handdator

Visa fullständig version : Slitstarka/kvalitativa löpartights (tjej)?

Grapeman
2012-04-17, 13:20
Tjo!

Flickvännen fyller år om ett par veckor, tänkte bland annat ge henne ett par löpartights/ett presentkort på ett par.

Hur som tänkte jag försöka kolla upp ifall det finns någon tillverkare som gör allmänt slitstarka/kvalitativa tights, då hennes ofta går sönder rätt fort.

(springer och lyfter en del)

Tänkte själv på Under Armours tajts i tjejmodellen, men vet inte ifall dem kanske är lite väl tunna att ha som enskilt plagg även utomhus.

Tacksam för tips!

Fru_Flisa
2012-04-17, 14:10
Jag måste rekommendera 2XU compression tight, sköna och sitter som smäck. De är slitstarka skulle jag säga, har sprungt i endel skog med dem.

O_Wao
2012-04-17, 14:19
Jag gillar mina Niketajts, och även mina Under Armour med kompression. Rent estetiskt så är Niketajtsen snyggare och gör samma jobb. Till U_As fördel så upplever jag dem som lite varmare.

Är dte för att springa nu eller i sommar? Det finns ju långa sommartajts med ventilationskanaler på alla möjliga ställen, samtidigt som andra modeller inte har den ventilationen = varmare.

Morty
2012-04-17, 14:31
Jag måste rekommendera 2XU compression tight, sköna och sitter som smäck. De är slitstarka skulle jag säga, har sprungt i endel skog med dem.

+1. Mycket aesthetic är dem/gör användaren aesthetic. Jag har haft mina i ett halvår och enda slitaget är på trycket. 2XU Elite compression har jag, tjejen har 2XU Compression.

MissTiger
2012-04-17, 14:37

:thumbup: jag slår också ett slag för 2XU Compressiontights, riktigt sköna!

Grapeman
2012-04-17, 18:05

+1. Mycket aesthetic är dem/gör användaren aesthetic. Jag har haft mina i ett halvår och enda slitaget är på trycket. 2XU Elite compression har jag, tjejen har 2XU Compression.

:thumbup: jag slår också ett slag för 2XU Compressiontights, riktigt sköna!

Låter onekligen som att 2XU ska ges en chans, mao. Kollar in! :)

Jag gillar mina Niketajts, och även mina Under Armour med kompression. Rent estetiskt så är Niketajtsen snyggare och gör samma jobb. Till U_As fördel så upplever jag dem som lite varmare.

Är dte för att springa nu eller i sommar? Det finns ju långa sommartajts med ventilationskanaler på alla möjliga ställen, samtidigt som andra modeller inte har den ventilationen = varmare.
Ska väl helst vara lite året runt på dem, men hon brukar inte vara så kinkig, dem hon har nu duger och är inte särskilt utomhusanpassade.

Kollar in! :)

Tack för tips! :>

Fru_Flisa
2012-04-19, 11:41

Elite har jag med kanske jag skulle tillägga, finns ju flera modeller och svårt att tala för alla.

blondyz
2012-04-19, 13:00
2xU har jag inte provat, men många skriver gott om dem.

Om du hittar i Sverige så finns det Cold/heatgear i de flesta UA varianter. Både dam och herr, testa vilket material du tror passar bäst själv helt enkelt. Enligt min erfarenhet är UA lite dyrare men mycket bra kvalitet och hållerpassformen ypperligt. Vad gäller funktionen i materialet har jag inte hittat bättre.

cero
2014-08-10, 11:14
Bumpar för tips till en man. Köpte ett par Nike Pro för ett par månader sedan och nu är dem trasiga på 15 olika ställen, så jag letar efter ett lite mer kvalitativt par för helst <500 kr. Ska sitta bra utan att hindra rörlighet (inte bara för löpning, utan alla möjliga idrotter).

rooz
2014-08-10, 11:23
Har ett par Nike Core Compression tights, fungerat jättebra till både löpning, marklyft och skidåkning. Haft dem i 3 år nu.

WHITEFOLKS
2014-08-10, 12:24
Hur/var går de sönder?

cero
2014-08-10, 12:44
Hur/var går de sönder?

Midjebandet börjar lossna på flera ställen. Och även ett litet småhål som börjat växa i skrevet.... -.-

http://media.scoreboardwrestling.net/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/n/i/nik.533350.010.jpg

WHITEFOLKS
2014-08-10, 12:53
Hur tvättar/torkar ni de?

cero
2014-08-10, 12:55
Exakt enligt tvättanvisningarna.