handdator

Visa fullständig version : Carboxy - bullshit? ("mirakelmetod" mot bristningar, ärr etc)

Zenot
2012-04-16, 16:47
Bläddrade lite i dagens metro och såg att de hade en artikel (http://mode.metromode.se/bli-kvitt-dina-celluliter/) om ett ny metod där man injicerar koldioxid i huden, vilket tydligen skulle hjälpa till att förminska bristningar/ärr.

Nu låter det här i princip för bra för att vara sant, och sådant brukar ju i regel vara bullshit. Är det någon som vet mer om detta? Vid lite googlade hittar jag bara länkar till olika salonger som erbjuder behandlingen och skriver om hur fantastisk den är, så det är ju lite tveksamt!

312
2012-04-16, 19:08
5. Håll i gång
Undvik socker, animaliskt fett och friterad mat. Välj i stället magert protein. Håll förbränningen i gång hela dagen genom att äta regelbundet. Sätt inte kroppen i svältläge, se till att äta enligt den gyllene regeln var tredje timme. När du rör på dig ökar du blodcirkulationen, vilket motverkar celluliter.

ÅHHH vad lack jag blir. Bara för att de där fanns med i artikeln så kommer jag bojkotta skiten, även om det fungerar.

Zenot
2012-04-16, 19:39
ÅHHH vad lack jag blir. Bara för att de där fanns med i artikeln så kommer jag bojkotta skiten, även om det fungerar.
Du tycker inte att lite sliten, cellulittäckt medelåldersjournalistrumpa väger upp för det?