Logga in

Visa fullständig version : Deff fråga.

Freidon
2012-04-15, 12:30
Hej då är det så att ja ska börja en deff på måndag, är 17 år och väger 70 kilo är 176 cm lång. Ska deffa tills ''kärleks handtagen'' är borta. Min fråga är då att jag kommer att äta 1500 kalorier per dag jag styrketränar 5 gånger i veckan men ja brukar även köra cardio efter ett pass då jag bränner 300 kalorier. Frågan är då ska jag äta 1800 kalorier dagar jag kör cardio?. Kan säga att dem enda kolhydraterna ja kommer att äta är Broccoli och havregryns gröt. Tack på förhand

begt
2012-04-15, 12:44
Hej då är det så att ja ska börja en deff på måndag, är 17 år och väger 70 kilo är 176 cm lång. Ska deffa tills ''kärleks handtagen'' är borta. Min fråga är då att jag kommer att äta 1500 kalorier per dag jag styrketränar 5 gånger i veckan men ja brukar även köra cardio efter ett pass då jag bränner 300 kalorier. Frågan är då ska jag äta 1800 kalorier dagar jag kör cardio?. Kan säga att dem enda kolhydraterna ja kommer att äta är Broccoli och havregryns gröt. Tack på förhand

Du förbränner nog runt 2100 kcal en dag framför datorn, så jag skulle definitivt rekommendera att du äter mer när du kör cardio.

Kolla in dinbmi.se och caloriesperhour.com.

massakay
2012-04-15, 12:55
Kan säga att dem enda kolhydraterna ja kommer att äta är Broccoli och havregryns gröt

Men hur mycket av broccoli och havregryngröt? och när?
Är det bara till frukost eller till alla mål???? eller?

Freidon
2012-04-15, 13:57
Hej, jag äter 3 kokade ägg + 1 dl havregryns gröt till frukost , sen kommer jag bara äta broccoli med protein som kött fisk osv