handdator

Visa fullständig version : Gå ner i vikt utan träning / vardagsmotion?

skinnywithcurves
2012-04-02, 15:48
Jag är en tjej, 18 år, 1.67 cm lång och väger 50 kg.

Mitt dagliga intag var 2300 kcal. För 2 dagar sedan började jag äta 800 kcal per dag. Absolut inte hälsosamt men det hör inte till min fråga.
Just nu rör jag mig ingenting, då jag är sjuk och kommer förmodligen vara det resten av veckan = sitta mest i soffan.

Stämmer det att man kan gå ner i vikt så länge man ligger på kcal minus - fast du varken tränar eller får vardagsmotion?

zamuel96
2012-04-02, 15:57
Ja du går ner i vikt så länge du ligger på kaloriunderskott. Men mycket utav viktnedgången lär ju också bestå av förlorad muskelmassa om du inte styrketränar samtidigt.

vicarious
2012-04-02, 16:07
Ja du går ner i vikt så länge du ligger på kaloriunderskott. Men mycket utav viktnedgången lär ju också bestå av förlorad muskelmassa om du inte styrketränar samtidigt.

+1. Bra svar. En vecka är dock ingen lång tid så några stora muskelförluster är inget du behöver oroa dig över. Ät på balans om du är sjuk tycker jag.

Zenot
2012-04-02, 17:36
+2
Du lär bli svagare i hela kroppen och må jävligt piss, få svårt att koncentrera dig, svårare att sova samt så kommer du att frysa enklare.

Förresten, vet du att folk (särskilt märkbart hos tjejer) får småhår (lanugohår) över kroppen när de svälter sig själv?

Exhale_
2012-04-02, 18:02
Kroppen behöver energi för att repa sig!