Visa fullständig version : Ner på junkfood?!
Jag har noterat något märkligt: Sedan i lördags (då jag hade en liten ätarkväll:eating: ) så har jag kännt noll motivation för att deffa. Har ätit "vanlig" mat med ganska mkt kolisar och även lite skräpmat. Och droppat ett kilo på våge samt att jag känner mig mkt tightare. Någon som har någon vettig förklaring på detta märkliga fenomen? Ett tecken på att man legat allt för lågt på kcal/kolisar under deffveckorna och kroppen anat svält eller? Kanske skulle ta och deffa på thaimat och risgrynsgröt istället:D MVH Timeea
Du har antagligen mycket riktigt legat för lågt på intaget av kalorier/fett/protein/kolhydrater så utgå från en högre nivå nästa gång du ska deffa.
Precis samma sak som har hänt mig,, har börjat äta maten i bamba. kan säga att det är INGA små portioner det heller+ jag tar med mig maten hem och käkar samma mat till middag, DAMN jag mår bra + att midjemåttet går ner :) hehe och jag som trodde att jag va tvungen å kämpa med massa sallader osv osv,, oki missförstå inte mig nu men älskar verkligen sallad men det kan bli lite långtråkigt+ jag har ingen fantasi kanske därför
MVH Adrian
Kan det ha ngt med ditt saltintag att göra? Tänk efter vad du ätit den senaste tiden, så hittar du nog svaret ;)
Originally posted by Korgull
Kan det ha ngt med ditt saltintag att göra? Tänk efter vad du ätit den senaste tiden, så hittar du nog svaret ;)
Snarare så brukar man få i sig mer salt under ätardagar...
Skulle tro att bumbi prickat rätt. Troligen är iallafall fettintaget för lågt - lätt hänt under deff då deffmat inte direkt innehåller mycket fett.
Havregryn, pasta, ris, potatis, nötkött, fågel, tonfisk osv är ju mer eller mindre fettfritt...
/pez
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.