handdator

Visa fullständig version : Team att tävla för?

Emma-Lee
2012-04-10, 09:35
Jag har nu bestämt mig för att satsa på Luciapokalen i december och behöver alla tips och råd jag kan få om hur man hittar ett bra team att tävla för *och gärna annat matnyttigt ;-)*.

mystic[-_-]
2012-04-10, 11:15
MM-Sports brukar ta emot folk som vill tävla för första gången. Maila dem och se

z_bumbi
2012-04-10, 13:01
Skkf brukar ha en lista med alla aktiva klubbar, ett annat sätt är att kolla anmälningslistorna.

Emma-Lee
2012-04-10, 16:05
;5706526']MM-Sports brukar ta emot folk som vill tävla för första gången. Maila dem och se

Skkf brukar ha en lista med alla aktiva klubbar, ett annat sätt är att kolla anmälningslistorna.

Tack snälla för dom tipsen :-D

Oxe
2012-04-10, 17:59
Titta genom avtalen på do. du tycker ser inttessanta ut. Vissa har väldigt stora prestationskrav för lite. Personligen hade jag hellre hoppat över att tävla än att kört för mm men det ät min högst personliga åsikt

Emma-Lee
2012-04-11, 14:22
Titta genom avtalen på do. du tycker ser inttessanta ut. Vissa har väldigt stora prestationskrav för lite. Personligen hade jag hellre hoppat över att tävla än att kört för mm men det ät min högst personliga åsikt

Tack!
Får man fråga varför du känner så? :-)

Joachim B
2012-04-16, 22:34

Tack!
Får man fråga varför du känner så? :-)

Ja, snälla. Berätta!

Emma-Lee
2012-04-17, 16:22
Ja, snälla. Berätta!

Nu valde jag ju MM Sports ;-D. Tyckte inte det fanns några orimliga krav överhuvudtaget...
Tror att det kanske är lätt att folk bara förväntar sig att "få" och glömmer bort att det måste finnas en balans i ge och ta ;-)

:)

Grotesk
2012-08-16, 11:34
Jag har en fråga i ämnet så tänkte låna denna tråden:

Vad bör man förvänta sig av sitt tävlingsteam? Är det endast deras underskrift eller kanske tom. lite spons eller dyl?

Jag undrar eftersom jag funderar på att tävla för mitt gym.

AronP
2012-08-16, 11:41

Vad bör man förvänta sig av sitt tävlingsteam? Är det endast deras underskrift eller kanske tom. lite spons eller dyl?

Som ny i karriären utan en väldigt framgångsrik blogg eller liknande så ska man inte förvänta sig allt för mkt, rabatt på produkterna ungefär. Ju större namn du har desto mer kan du förvänta/kräva.

Att tävla för ett gym kan vara skönt då man då inte är bunden till något märke.

Albin Eriksson
2012-08-16, 11:42

Ingenting mer än att få tävla, allt beror väl på vad dom+du vill ha ut av det och faktiskt kan få ut av det.
Tjänar företaget/teamet på dig är anledningen större att t.o.m. få spons.

Grotesk
2012-08-16, 11:54
Tack för era svar, då var det som jag trodde. Känner att det vore ganska skönt att inte köra för något stort team då jag inte ens är säker att jag kommer kunna köra tävlingen. Lite mindre press så att säga.

z_bumbi
2012-08-16, 20:06
Av ett bra team skulle jag förvänta mig hjälp med föreberedelserna, minst ett bollplank men helst en tränare som kan hjälpa en med träningen. Annars är det ju inget lag...

Latissimus Dorsi
2012-08-25, 21:55
Snor tråden lite, om vi antar att jag ska tävla nästa år i december. När bör jag uppsöka ett team?

AronP
2012-08-25, 22:13
Snor tråden lite, om vi antar att jag ska tävla nästa år i december. När bör jag uppsöka ett team?

Varför inte nu? Har du gått på någon tävling?

Latissimus Dorsi
2012-08-25, 22:15
Varför inte nu? Har du gått på någon tävling?

Nein never, är det inte lite för tidigt? Det är ju trots allt nästa år i december jag tävlar..?

AronP
2012-08-25, 22:21
Nein never, är det inte lite för tidigt? Det är ju trots allt nästa år i december jag tävlar..?

Börja med att göra det.

Varför inte ha kontakt med något redan och få lite billigare produkter. Det värsta som kan hända är att dom säger nej.

queenza
2012-10-25, 08:41
Inflikar en fråga här: Vad kostar det att tillhöra ett team? Ingår tävlingslicens i medlemsavgift eller hur funkar det?

AronP
2012-10-25, 09:05
Inflikar en fråga här: Vad kostar det att tillhöra ett team? Ingår tävlingslicens i medlemsavgift eller hur funkar det?
Alltid (kanske finns undantag) gratis att vara med i ett team. Men är du inget högprofil-namn så får du nog räkna med att betala tävlingslicens och -avgift själv.