Logga in

Visa fullständig version : Bygga muskler sammtidigt som man deffar.

Warrior89
2012-04-18, 10:33
Tjena, jag har börjat deffa sedan December/2012 då jag vägde 106 kg och då satsade jag bara på konditions-träning ( Cross-trainer- LöpbandetPW) i 60 min efter de går jag och simmar i ca 1/halv timma. Och har gjort stora framsteg väger idag 88 kg på tom mage. Har såklart tränat en massa när jag var överviktig innan jag gick ned i vikt så massa har jag gott om ^.^
-
Ok. Nu har jag börjat med kcalunderskott och tung styrketräning, och har redan gett mkt resultat då jag satsar stenhårt idag - även ökat rejällt i styrka.

De kanske inte är det effektivaste som finns att göra men tar gör det ju kan man säga.

Nån mer som kör på de här sättet?

King Grub
2012-04-18, 10:36
Att bara träna konditionsträning och inte styrketräning vid en viktminskning innebär stora muskelförluster och är nog bland det sämre man kan göra, så nu har styrketräningen ökat din muskeluppbyggnad.

Du skulle dock ha styrketränat hela tiden.

Warrior89
2012-04-18, 10:37
Ja. Jag vet men jag var så jävla fett xD

King Grub
2012-04-18, 10:40
Du hade inte förlorat mindre fett med styrketräning som en del av upplägget. Tvärtom hade en större del av viktminskningen bestått av fett. Viktminskning utan styrketräning innebär onödiga muskelförluster och sänkning av förbränningen.

Reaper123
2012-04-18, 10:49
Eftersom du inte styrketränat innan är dina "ökningar" först och främst pga den bristande tekniken, sk "noobgains".

Du kommer inte öka mycket (om ens något) gällande din fettfria massa under en lång deff om du ligger på ett stadigt kcalunderskott (utan att "banta") om du inte har sjukt bra koll på kosten och näringstajmar så optimalt du kan.

Upplägget du kör nu + proterinrik kost kommer åtminstone göra att du får bästa möjliga resultat utefter förutsättningarna du skapat, så keep it up! :)

Stefflo
2012-04-18, 10:53
Folk som säger att man inte kan bygga muskler på underskott och diet är ganska ute o cyklar.

Kolla in leangains, är mitt tips. :-)

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Pretorian
2012-04-18, 10:56
Folk som säger att man inte kan bygga muskler på underskott och diet är ganska ute o cyklar. 2

Isåfall är detta jag:

http://cl.jroo.me/z3/h/M/p/d/a.aaa-Loaded-Bike.jpg

Eddie Vedder
2012-04-18, 10:58
Kolla in leangains, är mitt tips. :-)

Jag har läst samma sak på Kostdoktorn. Man kan nästan få för sig att det finns massor av framgångshistorier oavsett dietspecifik hemsida/blogg. :)