Visa fullständig version : Hur mkt protein per dag??
Warrior89
2012-04-09, 17:15
Tja grabbar. Hittar tyvärr inge info på nätet.. så jag undrar hut mycket protein jag ska få i mig under en dag och den dag jag tränar?
Längd: 182 cm
Vikt: 89 kg
är det 1 gram protein per kg? isf hur mycket är 89 gram protein pulver? hur många dl skopor är det? Sugr på matte..
mvhh
King Grub
2012-04-09, 17:17
Minst två gram protein per kilo kroppsvikt.
Och det har inte med pulver att göra, utan det är allt protein från allt du äter. Proteinet i vanlig mat (och pulver om du använder det). Men inte på något sätt handlar det om X g protein från pulver per kilo kroppsvikt. Mängden pulver du skall få i dig per dygn är 0 gram. Proteinrekommendationerna gäller allt protein i allt du äter och dricker.
Warrior89
2012-04-09, 17:23
Hur många protein-drinkar kan man ta under deff?
Sheogorath
2012-04-09, 17:25
Vad är det för fråga? Vad menad du med "kan"?
FrankDrebin
2012-04-09, 17:27
200. Viktigaste är att du får i dig proteinet så inte musklerna försvinner lika fort som sommaren.
Warrior89
2012-04-09, 22:01
Dum fråga.. men ty! hittade en sida och den verkar stämma
http://aktivtraning.se/tester/rakna-ut/test-hur-mycket-protein-behover-du
Dum fråga.. men ty! hittade en sida och den verkar stämma
http://aktivtraning.se/tester/rakna-ut/test-hur-mycket-protein-behover-du
Nej.
Få i dig minst 2g per kg kroppsvikt.
Om du väger 80 KG käkar du 160 g per dag t.ex.
Jag skrev in min vikt och att jag styrketränar 2-3 gånger i veckan, fick fram att jag skulle äta 1.2 g per kg kroppsvikt.
vicarious
2012-04-10, 09:38
Hur många du vill. Ha som mål att få i dig 2g protein per kilogram kroppsvikt, eller mer. Om du sen föredrar att dricka proteindrinkar, äta kött eller något annat bestämmer du själv.
Sugr på matte..
Bra jobbat
"Find out what it is in life that you don't do well, and then don't do that thing."
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.