handdator

Visa fullständig version : Hur må's de på deffen?

Diana
2004-01-23, 06:24
De senaste månadernahar ja lagt på mej mer muskler men har samtidigt fått ett liiite mindre "rörligt jobb" så ja tänkte att ja går ut på samma kcalmängd som förra gången ja deffade, o eftersom de va såå länge sen ja deffade sist(känns de som iaf:D )o ja kommer inte ihåg exakt HUR ja kännde mej under den deffen... så ja började på samma kcal som förra deffen o eftersom ja vill lägre i fettprocent än förra gången så tänkte jag de blir såklart jobbigare MEN hur e de för er e de jobbit som faan när ni e på deff dvs depprimerade, orklösa, trötta, självmordstankar?hehe ni förstår kanske.. eller har ja gått ut för lågt,,,? har provat räkna på mitt energiintag men alla kalkyler på alla sidor säger olika..hmmm eller kan man komma lågt i fettprocenten o ändå må (väldigt?) bra? då förutsatt att man håller sej till energi-o-tät mat...
ja vet att ni sitter o ruvar på svaret så fram me de nuuu!:whipped: :D

perarvid
2004-01-23, 08:43
Verkar som du tagit i lite väl hårt om du mår så dåligt. Klart det är lite obekvämt o jobbigt att deffa, men om du har självmordstankar har du nog alldeles för litet näringsintag. Du borde nog i första hand tänka på att du ska må bra både fysiskt o psykiskt, inte plåga dig till döds.

Diana
2004-01-23, 09:13
hehe ja ok självmordstankarna va ju en liten överdrift men har hört folk påstå att de KÄNNS verkligen när man ligger på 500kcal underskott o andra säger att de mår hur bra som helst,antar att de e helt olika från personon till person men de skulle va intressant o höra hur ni ser på saken.. de skiljer väl oxå beroende på VAD man äter o va man låg på för kcal innan ,för självklart e de ju alti tyngre precis i övergångsfasen så att säga men när man kommit en bit påväg då borde man ju vant sej vid lägre kcal(krympt magsäck osv) men finns de ni där ute som aldrig går hungriga på deff o kommer ner i låga procent?

Action
2004-01-23, 10:11
Originally posted by Diana
hehe ja ok självmordstankarna va ju en liten överdrift men har hört folk påstå att de KÄNNS verkligen när man ligger på 500kcal underskott o andra säger att de mår hur bra som helst,antar att de e helt olika från personon till person men de skulle va intressant o höra hur ni ser på saken.. de skiljer väl oxå beroende på VAD man äter o va man låg på för kcal innan ,för självklart e de ju alti tyngre precis i övergångsfasen så att säga men när man kommit en bit påväg då borde man ju vant sej vid lägre kcal(krympt magsäck osv) men finns de ni där ute som aldrig går hungriga på deff o kommer ner i låga procent?

aldrig går hungrig... Det tror jag inte existerar. Hungrig är man efter 5-10 minuter efter avslutad måltid. Deprimerad däremot blir jag inte. trött kan jag bli när man tränar hårt och sover för lite. då är det bara att sova rejält en natt.

sista 2 veckorna kan man känns sig lite vimsig i huvudet på grund av den låga fettprocenten. Även dagarna före ätardag kan jag känna av dessa känslor. Men i stort sett mår jag kanon under diet. Kommer ner till 4% med kaliper.

Om dieten vore så tuff och tråkig och jag skulle må dåligt skulle jag fundera om jag verkligen skulle ta mig igenom det. Det finns ju viktigare saker i livet.. :D

kharon
2004-01-23, 10:36
Javisst jag tycker det är jobbigt som satan, men man får bita ihop och tänka på annat.

I början, för 3 veckor sen, gick det lättare men jag märker att det börjar ta emot nu. Därför slänger jag in lite ätardagar och försöker göra andra saker än att bara tänka på mat och sitta och läsa på kolozzeum etc.. :)

Skaffa ett intresse förutom träningen så man lättare kan komma ifrån att hela tiden tänka på mat... Skaffa en tjej t.ex? :D

Arwen
2004-01-23, 10:44
De senaste månadernahar ja lagt på mej mer muskler men har samtidigt fått ett liiite mindre "rörligt jobb" så ja tänkte att ja går ut på samma kcalmängd som förra gången ja deffade, o eftersom de va såå länge sen ja deffade sist(känns de som iaf:D )o ja kommer inte ihåg exakt HUR ja kännde mej under den deffen... så ja började på samma kcal som förra deffen o eftersom ja vill lägre i fettprocent än förra gången så tänkte jag de blir såklart jobbigare MEN hur e de för er e de jobbit som faan när ni e på deff dvs depprimerade, orklösa, trötta, självmordstankar?hehe ni förstår kanske.. eller har ja gått ut för lågt,,,? har provat räkna på mitt energiintag men alla kalkyler på alla sidor säger olika..hmmm eller kan man komma lågt i fettprocenten o ändå må (väldigt?) bra? då förutsatt att man håller sej till energi-o-tät mat...
ja vet att ni sitter o ruvar på svaret så fram me de nuuu!:whipped: :D

Kanske skulle kosta på dig några bananer, minns inte vilket vitamin/ämne som är verksamt, men det ska ha positiv effekt på humöret och motverka nedstämdhet. Tror inte du sabbar deffen pga några bananer, förresten, någon som tänkt på att de flesta apor ser ganska glad ut och verkar vara på gott humör?

Johan
2004-01-23, 10:57
Själv så har jag blivit lite orolig att jag har strypt mitt fettintag för mycket, vanlig tabbe kanske om man är ivrig men men.
Vanligtvis så brukar jag inte ha ätardagar men jag känner att jag måste äta upp mig lite för att få igång fettförbränningen igen.
Men det sjuka är att jag liksom aldrig är hungrig, och jag måste nästan sätta klockan på alarm för att komma ihåg att äta mellanmålen.:em:
Och så va det verkligen inte förra gången jag deffa!

Så igår på gymmet köpte jag Fredrik Paulún´s
Allt om fettförbränning 1 :thumbup: plus att jag ska på föreläsning om näringslära på lördag, så jag hoppas det ska ordna sig.

Lycka till med din deff!

no1fitness
2004-01-24, 05:54
När jag är på diet är det inte speciellt ofta jag är hungrig...Jag har ett mellantillstånd där jag varken är hungrig eller mätt hela tiden...
Visst kan jag vara hungrig ibland efter en natts jobb innan jag lägger mig, men de gånger det varit ganska jobbigt kan lätt räknas på en hand under en tre månaders deff.

Jag har nog välsignats på deffområdet...Beundrar folk som verkligen sliter under deffen och ändå fortsätter !! :bow:

Lycka till allihopa med ert deffande !!

Diana
2004-01-24, 17:01
tack så mkt för alla svaren! känns lite lättare nu faktiskt, speciellt efter gårdagens :eating: dagmmmums! kanske ska höja kcal intaget något o se va som händerhmmm ,borde nog oxå gå lite mer på kännsla o inte så mkt på EXAKTA siffror,,jo där måste ja ta mej i kragen lite eftersom ja allti ska planera allt i minsta detalj:smash: :smash: antar att man lär sej de efter några deffar, att äta mer på "känsla" o inte på schema eftersom ingen dag e ju den andra lik...

kharon
2004-01-24, 18:29
tack så mkt för alla svaren! känns lite lättare nu faktiskt, speciellt efter gårdagens :eating: dagmmmums! kanske ska höja kcal intaget något o se va som händerhmmm ,borde nog oxå gå lite mer på kännsla o inte så mkt på EXAKTA siffror,,jo där måste ja ta mej i kragen lite eftersom ja allti ska planera allt i minsta detalj:smash: :smash: antar att man lär sej de efter några deffar, att äta mer på "känsla" o inte på schema eftersom ingen dag e ju den andra lik...

Det låter sunt och bra! Man ska inte vara allt för exakt med minsta lilla kalori o.s.v Lätt hänt att det går för långt!

Kom ihåg att leva och ha roligt och njuta av livet också!

Lycka till! :thumbup:

Timeea
2004-01-25, 21:32
Diana: Läste lite i dina tidigare inlägg att du körde keto-deff under ditt senaste dietäventyr...Gör du det nu också? Vore kul att läsa lite om hur det går för dig etc...Själv avbröt jag min deff förra veckan...hade nog inte så mkt muskler som jag trodde. Såg bara mager och glåmig ut efter 3 veckor. Sur var jag också. men nu :eating: och va:D ...MVH Timeea