Visa fullständig version : Du är vad du äter - Pasta!
ps3fanswe
2012-04-04, 21:15
http://www.tv4.se/1.2596072/2012/04/02/anna_skipper_far_louise_att_skippa_pastan
Anna skipper hjälper en tjej här som tydligen äter en del pasta.
Men jag tycker Anna målar upp pasta som att de vore det värsta man kan äta.
Hon kan ju gott äta pasta men i mindre mängder.
Varför ta bort något helt.
Kul å höra vad ni tycker.
Den där tomten tror att man måste leva på sallad och bär för att kunna hålla sig i form så ingen ide att ens bry sig.
Allvarligt, blir lack :-P
Erik_Hellström
2012-04-04, 21:30
Förnedringstv som spelar på folks okunskap och basunerar ut rent skitsnack som en stor del av den grå massan tar för sanning.
Min åsikt, värdelöst och man orkar tillslut inte bry sig...
För all del titta på smörjan men var medveten om att hon helt saknar adekvat utbildning om kost. Det är underhållning inte samhällsinformation..
krubkungen
2012-04-04, 22:07
För all del titta på smörjan men var medveten om att hon helt saknar adekvat utbildning om kost. Det är underhållning inte samhällsinformation..
Hennes bröst är det bästa med programmet:naughty:
stromming
2012-04-04, 22:16
Hennes bröst är det bästa med programmet:naughty:
Det var bara en tidsfråga innan någon sa sanningen:Virro
Sheogorath
2012-04-05, 04:57
Utmålar hon pasta som en bov är hon precis den tomten jag trodde att hon var. Pasta är bra mat. Punkt.
Eddie Vedder
2012-04-05, 06:08
Det är underhållning inte samhällsinformation..
Precis. Jag blir irriterad på sättet överviktiga människor framställs i programmet. Men det är också det enda. Vad hon säger om mat och näring förstår jag inte hur man kan irritera sig på.
Nu har jag inte sett programmet, men måste det enbart handla om näringsinnehåll osv? Om en överviktig person har ett specifikt livsmedel som utgör en stor del av hennes överätning så kanske det är viktigt att ta bort just det oavsett vad det är för att bryta ett mönster. Vad vet jag, jag har aldrig jobbat med beteendemönster.
Men visst, många tittare tolkar det nog som att pasta är Hitlers okända barnbarn.
Hon är la förespråkare för stenålderskost va?
Annars handlar väl programmet mest om att göra en kraftfull förändring för att snabbt försöka komma på banan igen.
Vad hon säger om mat och näring förstår jag inte hur man kan irritera sig på.
Då slipper du antagligen höra saker som att "på tv sa de", "hon får ju bra resultat" etc i verkliga livet.
ps3fanswe
2012-04-05, 07:17
Visst som vill du göra "bra" tv.
Jag tror faktiskt att det skulle bli bättre tv om dom tex lät henne äta pasta, kött å en liten klick sås. Bara att hon äter en liten portion.
De skulle få folk ute i stugorna att reagera lite. "Oj hon är ju av allt, men går ner i vikt ändå"
De finns för många där ute som tror att man msåte äta sallas å kyckling för att gå ner i vikt.
Programmet har inga som helst ambitioner att vara vettigt. Jag vet några som var på uttagningarna för programledaren och bland urvalsfrågorna ingick bl a om de var villiga att skrika på folk. Själva kostkunskapen var också väldigt långt ner på listan över önskvärda egenskaper.
Money talks, business as usual...
ps3fanswe
2012-04-05, 07:28
De är fan vidrigt hur media vrider å styr mycket. Det som är synd ä att många går efter "går de på tv så är det sant"
Som att den media kanalen ska vara mer sann än aftonbladet.
Eddie Vedder
2012-04-05, 07:38
Då slipper du antagligen höra saker som att "på tv sa de", "hon får ju bra resultat" etc i verkliga livet.
Nej jag ser det på sina håll, framför allt på Kolozzeum som ju lustigt nog är platsen där just Skipper och kvällspress hatas som mest. Men vad har det med mitt inlägg att göra?
Nej jag ser det på sina håll, framför allt på Kolozzeum som ju lustigt nog är platsen där just Skipper och kvällspress hatas som mest. Men vad har det med mitt inlägg att göra?
Du irriterades ju inte av det, det gör jag av just de anledningarna.
Eddie Vedder
2012-04-05, 07:51
Du irriterades ju inte av det, det gör jag av just de anledningarna.
Fast det skrev du ju inte. Du gjorde ett antagande om vad jag aldrig möter. Ett antagande som var fel.
Nebuchadnezzar
2012-04-05, 07:58
Är det här nåt internskämt eller kan man vara så dryg?
Jag tror hon njuter av att få tvinga folk dricka de där vidriga gröna drinkarna...
vicarious
2012-04-05, 08:51
Jag undrar vad de gör med all mat och dryck de ställer upp på bordet vid varje program. Snacka om slöseri om de slänger allt.
Eddie Vedder
2012-04-05, 08:55
Inget skämt. Men internt är det ju på sätt och vis. Eftersom de flesta nog vet att det är smidigare att skriva korta inlägg än långa med tusen smileys men att man ändå förstår att det inte är illa menat.
Att vara kort och koncis är inte att vara dryg.
speedy83
2012-04-05, 09:14
Jag undrar vad de gör med all mat och dryck de ställer upp på bordet vid varje program. Snacka om slöseri om de slänger allt.
Något jag också alltid reflekterar över...
Tillsammans med hennes bröst
Nebuchadnezzar
2012-04-05, 09:14
Inget skämt. Men internt är det ju på sätt och vis. Eftersom de flesta nog vet att det är smidigare att skriva korta inlägg än långa med tusen smileys men att man ändå förstår att det inte är illa menat.
Att vara kort och koncis är inte att vara dryg.
Nu var det ju vad du sa snarare än hur du sa det jag tänkte på, men skitsamma.
On topic så är det väl rent allmänt så, känns det som, att man är snabbare att exkludera delar av sin kost än att kanske skära ner på flera områden. När gemene man ska gå ner i vikt känns det vanligare att man "slutar med X" än att se över hela sin kost och göra allmänna justeringar. Då blir det lätt så att särskilda livsmedel framstår som onda.
GI-metoden fick ju min förra arbetsplats att se potatis som skräp. :D
Alltid dessa trådar när Skipper är på TV igen. Ska fan köpa en banner här där det bara står "Nej, Skipper har fel".
exevision
2012-04-06, 17:22
De är fan vidrigt hur media vrider å styr mycket. Det som är synd ä att många går efter "går de på tv så är det sant"
Som att den media kanalen ska vara mer sann än aftonbladet.
+1
För många tror blint på det som media (inkluderar så klart även SVT) slänger ut.
Alltid dessa trådar när Skipper är på TV igen. Ska fan köpa en banner här där det bara står "Nej, Skipper har fel".
Får nog trycka en T-shirt där det står "Skipper har fel". Tack för idén!
Jag är pasta.
Då är du fel.
johanhej
2012-04-07, 10:01
Vad är så fel med pasta? Och det kan väl för sören inte likställas med socker?*screwy*
Dessutom var hennes pastaintag 750 g i veckan, det är ca 100 g per dag - det är väl inga orimliga mängder? 70-75 g kolhydrater, 360 kcal känns helt normalt.
Men självklart blir det mycket om man visar upp ett helt halvårs förbrukning på en gång.
Jag äter minst 100g havregryn per dag. Om man slår ut det på ett år så äter jag säkert 40 kg havregryn. Skulle vilja se den högen! Skulle väl övertyga vem som helst om att man blir ett fetto av det.
Dessutom var hennes pastaintag 750 g i veckan, det är ca 100 g per dag - det är väl inga orimliga mängder? 70-75 g kolhydrater, 360 kcal känns helt normalt.
Men självklart blir det mycket om man visar upp ett helt halvårs förbrukning på en gång.
Jag äter minst 100g havregryn per dag. Om man slår ut det på ett år så äter jag säkert 40 kg havregryn. Skulle vilja se den högen! Skulle väl övertyga vem som helst om att man blir ett fetto av det.
Precis. Fyll ett bord med en månadsförbrukning av vad som helst, och det ser oaptitligt ut.
Det här var det bästa jag läst på länge :D
Eddie Vedder
2012-04-07, 13:30
Precis. Fyll ett bord med en månadsförbrukning av vad som helst, och det ser oaptitligt ut.
Eller om man vänder på det, ser verkligen de där högarna så oaptitliga ut? Visst ligger det huller om buller men knappast att jag blir avskräckt. Jag tycker de där mathögarna ser väldigt goda ut i programmen.
Ristretto
2012-04-07, 13:40
Eller om man vänder på det, ser verkligen de där högarna så oaptitliga ut? Visst ligger det huller om buller men knappast att jag blir avskräckt. Jag tycker de där mathögarna ser väldigt goda ut i programmen.
Haha, det är exakt så jag känner när jag ser programmet.
Smaken är som baken. :D
Oavsett preferenser, så säger inte ett bord fyllt av mat eller fekalier, i sig allt om hur bra eller dålig kosthållningen är, även om det per se kan se illa- eller bra ut.
Sen ska hon ju alltid grisa med det dödliga giftet kaffe. Ge fan i mitt kaffe. ;)
JoHannibal
2012-04-07, 20:43
Anna Skipper äter allt när programmet är slut, hon är ju inte så "deffad" själv, eller var inte det i tidigare program iallafall!
JoHannibal
2012-04-07, 20:47
Jag tar tillbaka det jag sa, Anna är mycket smalare denna säsong... men dock ser hon ut som en rynkig kärring nu!!
Anna har ju även sagt att det är dåligt protein i skinka :)
Peter Hansen
2012-04-15, 11:23
Hon är ju if roligare än de där mossiga dietisterna de har med i program som debatt t.ex.
Då är du fel.
Förlåt, ska försöka bli rätt :(
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.