - ett lätt sätt att få dig några hundra kcal extra.

Lägg till lite nötter till det första mellanmålet och ta lite olja till kvällsshaken.

Vad väger du och hur lång är du? Hur länge har du tränat?
Sköter du vilan, träningen osv?

/pez

Jag väger i nuläget kring 94-97kg...är 1.97m lång. Har tränat i ca: 3 år...2 år hyfsat seriöst. Tränar för tillfället efter 4 veckors träning 4-5 ggr i veckan med reps på 10-15 följt av 4 veckor med 4-8 reps, sen en veckas vila. Kört så i ett halvår.

Utveckling i vikt har gått från 83 kg då jag började till mina i alla fall 94 kg nu. Är inte fet, men skulle nog kunna deffa ner mig 3 kg i alla fall så att magrutorna syns lite mer. Idag ser man konturerna.

Mer fett säger du ja....tycker jag pressar i mig en hel del nu. Men kanske blir mindre än man tror. Vägrar att börja räkna ut precis vad man äter...att äta och träna ska vara kul. Inget man räknar ut!

Mer du önskar veta?

Mindek
2004-01-26, 23:04
Släng i lite (20-30g) olja i proteindrinken innan läggdags. Gör upptaget långsammare och nyttigt fett är nog inte fel i ditt fall.

Calleman
2004-01-27, 07:48
Originally posted by Mindek
Släng i lite (20-30g) olja i proteindrinken innan läggdags. Gör upptaget långsammare och nyttigt fett är nog inte fel i ditt fall.

Antar att du snacka om olivolja, men är inte det ngt groteskt äckligt att slänga i olivolja i sin proteindrink? I alla fall i de mängderna!

Calleman
2004-01-27, 07:49
Ser ni förresten tiden man är uppe...sjukt! Avskyr att gå upp tidigt...men har man obligatorisk föreläsning så har man!

King Grub
2004-01-27, 07:50
Originally posted by Calleman
Ser ni förresten tiden man är uppe...sjukt! Avskyr att gå upp tidigt...men har man obligatorisk föreläsning så har man!

Själv har man ätit frukost, tränat två timmar, följt av en andra frukost. :cool:

Calleman
2004-01-27, 20:18
Originally posted by King Grub

Själv har man ätit frukost, tränat två timmar, följt av en andra frukost. :cool:

ha ha...menar du allvar! När går du upp egentligen? Hur gammal är du egentligen? Inte många i min ålder som har orken och psyket att gå upp och träna och vara klar innan 8!

King Grub
2004-01-27, 20:22

ha ha...menar du allvar! När går du upp egentligen? Hur gammal är du egentligen? Inte många i min ålder som har orken och psyket att gå upp och träna och vara klar innan 8!

Jag gick up kvart i fem i morse. 30 år ung, och tränar vilka ungtuppar som helst under mattan.

j/k :D

Herkulez
2004-01-27, 20:42

Freak:rolleyes:

King Grub
2004-01-27, 20:45
Originally posted by Herkulez

Freak:rolleyes:

Tack! http://jammerbabe.com/images/Smiley/kiss.gif

Herkulez
2004-01-27, 20:46
det var så lite så:D

Mindek
2004-01-27, 20:50

Antar att du snacka om olivolja, men är inte det ngt groteskt äckligt att slänga i olivolja i sin proteindrink? I alla fall i de mängderna!

Tycker att det blir godare till och med! Testa själv :eating:

Calleman
2004-01-28, 09:11
Originally posted by Mindek

Tycker att det blir godare till och med! Testa själv :eating:

Får väl göra det, lär ju inte dö på kuppen i alla fall! Tackar inte för tipset förrän jag testat och vet att det är gott! ;)

Calleman
2004-01-28, 09:12

Jag gick up kvart i fem i morse. 30 år ung, och tränar vilka ungtuppar som helst under mattan.

j/k :D

Gut, låter väldigt seriös och kunnig i alla fall! Du har inte lite stats på dig och eventuellt ngn bild! Blir faktiskt lite nyfiken om du lyckats omvandla allt ditt kunnande till en schysst kropp!

Kunskap är makt!!!

Calleman
2004-01-29, 10:08
Grub-mannen!

Vill du inte avslöja ditt innersta för oss :naughty:

King Grub
2004-01-29, 10:18
Grub-mannen!

Vill du inte avslöja ditt innersta för oss :naughty:

Det där har jag förklarat otaliga gånger redan.

Calleman
2004-01-29, 11:26

Det där har jag förklarat otaliga gånger redan.

Okej! Har jag faktiskt inte sett tidigare! Då ber jag om ursäkt om du inte vill avslöja något!