Visa fullständig version : I-pad abonemang
Skall köpa en I-pad i present till min mor men är lite fundersam kring abonemang osv. Hon kommer väl surfa en del och hålla på med lite appar osv. Skall även gå att ta med till sommarstuga och kunna surfa med den där också. Tecknar man abonemang när man köper eller köper man en utan abonemang? Är som ni förtsår helt lost på detta
Beror på hur mycket den ska användas. Du kan bara köpa till ett refill-kort med årskort surf (telia), då blir det en femhundring per år och man har 0.5gigabyte datamängd i månaden, sen använder man bara wifi hemma och på jobbet.
Abonnemang finns från 99:- kronor i månaden hos telia, men då är det bäst att hon fixar det själv sen, och du bara ger bort plattan. Se också till att köpa en platta som har 3G och inte bara WIFI.
Beror på hur mycket den ska användas. Du kan bara köpa till ett refill-kort med årskort surf (telia), då blir det en femhundring per år och man har 0.5gigabyte datamängd i månaden, sen använder man bara wifi hemma och på jobbet.
Abonnemang finns från 99:- kronor i månaden hos telia, men då är det bäst att hon fixar det själv sen, och du bara ger bort plattan. Se också till att köpa en platta som har 3G och inte bara WIFI.
Ok det låter ju bra. Hur mycket surfande per dag på ett ungefär motsvarar 0,5 gb? Kommer ej ladda ner saker utan mest surfa. Hemma har hon dongel till bärbar dator men kopplar man dongel till en router så bör man väl kunnna köra wifi till den? Och i sommarstugan antar jag att det går att surfa utan att använda wifi och bara köra genom refill kortet?
drakfelt
2012-04-15, 20:08
Ok det låter ju bra. Hur mycket surfande per dag på ett ungefär motsvarar 0,5 gb? Kommer ej ladda ner saker utan mest surfa. Hemma har hon dongel till bärbar dator men kopplar man dongel till en router så bör man väl kunnna köra wifi till den? Och i sommarstugan antar jag att det går att surfa utan att använda wifi och bara köra genom refill kortet?
För att bena ut det:
0,5 gb ger dig ungefär 17mb surf/dag i en månad vilket är relativt lite även för en "småsurfare"
En timme på youtube hade kostat dig ca 130mb.
Universal Telecom går på Telenors nät, mest prisvärda jag skådat, aldrig varit i kontakt med dem dock: http://www.universal.se/bredband/via-mobilnatet/?produkt
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.