handdator

Visa fullständig version : Magister uppsats - bolla tankar

Konkelbär
2012-04-12, 08:31
Tjena koloiter!

Jag har för det mesta varit en passiv medlem här, men nu måste jag ut ur garderoben lite för att jag behöver lite hjälp.

Bifogar en skön låt att lyssna på medan ni läser detta intressanta inlägg.

sBoqeplRut4

Det är så här att jag ska skriva min magister-uppsats, men har knappt några ideér i huvudet och eftersom jag är ENSAM i min "klass", så har jag inte haft någon och har fortfarande ingen att bolla tankar med heller. Tänkte därför chansa lite här ;)

Mitt sista år har varit mestadels handlat om marknadsföring, varumärken, No Logo, intern marknadsföring, service kultur (inom företaget), service management, service strategi osv.

No Logo - http://en.wikipedia.org/wiki/No_Logo (sorry, vet att Wiki är sisådär ibland, men förklarar boken helt ok)

Service kultur - Innebär kortfattat att alla inom företaget ska vara service inriktade och service fokuserade på alla nivåer inom företaget (ledning och anställda), starka relationer (både interna och externa, har rätt attityd osv.

Intern marknadsföring - Med intern marknadsföring skapas och behålls service kultur. Genom utbildning, service inriktad ledarskap och medarbetare, aktiviteter (förstärker relationer), uppmuntran av anställda, belöningar osv.

Teorin säger att om ett företag ska implementera en service strategi, måste företaget omdefiniera sig själv som en tjänst företag på alla nivåer, från ledningen till de anställda.

Så min enda idé hittills är: Undersöka vad som gör ett företag unik jämfört med sina konkurrenter - Från produkten/servicen och dess marknadsföring till ett företags service kultur. Men denna idén känns.. meh.

Någon annan lampa som tänds hos er? Ställ gärna frågor. :)