handdator

Visa fullständig version : Har fått resultaten jag vill ha, nu vill jag ha mer.

Eldis
2012-04-18, 15:54
Tjena guys and gals!

Först vill jag bara tacka för ett kalawesome (kalas+awesome *flex*) forum. Jag har inte skrivit så hemskt mycket men informationen och motivationen jag tagit härifrån går inte att ersätta, tack!

Det är så att jag har tränat och käkat väldigt strikt i snart 2 år nu och uppnått väldigt bra resultat, bättre resultat än jag någonsin trodde jag skulle få uppleva.

Detta borde göra mig nöjd, och det gör det på en stor nivå - jag mår bättre över mig själv och är gladare än jag någonsin varit tidigare i mitt liv, och med tanke på att jag alltid varit en jävligt glad prick så är det att säga mycket.

Men nu vill jag ha mer, jag vill lyfta tyngre, jag vill bli mer lean och tight, simpelt nog - bigger, faster, tighter, STRONGER!

Men jag har ingen aning om vad jag ska ändra på eller göra annorlunda för att uppnå mina mål.

Så jag tänkte, jag summerar så mycket jag kan om mitt träningsschema + min kost och sen låter jag er gå på så hårt ni kan med kritik och ändringar och så tar jag det därifrån.

Redan på förhand nu vill jag tacka stort till alla som orkar ta sig tiden och läsa allt och bidra med sin kunskap och råd. <3

Kön : Man
Ålder : 23
Längd : 185
Vikt : 81kg

Max lyft i basövningar

Bänk - 100kg max 1 gång

Marklyft - 125kg max 1 gång

Benböj - väldigt varierande, precis börjat köra "fritt" och inte i en smithmaskin där jag tog betydligt tyngre (runt 145kg) men med rätt halvtaskig form. Nu är det kanske 90-95kg.

Axelpress : 35kg hantlar

Chins - 9 stycken

Dips - 21 stycken

Jag tränar 5 dagar i veckan och det är oftast Sönd-Mån-Tis-Ons-Tors

Söndag - Ben (Benböj, utfall, vader, leg extension och vad det än kallas när man ligger på mage och drar upp fötterna emot rumpan.

Mån - Bröst (Bänk,Snebänk,Cables upp & ner. hantel flyes ibland med)

Tis - Axlar

Ons - Rygg (Marklyft, Rodd, Chins, och några små diskogrejjer)

Tors - Bicep/Tricep och mage som avrundning

Det är i princip schemat jag följt i 2 år nu. Jag bytar lite övningar här o där så jag inte tröttnar men alla de större övningarna (bänk,mark,e.t.c) kör jag alltid.

Kost

Detta här är nästintill konsekvent vad jag käkat varje dag sen jag började lägga om dieten;

Vaknar - 2 ägg eller mini keso med lätt yoghurt ( ca 25-30g protein och 200kcal)

2-4 timmar senare protein shake (Whey 100% med aminosyror ca 25g protein per skopa 120kcal)

2-4 timmar senare lunch - Fisk/Fågel ca 200-400g beroende på hur hungrig jag är. Kanske lite råris/fullkorns ris/fullkorns bröd och massa sallad.

2-4 timmar senare protein shake igen

1-2 timmar senare träning + shake efter

1-2 timmar senare middag (Samma upplägg som lunchen)

Detta hålls varje dag, kanske någon gång i veckan kör jag lite godis eller en pizza på söndagen/lördagen men det är väldigt ovanligt.

Den största disclaimern jag vill lägga till är att jag dricker nästan varje helg, iaf varannan - och det händer ofta då att jag dricker både Fredag & Lördag.

Försöker dock enbart dricka prips pure (låg kcal/noll kollhydrater) eller ren whiskey. Inga rosa drinkar eller så :D

Så grabbar, thats about it.

Jag har blivit galet mycket starkare än jag varit tidigare i mitt liv, magrutorna är på god väg och jag är jävligt nöjd.

Men det är just därför jag inte bara vill vara "content" och nöjja mig. Nu slår jag fan i nästa växel och kör på ännu hårdare.

Har du orkat dig hela vägen hit förtjänar du en proteinrik chokladkaka av kärlek, tack så jätte mycket. *yourock* :D

Ha det underbart!

Morty
2012-04-18, 16:30
Nice att höra att det går bra! Fortsätt att köra hårt, höj vikterna, ät mycket och njut av dina gainz.

Popliteus
2012-04-18, 18:56
Har du stannat i utvecklingen?
Annars är det bara att du kör på om du hittat ett koncept som passar dig bra, vilket det låter som att du har gjort. Var försiktig med att krångla till saker och ting. Kötta på, ät, väx , sov, repeat

Eldis
2012-04-18, 19:30
Haha, tack för svaren guys. :D Inte alls vad jag ville höra men jag antar att ni har rätt.

Jag ville dock höra "Ahhhh men dude, det där gör du helt fel, precis det där. Ändra det så kommer det gå ännu mer".

Jag funderade på att testa en periodiskfasta (alá leangains) i en period och se hur jag mår/ökar/går ner av det.

Tack för att ni tog er tiden att läsa och svara, uppskattas grovt! :D

Victuhh
2012-04-18, 19:58
Har ingen kritik att komma med :P det är väl bara att nöta på!
Kul att de går bra för dig också!!

deadich
2012-04-18, 20:27
Fortsätta på samma eller om du börjar tröttna kan det ju vara kul att testa ett nytt schema. SL-schemat verkar ju vara poppis. Eller ändra ditt nuvarande schema men det är ju inte lika roligt. Men att ändra till en tresplit kanske?

Eldis
2012-04-20, 09:54
Har varit nyfiken på intermitten fasting ett tag nu (läst massor på leangains som ni säkert också har :D)

Någon mer personliga erfarenheter av det här?

Tack för att ni tog er tiden att svara förresten, riktigt schysst :)

Talvathir
2012-04-20, 10:54
Grattis, alltid kul att läsa när folk lyckats! Själv har jag bara 25kg kvar åt ena hållet för att sen lägga på 5-10kg åt andra men det kommer, det kommer..

IF är strålande btw - du kan ju äta dig proppmätt en gång om dagen, bara det är värt att testa :D

TommieS
2012-04-20, 12:09
Har du lust att tappa kroppsfett men samtidigt bygga muskler så läs Joachim Bartolls artikel "tappa 10 % kroppsfett". Har kört på det i två veckor nu och det känns kanon :) Även om det har gått lite väl kort tid för att märka några resultat så känns det bättre!