Visa fullständig version : Videos ser konstiga ut (PC)
Tjena, började få detta problem för ett litet tag sen, försökt googla men inte gått så bra.
Problemet är att när jag kollar videos, oftast 720p+ på t.ex. youtube så blir videon ofta väldigt färglös och grå och det läggs även till en grön linje. Väldigt random när detta kommer men får så ofta.
Kan tänka mig att det är något program som spökar eller i värsta fall överhettat grafikkort t.ex.?
Bifogar en bild så ni kan få bättre inblick, tack i förhand!
http://i.imgur.com/KMFyp.jpg
(Scooby går väll alltid hem, eller?:naughty:)
King Grub
2012-04-04, 22:20
Har för mig att det händer när grafikkortet inte kan hantera hårdvaruacceleration.
Högerklicka videon. Settings -> Adobe Flash Player Settings. Klicka på den lilla TV-ikonen nere till vänster. Avmarkera hårdvaruaccelerationsrutan.
vad gör maskinvaruacceleration?
King Grub
2012-04-04, 22:22
Gör att grafikkortet gör mer av jobbet och avlastar processorn.
King Grub
2012-04-04, 22:25
Även browsern har egen hårdvaruacceleration.
Test i t ex Firefox, med eller utan hårdvaruacceleration. I Firefox menyn: Tools -> Options -> General -> Use hardware acceleration eller vad det nu kan heta i en svensk browser.
http://demos.hacks.mozilla.org/openweb/HWACCEL/
Notera den dramatiska skillnaden när grafikkortet får hantera saken.
Har för mig att det händer när grafikkortet inte kan hantera hårdvaruacceleration.
Högerklicka videon. Settings -> Adobe Flash Player Settings. Klicka på den lilla TV-ikonen nere till vänster. Avmarkera hårdvaruaccelerationsrutan.
Du är bäst! Tack!
haha, sanslös skillnad när jag testade det.
Inte testat runt än men blir det mycket sämre kvalité?
King Grub
2012-04-04, 22:30
Bildkvaliteten blir det ingen skillnad på, men det kan tänkas hacka om processorn måste sköta hela arbetet, men det bör inte märkas annat än möjligen i Full HD om du inte har en väldigt gammal och svag processor eller gör en massa andra saker samtidigt. Men du får väl se.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.