Visa fullständig version : Tips för att käka mycket
pizzapie
2012-04-19, 18:12
Tjena, börjat träna för typ 2 månader sen och hade tänkt börja äta lite mer så jag går upp i vikt. Men jag har alltid haft svårt att käka as mycket om jag inte är svinhungrig. Gör mycker mer mat men äter typ hälften sen slänger det, har inte direkt nån ätstörning är inte pinnsmal eller så. Men har någon tips för att kunna öka vikten?
gainers upplever jag inte är så mättande, men annars är väl det bara o trycka i sig matolja/olivolja(har för mig att 1dl matolja är 1000kcal), vitt bröd och andra kolhydrater så som ris,potatis osv
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=159376 här är en hel tråd med tips för viktuppgång.
Korta versionen:
Drick många kalorier, t.ex. 3%ig mjölk.
Grädde i maten (såser, potatismos m.m.)
Rapsolja/olivolja.
Bröd.
aldoschadewitz
2012-04-19, 18:41
mjölk och banan och kött/fet fisk. alltid funkat, kommer alltid funka
Kött/fet fisk mättar för bra enligt min erfarenhet. Typiskt för de som är små i maten är att de har svårt att äta mycket protein i fast form.
vicarious
2012-04-19, 19:00
Varför slänger du mat? Hört talas om matlådor eller kylskåp?
Knatcharn
2012-04-19, 19:14
+1, Hur kan man slänga mat? *cry*
cakehole
2012-04-19, 19:28
Han kanske vaskar?
Om du lagar maten själv, gör något som är lätt. Ät tätare snarare än att äta dig proppmätt vid färre tillfällen. Ta ätandet seriöst. Lägg till tillbehör som är energirika.
Jag gick ifrån att ha svårt att gå upp i vikt till att bli fet genom att äta på följande vis:
Filmjölk + start
Husmanskost #1 +mjölk
Filmjölk + start
Husmanskost #2 +mjölk
Husmanskost #3 +mjölk
Filmjölk + start
Åt lite mer än vad jag tyckte var gott vid husmanskost-tillfällena. Tog mellisarna innan jag var hungrig men fortfarande kunde få ner det. Övergjorde det IOM att jag blev fet. Ta till dig det du vill, strunta i det andra. Det var så jag gjorde IAF.
Undvik att överkonsumera enskilda livsmedel. Sök runt lite så kommer du se att det finns massa trådar och artiklar om hur man äter mycket energi. Google!
pizzapie
2012-04-19, 22:21
Slänger maten för att tex gör jag 3 hamburgare käkar bara 2 kan jag inte direkt frya skiten igen
Slänger maten för att tex gör jag 3 hamburgare käkar bara 2 kan jag inte direkt frya skiten igen
matlåda?
Klart du kan.
vicarious
2012-04-19, 23:53
Har du inget kylskåp?
haha fyfan för å slänga maten. här slängs det inte ens ett ½ äpple som så skulle bli över, överbliven äggula eller hyppepyttelite makaroner. ALLT går åå använda och frysen funkar jävligt bra skma du veta med mycket mat.
Pretorian
2012-04-20, 06:45
Som många skriver så får du i dig mycket kalorier genom drinkar (jag menar inte sprit) typ gainers, proteinshakes eller vanlig mjölk utan att det mättar så mycket.
Nu när jag ligger i deff så gr jag tvärtom, har mer än halverat mina proteinshakes för att kunna äta mer fast föda vilket både är godare och mer mättande.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.