handdator

Visa fullständig version : Synpunkter på mitt schema

blizzen
2012-04-16, 08:36
Har länge funderat på vilket schema jag ska köra nu när man ska bli av med nått kilo, inga stora mängder. Tänkte köra väldigt basic, koncentrera sig på mark, böj, bänk sen lägga till armar, mage och axlar. Som t.ex.

DAG 1: mark, böj, bänk, mage
DAG 2: biceps, triceps, axlar
DAG 3: vila/kondition
DAG 4: mark, böj, bänk, mage
DAG 5: biceps, triceps, axlar
DAG 6: vila/kondition
DAG 7: mark, böj, bänk, mage (EV VILA)

Morty
2012-04-16, 09:04
Är det där en vecka? Ser fruktansvärt tungt ut. Hur är det med reps, set, setvila, etc?

blizzen
2012-04-16, 09:20
mark, bänk, böj kommer bli 5x5. Armar, axlar kommer bli 1 övning, 3 set, 8 reps. Då biceps och triceps har fått jobba lite dagen innan så tycker jag det räcker med en övning!

Morty
2012-04-16, 09:33
Väldigt köttigt, kommer du kunna köra tillräckligt hårt för att förhindra muskelförlust?

Stora Skuggan
2012-04-16, 10:10
bli av med nått kilo...
Du kommer inte bli av med några kilon på det där schemat, däremot lägga på dig kilon.

blizzen
2012-04-16, 10:14
Du kommer inte bli av med några kilon på det där schemat, däremot lägga på dig kilon.

Har väl snarare med kosten att göra

blizzen
2012-04-16, 10:15
Väldigt köttigt, kommer du kunna köra tillräckligt hårt för att förhindra muskelförlust?

Blir ju 15 set dag 1, 9 set dag 2 sedan vila, är väl inte speciellt köttigt?

Morty
2012-04-16, 11:54
Blir ju 15 set dag 1, 9 set dag 2 sedan vila, är väl inte speciellt köttigt?

Fast det är bara tunga övningar. Dessutom extra slit på armar och axlar. som tränas nästintill varje dag.

Grapeman
2012-04-16, 11:59
Verkar det inte vettigare att splitta basövningarn och lägga in passande komplementträning efter, samma pass dvs.

Kan nog köra ett liknande veckoupplägg med lite knep och knåp, sett till dagarna dvs.

Om inte annat, tror jag att det där går att överleva. Beror ju på hur väl du vill prestera i de "lättare" övningarna dag 2. :)

Pröva, är ju bara att ändra lite annars. :)

Sent from my yfklsxvkflf.

blizzen
2012-04-16, 12:03
Verkar det inte vettigare att splitta basövningarn och lägga in passande komplementträning efter, samma pass dvs.

Kan nog köra ett liknande veckoupplägg med lite knep och knåp, sett till dagarna dvs.

Om inte annat, tror jag att det där går att överleva. Beror ju på hur väl du vill prestera i de "lättare" övningarna dag 2. :)

Pröva, är ju bara att ändra lite annars. :)

Sent from my yfklsxvkflf.

Du menar att jag ska köra ihop tex bänken med triceps och mage, sen marken med biceps osv? det lät faktiskt väldigt logiskt och vettigt

blizzen
2012-04-16, 12:23
DAG 1: bröst, triceps, mage
DAG 2: mark, biceps axlar
DAG 3: vila
DAG4: ben cardio
DAG 5: vila
DAG 6: börja om