handdator

Visa fullständig version : Abs, ungefär hur mycket behöver jag gå ner?

None21
2012-04-16, 22:11
Jag undrar ungefär hur mycket jag behöver gå ner i vikt innan jag börjar se "fit" ut samt mina abs börjar synas, jag undrar även vad ni tror att mina kroppsfett % ungefär ligger på. Jag väger just nu ungefär 64-65kg och är 175cm lång. Jag har även bifogat en bild.

Vad jag sätt över allt så är kroppsfett absolut viktigast för att absen ska synas så jag joggar samt powerwalkar en hel del (jag försöker hålla ungefär 5mil i veckan). Jag gör även ca 300 situps ungefär varannan dag.

Tackar på förhand för hjälpen. :)

gQLLe
2012-04-16, 22:43
tycker det är onödigt med så många sit ups så ofta, i och med att det inte går att punktförbränna så blir förmodligen dina sit ups mer som kardio. du lär inte få nån vidare muskeltillväxt på magen heller, med det träningssättet, åtminstone med kaloriunderskott.

kör rejäl magträning lite mer sällan och mer kardio/mindre energi in istället. :)

vicarious
2012-04-16, 22:59
Dålig bild. Men säkert 5kg eller mer.

Börja träna riktig styrketräning. 300 situps varannan dag kommer nog varken göra från eller till. Slöseri med tid & energi.

Greggan
2012-04-16, 23:42
Absolut inget illa menat nu men det lilla man ser utav den dåliga bilden så har du inte så mycket muskler och kommer troligtvis se ut som en vandrande pinne om du skulle gå ner till den kroppsfett procenten som krävs för att du ska ha synliga rutor (Kanske bara är den dåliga bilden som spökar?).

Jag vet att det är lite OT men jag råder dig till att bulka långsamt och satsa på rutor nästa sommar istället.

Galningen
2012-04-17, 00:29
Håller med ovanstående. Med utseendet bilden visar och en kroppsvikt på 65 kilo på 175cm ryms inte mycket muskler. Träna hårt och satsa på rutor framöver.

massakay
2012-04-17, 02:54
Jag vet att det är lite OT men jag råder dig till att bulka långsamt och satsa på rutor nästa sommar istället.

Håller bara med!!! Jag satsar själv på att vara i kanonform sommaren 2014 med bra magrutor med bra muskelmassa.:hbang:

Popliteus
2012-04-17, 10:45
Tränar folk magen fortf?
Specifikt alltså.

Pretorian
2012-04-17, 11:12
Tränar folk magen fortf?
Specifikt alltså.

En person gör det ivarjefall.

SunTzu
2012-04-17, 13:16
Tränar folk magen fortf?
Specifikt alltså.

Alltså, om man vill ha ett 6pack och går från "dåligt tränad soffpotatis", behöver man inte träna magen för det? Kommer det med om man kör t ex knäböj och situps ibland?

Jon89
2012-04-17, 17:10
Alltså, om man vill ha ett 6pack och går från "dåligt tränad soffpotatis", behöver man inte träna magen för det? Kommer det med om man kör t ex knäböj och situps ibland?

nä, nog räcker det med basövningar för mage. Magmusklerna försvinner ju inte om man inte tränar mage specifikt, det viktigaste är ju ändå att bli av med "vintertäcket" ;)

hidden
2012-04-17, 17:18
Kör mage om du tycker om det och anser att basövningar inte ger mycket för just magen.

Bizarro
2012-04-17, 17:39
Köra mage som vilken annan muskelgrupp som helst? =Profit!