Visa fullständig version : Styrkelyftsstång
Funderar på att köpa mig en riktig stång (tränar hemma). Vad tycker ni jag skall köpa?
Eleikostång med klovar verkar gå på 9000 (med frakt), och en Leokostång med klovar har jag hittat för 7800 (utan frakt?).
båda är fantastiskt bra stänger
Finns s.k "träningsklovar" till Eleiko också som endast kostar 800-ish istället för 2400-ish.
Men båda stängerna är helt klarda värda sina pengar. Sjukt bra.
jag hade kört Leuoko, fått känslan av att dom är snäppet goare :)
Finns s.k "träningsklovar" till Eleiko också som endast kostar 800-ish istället för 2400-ish.
Men båda stängerna är helt klarda värda sina pengar. Sjukt bra.
9000 är priset med "träningsklovar" men det kanske finns billigare någon annanstans (har kollat på eleikoshop och powerzite)?
Om stängerna är likvärdiga så lutar det väl ju just nu åt Leoko (Extreme Power) då eftersom eftersom den verkar något billigare, vet inte vad frakten blir iofs.
Fler får gärna lämna åsikter, och om det går får tag på stängerna billigare så får ni gärna tipsa.
En fördel med att träna med en halvtaskig stång (dock snäppet bättre än på flertalet gymkedjor) som jag gör nu är att det blir lite sensationskänsla när man tävlar. Det som irriterar mig med min nuvarande stång är att ringarna inte sitter rätt.
9000 är priset med "träningsklovar" men det kanske finns billigare någon annanstans (har kollat på eleikoshop och powerzite)?
Om stängerna är likvärdiga så lutar det väl ju just nu åt Leoko (Extreme Power) då eftersom eftersom den verkar något billigare, vet inte vad frakten blir iofs.
Fler får gärna lämna åsikter, och om det går får tag på stängerna billigare så får ni gärna tipsa.
En fördel med att träna med en halvtaskig stång (dock snäppet bättre än på flertalet gymkedjor) som jag gör nu är att det blir lite sensationskänsla när man tävlar. Det som irriterar mig med min nuvarande stång är att ringarna inte sitter rätt.
På powerzite står det ju såhär:"Stång+lås 5 kg 7100:-" Kostar frakten 1900?
På powerzite står det ju såhär:"Stång+lås 5 kg 7100:-" Kostar frakten 1900?
Jag fattar det som det är priset utan moms.
Kolla med Eleiko om dom inte har nåt begagnat.
Jag köpte själv en stång av dom som dom hade haft som demoexemplar eller liknande. I stort sett oanvänd och fick den ett par tusenlappar billigare.
Om jag minns rätt har vi även Leokostänger på Vallen, kom bort och prova. :-)
Om jag minns rätt har vi även Leokostänger på Vallen, kom bort och prova. :-)
En Leokostång såvitt jag vet, den som brukar användas som markstång. Har dock inte sett till den på ett tag så den kanske är undanplockad? Tror resten är Eleiko.
göteborg
2012-04-06, 12:11
H: Den stången finns numera på något annat ioff-gym.
Bestämde mig för att vara lokalpatriotisk och köpte en Eleikostång.
Nu ser jag fram mot nästa träningspass :).
Bild på min nya stång och den gamla:
88156
Hade du en OL-stång innan?
Mycket nöje!
Hade du en OL-stång innan?
Nä, den gamla liknar mer än styrkelyftsstång än en OL-stång. Min gamla stång har en diameter på ca 32mm och lager som rullar väldigt dåligt. OL-stänger rullar ju som bara den och har bara 28mm i diameter på stången. Styrkelyftsstången har ju något trögare lager och är 29mm.
Hade jag haft oändligt med pengar så hade jag ju köpt en OL-stång också...
Herman H
2012-04-12, 16:12
Har själv en Eleikoställning och stång, bästa stången jag lyft med, helnöjd.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.