Visa fullständig version : Havrefras
Jag tänkte bara höra om det är nån som vet om Havrefras är ett bra mellan mål, om man tex tar det med lite fil? 2-Vad kan GI på Havrefras vara? 3- Det där brödet schumandts tror ja det heter, vart köper ni de..jag har kollat på affärer som rimi,konsum,kronhallen men ingen av dem har det?
King Grub
2004-01-22, 11:08
Havrefras har ett GI på runt 110.
Schulstads bröd finns både på ICA och Coop där jag bor i alla fall.
Schulstad skovmand
http://www.schulstad.dk/external/schulstad/webbuilder.nsf/0/7c3ac78298512f77c1256d8600444ae4/Body/84.4C2C!OpenElement&FieldElemFormat=jpg
http://www.schulstad.dk/external/schulstad/webbuilder.nsf/0/7c3ac78298512f77c1256d8600444ae4/Body/262.4C2C!OpenElement&FieldElemFormat=jpg
Schulstad finns väl lite överallt, och det brödet brukar också finnas.
Fazers real är väl typ samma sak, dyrare iofs.
Andra inte riktigt grova bröd är väl pååls/pågens(?) vitaby och kornella. Schulstad har något rågbröd med solrosfrön också.
fråga mig inte varför dom inte blev bilder..
Om man blandar havrefras + rågflingor + havregryn + fil + proteinpulver, Sen tar 3 grovabröd till detta. Blir detta en bra måltid när man kommer hem från styrketräningen? 2- Nån som vet vad GI på denna måltid blir? King Grub du kanske vet detta?, du brukar ha koll på det mesta..:bow:
varför envisas med havrefras?
King Grub
2004-01-22, 12:34
Originally posted by Mac
Om man blandar havrefras + rågflingor + havregryn + fil + proteinpulver, Sen tar 3 grovabröd till detta. Blir detta en bra måltid när man kommer hem från styrketräningen? 2- Nån som vet vad GI på denna måltid blir? King Grub du kanske vet detta?, du brukar ha koll på det mesta..:bow:
En vild gissning på 80 till 90 i GI. För lågt om det är första målet efter träningen.
OK...man får tacka King Grub.!
Stenberg
2004-05-28, 08:38
Havrefras Jordgubb då, lite lägre GI pga av jordgubbarna eller?
Kommer inte ihåg det exakta innehållet men vet att det är 14% fibrer och 7% jordgubbar...
King Grub
2004-05-28, 09:04
Originally posted by Stenberg
Havrefras Jordgubb då, lite lägre GI pga av jordgubbarna eller?
Kommer inte ihåg det exakta innehållet men vet att det är 14% fibrer och 7% jordgubbar...
Högst tveksamt. Några procent lägre, kanske.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.