handdator

Visa fullständig version : Hur löser jag detta?

flowster
2012-04-20, 01:31
Jag har börjat köra ett 3-split schema men känner att passen ibland blir för tunga och att jag inte får ut så mycket efter ett tag. Börjar man tex med bröst för att sedan köra triceps/axlar är den sista muskelgruppen ganska trött samtidigt som hela kroppen är det. Sedan känns det som att jag kanske kör "fel övningar" eller för få...

Men genom att dela upp muskelgrupperna mer får muskelgrupperna vila för länge.

Mina största problemområden är:
1. Bröst, verkligen det jag vill träna mest. Har lite bitchtits typ asså ingen massa i övre bröst.
2. Rygg, och då talar jag om att jag behöver mer V-form speciellt med tanke på att jag har ganska bred midja.

Det är främst bröst-passet som blir tungt (bröst, triceps, axlar). Sedan tänkte jag om ni kunde kika på valet av övningar och se om de är bra, främst bröstövningarna då det är vad jag är mest mån av att förbättra.

Bröst:
- Uppåtlutande hantelpress 4 set
- Hantelflyes 3set
- Stående eller sittandepå knä i cable 3set

Triceps:
- Smal bänkpress i smith 3 set
- Pushdowns 4 set

Axlar:
- Hantelpress 3-4 set
- Press bakom nacke i smith 3 set
- Framåtlutande hantellyft 3

Rygg:
- Hantelrodd 3 set
- Latsdrag till bröstet 3-4 set
- Sittande rodd 3 set

Biceps:
- Stångscurl 3 set
- Hantelcurl 3 set
- I cable 3 set

Ben:
- Knäböj 3-4 set
- Benspark 3 set
- Vader 3 set

Mage:
- Cablecrunches 3set
- Någon annan övning 3 set (tex hängande benlyft)

Alltså jag kanske borde göra om lite i schemat, tex bara köra bröst och triceps ett pass och lägga till fler set på bröst? Sen köra Ben och Axlar på samma pass och rygg+biceps. Och istället för att köra mage på ett pass kanske köra några set då och då i slutet av varje pass?

Alltså kan någon slänga lite ljus över detta. Vad bör jag förändra. Mitt mål med träningen är att gå upp i vikt och muskelmassa. Prio ett är som sagt bröst (främst övre) och bredare rygg.

Tack på förhand